Ehkäisyrengas

  • Viestiketjun aloittaja mirose
  • Ensimmäinen viesti
Mulla oli se melkein vuosi käytössä. Mielestäni hyvä tapa, mikäli ei itseä ällötä pitää "implanttia" aina 3vk sisällään :/

Eli mulla ei ainakaan ollut mitään sellaisia oireita, mitä esim. pillerit aiheuttaa. Ei päänsärkyä tai mielialavaihtelua, hormoni kun vapautuu tasaiseti on myös tuloksena tasainen hormonimäärä. Toisaalta itseäni ällötti sen renkaan pitäminen aina 3vk kerrallaan sisällä. Mikäli makuuhuoneen puolella on aktiivista, on renkaan puhtaus musta vähän kyseenalaista. Ja yleensä mulla ei kerennyt menkat loppua ja piti jo uus laittaa= ällö olo menkat+rengas. Muuten ok tuote, ja harkinnassa itsellä tulevaisuudessa ottaa taas käyttöön.
 
renkaan käyttäjä
Mulla ollut käytössä 7 kk ja olen tyytyväinen. Alussa oli päänsärkyjä ja kaksi kertaa ollut migreenityyppinen "näköhäiriö". Ei kuitenkaan kovia kipuja. Ei myöskään painonnousua, vähän ruokahalu kyllä lisääntynyt. Alussa tuli pari finniä kasvoihin, mutta muuten ei mitään aknea.

4-5 kk:n käytön kohdalla oli mielialavaihteluja, mutta niihin oli toki muitakin syitä. Nyt olen pyrkinyt pitämään rengasta poissa sen 3 tuntia / vrk mitä saa olla ehkäisytehon kärsimättä. Siten hormoonimäärä elimistössä olisi mahdollisimman pieni.

Olen tyytyväinen, koska menkat niin kovin paljon helpommat, ei yöhikoiluja joita aiemmin, ei yhtään hiivatulehdusta joita niitäkin aiemmin paljon (!), muutenkin "kosteammat" paikat. Plussana tietty se, että muusta ehkäisystä ei tarvitse huolehtia ;-) Toinen plussa tietty se, että käytön voi lopettaa milloin haluaa - vähän eri juttu kuin kierukassa.

Minua ei inhota pitää vierasta esinettä sisälläni. Ensimmäinen rengas jotenkin "tuntui", mutta aika pian tuo "löysi paikkansa". Ei häiritse yhdyntöjä, eikä ole mitenkään epähygieeninen vaikka makuuhuoneessa onkin varsin vilkasta ;-) Ainoa mitä häiritsee on se että "käsipeli" ei onnistu niin hyvin kuin ennen - vaatii vähän totuttelua mieheltäkin ;-) Mutta renkaanhan voi poistaa niiden puuhien ajaksi jos haluaa.

Tosin pienempi tuo rengas voisi kooltaan olla.
 
Mulla ei ollut mitään kummempia oireita. Jotenkin tuntui vaan, ettei se rengas pysy paikalla (kyllä se pysy, mutta tuntu vaan, ettei) ja vähitellen rupes inhottaa vieras esine sisällä, joten siirryin takaisin e-pillereihin.
 
Aloitin Nuvaringin vajaat 3 viikkoa sitten ja tiputteluvuotoa edelleen... Raivostuttavaa!! Sanoivat että normaalia, eikä kannata vaihtaa esim. pillereihin koska saattavat tehdä saman tempun. Ottaa päähän vaan kun kohta 3vkoa pitäny sidettä ja rengas pitäis poistaakin kohta. Toivottavasti sitten ei ala ne kuukautiset kun kuuluis..
 
minäkin
Mulla oli melkein vuoden ja sit vaihdoin hormonikierukkaan. Aluksi oli tosi hyvä toi rengas, ei tuntunut miltään laitto ja pois otto oli ihan ok. Mut nyt alkuvuodesta sain niin järkyttäviä päänsärkyjä ja tiputteluvuotoja et lopetin.
 
aapeli6
Joo kokemuksia on vuoden ajalta. Oikein hyvä käytössä, ei tarvi muistaa napsia pillereitä päivittäin ja kolmen viikon välein tauko/vaihto. EI mitään sivuoireita ainakaan mulla.
Mies sanoo, että se tuntuu ja olenkin napannut sen pois ennen toimintaa, saahan se olla kolmetuntia/pvässä pois.

Ystävillä ollut pisto/rokete depo-provera kovasti alkuun kehuivat, mutta kaikilla rupesi tulemaan kaikenlaisia sivuoireita kahden pistoksen jälkeen, lopettivat.
 

Yhteistyössä