Ei enää toivoa

Tänään kävin lääkärissä ja nyt olen sitten menettänyt mahdollisuuden saada perhe, johon kuuluisi mies joka rakastaisi lapsia, kaikkia niitä.

Jotenkin olen aina ajatellut että mulla on vielä mahdollisuus kokea se, että saa lapsen joka on toivottu ja jota isä myös rakastaisi ja eritoten haluaisi juurikin minun kanssa.

Ikää mulla on jo 45v ja kaksi lasta entuudestaan, silti tuntuu ihan älyttömän pahalta. Niin eikä edes ole sitä miestä :( joka kanssa tehdä sitä lasta.
 
Ikävä jos näin on todettiinko lääkärin tutkimuksissa jotain sellaista, vai mikä oli syynä? Jos saa kysyä? Keinohedelmöityskin on mahdollista? Tietenkin jos kohtu poistetaan, sitä mahdollisuutta ei ole!

Voimia sinulle! :hug: :flower:

Rva Pikkumyy ja Tiuhti-Viuhti rv 12+4 :heart:
 
:hug:Tänä vuonna itekin täytän 45v.Minäkin toivoin kovasti kun tulin taaoin raskaaksi että hienoa potkaisee se onni minuakin vielä ja saan kokea ihanuuden,mutta niin vain ei käynyt keskenmeno tuli tammikuussa.
Älä vielä toivoa kaivoon heitä .Todettiinko sinulla lääkärissä jotain vai mikä on syynä.
 
Jep, kohdussa ei ole kunnolla limakalvoa juuri ollenkaan vaikka olen kierron puolivälissä. Kahden viikon päästä verikokeisiin hormonimääritykseen ja sitten näkyy että kuinka korkea se arvo on.
Mulla kun on vain yksi munasarja jäljellä koska toinen poistettiin -03 kun siinä oli kasvain.
 
Kyllä lääkärit sitten kattoo tilanteen,eikö tuohon limakalvon hoitoon ole joitain lääkkeitäkin en oikein tiedä asiasta silleen,mutta minusta niitä jotain jolla sitä vahvistetaan,en kyllä varma asiasta.
Mutta kirjoittele kuulumisiasi.
Voimia sulle.
 
Minä sain myös vuosi sitten korkean FSH-arvon ja vaihdevuosidiagnoosin. Emme päässeet hoitoihin. Minusta ei koskaan tule äitiä, koska kohtasin mieheni niin myöhään.
Olkaa onnellisia te, joilla lapsia on. Teidän ei tarvitse olla sukunsa viimeinen, ei tarvitse miettiä kenelle omaisuutensa testamenttaa, teidän elämänne jatkuu lapsissanne.
 
Hei hyvät ihmiset! Älkää vielä luovuttako. Minä söin kaksi vuotta vaihdevuosiin korvaushoitoa (aloitin elokuussa -05), jolloin munasarjat olivat jo pienet kuin rusinat ja työnsä tehneet. Ilmeisesti estrogeenihoito piti limakalvon kunnossa ja kun sitä vielä kolminkertaisella annoksella kuukausi ennen alkion siirtoa kasvatettiin, tuloksena on nyt raskaus, jota itsekin käyn päivittäin peilin edessä ihmettelemässä: Kai tämän totta täytyy olla, kun kerran omin silmin kasvavan vatsani näen. Täytän sunnuntaina 49 vuotta.

lutuliini ja göö 20+4
 
Hei kaikki!

Ja aluksi sydämestä tulevat pahoittelut moisesta lääkärin tuomiosta! Itse sain samanlaisen tuomion 4 päivää sitten, endo kuulemma tuhonnut munasarjat totaalisti ja siksi tuottavat vain monitumaisia...
Nyt vain sulattelen asiaa, en vielä ole sitä ihan hyväksynyt. Ehkä kysyn second opinionia...


Lutuliini: kerro lisää lääkityksestä? Ja mitä lääkkeitä ja miten tuo ihme saatiin onnistumaan?? Aivan upeaa, onnittelut:)

Lapseton67: jaan kanssasi samat tunteet. Jotenkin näiden surupäivien aikana jostain ihmeellisestä olen saanut taistelutahtoa; josko sittenkin onnistuisi. Jos ei omilla soluilla, niin sitten lahjasoluilla...Voimia!

suvituuli-68, jolla "kaverina" paha ja levinnyt endo, eka ivf tammikuulla, tuloksena kolme monitumaista alkiota, jotak menivät suoraan roskiin.
 
Mulla oli km marraskuussa ja ei meinaa hcg laskea, jotta pääsisi kierron alkuun. Itsellä myös tulee toivottomuuden tunne, kun ei edes ne menkat ja kierrot ala. Jonain päivänä enemmän ja jonain vähemmän. Ikää 43 vuotta....joten eipä tuota aikaa kauheesti ole yrittää.

Onneksi tuo lutuliinin tarina ainaskin luo toivekkuttaa.

Tsemppiä kaikille.

Minni
 
Tarkennan vielä edellistä viestiäni, että tämä vauva sai siis alkunsa luovutusmunasolulla - mun omiani ei kannattanut enää henkiin herätellä, koska siittiötkin olivat hitaita ja epämuodostuneita.

Vaihdevuosiin oli ensin vuoden joku tavallinen laastariestrogeeni ja toisen vuoden Divina-tabletit. Sitten kun luovuttaja löytyi alkoi viimeisestä vuodosta Zumenon 3 tbl päivässä ja alkion siirron vaiheilla Lugesteron (vuodot olivat vielä epäsäännöllisinä ja pieninä jäljellä, mutta ilmankin olisi voinut hoidon aloittaa).

lutuliini ja göö 21+3

 
pyrstötähti
Vieläkö mahtuu mummo-ikäinen (47) seuraan?Vuosi sitten tutkittiin fsh-arvo (oli 11) ultrattiin kohtu ja limakalvo kuulemma normaali, kierto on 28 ja ovulaatio säännöllinen.Ongelma on 3 lasta ja sterilisaatio klipseillä 2001,nyt uusi mies joka ei hyväksy mitään koeputkivirityksiä.Ainoa toivo sterilisaation purku jonka onnistuminen on kuulemma kehnoa, kannattaako edes yrittää,olemme erittäin hedelmällinen suku,tädit ja mummot tehneet vielä 5-kymppisinä lapsia,aiemmat lapseni saaneet alkunsa kun "kalsarinlahkeella on räpsähytetty",pistänkö rahani hukkaan ja suostuuko kukaan lääkäri edes purkuleikkaukseen mitä luulette? :xmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja pyrstötähti:
Vieläkö mahtuu mummo-ikäinen (47) seuraan?Vuosi sitten tutkittiin fsh-arvo (oli 11) ultrattiin kohtu ja limakalvo kuulemma normaali, kierto on 28 ja ovulaatio säännöllinen.Ongelma on 3 lasta ja sterilisaatio klipseillä 2001,nyt uusi mies joka ei hyväksy mitään koeputkivirityksiä.Ainoa toivo sterilisaation purku jonka onnistuminen on kuulemma kehnoa, kannattaako edes yrittää,olemme erittäin hedelmällinen suku,tädit ja mummot tehneet vielä 5-kymppisinä lapsia,aiemmat lapseni saaneet alkunsa kun "kalsarinlahkeella on räpsähytetty",pistänkö rahani hukkaan ja suostuuko kukaan lääkäri edes purkuleikkaukseen mitä luulette? :xmas:
Minä olen sitä mieltä, että jos toiveessa on lapsi ja on tehty sterilisaatio, niin huomenna purkuaika, muutaman kierron yritys ja sitten hoitoihin! Se verran iso asia on, ettei kannata luopua jos mies on "päättänyt" ettei hoitoja tehdä. Menkää yhdessä keskustelemaan aiheesta!! Siinä ei ole mitään hävettävää tms. Siinä autetaan luontoa! Että tällaiset terveiset miehelle :heart:
 
Moi!
Tiedän toki, että hormoneilla voidaan saada luovutetuilla munasoluilla vaikka 90-vuotias raskaaksi.
Mutta kun haluaisin oman biologisen lapsen...

Se ei vain onnistu näköjään enää. Minulla FSH-arvolla 14 ei enää tule luomukuukautisia, mikä on mielestäni omituista. Mitä olen lukenut, tuollaisella arvolla naisilla on vielä säännölliset kuukautiset ja ovulaatioitakin tulee. Lääkärit eivät halua tutkia, eikä varsinkaan hoitoihin pääse.
Ja niin, olen katkera...
 
Ei se iästä ole kiinni. Yritimme kyllä hoitoihin, mutta selvästikään meitä ei sinne haluttu. Enkä tajunnut pitää puoliani... Minulta otettiin silloin FSH kierron 13. päivänä! Sehän oli korkea (20), tottakai kun munarakkula oli jo 18 mm ja siis kierron keskivaihe. Sen jälkeen klinikka (yksityinen ja arvostettu) ilmoitti ettei tuollaisella arvolla oteta hoitoihin.
Ja nyt kun kuukautisia ei enää tule itsekseen, vaikka FSH oikeasti ei olekaan kuin tuon 14, on jo vähän liian myöhäistä.
 
pyrstötähti
Minä olen sitä mieltä, että jos toiveessa on lapsi ja on tehty sterilisaatio, niin huomenna purkuaika, muutaman kierron yritys ja sitten hoitoihin! Se verran iso asia on, ettei kannata luopua jos mies on "päättänyt" ettei hoitoja tehdä. Menkää yhdessä keskustelemaan aiheesta!! Siinä ei ole mitään hävettävää tms. Siinä autetaan luontoa! Että tällaiset terveiset miehelle
 
Minulla ikää 40v ja vaihdevuodet alkoivat n. vuosi sitten ja en voi tulla luomusti raskaaksi enään. Yksi lapsi on 11v. Ja nyt uuden ihanan miehen löydettyäni olisimme halunneet yhteisen lapsen ja olemme yrittäneet raskautua kahdesti luovutetulla munasolulla mutta kummallakaan kerralla ei tulosta. Vielä emme aio luovuttaa vaan kokeilemme vielä uudelleen...Niinhän se on että yrittänyttä ei laiteta :)
 
En ennen ole tällä palstalla keskustellut käynyt vain lukemassa teidän juttusia.

Lapseton 67, minua kummastutti miksi FSH arvo otettiin sinulta kierron 13 päivä?
Meille tehty neljä ICSI hoitoa julkisella puolella kaikki negoja ja päätimme siltä osin lopettaa hoidot, että IVF ja ICSI hoitoihin emme enää rupea,koska ne ei onnistu. Mutta nyt otin väestöliittoon yhteyttä ja kysyin et onko muita mahdollisuuksia. He lähettivät lääkärin lähetteen ja käyn omassa tk:ssa otattamassa FSH arvon, joka pitää ottaa kuulemma 1-3 päivä kierrosta.

Itse olen myös 40:nen ja jos vaihkarit on alkaneet toivon kyllä et lääkärit osais antaa jotain lääkkeitä joilla sais siirrettyä niitä et ne kovin pääsee päälle.
 
jaana31: Meillä oli aika Väestöliitossa juuri sinä kierron 13. päivänä ja ottivat sen silloin samalla kertaa. Kyllähän mua hatuttaa, etten silloin tajunnut tuota juttua... en olisi suostunut siihen missään tapauksessa. Mutta... myöhäistä enää spekuloida tuolla asialla.
:/

PS: lapsellinen67= lapseton67
 
lapselinen67: Hei myös tk:n tai työterveyslääkäri voi kirjoittaa sinulle uuden lähetteen että ottavat FSH kokeen uusiksi. Nimittäin työterveyslääkäri olisi kirjoittanut minulle myös lähetteen mutta väestöliitosta kerkesivät sen jo lähettää. Ja väestöliiton hoitaja oli minuakin ekana laittamassa kierron 10 päivä ottamaan näytettä, mutta lääkäri soitti sitte ja kertoi et se ei anna oikeaa kuvaa. Älä lannistu. Aina on toivoa!

Kerronpa yhden tapauksen. Ystävälleni oli lääkäri sanonu kun hän oli ollut 25 vuotias, ettet tule koskaan saamaan lasta. No hänen avioliitto kariutui muutaman vuoden päästä, ei lapsettomuuteen vaan muuten vaan. Hän tapasi uuden miehen ollessaan 39, menivät naimisiin ja yritti sitten 41 vuotiaana hirveästi lenkkeillä ja jumpata että saisi kesäksi kiloja pois, mutta paino vain nousi. Mies sanoi et jos olet raskaana et tilaa lääkäri aika, hän suuttui miehelle mut tilasi sit viikkojen päästä lääkäri ajan. ja lääkäri kertoi et on raskaana hän oli niin ihmeissään ettei meinannu tajuta lähtä lääkärin vastaanotolta kotia.
Et aina toivoa on.
 
jaana31: Onhan se fsh mitattu sen jälkeen kertaalleen ja oli 14,7. Sillä arvolla ois päästy hoitoihin, jos se ois tullut silloin aikanaan Väestöliitossa asioidessamme.
Mutta ei sillä ole mitään merkitystä enää kun on potkittu pois hoidoistakin. Ja varsinkaan kun kuukautiskierto ei toimi enää lainkaan eli loppu häämöttää tällä saralla. Estrogeeniarvot taitaa olla jo aika matalalla, kun kohdun limakalvo kasvaa korkeintaan 5 mm, yleensä vain 2 mm tai alle, eivätkä munasolut jaksa irrota. Niitä munarakkuloita ihme kyllä vielä kasvaa... kierron 2 päivänä ultrassa niitä oli näkyvissä useitakin.

Hoitomahdollisuutta ei siis ole kun Väestöliitosta potkivat pois (täällä ei ole muita klinikoita), ellei lähde yrittämään jonnekin satojen kilometrien päähän ja hoidoillakin mahdollisuudet ovat 1 % luokkaa.
Minä nyt elättelen sitä ihmeen toivetta tässä jonkin aikaa, kunnes olen kypsä luopumaan.
Kiitti tsemppauksesta! =)
 
Olen 42-vuotias ja minulla on 3 kertaa koeputkihedelmöitystä yritetty, mutta ei ole onnistunut. Minulla ei on hoidoissa kehittynyt vain 3-5 munarakkulaa, joista yhdellä kerralla kaikissa viidessä oli munasoluja ja kaikki hedelmöittyivät. Kerran munasoluja oli vain yksi ja se onneksi hedelmöittyi. toisella kerralla kolme munasolua ja kaikki hedelmöittyivät. Lääkäri on sitä mieltä, että koska munarakkuloita ei kehity, " elimistö" yrittää jo vihjata, että ehkäpä ei kannata enää yrittää... FSH oli minulla 12. Mistä te muut olette saaneet lahjoitettuja munasoluja ? Oletteko itse hankkineet lahjoittajan? Minä vähän alan uskoa, että minun munasolut ovat vanhat. Se että ne hedelmöittyvät ja jakaantuvat lähes 100%:sti vain on niin erikoista, siksi en millään haluisi hyväksyä sitä "vanhuus" asiaa.
 

Yhteistyössä