Ei-hormonaalinen ehkäisy - kuinka pian raskaaksi?

Siinäpä se kysymys jo tulikin. Eli miten nopeasti on tärpännyt ei-hormonaalisen ehkäisyn lopettamisen jälkeen (ja minkä ikäisiä olette?)?

Meillä on ensimmäinen yrityskuukausi meneillään kumin käytön lopettamisen jälkeen ja kovastihan sitä jo toivoo, että heti ensimmäinen yritys tuottaisi tulosta. Mietityttää, kun moni on kertonut yrittäneensä lasta pitkään, mutta ei ole tullut maininneeksi, ovatko käyttäneet hormonaalista ehkäisyä ennen yrittämisen aloittamista. Voisi kuvitella hormonaalisen ehkäisyn vaikuttavan siihen, miten nopeasti tulee raskaaksi...
 
Muakin kiinnostaa, mutta taitaa olla niin yksilöllisiä nämä asiat.. Ei ole meillä tärpännyt, kolmas kierto nyt menossa. Tosin tämä kierto on ollut niin erikoinen, että jospa nämä kaikki viittaisivat siihen, että masussa on alettu kotia rakentamaan :) Dpo10 tänään.
 
mulla ei oo koskaan ollu mitään hormonaalista ehkäsyä oon 22v, esikoinen tärppäs kolmannesta kierrosta (kun olin 20v) ja synn. jälkeen menkat palautu aika pian normaaliks ja nyt yk3 loppukiertoa viedään.
 
BDU
Mua kiinnostaa sama! Itse käytin pillereitä 1-2v mutta olen lopettanut jo n. 5v sitten joten nyt on menty ilman hormoneja. Tällä hetkellä yk1. Varmaan tosiaan vaikuttaa myös monet yksilölliset asiat niin miehen ku naisen suhteen.. Mutta kyllähän nuo hormoniehkäsyt "myrkyttää" elimistöä joten voi olla ns. normaalilla ihmiselllä raskaaksi tulo vaikeampaa heti niiden lopettamisen jälkeen.
 
Joo, itse lueskelin myös tilastoja ja niiden mukaan jo synnyttäneet ei-hormonaalista ehkäisyä viimeksi käyttäneet olisivat tulleet raskaaksi helpommin.

Ja itse en ole pillereitä syönyt n. 4-5 vuoteen, vaan kumin kanssa on tullut touhuiltua. Jotenkin elämä on ollut paljon helpompaa ilman hormoneja, jotka vaan sekoittivat elimistön :)
 
kolmatta kun kuumeiltiin niin toisesta kierrosta kuparikierukan jälkeen lähti raskaus alulle, eli suht nopeaa. Nyt alettiin kuumeilemaan kun tuli kolmannen jälkeen ekat menkat ja heti ensimmäisestä kierrosta tärppäsi. Joten joskus näinkin. =)
 
  • Tykkää
Reactions: ralliruutu

Yhteistyössä