Ei-hormonaalisen ehkäisy - kuinka pian raskaaksi?

Siinäpä se kysymys jo tulikin. Eli miten nopeasti on tärpännyt ei-hormonaalisen ehkäisyn lopettamisen jälkeen (ja minkä ikäisiä olette?)?

Meillä on ensimmäinen yrityskuukausi meneillään kumin käytön lopettamisen jälkeen ja kovastihan sitä jo toivoo, että heti ensimmäinen yritys tuottaisi tulosta. Mietityttää, kun moni on kertonut yrittäneensä lasta pitkään, mutta ei ole tullut maininneeksi, ovatko käyttäneet hormonaalista ehkäisyä ennen yrittämisen aloittamista. Voisi kuvitella hormonaalisen ehkäisyn vaikuttavan siihen, miten nopeasti tulee raskaaksi...
 
Viimeksi muokattu:
Esikoisen kohdalla hormonaalisen ehkäisyn jälkeen kumien kanssa yksi kierto ja sitten ehkäisy pois. Plussa tuli ekasta yrityskierrosta. Esikoisen syntymän jälkeen en ole hormonaalista ehkäisyä käyttänyt, yritystä kestänyt tähän mennessä 3 vuotta. Päättele siitä voiko taustoista päätellä jotain. Ei ole ihan noin mustavalkoinen asia.
 
Joo, kovinhan on yksilöllistä kuinka pian tulee raskaaksi ehkäisyn käytö lopettamisen jälkeen, oli sitten hormonaalinen tai ei-hormonaalinen ehkäisymenetelmä. Tuntuu että toiset tulee heti raskaaksi ensimmäisestä yrittämisestä ja toisilla menee monta vuotta. Mitään yksiselitteistä vastausta ei siis ole. Kyllähän tuo ikäkin vaikuttaa. Kun sitä tulee lisää hedelmällisyyskin vähenee. Luulisin kuitenkin että ei-hormonaalista ehkäisymenetelmää käyttäneet tulisivat nopeammin raskaaksi. Itse olen syönyt ehkäisypillereitä yli 10 vuotta, ja kohta jätän ne pois, saa nähdä kuinka pian tärppää kun ikääkin on jo.
 
Niinia
Varmaan aika yksilöllistä...

Itse pillereiden jälkeen raskauduin toisesta kierrosta, olin 26v.

Ennen toisen lapsen yritystä söin pillereitä 4kk (lopetin kun eivät sopineet), 4kk ilman pillereitä jonka jälkeen aloitettiin toisen yritys joka toi tulosta heti yk1. Olin 28 juuri täyttänyt.
 
"Miuku"
Taitaa olla aika yksilöllistä.. Meillä tärppäs heti kerrasta, kaksi kuukautta aikaisemmin olin e-pillerit jättänyt pois ja muuta ehkäisyä käytettiin siihen asti kunnes aloimma yrittää tai yhdeksi yritykseksi se jäikin ;)
 

Yhteistyössä