Ei jaksa tätä remonttia enää.

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Tammikuun lopussa purettiin pesuhuone, sauna, kodinhoitohuone ja yks vaatekomero.
Remontti edelleen kesken eikä loppua näy. Saunassa ja pesuhuoneessa on seinät, lattia ja katto valmiina. Kodinhoitohuone on vielä villoilla ja betonilla. Entinen vaatehuone tuli khh:n jatkeeksi.

Eniten ahdistaa tää tavaran määrä. Meidän makuuhuoneessa on ½ m kanttiinsa oleva kasa vaatekomeron tavaroita. Olohuoneessa ja eteisessä on kodinhoitohuoneen tavarat laatikoissa ja koreissa.
Olohuoneessa on lisäksi seinän vieret täynnä rakennustavaraa + keskellä lattiaa 3 m:n pituinen paneelikasa.

Siivoaminen on yhtä tyhjän kanssa. Joka paikka on pölyä täynnä vaikka kuin joka päivä imuroit. Nyt varsinkin kun aurinko paistaa niin ahdistaa entistä enemmän.

Mies tehny jokaisen vapaa ajan tuota remonttia ja alkaa olla sekin ihan poikki. Tekee ensin töissä sen 10-14 h ja sit yrittää viel muutaman tunnin rakentaa päälle. Eli en voi sitäkään enempää painostaa. Välillä oon patistanu töiden jälkeen vaan nukkumaan kun nähny et toinen ihan loppu.

Rahaa ei ole palkata ulkopuolista tekemään. Loppuu muutenkin budjetti kesken.
Remontti oli pakko tehdä rakennusvirheen takia. Muuten oltais odotettu parempaa hetkeä.

Jotenkin sitä kuvitteli että remontti on parissa kk:ssa valmis. taitaa olla puoli vuotta lähempänä todellisuutta.
 
Tunnen tuskasi. Onneksi meillä mennään loppusuoralla. Kauan se kestikin, hitaasti mutta varmasti. Mies tekee yksin remonttia iltaisin töiden jälkeen, joten tuntui ettei ikinä valmistu. Onneksi olin väärässä! :)
 
"a p"
Tunnen tuskasi. Onneksi meillä mennään loppusuoralla. Kauan se kestikin, hitaasti mutta varmasti. Mies tekee yksin remonttia iltaisin töiden jälkeen, joten tuntui ettei ikinä valmistu. Onneksi olin väärässä! :)
Kauan teillä kesti?
Sama tunne täällä ettei tuo voi ikinä olla valmis. Ja kun ei voi toista edes hoputtaa enempää kun raataa jo niskalimassa. Pääsiäisenä lähtee parin päivän lomalle. Itelläkin kyl loma tiedossa. Mutta ei paljon tätä arkea helpota.
 
Me ollaan tehty kerros kerrallaan. Eli kauan. Eka keskikerros, se meni suht kivuttomasti. Sitten puolet alakerrasta. Ja nyt valmistuu yläkerta. Ja 2 vuotta ollaan nyt väkerretty. Tosin välissä syntyi myös kaksi lasta :D että sen suhteen oli parin kuukauden tauko aina synnytyksen jälkeen. Mä käyn myös iltaisin koulussa, joka vei myös aikaa rempalta.

Kesällä aateltiin lomailla ja maalailla ikkunanpieliä :D

Varmaankin tehdään lisää asuintilaa alakertaan, siellä on nyt varastotilaa. Että alkaa taas remontti, mutta sillä ei ole kiire valmistua :D

Ymmärrän ärsytyksen, kun tavarat ei ole paikoillaan ja tuntuu että vaikka miten siivoo niin on sotkuista ym. Kohta, oi kohta saan tavarat paikoilleen!

Tsemppiä teillekin! :)
 
"a p"
[QUOTE="vieras";28233551]Jos auttaisit sitä ukkoa?[/QUOTE]

Oon kyllä auttanu siinä missä voinu. Suurin työ on ollu juosta rakennuskaupoissa hakemassa millon mitäkin. Meillä vaan on mies joka osaa rakentaa en minä. Teineistäkin ollut jo hyvin apua.
 
"a p"
[QUOTE="vieras";28233565]Näin. Erityisesti maalaamistyöt ovat naisille sopivia.[/QUOTE]

Eipä tuolla paljon maalaamista ole. Mutta ne mitä on niin oon kyllä maalannu. Purkamisessa autettiin lasten kanssa.
 
"vieras"
[QUOTE="a p";28233578]Oon kyllä auttanu siinä missä voinu. Suurin työ on ollu juosta rakennuskaupoissa hakemassa millon mitäkin. Meillä vaan on mies joka osaa rakentaa en minä. Teineistäkin ollut jo hyvin apua.[/QUOTE]

Ei kai sitä opi jos ei opettele. Ei se mitään rakettitiedettä ole ja kuka vaan sen homman oppii jos haluaa.
 
"a p"
Pyöritän kuitenkin tän normaali arjen kuuden lapsen kanssa. Ja tuo pesuhuoneen teko vähän sellasta että pitää tehdä yks juttu ja antaa kuivua ja sit tehdä seuraava ja taas odotetaan jne.
 
njaa
[QUOTE="a p";28233578]Oon kyllä auttanu siinä missä voinu. Suurin työ on ollu juosta rakennuskaupoissa hakemassa millon mitäkin. Meillä vaan on mies joka osaa rakentaa en minä. Teineistäkin ollut jo hyvin apua.[/QUOTE]

Mikä siinä sitten kestää niin kauan? Onko ollut jotain vastoinkäymisiä?

Minä otin seikkailun kannalta meidän remontin, syötiin vain valmisruokaa kertakäyttöastioista tai käytiin muualla syömässä ja ahdasta oli. Lapsikin oli ihan pieni remontin aikaan.
 
ymmärrän
sympatiat on niin sun puolella!! Ihan vaan siitä tiedosta, että mä en kestäis mitään kuukautta pidempää laajempaa remonttia, niin en alkais ikinä suurempaan remppaan. Ymmärrän täydellisesti tuon ahdistuksen kaaoksesta ja tursuavista tavaroista!! MUTTA

Se remontti kuitenkin loppuu aikanaan. Ajattele kun alkaa ahdistaa niin sinne muutaman kk päähän, että sitten paikat näyttää hyvälle.
Onko teillä mahdollista laittaa ylimääräinen tavara silmistä pois pyörimästä johonkin huoneeseen tai varastoon? Tai vaikka vuokrata kk joku varastotila minne viedä tai sitten tutun/sukulaisen ylimääräisiin tiloihin.
Tsemiä kaaoksen keskelle!!
 
"a p"
Mikä siinä sitten kestää niin kauan? Onko ollut jotain vastoinkäymisiä?

Minä otin seikkailun kannalta meidän remontin, syötiin vain valmisruokaa kertakäyttöastioista tai käytiin muualla syömässä ja ahdasta oli. Lapsikin oli ihan pieni remontin aikaan.
Miehellä vaan niin vähän tuota vapaa aikaa ettei yhdessä illassa juuri edisty.
Toisaalta siis purettiin väliseiniä myöten kaikki tuolta pois. Ulkoseinille jäi villat. Piti muurata uudet seinät jne.
Ei ole vara kuuden lapsen kanssa syödä valmisruokaa jatkuvasti.
 
njaa
[QUOTE="a p";28233596]Pyöritän kuitenkin tän normaali arjen kuuden lapsen kanssa. Ja tuo pesuhuoneen teko vähän sellasta että pitää tehdä yks juttu ja antaa kuivua ja sit tehdä seuraava ja taas odotetaan jne.[/QUOTE]

Teillä on useampi huone remontoitavana, kuivumisaikana voi tehdä toista huonetta.
 
"a p"
Alkuperäinen kirjoittaja ymmärrän;28233604:
sympatiat on niin sun puolella!! Ihan vaan siitä tiedosta, että mä en kestäis mitään kuukautta pidempää laajempaa remonttia, niin en alkais ikinä suurempaan remppaan. Ymmärrän täydellisesti tuon ahdistuksen kaaoksesta ja tursuavista tavaroista!! MUTTA

Se remontti kuitenkin loppuu aikanaan. Ajattele kun alkaa ahdistaa niin sinne muutaman kk päähän, että sitten paikat näyttää hyvälle.
Onko teillä mahdollista laittaa ylimääräinen tavara silmistä pois pyörimästä johonkin huoneeseen tai varastoon? Tai vaikka vuokrata kk joku varastotila minne viedä tai sitten tutun/sukulaisen ylimääräisiin tiloihin.
Tsemiä kaaoksen keskelle!!
Olen kyllä tsempannu itteä että kun remontti ohi käyn talon läpi ja heitän kaikki ylimääräisen pois. Nyt ei kiinnosta alkaa purkamaan mitään kaappeja tms tai varamaan kirppispöytää.
Yhtään ylimääräistä huonetta ei ole. Jokainen vapaa nurkkakin tavaraa täynnä. Neliöitä siis alunperinkin liian vähän tälle porukalle.

Anoppilaan varmaan mahtuis tavaraa mut siellä on niin järkyttävä haju etten halua sinne mitään omia tavaroita. Kun suurin osa anopin tuomista tavaroistakin haisee kamalalle. Luultavasti hometta mut se jo oma juttunsa.
Ei varmaan järkeä enää sitä varastoakaan alkaa etsimään.
 
"a p"
[QUOTE="vieras";28233590]Ei kai sitä opi jos ei opettele. Ei se mitään rakettitiedettä ole ja kuka vaan sen homman oppii jos haluaa.[/QUOTE]

Taitaa olla vähän väärä hetki alkaa opettelemaan alusta asti jotain nyt kun molemmat ollaan ihan poikki..
Ja kuten jo sanoin autan kyllä siinä missä voin. Esim siivoustakin on aika paljon tuolla rakennuspuolella.
 
"vieras"
[QUOTE="a p";28233666]Taitaa olla vähän väärä hetki alkaa opettelemaan alusta asti jotain nyt kun molemmat ollaan ihan poikki..
Ja kuten jo sanoin autan kyllä siinä missä voin. Esim siivoustakin on aika paljon tuolla rakennuspuolella.[/QUOTE]

No jaa, jos hommista tekee noin vaikeeta ja monimutkaista niin ei varmastikaan onnistu.
 
"a p"
[QUOTE="vieras";28233737]No jaa, jos hommista tekee noin vaikeeta ja monimutkaista niin ei varmastikaan onnistu.[/QUOTE]

Ootko aatellu et toisilta jotku hommat sujuu aika luonnostaan (kuten se rakentaminen) toinen joutuu sit opetteleen ja opetteleen ja siltikään ei suju kovin häävisti.
Meillä nyt vaan työn jako tämä. Ja sekin ettei miehelle kelpaa jos on tehty vähän sinnepäin kun ite osaa tehdä viimesen päälle kuitenkin.
 

Yhteistyössä