Ei juma millasissa vaatteissa (aika monen) lapset oli koulun joulujuhlassa !

  • Viestiketjun aloittaja ärsyttää
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Satu Kakkiainen:
Miksi se on teille niiiiiin kamalaa, jos joku ilmestyy koulun joulujuhliin farkuissa ja hupparissa? :eek: Kurmauttaako se teidän kauneudentajua vai? :D
Ei kyse ole siitä, vaan siitä että lapsille i viitsitä opettaa tapoja. Juhlaan pukeudutaan. Vaatteilla kunnioitetaan juhlan aihetta. Mitä tänä päivänä nyt sitten mennään minne vaan farkuissa aikuisetkin, koska mä en nyt ala ketään varten pynttäämään asenteella.
 
ärsyttää
Alkuperäinen kirjoittaja Satu Kakkiainen:
Miksi se on teille niiiiiin kamalaa, jos joku ilmestyy koulun joulujuhliin farkuissa ja hupparissa? :eek: Kurmauttaako se teidän kauneudentajua vai? :D
Mulle tulee sellainen olo, ettei kunnioita juhlaa lainkaan. Mieti nyt itsekin! Omistatko siistimpiä vaatteita? Kuljetko samoilla arkivaatteilla juhlat yms?
Miksei lapsilla olisi parempia vaatteita??
 
Alkuperäinen kirjoittaja Soluttautuja:
Tässä ketjussa taas näkee miten jotkut ei ymmärrä, että lapset on erilaisia. Kun meidän villepetteri ja minkamaaria tykkäää juhlahepeneistä, niin tottahan kaikki maailman lapses silloin tykkää :saint:
Ei sillä ole mitään tekemistä tän asian kanssa. Lapsi tykkää tai ei tykkää pukeutua, mutta juhliin pukeudutaaan siististi. Se on aikuisen päätös.
 
Yksinkertaisesti toiset lapset eivät halua suoria housuja jalkaansa jne. Meillä nyt ekakerta ettei ostettu juhlavaatteita joulujuhlaan mutta laittavat siistit vaatteet kuiten ja poika laittaa farkut eikä siin musta ole mitään ihmeellistä. Menee niillä missä hyvä olla.

Köyhät ne vaatteillaan koreilee sanotaan
 
Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:
Alkuperäinen kirjoittaja Soluttautuja:
Tässä ketjussa taas näkee miten jotkut ei ymmärrä, että lapset on erilaisia. Kun meidän villepetteri ja minkamaaria tykkäää juhlahepeneistä, niin tottahan kaikki maailman lapses silloin tykkää :saint:
Ja lapseltahan se pitääkin mielipidettä kysyä joka asiaan...?
No enhän minä niin sanonut :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Emiilia:
Alkuperäinen kirjoittaja Satu Kakkiainen:
Miksi se on teille niiiiiin kamalaa, jos joku ilmestyy koulun joulujuhliin farkuissa ja hupparissa? :eek: Kurmauttaako se teidän kauneudentajua vai? :D
Ei kyse ole siitä, vaan siitä että lapsille i viitsitä opettaa tapoja. Juhlaan pukeudutaan. Vaatteilla kunnioitetaan juhlan aihetta. Mitä tänä päivänä nyt sitten mennään minne vaan farkuissa aikuisetkin, koska mä en nyt ala ketään varten pynttäämään asenteella.
Ahhaa. Eli he loukkaavat teidän tietoisuutta etiketin tärkeydestä. Minua ei ainakaan oikeasti haittaa miten ja millaisissa vaatteissa jonkun muun vanhemman lapset paikalle porhaltaa. Turhaa energian tuhlausta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Emiilia:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Miksi se pukeutuminen olisi pojille vaikeampaa? Minä en ymmärrä? Antaako isät perheessä oikeaa esimerkkiä? Meillä kyllä tuo melkein 4v poika tykkää pukeutua siististi.
Se poikien pukeutuminen johtuu isästä.... Jos isä ei suostu suoria housuja tai krakaa laittaa niin ei sillo poikakaan.
No ei se aina mene ihan näinkään :D
 
Kippuravarvas
Alkuperäinen kirjoittaja mm:
mutta siis mitä voi pukea alle kaks vuotiaalle?
tarkoitus oli laittaa siisti farkut ja kauluspaita. Eikai kuitenkaan puku päällä pidä juhlaan mennä?
No ei nyt pukua, mutta siistit farkut ja juurikin se kauluspaita :)
 
ärsyttää
Alkuperäinen kirjoittaja welcome:
Yksinkertaisesti toiset lapset eivät halua suoria housuja jalkaansa jne. Meillä nyt ekakerta ettei ostettu juhlavaatteita joulujuhlaan mutta laittavat siistit vaatteet kuiten ja poika laittaa farkut eikä siin musta ole mitään ihmeellistä. Menee niillä missä hyvä olla.

Köyhät ne vaatteillaan koreilee sanotaan
EEIIIIII....taas vedetään ne suorat housut tähän. Kyse ei ollut PUVUSTA, vaan SIISTIMMISTÄ vaatteista kuten esim. sammarit+kauluspaita :)
 
Tiituu
Alkuperäinen kirjoittaja Satu Kakkiainen:
Miksi se on teille niiiiiin kamalaa, jos joku ilmestyy koulun joulujuhliin farkuissa ja hupparissa? :eek: Kurmauttaako se teidän kauneudentajua vai? :D
Ei vaan se on huonoa käytöstä. Tilanteeseen huonosti pukeutuminen osoittaa ettei arvosta juhlia ja kutsujaa. Miten ihmisillä voi olla tavat noin hukassa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Satu Kakkiainen:
Alkuperäinen kirjoittaja Emiilia:
Alkuperäinen kirjoittaja Satu Kakkiainen:
Miksi se on teille niiiiiin kamalaa, jos joku ilmestyy koulun joulujuhliin farkuissa ja hupparissa? :eek: Kurmauttaako se teidän kauneudentajua vai? :D
Ei kyse ole siitä, vaan siitä että lapsille i viitsitä opettaa tapoja. Juhlaan pukeudutaan. Vaatteilla kunnioitetaan juhlan aihetta. Mitä tänä päivänä nyt sitten mennään minne vaan farkuissa aikuisetkin, koska mä en nyt ala ketään varten pynttäämään asenteella.
Ahhaa. Eli he loukkaavat teidän tietoisuutta etiketin tärkeydestä. Minua ei ainakaan oikeasti haittaa miten ja millaisissa vaatteissa jonkun muun vanhemman lapset paikalle porhaltaa. Turhaa energian tuhlausta.
Joo en nyt varsinaisesti tarkoittanut pelkästään koulun juttuja vaan ihan yleisesti. Häihin farkuissa.... Lapsena noi jutut opitaan. Lapsille opetetaan pukeutuminen. On se kurjaa jos vanhemmat eivät kunnioita/arvosta koulun joulujuhlaan niin paljoo että viitsivät siististi lapsen sinne pukea. Kyllä se kertoo aika paljon myös vanhemmista.
 
Gluteus maximus
Joo, puku ihan vauvallekin. Mistähän löytäisi 68cm mustan puvun?

Minä ainakin puhuin ihan yleisesti juhlapukeutumisesta. Häät ja hautajaiset on hyvä esimerkki jos nyt ei jakseta enää koulun juhlista jauhaa ja kun joidenkin mielestä ne eivät ole juhlia (minä olen eri mieltä ) No, viime kesänä olin useissa häissä ja aina siellä oli miehiä joilla ei ollut pukua ja lapsia joilla oli farkut jalassa ja LENKKARIT!!!!! Naiset yleensä pukeutuvat, mutta miesten ja lasten annetaan olla kuin pellossa. Minä en ymmärrä....ei varmaan tarvitsekaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiituu:
Alkuperäinen kirjoittaja Satu Kakkiainen:
Miksi se on teille niiiiiin kamalaa, jos joku ilmestyy koulun joulujuhliin farkuissa ja hupparissa? :eek: Kurmauttaako se teidän kauneudentajua vai? :D
Ei vaan se on huonoa käytöstä. Tilanteeseen huonosti pukeutuminen osoittaa ettei arvosta juhlia ja kutsujaa. Miten ihmisillä voi olla tavat noin hukassa?
Ai, NOIN hukassa :D Koska en välitä siitä, miten naapurin kolli koulujuhlaan tulee?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Soluttautuja:
Alkuperäinen kirjoittaja Emiilia:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Miksi se pukeutuminen olisi pojille vaikeampaa? Minä en ymmärrä? Antaako isät perheessä oikeaa esimerkkiä? Meillä kyllä tuo melkein 4v poika tykkää pukeutua siististi.
Se poikien pukeutuminen johtuu isästä.... Jos isä ei suostu suoria housuja tai krakaa laittaa niin ei sillo poikakaan.
No ei se aina mene ihan näinkään :D
Juu ei onneksi, mutta aika usein. Mun ex mies ei olis millään koskaan ikinä laittanu pukua saati kraakaa mihinkään. Pakottamalla sai sen suostumaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Satu Kakkiainen:
Ahhaa. Eli he loukkaavat teidän tietoisuutta etiketin tärkeydestä. Minua ei ainakaan oikeasti haittaa miten ja millaisissa vaatteissa jonkun muun vanhemman lapset paikalle porhaltaa. Turhaa energian tuhlausta.
Niinpä. Varsinkin kun etiketin mukaan joulujuhlaan farkuissa tulemisessa ei ole mitään vikaa. Täällä kiistellään nyt makuasioista ja sehän on ihan järjetöntä.

 
Kippuravarvas
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Joo, puku ihan vauvallekin. Mistähän löytäisi 68cm mustan puvun?
Meilä oli pojalla ristiäisissä sellainen "puku" ta siis suorat housut, paita ja liivit+mirri kaulassa. Ne oli samaa puku kaikki...olipa hienosti selitetty :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja ärsyttää:
Alkuperäinen kirjoittaja welcome:
Yksinkertaisesti toiset lapset eivät halua suoria housuja jalkaansa jne. Meillä nyt ekakerta ettei ostettu juhlavaatteita joulujuhlaan mutta laittavat siistit vaatteet kuiten ja poika laittaa farkut eikä siin musta ole mitään ihmeellistä. Menee niillä missä hyvä olla.

Köyhät ne vaatteillaan koreilee sanotaan
EEIIIIII....taas vedetään ne suorat housut tähän. Kyse ei ollut PUVUSTA, vaan SIISTIMMISTÄ vaatteista kuten esim. sammarit+kauluspaita :)
Juu onhan noita housuja muitakin mut mikä on farkuissa jos ovat siistit ja lapsi niissä tykkää mielummin kulkea. Ei monikaan meistä aikuisista lyö vaatteita päälleen joissa ei tunne olevansa oma itsensä. Miksi pakottaa lapsi laittamaan jotain sellaista päälleen missä hänellä on epämukava olla?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Satu Kakkiainen:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiituu:
Alkuperäinen kirjoittaja Satu Kakkiainen:
Miksi se on teille niiiiiin kamalaa, jos joku ilmestyy koulun joulujuhliin farkuissa ja hupparissa? :eek: Kurmauttaako se teidän kauneudentajua vai? :D
Ei vaan se on huonoa käytöstä. Tilanteeseen huonosti pukeutuminen osoittaa ettei arvosta juhlia ja kutsujaa. Miten ihmisillä voi olla tavat noin hukassa?
Ai, NOIN hukassa :D Koska en välitä siitä, miten naapurin kolli koulujuhlaan tulee?
Joo :| Sinun pitää koko joulunpyhät päivitellä ja miettiä, että miten se naapurin 12 vee tuli sinne joulujuhlaan farkuissa ja hupparissa... siinnä sitä riittää päivittelemistä sukalaisten kanssa :whistle:
 

Yhteistyössä