ei kahta ilman kolmatta...?

Hei!
Mielenkiinnolla luin tällä palstalla keskustelua haikeudesta että lapsiluku on täynnä. Meillä on 2 lasta (2v 3kk ja 5 kk) ja ennen kakkosen syntymää ajattelin (onnellisena) että nyt on meidän lapsiluku täynnä. Kumma juttu että kun nyt jo hiipii haikeus mieleen, että jos vielä yksi kuitenkin... Täytän loppuvuodesta 38 v ja tuntuu että ikä painaa siinä mielessä ettei tahdo jaksaa enää näitä yövalvomisia (vauva tankkaa parin tunnin välein yöllä) eikä raskausajan kovaa väsymystä+pahoinvointia. Kertokaapas te jotka olette saaneet kolmannen aika nopealla välillä kokemuksianne ja miksi päädyitte vielä yrittämään kolmasta? Entä te, jotka päätitte että kaksi "riittää". En usko että kaksi menee ihan siinä kuin kolmekin, vaikka kuinka ihania ovatkin... Ehkä pitäisi laittaa jäitä vaan hattuun ja nauttia näistä kahdesta söpöliinistä ja käydä suukottelemassa + halimassa sukulaisten vauvoja =) Kevättä ja aurinkoa! :hug:
 
Rh-neg
kaksi poikaa (6- ja pian 4-v) ja marraskuun alussa vauva tulossa ja olen nyt 31-v. Mieheni on aina ollut että kaksi "riittää". Olemme keskustelleet asiasta monesti ja syyksi hän sanoo: "On helpompi liikkua autolla, pitäisi ostaa uusi isompi auto, pojat ovat niin "isoja", että on helpompaa, kaksi on helpompaa viedä hoitoon kuin kolme" jne... Eli perustelut ovat ihan realistisia ja järkeviä. Mutta minkäs nainen luonnolleen mahtaa. Vauvakuume oli toisen jälkeen koko ajan ja tiesin että esikoiseni kouluulähtö olisi oiva sauma "saada" se kolmas. Kerroin vain miehelleni, että haluan vain, koska on sellainen tunne, että haluan kolme lasta. Itse haluaisin neljännenkin, mutta sen verran on toista osapuolta kuunneltava. Onhan minullakin omat harratukset, joista en halua luopua, joten miehenihän se kotiin kolmea lasta nyt jää hoitamaan. Uutta isompaa autoa etsitään, mihin mahtuu kolme lasta turvaistuimineen, rattaat ja tarpeen tullen myös kaksi koiraani. Huh huh...Aikaisempi tilanteeni siis oli: 2 lasta ja 1 koira (+mies ;) ), mutta nyt 2 koiraa ja kohta 3 lasta.

toki helpompaa (miten kukin sanan nyt määrittelee, mikä on helppoa) vähemmän kanssa, mutta kerran täällä maan päällä ollaan, joten ihan siltä vain miltä tuntuu. Lapset ovat niin vähän aikaa pieniä. Ja onhan se kiva, että lapsenlapsiakin on sitten ehkä enemmän kuin yksi.
 
samase
itse pohdiskelen samaa lapset 2 ja 4 ja ikää 35 joten järki tulee aina vastaan että helpompaa jos jättää tähän saa pian enemmän omaa aikaa ja voi reissailla poikien kans kun kasvavat.mulla aina vuosi menny synnytyksestä topumiseen ja aina ollu 6kk huono-olo joten taidan tyytyä kahteen jos sais viettää tervettä ja onnellista elämää.Välillä haluaisi kurkottaa kuuta mutta eipä kannata.
 
Hei
Meillä on 4 lasta + koira. Olen 37-v äiti. Lapset ovat syntyneet 96,99,02,04. Kyllä välillä tuntuu et väsyy näin ison lapsi määrän kanssa ja vielä koira. Mutta kyllä olen iloinenkin näin isosta perheestä. Me olemme päättäneet et enää ei lapsia haluta. Ollaa mieheni kanssa jo sen verran iäkkäitä. =)
 
Jiina
Meillä kolme lasta ja sanoisin että yksi lapsisesta perheestä kaksi lapsiseksi oli paljon suurempi muutos kuin kahdesta kolmeen. Nyt olen hyvin tyytyväinen kolmeen lapseen.
 
Meillä on lapset 5v, 2v11kk ja 1v8kk. Toisen ja kolmannen lapsen ikäero on siis 1v3kk. Meidän lapsiluku "piti" myös olla jo täynnä kahden jälkeen, mutta kolmannen "annettiin tulla" kun ei meistä kumpikaan sitten ollut sitä vastaankaan. Kolmas sai alkunsa hiukan odotettua nopeammin, sillä en olisi uskonut, että imettäessä ja epäsäännöllisillä menkoilla onnistuu tulemaan raskaaksi. Meillä kolmas lapsi ei millään tavalla vaikeuttanut arkea, vaikka neiti potikin lievää koliikkia 3kk. Nyt olen kolmesta pirpanastamme todella onnellinen enkä poissulje enää sitä neljättäkään... :saint: ;)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.05.2005 klo 22:02 Jiina kirjoitti:
Meillä kolme lasta ja sanoisin että yksi lapsisesta perheestä kaksi lapsiseksi oli paljon suurempi muutos kuin kahdesta kolmeen. Nyt olen hyvin tyytyväinen kolmeen lapseen.
Peesaan tätä, vaikka meillä on jo neljä lasta, eli suurin muutos minustakin oli yksilapsisesta, kaksilapsiseen, sen jälkeen kolmas ja neljäs ei enää tuonut niin suuria muutoksia.
 
säpsy
Hei,meille tulossa kolmas joskus ensi vuoden alussa,vanhin lapsi täyttää lähiaikoina 4v ja toinen lapsi alkusyksystä vuoden. Ikää mulle tulee kesällä 39v. Mullakin ihan samanlaisia mietteitä päässä kuin sinulla,mutta kaikesta epäilyksistä ja peloista huolimatta tämä kolmas on tervetullut tulokas. Nyt pelottaa kyllä tämä alkuraskaus,kun edellisissä raskauksissa olen kärsinyt tosi voimakkaasta pahastaolosta ja nytkin on jo lievästi alkanut vellomaan ja tiedän kyllä mitä tuleman pitää.
 
Äitsyli-69
No mä oon aina ajatellut että lapsia olis kiva olla useampi. Mulla vanhin lapsi täyttää jo kohta 10v. että hänen kanssaan pääsee tällä hetkellä helpolla (ennen kuin murrosikä iskee). On nytkin kaverillaan yökylässä ja tuntuu että aina on jossain kaverinsa luona. Halusin tuolle meidän nuoremmalle (2v 4kk) kaverin kun on kokemusta siitä että ainokainen (vanhin) on aika lailla äidissä kiinni. Ihan tyytyväinen oon siinä mielessä ettei ole kolmea alle kouluikäistä hoidettavana! Raskaudet on mulla olleet helppoja joten siinäkin mielessä päätös kolmesta lapsesta oli helppo. Mies halusi vain kaksi lasta ja ne hänellä onkin, koska vanhin lapseni on edellisestä liitosta. Mulla taas on aina ollut ajatus useammasta lapsesta. Vois sitten kenties olla niitä lapsenlapsiakin enemmän..! =)
 
tulppaani
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.05.2005 klo 22:02 Jiina kirjoitti:
Meillä kolme lasta ja sanoisin että yksi lapsisesta perheestä kaksi lapsiseksi oli paljon suurempi muutos kuin kahdesta kolmeen. Nyt olen hyvin tyytyväinen kolmeen lapseen.
Näin minäkin ajattelen. Meillä sama 3 lasta.Joskus hyvinä päivinä haikailen sitä neljättä, mutta haluan elämässäni aikaa myös itselleni.Meillä lasten kanssa ei oo ollu aivan helppoa kun on erityislasta, allergioita ym, juttuja, joten tuntuu että huh-huh jos vielä... Tahdon harrastaa ensin lasten kanssa ja kun he ovat isompia omissa harrastuksissaan niin toivon että saan vielä itse harrastaa ennenkuin olen eläkeläinen ja raihnainen vanhus :D On niin paljon haaveita mitkä on vaille toteutusta.
Ja on myös yhdessä mietitty ,että jos lapsennälkä tulee niin ryhdytään tukiperheeksi. =)
 

Yhteistyössä