Ei kellää sattuis olee ylhäällä Kinuskikissan mokkapalareseptiä?

En tiedä Kinuskikissan ohjeista, mutta mulla ois koneella kaksikin mokkapalaohjetta, mutta en tiedä kenen ne on enkä muista mistä olen ne saanut. Kumpakaan en oo myöskään koskaan kokeillut, mutta ilmeisesti niiden pitäis olla jotain kehuttuja koska oon ne koneelle tallentanut. Tallennan vaan kehuttuja ohjeita. Haluatko että kopsaan ne tähän?
 
Alkuperäinen kirjoittaja taivaanrantaheinä;29914188:
En tiedä Kinuskikissan ohjeista, mutta mulla ois koneella kaksikin mokkapalaohjetta, mutta en tiedä kenen ne on enkä muista mistä olen ne saanut. Kumpakaan en oo myöskään koskaan kokeillut, mutta ilmeisesti niiden pitäis olla jotain kehuttuja koska oon ne koneelle tallentanut. Tallennan vaan kehuttuja ohjeita. Haluatko että kopsaan ne tähän?
Laita vaa.
 
Mokkapalat

Pohja
5dl sokeria
5dl jauhoja
2tl vaniljasokeria
1 1/2 tl soodaa

1tl suolaa
2 1/2dl vettä
200g margariinia
3-4rkl kaakaojauhetta

1dl piimää( tai maustamatonta jogurttia, maitoa tai vahvaa kahvia)
2 kananmunaa

Sekoita kuivat aineet keskenään (sokeri, jauhot, vaniljasokeri ja sooda). Kiehauta margariini, vesi, kaakaojauhe ja suola- seos. Yhdistä jauhoseos ja kaakaoseos. Lisää tämän jälkeen joukkoon 1dl piimää ja kun taikina on tarpeeksi jäähtynyt sekoita joukkoon kananmunat. Levitä uunipellille ja paista 200 asteessa 20 minuuttia. Anna jäähtyä ja kuorruta sen jälkeen.

Kuorrute
100g margariinia
2rkl maitoa
1 rkl kaakaojauhetta
tomusokeria

Kiehauta aineet ja lisää sen jälkeen joukkoon tomusokeria
kunnes kuorrute on sopivan vahvuista levitettäväksi piirakan päälle.




MEHEVÄT MOKKAPALAT

6 Kanamunaa
6 dl Sokeria
8 dl Vehnäjauhoja
5 tl Leivinjauhetta
4 tl Vaniljasokeria
5 rkl Kaakaojauhetta
3 dl Maitoa
300 g Voita

- Vaahdota munat ja sokeri hyvin.
- Sulata rasva.
- Siivilöi ja sekoita kuivat aineet ja lisää muna-sokerivaahtoon.
- Lisää lopuksi maito ja voi.

Paisto 175 asteessa 20-30 min.

Kuorrutus:
4 rkl Kahvia
50g Voita
2 rkl Kaakaojauhetta
n. 4 dl Tomusokeria

- Siivilöi ja sekoita kuivat aineet, lisää voita ja kahvia niin paljon että kuorrute on sopivan juoksevaa. (Ei kannata tehdä liian juoksevaa)

Kookoshiutaleet antavat kivan maun pinnalle ripoteltuina.

Muoks: lisäsin kuorrutteen ohjeen tuohon ylempään
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Puuhippa
Eipä tuossa ekassa ohjeessa näköjään edes ollut kuorrutetta :D En tiedä mihin se on kadonnut, mutta näköjään se ohje löytyy myös muualta netistä. En itse muista yhtään että oonko sitten jostain netistä ottanut itsekin nuo vai kaverilta saanut, yks kaveri kyllä joskus jakoi Skypessä aina kaikki hyvät reseptit, mutta varmaan sekin on ne netistä alunperin onkinut.
 

Yhteistyössä