Ei kukkaan haluais tulla nukuttaan noita mun lapsia??

Pienenpi on 6kk ja alkanut olemaan todella levoton, kun sänkyyn vie. aiemmin nukahti melkein samantien.
Sitten on tuo hiukan haastavampi 4v, joka tekee kaikkensa ettei tarviis mennä nukkumaan. millon janottaa, millon pissattaa tai sitten on ikävä isiä, mummoa tai ihan ketä tahansa kenet vaan keksii. sitten ei saa unta ja kohta jo nähny painajaisia jne.. Huoh. Myös hän on aiemmin nukahtanut ihan viemällä sänkyyn.

Eli ei oo mitään kädestä pitämistä tms. ihan vaan sitä sänkyyn viemistä ja pienemmälle tutin antamista..
 
Kuukkeli
Meillä ei pahemmin nukutella - hermothan siinä menisi - menevät nukkumaan kun nukuttaa (tai melkein näin : )). Keskitymme siihen, että väsyvät riittävästi päivän mittaan.
 
En minäkään nuita varsinaisesti nukuta. Vien sänkyyn peittelen, luen sadun ja toivon, että nukahtaavat. Tuolla isommalla tällä hetkellä niin kauhee uhma päällä, ei auta vaikka ois kuin väsyny vaan vastaan on taisteltava..
Pienenpi taiskin jo nukahtaa kun höpötys lakkasi.=)
 
Kausiluonteinen juttu. Meillä on mennyt monta iltaa, ettei tyttö ole juoksuttanut (puetuttamassa Popi-apinaa ja laitattamassa peittoa päälleen).
 
Mää
Miten aikasin muksut oikein pitää saada nukkumaan...Huhhuh...
Ja täällä ei muksuja nukutella...tarpeeksi puuhaa päivällä ja illalla samat rutiinit iltarukouksia jne. myöten ja itse nukahtavat..ihan vauvasta opetettu itse rauhottumaan/nukahtamaan. Välillä ovat yrittäneet jotain temppuja, mutta eipä ole meikäläiseen tehonneet..vaikka joskus kun on itse ollut kipee tai muuten tosi väsy niin on tehny miel vähän luistella ja antaa periks, mutta sinnikkäästi/johdonmukasesti aina palautellu sänkyyn samoin menoin niin eivätpä yrittele enää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tuuulis:
No mun mielestä klo.20.00 ei oo ton ikäsille liian aikasin.
Ja sehän nyt ei ollut tän jutun pointti.. Yleensä tuo pienenpi nukkuu jo ennen seittemää, koska on väsynyt.
Mustakin klo 20 on just sopiva aika noin pienten mennä nukkumaan. Meillä myös pienempi pirpana, 1,5v, on välillä jo seitsemältä ihan sippi.

Meillä on välillä kans vaikeuksia ton nukahtamisen kanssa, mut nyt vetelee jo sikeitä :D
 
Jenis
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
aikas aikasin oot niitä laittamassa nukkumaan
No esim. meillä (suurinpiirtein saman ikäiset mukulat) herätään kuuden-seiskan pintaan joka aamu, riippumatta siitä mihin aikaan menevät nukkumaan. Menevät siis aikaisin, ettei seuraava päivä mee väsykiukussa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mää:
Miten aikasin muksut oikein pitää saada nukkumaan...Huhhuh...
.
Meilläkin 4v ja 6v menevät yleensä 20.00 mennessä sänkyyn,ensinnäkin heräävät aamulla ihan ajoissa ja toiseksi me aikuisetkin tarvitaan pikkuhetki hereillä ilman lasten touhua.Välillä valvovat hetken sängyissään,useimmiten uni voittaa aika nopeasti. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja 4n äiti:
miksi olet opettanut heidät siihen, että nukutetaan? opeta pois, jos rasittaa. jos ei rasita, niin nukuttamaan sitten.
? Ai kommennanko mä heidät vaan tonne sänkyyn? Peittelemättä ja lukematta satua??
Et tainnut lukea ihan loppuun saakka..
 

Yhteistyössä