ei mene kauaa kun tuo pikkuneiti oppii konttaamaan!

Meidän vajaat 7kk istuu ja kovasti hakee konttausasentoa. Melkein menee jo. Ryömintä taitaa jäädä väliin.
Mutta mutta...saako tuo istua kun lattialla ei pääse itse? Istuu tuetta jos avittaa siihen asentoon ja rattaissa nousee puoli-istuvasta kokonaan ylös. Niin kuulee sanottavan ettei saisi ennenkun itse osaa mennä istumaan. Selkä on katsottu ja suorassa istuu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
saako tuo istua kun lattialla ei pääse itse? Istuu tuetta jos avittaa siihen asentoon ja rattaissa nousee puoli-istuvasta kokonaan ylös. Niin kuulee sanottavan ettei saisi ennenkun itse osaa mennä istumaan. Selkä on katsottu ja suorassa istuu.
Tuo suositus näyttää olevan kiinni ihan neuvolan terkkarin mielipiteestä tms. Jos kerran suorassa istuu ja pysyy kellahtamatta, niin mun mielestä ei o mitään syytä olla istuttamatta. Mun mielestä on turhaa hysteriaa oottaa siihen, että oppii ite nousemaan istualleen, jos istua osaa jo. Mut mielipiteitä on monia... Tee niin ku itestä parhaalta tuntuu.
 
Meidän 7,5kk neiti istuu hienosti vaikka ei makuuasennosta vielä itse pääsekään istuma-asentoon. Toki tyynyt täytyy olla takana ja sivuilla kun vielä kellahtelee joskus, mutta en ymmärrä miksi ei saisi istuttaa kun jaksaa itse kannatella ja selkä pysyy hienosti suorassa.
 
Meillä tyttö lähti konttaamaan 6,5kk. Ja juuri nuita heijaus ja pylly ylös harjotuksia teki kiivaasti ennen sitä.
Itse olin erittäin varovainen istuttamisen kanssa, en siis istuttanut ollenkaan ennenkuin itse alkoi istua ilman tukea lattialla 7kk iässä. Sitten heti syöttötuoliin ja ratasosa vaunuun!
Istuminen lähti muuten meillä siten, että lapsi konttausasennosta ikäänkuin vahingossa lättäsi pyllyn maahan ja pietti toisella kädellä lattiasta. Sitten tuli kiinnostavaa tutkittavaa ja toinenkin käsi irtosi lattiasta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Myy-80:
Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
saako tuo istua kun lattialla ei pääse itse? Istuu tuetta jos avittaa siihen asentoon ja rattaissa nousee puoli-istuvasta kokonaan ylös. Niin kuulee sanottavan ettei saisi ennenkun itse osaa mennä istumaan. Selkä on katsottu ja suorassa istuu.
Tuo suositus näyttää olevan kiinni ihan neuvolan terkkarin mielipiteestä tms. Jos kerran suorassa istuu ja pysyy kellahtamatta, niin mun mielestä ei o mitään syytä olla istuttamatta. Mun mielestä on turhaa hysteriaa oottaa siihen, että oppii ite nousemaan istualleen, jos istua osaa jo. Mut mielipiteitä on monia... Tee niin ku itestä parhaalta tuntuu.
Juu, kyllä minä ainakin istutin. Meillä poju pönkäs väkisin istuma-asentoon sylissä jo 4 kuisena. Istuttaa aloin siinä hiukan alle 6kk, kun taas itse oppi nousemaan istumaan vasta hetki sitten 9 1/2 kuisena :D

 
meillä neiti oppi ryömimään 5,5kk ja n.7kk alkoi hakea konttausasentoa. edelleenkin vain hakee asentoa. peppu on pystyssa ja kädet suorina mutta etenee vain ryömien. tyttö siis 9,5kk nyt. pari viikkoa noussut nyt itse seisomaan tukea vasten (ja nousee joka paikkaan). kävelee käsistä pitäen ja itse tukea vasten.meillä varmaan jää konttaus opittavaksi vasta kävelyn jälkeen. :) istumaan ei osaa vielä itse nousta mutta pari kuukautta on jo reilusti syöttötuolissa syönyt! lattialle kun istuttaa niin ei kauaa siinä pysy vaan lähtee ryömimään tai könyää jotain vasten pystyyn! :D
 
Meillä likka tehnyt tuota samaa jo monta kuukautta, mutta ei vaan vielä ole lähtenyt konttaamaan :whistle: Omalla erikoisella tavallaan liikkuu vähän sinne ja vähän tänne...

Oppi istumaan tuetta n. 7kk ikäisenä ja on siitä asti istunut paljon itsekseen vaikkei liikkua ole osannutkaan. Taitaa jättää ryömimisen ja konttaamisen kokonaan väliin ja lähtee suoraan kävelemään kun ylös kuitenkin nousee...
 
meillä tyty hokas konttauksen taidon toissa iltana..siis ihan yhen äkin vaan lähti..ekana meni sellasessa konttauksen ja ryömimisen välimuodossa..mutta sitten rupes ihan konttaamaan..ja nyt tulee jo kaikkialle perässä :eek: tyty kohta 8kk
 
Meillä kanssa varmaan haetaan tota konttausta. Ryömistä menee vauhdilla (5,5kk alkoi). Nyt tyttö menee konttaus asentoon ja heijaa itseään. :LOL: siitä se riumu sitten alkaa kun alkaa päästä liian nopsaan joka paikkaan. Ikää nyt 6,5kk
 
tuc
Meillä tyttö, nyt 8kk, on jo puolitoista kuukautta mennyt konttausasentoon ja heijannut edes takaisin mutta ei mene minnekään, kädet lopulta menee alta ja sukeltaa naamalleen ja sitten kitisee, itkee... Nousee myös varpailleen takapuoli pystyssä ja joskus jopa ottaa "askeleen" eteenpäin jalalla mutta sitten taas menee kädet alta.
Takaperin menee näiden harjoitusten yhteydessä ja kokoajan jää takaperin jumiin olkkarinpöydän alle (pää ei mahdu alle, vartalo kyllä ). Kaikki nämä harjoitukset kitinän ja kiukun säestämänä ja yhä vaan jatkuu :headwall:
 

Yhteistyössä