ei oikein kiva lasten villitys liikkeellä

Voishan ne hiukset värjätä vaikka sävyteshampoolla, jos ei kestovärillä. Kestäähän sekin aikansa, ja lopputulos näyttää suurinpiirtein samalta kuitenkin.

Mähän en taas mistään mitään tiedä kun ei lapsia ole, mutta en ymmärrä miksi pitää kieltää asioita jotka ei ole vaarallisia tai edes haitallisia, jos ei mitään oikeaa syytä ole niitä kieltää ja lapsi on noinkin iso. Ei ole tyttären vika jos äiti ei pidä jostain tietystä väristä.
 
Borkku
Meillä neidillä joka täyttää tässä keväällä 10 on pukeutumisessa väreinä yleisimmin musta/pinkki yhdistelmiä ja mustaa väriä löytyy raitoina päässä.
Se on vaan kausi joka kuuluu elää nyt.
On niitä kaikenmaailman kausia ollu varmaan itsekullakin. Toisilla enemmän ja toisilla vähemmän.
 
musta on ihana väri :D

mulla on ollu jo pari vuotta missiona ostaa muuta kuin mustaa itselleni, mut aina mä näytän niitä mustia kuitenkin kantavan kotiin :ashamed:

mielummin siis mustat "kunnon vaatteet" ku jotkut pissis releet, mitä ikävä kyllä, näkee jo noilla 10v päällä :/

niin, ja Likalla kyllä on paljonkin mustia vaatteita..tosin kyllä sit värikkäitäkin käyttää..
 
Mä kuvittelin otsikon perusteella että kyse olisi vaikkapa imppaamisesta, näpistelystä tai särkylääkkeiden ja kaupan siiderin nauttimisesta humaltumistarkoituksessa.

Mutta mustat vaatteet? Musta on vain väri siinä missä muutkin. Ei sen enempää =)
 
Eiks kaikille tuu jossain välissä toi vaihe. Odotas kauhulla tatskoja, lävistyksiä, keesejä ja hakaneuloja :whistle: Nojoo, ihan normaalia toi mun mielestä on. Meiän mammalla tehosi mun kanssa se keino, että ei reagoinut angstiin. Mä yritin ja yritin saada äidin kiukkuamaan ja hermostumaan niinkuin kavereiden äidit teki, mut meidän mamma sanoi vaan että katsokin ettet hanki mitään muuta väriä kuin mustaa :xmas:
 
Minulle ei tulisi ikipäivänä mieleenkään rajoittaa lapsen pukeutumista värin perusteella. Mustahan on hieno väri ja neutraali. Täytyy myöntää jos lapsi haluaisi pukeutua kokonaan esim. vaaleanpunaiseen niin sitten voisi vähän äitiä kyllä tökkiä, mutta en silti puuttuisi asiaan.

minusta vaatetukseen pitää puuttua vasta siinä vaiheessa kun se on esim. tytöllä liian paljastava tai liian "merkkitietoista". En ymmärrä näitä Burberryn monen sadan euron käsilaukkuja 13-vuotiailla yms.. Hiuksia saa värjätä vasta yläasteella tai ala-asteen ylimmillä luokilla. Lävistyksen voi ottaa 16-vuotiaana (jos niitä nyt ketään enää ottaa 15 vuoden kuluttua..) Tatuioinnin saa vasta 18-vuotiaana, eli täysi-ikäisenä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras harmaana:
Minulle ei tulisi ikipäivänä mieleenkään rajoittaa lapsen pukeutumista värin perusteella. Mustahan on hieno väri ja neutraali. Täytyy myöntää jos lapsi haluaisi pukeutua kokonaan esim. vaaleanpunaiseen niin sitten voisi vähän äitiä kyllä tökkiä, mutta en silti puuttuisi asiaan.

minusta vaatetukseen pitää puuttua vasta siinä vaiheessa kun se on esim. tytöllä liian paljastava tai liian "merkkitietoista". En ymmärrä näitä Burberryn monen sadan euron käsilaukkuja 13-vuotiailla yms.. Hiuksia saa värjätä vasta yläasteella tai ala-asteen ylimmillä luokilla. Lävistyksen voi ottaa 16-vuotiaana (jos niitä nyt ketään enää ottaa 15 vuoden kuluttua..) Tatuioinnin saa vasta 18-vuotiaana, eli täysi-ikäisenä.
Täysi peesi tähän.
 
Ne on kuitenkin vaan vaatteita. Ja jos vielä muuten ovat ihan siistit ja hyvän näköiset, niin mikäs siinä.
Mun 12 vuotias muistutti viikonloppuna jostain Jane Fondan jumppavideosta karannutta tausta jumppaajaa. Ja kun huomautin tytölle, niin loukkaantui ja tokaisi että "enks mä saa pukeutua miten mä haluun?". Katsotaan kuinka kauan jatkuu tämä paluu 80-luvulle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja zizilisko:
Ne on kuitenkin vaan vaatteita. Ja jos vielä muuten ovat ihan siistit ja hyvän näköiset, niin mikäs siinä.
Mun 12 vuotias muistutti viikonloppuna jostain Jane Fondan jumppavideosta karannutta tausta jumppaajaa. Ja kun huomautin tytölle, niin loukkaantui ja tokaisi että "enks mä saa pukeutua miten mä haluun?". Katsotaan kuinka kauan jatkuu tämä paluu 80-luvulle.
Haha ihana :D :heart:
 


[/quote]

äiti sanoi musta aikoinaa, että ottaisi ennemin 10 poikaa kuin yhen murkkuikäsen tytön... :whistle: [/quote]
joo se yks tyttö vastaa kyllä yksin kymmentä poikaa ;)
[/quote]

Kääk! Ihan alkoi hirvittää ajatus, kun nuo minun kolme tyttöä tulee siihen ikään :whistle:
 
vieras
Kyllähän ne tytöt varmaan on vaikeampia jos pojat saavat tehdä mitä haluavat, koska pojathan ovat poikia ja tyttöjä rajoitetaan joka asiassa. Itse en usko että sukupuoli tekee toisesta sen vaikeampaa, ainoastaan vanhempien asenne.
 
4n tytön äiti
äiti sanoi musta aikoinaa, että ottaisi ennemin 10 poikaa kuin yhen murkkuikäsen tytön... :whistle: [/quote]
joo se yks tyttö vastaa kyllä yksin kymmentä poikaa ;)
[/quote]

Kääk! Ihan alkoi hirvittää ajatus, kun nuo minun kolme tyttöä tulee siihen ikään :whistle: [/quote]

Meillä on täällä 4 tyttöä kasvamassa...vanhin 9v eli eiköhän nuo ajat ala olla jo lähellä ;)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja 4n tytön äiti:
äiti sanoi musta aikoinaa, että ottaisi ennemin 10 poikaa kuin yhen murkkuikäsen tytön... :whistle:
joo se yks tyttö vastaa kyllä yksin kymmentä poikaa ;)
[/quote]

Kääk! Ihan alkoi hirvittää ajatus, kun nuo minun kolme tyttöä tulee siihen ikään :whistle: [/quote]

Meillä on täällä 4 tyttöä kasvamassa...vanhin 9v eli eiköhän nuo ajat ala olla jo lähellä ;)[/quote]

No hei, se murrosikä kestää muutaman vuoden. Minä ainakin olen äitini kanssa paljon paremmissa väleissä kuin yksikään veljistäni. Äitini on jopa sanonut että hänestä tuntuu siltä että hän kasvatti neljä lasta mutta enää yksi on hänen elämässään. Ei pojat ole niin kiiinnostuneita vanhemmistaan. Kyllä sen muutaman vuoden kestää räjähtelyäkin, kun saa läheisen ystävän lapsestaan aikuisena.
 
Minä vetäisin rajan tuohon hiusten värjäämiseen...
En antaisi värjätä...
Anna tytön pitää mustia vaatteita kunhan ovat siistejä...
enkä kyllä ostais uutta takkiakaan... valkoinen sais kelvata.

Tsemppiä kovasti esimurkkuikään!
:hug:
 

Yhteistyössä