Ei oikein mun puutarhahommat onnistu...

Ensimmäistä kertaa yritin jotain kasvattaa. Palsternakat ei itäneet, punasipulit ei jaksa kasvaa. Lantut on menossa kirppojen tms. suuhun, samoin kuin ruusukaalit. Papuja uhkaa kylmän alkukesän lisäksi etanat. Hillosipulit ei meinaa millään pysyä mullan alla, mullattukin on jo joku kerta.

Mustajuuret on ainoat, jotka tällä hetkellä tuottaa iloa. Saa nähdä, pilaanko ne sitten nostovaiheessa, jos sinne joskus päästään...

Pitäisi kai jättää nämä viljelyhommat muille. :(
 
Ei miunkaan. :|

Paitti vesiheinä kasvaa nokkosten ohella ihan helevetin hyvin!


Pitäkää porkkananne

|O en olis halunnutkaan..... juuripersilja ei mokoma edes itänyt tänäkään vuonna.
Nauriit paleltui perkuleet.

Mutta tomskua tulee- ekan kerran kolmeen vuoteen. Kolmena edellisenä vuonna niille kävi vähän kalpaten.
 
Niin joo, kyllä noissa munkin penkeissä nokkoset, ruoho ynnä muut rehottaa. Että ei kai tämä turhaa työtä ollut kuitenkaan. :LOL:

Härkäpapuja saattaa vähän tulla. Ensimmäiset on jo kukassa, mutta jotenkin kituliailta näyttävät.
 
Alkuperäinen kirjoittaja pah:
kokeile ens kesänä vaikka hernettä ja perunaa, salaattia, tilliä persiljaa, sellasia, mitkä tuntuu kasvavan vaikka yrittäis tappaa. ja maa-artisokkia.
Joo, pitää varmaan valita jotain helpompia kasveja. Tänä vuonna olin kaupassa kiukuttelevan kakaran kanssa ja nappasin joukkoon, mitä käteen sattui. Sitten kotona luin puutarhakirjoista, että monet niistä oli hyvin haastavia kasvatettavia. Eli just sopivia tällaiselle aloittelijalle. :D

 
tytteli
Alkuperäinen kirjoittaja Draumsyn:
Alkuperäinen kirjoittaja tytteli:
HEI! Korjaa nokkosista sitten satoa! Arvaa onko vitamiineja paljon ja mukavaa ruokaa saa nistäkin.
Tuossa olisi kyllä itua. Mutta voi olla, että jää tekemättä...
Mä keräsin varta vasten nokkosen ylimmäisiä lehtiä, kun tein nokkos-ohukaisia. Puolukkahillon kanssa oli hyvää.
 
pah
Alkuperäinen kirjoittaja Draumsyn:
Alkuperäinen kirjoittaja tytteli:
HEI! Korjaa nokkosista sitten satoa! Arvaa onko vitamiineja paljon ja mukavaa ruokaa saa nistäkin.
Tuossa olisi kyllä itua. Mutta voi olla, että jää tekemättä...
voi olla että on menny jo yli nokkoset.. paitsi jos nyt leikkaa alas ni kasvaa uusia tuoreita pikkunokkosia mitkä kannattaa kerätä!
 
Oot sentään yrittänyt! :flower:
Mulla olis tota lääniä mutta tähän asti oon ollut niin saamaton että kesäkukat on ainoat jotka tossa pihassa kukoistavat.
Omppua ja marjoja tulee kyllä rehujenkin edestä, kiitos edellisen omistajan. :xmas: :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Draumsyn:
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Ei oo ihan tavanomaisia kasveja sulla kasvatettavana. Aloita jostain helpommasta!
Joo, pitää ens vuonna jättää lapset kotiin, kun lähtee siemeniä ostelemaan. Ja vaikka miettiä ennalta, mitkä olisi helppoja kasvattaa. :)
Ja siltikin pitää kitkeä ja olla plvillaan rukoillen kasvimaan laidalla että kasvakaa mokomat- kasvakaa. :snotty:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Alkuperäinen kirjoittaja Draumsyn:
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Ei oo ihan tavanomaisia kasveja sulla kasvatettavana. Aloita jostain helpommasta!
Joo, pitää ens vuonna jättää lapset kotiin, kun lähtee siemeniä ostelemaan. Ja vaikka miettiä ennalta, mitkä olisi helppoja kasvattaa. :)
Ja siltikin pitää kitkeä ja olla plvillaan rukoillen kasvimaan laidalla että kasvakaa mokomat- kasvakaa. :snotty:
:D

 

Yhteistyössä