EI OLLU TARKOITUS!!!!...

  • Viestiketjun aloittaja äidin lapsi
  • Ensimmäinen viesti
äidin lapsi
AIHEUTTAA KENELLEKKÄÄN PAHAA MIELTÄ KUN KIRJOITIN +40 VUOTIAIDEN ÄITIEN KUNNIOITTAMISESTA!! ON SE KUMMA ETTÄ JOS KEHÚU JA ON POSITIIVISTA SANOTTAVAA NIIN AINA LÖYTYY VALITTAJIA.. KUMMA MITEN JOILLEKKIN EI MIKÄÄN RIITÄ.. HAUKKUAKKO SITTEN KAIKKI VAAN ALIMPAAN HELVETTIIN??? EN MINÄ VAAN YMMÄRRÄ... EDELLEEN KUNNIOITAN VANHEMPANA ÄIDIKSI TULLEITA.. TE OLETTE KAIKKI ROHKEITA IHMISIÄ, SILLÄ PIENEN LAPSEN KASVATTAMINEN VOI JOSKUS OLLA VAIKEAA VARMASTI NUOREMMILLAKIN KUTEN JOSKUS MINULLAKIN..TOIVON KAIKKEA HYVÄÄ ITSE KULLEKKIN TASAPUOLISESTI!!!

RAKKAUDELLA :xmas: :xmas: :xmas: :xmas:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.11.2005 klo 16:26 äidin lapsi kirjoitti:
AIHEUTTAA KENELLEKKÄÄN PAHAA MIELTÄ KUN KIRJOITIN +40 VUOTIAIDEN ÄITIEN KUNNIOITTAMISESTA!! ON SE KUMMA ETTÄ JOS KEHÚU JA ON POSITIIVISTA SANOTTAVAA NIIN AINA LÖYTYY VALITTAJIA.. KUMMA MITEN JOILLEKKIN EI MIKÄÄN RIITÄ.. HAUKKUAKKO SITTEN KAIKKI VAAN ALIMPAAN HELVETTIIN??? EN MINÄ VAAN YMMÄRRÄ... EDELLEEN KUNNIOITAN VANHEMPANA ÄIDIKSI TULLEITA.. TE OLETTE KAIKKI ROHKEITA IHMISIÄ, SILLÄ PIENEN LAPSEN KASVATTAMINEN VOI JOSKUS OLLA VAIKEAA VARMASTI NUOREMMILLAKIN KUTEN JOSKUS MINULLAKIN..TOIVON KAIKKEA HYVÄÄ ITSE KULLEKKIN TASAPUOLISESTI!!!

RAKKAUDELLA :xmas: :xmas: :xmas: :xmas:
Ei pahalla mutta ei se 40 v lapsentekeminen mitään erityisempää rohkeutta tarvitse. Ja tuo lause että nuoremmillekin saatta olla vaikeaa lapsen kasvatus pikkusen tökkäsi.
Eli toisaalta kuitenkin vähättelet. Mutta enpä minä esim lapsiani ole tehnyt missään iässä sen vuoksi että mitään hyväksyntää teoilleni hakisin-
Mennyt on se aika jolloin odotan kehuja ja päähäntaputuksia. Elän elämääni omalla tavallani ja samoin tekee varmaan muutkin ikäsisareni. Itseasiassa ihan sama mitä muut ajattelee ja ihmettelen että joidenkin mielestä joku 40-45 v haluaa hakea hyväksyntää kuin joku pikkutyttö kehuja kun päiväkodissa niiiiiiiiin hienon joulukoristeen teki tässä adventin alla.
 
ompas täälläkin tsempalot käynnissä..... tulen aina välillä käväseen kun rupeaa tympimään tuolla nuorempien palstalla tökkiminen. täältä odottaa aina löytävänsä elämänviisautta..... höh

noh tuohon ikäasiaan vain sanoisin sen verran että itselläni on kokemusta olla äiti 14 vuotiaana ja nyt 33 vuotiaana ja omasta puolestani voin kertoa jaksamisen ihan yleisellä tasolla olleen paljon paljon virkeämpää sorttia kuin nyt. varmasti löytyy paljon äitejä jotka vielä paljon myöhemmässäkin vaiheessa ovat minua virkumpia mutta itse en ole vieläkään palautunut raskaudesta enkä synnytyksestä. tyttö siis 9.5kk.

ap:n alkuperäinen tarkoitus oli minusta mukava ja jotkut "tapaukset" halusivat etsiä siitäkin jotain negatiivista. siitähän tässä nyt vissiin oli kyse, mikäli herneeni heilahtelee taas tänään yhtään oikeaan suuntaan.
kyllä negatiivisia asioita löytää aina kun oikein kaivelee, mutta onka se ihan aina joka asiassa tarpeellista.....?

 
[
[/quote]

Mennyt on se aika jolloin odotan kehuja ja päähäntaputuksia. Elän elämääni omalla tavallani ja samoin tekee varmaan muutkin ikäsisareni. Itseasiassa ihan sama mitä muut ajattelee ja ihmettelen että joidenkin mielestä joku 40-45 v haluaa hakea hyväksyntää kuin joku pikkutyttö kehuja kun päiväkodissa niiiiiiiiin hienon joulukoristeen teki tässä adventin alla.
[/quote]

enkä näkisi positiivisen palautteen tarpeen liittyvän mitenkään ikään, minusta kaikki äidit tarvitsevat välillä myönteistä, mukavaa, kehuvaa palautetta. minusta se on ihan yleisesti ihmisluonnossa.
enkä lähtisi kyllä omaa lastani vertaamaan joulukoristeeseen, on se vaan jotain niin paljon suurempaa. tiedän ettet sitä sanasta sanaan tarkoittanutkaan mutta yritä nyt hyvä immeinen oppia ottamaan vaan vaatimattomana suomalaisena ne positiivisetkin asiat vastaan :D
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.11.2005 klo 13:37 Vieras kirjoitti:
jobelix. miksi siunun pitää mainostaa aina että olet teiniäiti? se on raivostuttavaa. en itsekkään joka tekstiin lissää että äidiksi tulin vasta 29v
en ymmärrä miksi tosiasia sinua noin kovasti ärsyttää!!??
näin se nyt vain on ja itse kun olen siihen jo tottunut 19 vuoden ajan niin en jaksa siitä mitään uutuuden viehätystä ja uutisarvoa löytää.
pointtinihan olikin se että kun olen ollut nuorena äiti ja nyt vanhempana olen vauvan äiti niin jaksamisero on itselläni täysin selkeä.

kummalta tuntuu raivostumisesi asiasta joka itselleni on täysin klaari ja olen itseni ja elämäni kanssa täysin balanssissa. rauhoitu hyvä ystävä.
sitä kun ei saa muutettuakaan, edes sinun mieliksesi. puhun asioista asioiden oikealla nimellä ja esiinnyn AINA SAMALLA NIMELLÄ JA KIRJAUTUMISESTA SAAKKA MUSTANA.

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.11.2005 klo 13:37 jobelix kirjoitti:
Mennyt on se aika jolloin odotan kehuja ja päähäntaputuksia. Elän elämääni omalla tavallani ja samoin tekee varmaan muutkin ikäsisareni. Itseasiassa ihan sama mitä muut ajattelee ja ihmettelen että joidenkin mielestä joku 40-45 v haluaa hakea hyväksyntää kuin joku pikkutyttö kehuja kun päiväkodissa niiiiiiiiin hienon joulukoristeen teki tässä adventin alla.
[/quote]

enkä näkisi positiivisen palautteen tarpeen liittyvän mitenkään ikään, minusta kaikki äidit tarvitsevat välillä myönteistä, mukavaa, kehuvaa palautetta. minusta se on ihan yleisesti ihmisluonnossa.
enkä lähtisi kyllä omaa lastani vertaamaan joulukoristeeseen, on se vaan jotain niin paljon suurempaa. tiedän ettet sitä sanasta sanaan tarkoittanutkaan mutta yritä nyt hyvä immeinen oppia ottamaan vaan vaatimattomana suomalaisena ne positiivisetkin asiat vastaan :D

[/quote]

yritäpäs ymmärtää mitä kirjoitin eli en taatusti verrannut joulukoristeeseen vaan siihen päiväkoti-ikäiseen joka joulukoristeesta kehuja odottaa!
Ja sehän tässä oli se pointti että se ap sanoi että vanhakin voi olla hyvä äiti niinkuin ne nuoret vaan olisi hyviä äitejä ja he sitten tuomitsee tai palkitsee vanhemmat äidit
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.11.2005 klo 15:00 äiti 40plusplus kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.11.2005 klo 13:37 jobelix kirjoitti:
Mennyt on se aika jolloin odotan kehuja ja päähäntaputuksia. Elän elämääni omalla tavallani ja samoin tekee varmaan muutkin ikäsisareni. Itseasiassa ihan sama mitä muut ajattelee ja ihmettelen että joidenkin mielestä joku 40-45 v haluaa hakea hyväksyntää kuin joku pikkutyttö kehuja kun päiväkodissa niiiiiiiiin hienon joulukoristeen teki tässä adventin alla.
enkä näkisi positiivisen palautteen tarpeen liittyvän mitenkään ikään, minusta kaikki äidit tarvitsevat välillä myönteistä, mukavaa, kehuvaa palautetta. minusta se on ihan yleisesti ihmisluonnossa.
enkä lähtisi kyllä omaa lastani vertaamaan joulukoristeeseen, on se vaan jotain niin paljon suurempaa. tiedän ettet sitä sanasta sanaan tarkoittanutkaan mutta yritä nyt hyvä immeinen oppia ottamaan vaan vaatimattomana suomalaisena ne positiivisetkin asiat vastaan :D


[/quote]

yritäpäs ymmärtää mitä kirjoitin eli en taatusti verrannut joulukoristeeseen vaan siihen päiväkoti-ikäiseen joka joulukoristeesta kehuja odottaa!
Ja sehän tässä oli se pointti että se ap sanoi että vanhakin voi olla hyvä äiti niinkuin ne nuoret vaan olisi hyviä äitejä ja he sitten tuomitsee tai palkitsee vanhemmat äidit

[/quote]

OK, ymmärsin kyllä... =)
niinkuin kirjoitin etten näe syytä miksi positiivisen palautteen hyväksyminen olisi iästä kiinni. kirjoitin myös että ymmärrän ettet tarkoittanut joulukoristetta suoraan lapsena, , ,
tarkoitin positiivisten kehujen vastaanottamisella juuri sitä, että ottakaa ne kehut vastaan, jos osaisitte yhtä tehokkaasti teksteistä hakea ne positiiviset sävyt kuin haette näitä negatiivisia, niin nämä palstat olisivat huomattavasti mieluisempia harrastaa.

eipä tässä muuta maata järisyttävää.....

=) =) =) =) =) =) =)
 
Täällähän ollaan aina tukkanuottasilla! :eek:
Mäkin käyn täällä välillä kurkkimassa kun tuo neljänkympin rajapyykki on huomattavasti lähempänä ja yritän myös sitä elämänviisautta hakea kuten tuolla joku jo mainitsikin, mutta näyttää siltä, että ikä ei sitä ainakaan tuo, kun täällä aina haastetaan riitaa joka asiasta.

Minusta äitiys on sellainen juttu että ikä ei siihen sinällään tuo plussaa suuntaan eikä toiseen. Sitä voi olla hyvä äiti parikymppisenä yhtä hyvin kuin nelikymppisenäkin. Ja pitää ollakin, sillä ei se äitinä olo useimmilla vielä nelikymppisyyteen pääty!
 
nk4s2a

Täällähän ollaan aina tukkanuottasilla! :eek:
Mäkin käyn täällä välillä kurkkimassa kun tuo neljänkympin rajapyykki on huomattavasti lähempänä ja yritän myös sitä elämänviisautta hakea kuten tuolla joku jo mainitsikin, mutta näyttää siltä, että ikä ei sitä ainakaan tuo, kun täällä aina haastetaan riitaa joka asiasta.

Olen täysin samaa mieltä. Itse olen tuon rajapyykin muutama kuukausi sitten ylittänyt. En tiedä tekeekö joku meistä ilkeää pilaa, vai ovatko ihmiset oikeasti noin inhottavia. No, jokatapauksessa, olen siirtynyt suurimmaksi osaksi jo muille keskustelupalstoille. Tällä palstalla pahoittaa vain mielensä, valitettavasti.

 
joku vaan
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.11.2005 klo 15:15 jobelix kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.11.2005 klo 15:00 äiti 40plusplus kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.11.2005 klo 13:37 jobelix kirjoitti:
Mennyt on se aika jolloin odotan kehuja ja päähäntaputuksia. Elän elämääni omalla tavallani ja samoin tekee varmaan muutkin ikäsisareni. Itseasiassa ihan sama mitä muut ajattelee ja ihmettelen että joidenkin mielestä joku 40-45 v haluaa hakea hyväksyntää kuin joku pikkutyttö kehuja kun päiväkodissa niiiiiiiiin hienon joulukoristeen teki tässä adventin alla.
enkä näkisi positiivisen palautteen tarpeen liittyvän mitenkään ikään, minusta kaikki äidit tarvitsevat välillä myönteistä, mukavaa, kehuvaa palautetta. minusta se on ihan yleisesti ihmisluonnossa.
enkä lähtisi kyllä omaa lastani vertaamaan joulukoristeeseen, on se vaan jotain niin paljon suurempaa. tiedän ettet sitä sanasta sanaan tarkoittanutkaan mutta yritä nyt hyvä immeinen oppia ottamaan vaan vaatimattomana suomalaisena ne positiivisetkin asiat vastaan :D
yritäpäs ymmärtää mitä kirjoitin eli en taatusti verrannut joulukoristeeseen vaan siihen päiväkoti-ikäiseen joka joulukoristeesta kehuja odottaa!
Ja sehän tässä oli se pointti että se ap sanoi että vanhakin voi olla hyvä äiti niinkuin ne nuoret vaan olisi hyviä äitejä ja he sitten tuomitsee tai palkitsee vanhemmat äidit


[/quote]

OK, ymmärsin kyllä... =)
niinkuin kirjoitin etten näe syytä miksi positiivisen palautteen hyväksyminen olisi iästä kiinni. kirjoitin myös että ymmärrän ettet tarkoittanut joulukoristetta suoraan lapsena, , ,
tarkoitin positiivisten kehujen vastaanottamisella juuri sitä, että ottakaa ne kehut vastaan, jos osaisitte yhtä tehokkaasti teksteistä hakea ne positiiviset sävyt kuin haette näitä negatiivisia, niin nämä palstat olisivat huomattavasti mieluisempia harrastaa.

eipä tässä muuta maata järisyttävää.....

=) =) =) =) =) =) =)

[/quote]


Ei aikuinen äiti tarvitse mitään hyväksyntää nuoremmilta itsensä paremmiksi äideiksi asettavilta tyttösiltä. Ikä ja kokemus merkkaa jotakin myös äitiydessä, ei se huonone iän myötä, se osaaminen äitinä olemisessa
 
äidin lapsi
Heipss vaan.. jokainen äiti on paras äiti omalle lapselleen.. sitä en kiistä.. minusta vaan vanhempia äitejä ei arvosteta tarpeeksi ja se on minun mielestäni surullista.. riita halki poikki ja pinoon.. kävin nääs itse purkamassa agressioni töihin kun aikaisemmin oli pinna kireällä.. joku luuli että olen kaljahuuruissani kirjoitellut tänne,, hassua.. olin ennen lapseni syntymää ( ennen raskautta!!!) viinan suurkuluttaja mutta lapseni käänsi pulkkani kohti uutta ja ihanaa maailmaa.. jokainen äiti on selviytyjä ja aikaisemmat posit. kommenttini olivat rohkaisua ja piristystä niille äideille joilla joskus on vaikeaa..vanhemmilla ihmisillä ON elämän viisautta ja minusta on aina mahtavaa keskustella vanhempien ihmisten kanssa koska heillä on niin paljon annettavaa meille nuoremmille..PYYDÄN SYVIMMÄSTI JA AIDOSTI ANTEEKSI KAIKILTA NIILTÄ JOITA LOUKKASIN AIEMMIN.. JA YMMÄRRÄN TÄYSI JOS SUIVAANNUITTE MINUN TEKSTEHINI TÄYSIN JA SIINÄ SAMALLA MINUUN.. TULI TAAS OTETTUA OPPITUNTI ELÄMÄSSÄ JA NYT POISTUN PIIRUN VERRAN VIISAAMPANA TAKA VASEMMALLE...

KAIKILLE OIKEIN PALJON VOIMIA TÄHÄN ELÄMÄN JOKAPÄIVÄISEEN ORAVANPYÖRÄÄN... :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
 
Eikaiolluttarkoitus
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.11.2005 klo 00:17 äidin lapsi kirjoitti:
Heipss vaan.. jokainen äiti on paras äiti omalle lapselleen.. sitä en kiistä.. minusta vaan vanhempia äitejä ei arvosteta tarpeeksi ja se on minun mielestäni surullista.. riita halki poikki ja pinoon.. kävin nääs itse purkamassa agressioni töihin kun aikaisemmin oli pinna kireällä.. joku luuli että olen kaljahuuruissani kirjoitellut tänne,, hassua.. olin ennen lapseni syntymää ( ennen raskautta!!!) viinan suurkuluttaja mutta lapseni käänsi pulkkani kohti uutta ja ihanaa maailmaa.. jokainen äiti on selviytyjä ja aikaisemmat posit. kommenttini olivat rohkaisua ja piristystä niille äideille joilla joskus on vaikeaa..vanhemmilla ihmisillä ON elämän viisautta ja minusta on aina mahtavaa keskustella vanhempien ihmisten kanssa koska heillä on niin paljon annettavaa meille nuoremmille..PYYDÄN SYVIMMÄSTI JA AIDOSTI ANTEEKSI KAIKILTA NIILTÄ JOITA LOUKKASIN AIEMMIN.. JA YMMÄRRÄN TÄYSI JOS SUIVAANNUITTE MINUN TEKSTEHINI TÄYSIN JA SIINÄ SAMALLA MINUUN.. TULI TAAS OTETTUA OPPITUNTI ELÄMÄSSÄ JA NYT POISTUN PIIRUN VERRAN VIISAAMPANA TAKA VASEMMALLE...

KAIKILLE OIKEIN PALJON VOIMIA TÄHÄN ELÄMÄN JOKAPÄIVÄISEEN ORAVANPYÖRÄÄN... :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
Minä vihjaisin jossain kirjoituksessani nousu- ja laskuhumalasta, mutta sanoin perään, että ei välttämättä ole kyse alkoholista.
Mun mielestä ku mielelläki voi olla noita samanlaisia tiloja :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.11.2005 klo 19:12 joku vaan kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.11.2005 klo 15:15 jobelix kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.11.2005 klo 15:00 äiti 40plusplus kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.11.2005 klo 13:37 jobelix kirjoitti:
Mennyt on se aika jolloin odotan kehuja ja päähäntaputuksia. Elän elämääni omalla tavallani ja samoin tekee varmaan muutkin ikäsisareni. Itseasiassa ihan sama mitä muut ajattelee ja ihmettelen että joidenkin mielestä joku 40-45 v haluaa hakea hyväksyntää kuin joku pikkutyttö kehuja kun päiväkodissa niiiiiiiiin hienon joulukoristeen teki tässä adventin alla.
enkä näkisi positiivisen palautteen tarpeen liittyvän mitenkään ikään, minusta kaikki äidit tarvitsevat välillä myönteistä, mukavaa, kehuvaa palautetta. minusta se on ihan yleisesti ihmisluonnossa.
enkä lähtisi kyllä omaa lastani vertaamaan joulukoristeeseen, on se vaan jotain niin paljon suurempaa. tiedän ettet sitä sanasta sanaan tarkoittanutkaan mutta yritä nyt hyvä immeinen oppia ottamaan vaan vaatimattomana suomalaisena ne positiivisetkin asiat vastaan :D
yritäpäs ymmärtää mitä kirjoitin eli en taatusti verrannut joulukoristeeseen vaan siihen päiväkoti-ikäiseen joka joulukoristeesta kehuja odottaa!
Ja sehän tässä oli se pointti että se ap sanoi että vanhakin voi olla hyvä äiti niinkuin ne nuoret vaan olisi hyviä äitejä ja he sitten tuomitsee tai palkitsee vanhemmat äidit
OK, ymmärsin kyllä... =)
niinkuin kirjoitin etten näe syytä miksi positiivisen palautteen hyväksyminen olisi iästä kiinni. kirjoitin myös että ymmärrän ettet tarkoittanut joulukoristetta suoraan lapsena, , ,
tarkoitin positiivisten kehujen vastaanottamisella juuri sitä, että ottakaa ne kehut vastaan, jos osaisitte yhtä tehokkaasti teksteistä hakea ne positiiviset sävyt kuin haette näitä negatiivisia, niin nämä palstat olisivat huomattavasti mieluisempia harrastaa.

eipä tässä muuta maata järisyttävää.....

=) =) =) =) =) =) =)



[/quote]


Ei aikuinen äiti tarvitse mitään hyväksyntää nuoremmilta itsensä paremmiksi äideiksi asettavilta tyttösiltä. Ikä ja kokemus merkkaa jotakin myös äitiydessä, ei se huonone iän myötä, se osaaminen äitinä olemisessa


[/quote]


ilmeisesti tämä oli minulle tarkoitettu koska tekstiäni tähän lainasit.
mistä ihmeestä sait päähäsi että pitäisin itseäni ketään muuta parempana äitinä? pidän itseäni aivan tavallisena äitinä hyvine ja huonoine puolineni. päinvastoin olen tässä asiassa sitä mieltä että mitä varttuneempi äiti sitä enemmän arvostan elämän kokemuksen ja tietämyksen kautta näitä äitejä. itse sanoin itseni olleen ja olevan edelleen aika väsähtänyt. mutta sen että tyttöseksi minua kutsut otan kohteliaisuutena, koska harvemmin sitä enää omassa iässänikään kuulee. kiitos

ketään en mielestäni moittinut ja tosi on ettei ikä tee hyvää eikä sen paremmin huonoa äitiä. sen tekee asenne, siis minusta.

positiivisemman asenteen perään kyllä kailotin. en itsekkään ole mikään superpositiivinen tapaus, mutta minusta ap:n tarkoitus oli hyvä, sanavalinnat ei ehkä kaikki parhaita mahdollisia, mutta kellä täällä olisi aikaa miettiä kirjoitustaan tyylillisesti sekä oikeaoppisesti kuin esseeseen valmistuessa.

nyt häippäsen tältä osiolta ihmisiä lisää ärsyttämästä koska en löytänytkään täältä sitä mitä alun perin tulin etsimään. :wave: :wave:
kuitenkin oikein rauhallista ja positiivista joulunodotusta kaikille, aivan iästä riippumatta. :xmas: :xmas: :xmas: :saint:

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.11.2005 klo 02:09 vieras kirjoitti:
Tämä palsta on nimeltään Äidit 40 +.

Kokeile osaatko lukea sen ja ymmärtää, mitä se tarkoittaa?

Riehukaa ikäistenne osastoilla, tänne teillä ei ole asiaa - silloin kun ei vaan ole asiaa.


Heh..jos tuo tuli 40+ suusta niin.. Kasva jo pikkuhiljaa aikuiseksi!

Olen ap ja jobelixin kannalla täysin ja en tajua miksi otitte jobelixin silmätikuksi.. lapsellista todellakin :\|
Jobelixsille oikein hyvää joulunalus aikaa, vaikutat tutustumisen arvoiselta ihmiseltä =)
 

Yhteistyössä