Ei rahaa lapsen synttäreihin

  • Viestiketjun aloittaja :-(
  • Ensimmäinen viesti
:-(
Viikon päästä meidän 6v tytöllä ois tulossa synttärit ja rahat on jo nyt vähissä... lapsilisätkin menee laskuihin.:(
Kellään ideoita miten järjestää halvalla synttärit? Ei viitsisi oikein perua kun tyttö niin kovasti niitä odottaa. Lahjojakaan ei ole varaa ostaa,luulatvasti sukulaiset ostaa pari pakettia.
 
Non compos mentis
Popcornia (3 mikropussin pkt maksoi reilun euron, taisi olla kaupan omaa merkkiä), kääretorttua, kauralastuja, mehua.... näin saa alle kympillä tarjoilut.
 
"vieras"
Kekkerit aikuisille vai lapsille?
Perus kermakakku on halpa tehdä itse, lastenkekkereihin taas riittää litra jäätelöä, pussi popcornia ja iso karkkipussi, ehkä jotain pipareita. Mokkapalat maistuu niin lapsille kuin aikuisillekin.
Jos sulla on 30e niin sillä tekee jo kivat kekkeritarjoilut kumpiinkin juhliin.
 
rtee
Leivo itse muutama herkku ja tee itse koristeita kotiin, ei tule kalliiksi. Ei siihen sen ihmempää tarvi. Ja ennen 7-vuotis synttäreitä kannattais mennä töihin niin ens vuonna voi pitää kunnon synttärit.
 
Rollolainen
kakkupohjan tekeminne kamalasti maksa. Tai sit tekee kuivakakun ja päällystää sen vaika karmalla ja koristelee ei tu hirveen hintiaseksi.
Meiläkään lapset oo ikinä saaneet kamalasti paketteja. Vieraitksi on kutsuttu yleensä vian 2-3 parasta kaveria ja se on riitänyt.
 
efget
Popcornia saa halvalla, Vanilja jäätelöä, mansikkahilloa, keksejä saa ainakin citymarketista 2 pakettia 2 eurolla (siellä usein vaihtuvia tarjouksia ), isoja pusseja vaahtokarkkeja saa Cittarista eurolla tai parilla ja niistä riittää. Jotain omaa leipomusta esim. juurikin mokkapaloja. Maistuu varmasti. Eipä lapset muuta kaipaa. Leikit on ilmaisia.
 
"xxx"
Missä asutte? Mäkin voisin tehdä jos satutaan lähekkäin asumaan! Rohkeasti vaan kertomaan ;) Poppareita, kakku, leivot itse jotain keksejä, mehua, kahvia (sitäkään ei ole pakko olla) ja jätskiä.Kyllä 20e selviät, lainaat vaikka sukulaisilta :) Kyllä luulisi että lainaavat tuollaiseen tarkoitukseen. Mitäpä jos siirrät jonkun laskun?
 
gytt
Kerro vain missäpäin asut,minä voisin auttaa jos asutaan lähekkäin. Koristeita,hello kitty mukeja ja lautasia löytyy,ilmapalloja ja palloja myös. Voisin ostaa myös jonkun herkkukorin,popparia,keksejä,limua,mehua,karkkia,kahvia.
 
gytt
enpä luottais näihin "ystävällisiin" tyyppeihin täällä. Yhtäkkiä niitä on muka iso lauma täällä.
Anteeks vaan mutta mikä sun ongelma on? Itse vastaavan kokeneena tiedän kuinka tärkeät synttärit ovat lapselle ja olisin riemusta pomppinut jos joku olisi minua tarjoutunut auttamaan kun raha-asiat meni päin honkia. Tottakai autan jos suinkaan vaan voin,isosta asiasta ei kyse ole mutta merkitsee varmasti paljon avun saajalle.
 
:-(
Kiitos tarjouksista, me asutaan Kuopiossa :) Täytyy tossa laskea ihan kunnolla paljonko jää rahaa nyt tästä kuusta ja ennen ensi tiliä käyttöön ja siitä koittaa nipistää sitten popcorneihin ja vaikka jätskiin rahat. Itte voin vetää kaurapuuroa vaikka koko toukokuun, sitä on tehty ennenkin. Ei ehkä terveellistä, mutta mitä sitä ei lapsen eteen tekis.

Mulla tilanne on se, että töissä kyllä käyn, mutta kun palkasta menee asuminen, ruoka, päivähoitokulut yms niin ei siitä paljoa jää edes elareitten ja lapsilisien jälkeen. Exä sössi raha-asiat ihan perusteellisesti ja siitä on maksamista minullakin kun mm laina oli yhteisenä. Lapsia meillä on kolme (nuorinta tuossa piti nukutella kun alkoi 30min nukuttuaan huutelemaan). Tulossa synttäreille ensi viikonloppuna olisi noi 8-12 lasta (+ meidän lapset) sekä ainakin muutaman lapsen vanhemmat. Kermakakut yms ei ainakaan viime vuonna uponneet.
 
"Mintus"
Tosi näyttävät juhlajuoman saat kun reunustat lasien reunat sokerilla. Värjää sokeri ensin vaikka samalla halpismehulla mitä tarjoat ja kasta lasin reuna kosteaan sokeriin, sitten mehua lasiin - näyttävää, halpaa ja vähän erilaista.
Myös hauskat leikit korvaavat heittämällä tarjoilut. Bingo on kivaa, etsi netistä ohjeet ja tee vaikka itse bingolaput paperille tai jos voit tulostaa jossain niin googlettamalla löytyy valmiita pohjia. Samoin aarteenetsintää ym. noita leikkejä löytyy joka lähtöön ja takuuvarmasti lapset muistavat ne leikit muutenkin paremmin kuin sen tarjoilun :)
Tiedän kyllä tarkkaan miltä sinusta tuntuu, itse olen käynyt samanlaisen rahattomuuspainajaisen lävitse mutta nyt ihme kyllä asiat ovat taas ihan ok - muutamia vuosia siinä vierähti ja pari lasta kasvoi fiksuiksi ja säästäväisiksi aikuisiksi.
Hauskoja synttäreitä!
 
giökö
Hei ap, olisiko sinulla jotain anonyymia meiliosoitetta, jonka voisit tänne laittaa (tai voisitko luoda sellaisen)? Mietin tässä, että jos ehtisin ensi viikolla heti tiistaina jotain lähettämään ja nähtävästi tässä olisi jokunen muukin joka haluaisi auttaa tarjolun tai lahjan kanssa.
 
Harmi, että olet noin kaukana. Olisin voinut jotain teille leipoa juhliin.

Halpoja tarjottavia on juurikin jo useasti mainitut popcornit, kuivakakku itsetehtynä, kääretorttu ym. Suolaista ei mun mielestä popcornin lisäksi edes tarvitse synttärijuhlissa. Eikä tarjottavaa muutenkaan lastenjuhlissa tarvitse hirveää määrää olla. Laita vaikka ihan mehua, popcornia, karkkia (joku halpa sekoituspussillinen), itsetehtyä kuivakakkua tai piirakkaa ja kääretorttua. Aikuisille lisäksi kahvia/teetä.

Koristeita voitte tehdä askartelemalla lapsen/lasten kanssa. Esim. vesiväreillä värjäätte paperia ja leikkaatte nauhoiksi ja muiksi koristeiksi, ilmapallon, numeron 6 ym muotoihin.

Varmasti saatte pienelläkin rahalla kivat juhlat kasaan. :)
 
gytt
Alkuperäinen kirjoittaja giökö;23635086:
Hei ap, olisiko sinulla jotain anonyymia meiliosoitetta, jonka voisit tänne laittaa (tai voisitko luoda sellaisen)? Mietin tässä, että jos ehtisin ensi viikolla heti tiistaina jotain lähettämään ja nähtävästi tässä olisi jokunen muukin joka haluaisi auttaa tarjolun tai lahjan kanssa.
Hei,ehdottomasti,sähköpostia kehiin vaan. Ens viikonlopuksi ehdin kyllä hyvin sulle lähettää jotakin!
 

Yhteistyössä