ei taas voi ku ihmetellä!

Lukaisin tossa noita nöppösen tekemiä aloituksia,ei olis pitäny, ja että pisti vihaseks. Miks ihmeessä kaikkien idioottien, jotka ei todellakaan osaa mitään järkevää suustansa päästää, pitää ängetä se nokkansa joka ketjuun? Siis kyllähän siellä oli niitä fiksujakin vastauksia suurinosa, mut sit näitä yh-parjaajia löytyy.. Mun ei pitäis käydä lukemassa vissiin enää mitää muuta yy-viestejä,ku alkaa sappi kiehuu noista täydellisistä ihmisistä jotka kokee olevansa niin paljon muiden yläpuolella, että voivat meitä "rassukoita" parjata mielensä mukaan :kieh: tää nyt oli taas mun mielipide,mut alko vaan veetuttaa... \|O
 
Aivan, ja nää viisammat aina tietää, että syy on aina siinä äidissä..Mut onhan se tietty niinkin, että koska me pääasiassa itse hoidetaan ja kasvatetaan lapsemme, otetaan suurin osa vastuusta ja menosita sun muista, niin me ei tarvita sitä pientä hengähdystaukoa,koska itse ollaan lapsemme tehty. Mä vaan otan ehkä liiankin henk koht nää jutut, ku mulla vähä se tilanne et mun äitiyttä mollataan kokoajan(isän suvun puolelta) vaikka itse mä jätkät kasvatan ja tällä hetkellä myös elätän. Mut kyllähän se varmaan sit niin on et ite oon syyllinen tähän tilanteeseen ja siihen, et lasten isä on muuttunut pikkasen( :whistle: ) vastuuntunnottomaksi lasten suhteen..
 
kyl ne mullakin välillä tahtoo ottaa sydämestä, vaik nää ihmiset ei musta tai mun elämästä oikeasti mitään tiedäkään, mutta kun sitä p.askaa kuuntelee ensin ex:ltä tai hänen nykyiseltään niin aina ei jaksais kuunnella enää yhtään lisää. nää haukkujat ei varmaan ajattele sitä että voivat olla se kamelin kaulan katkaisija. jossakin se ihmisen mitta tulee täyteen. ja esim mulla tää on paikka mihin voin purkaa itseäni juuri silloin kun siltä tuntuu, puhelimen päähän ei porukkaa saa mihin kellonaikaan tahansa. ystäviä ja sukulaisia ei viitsi jatkuvasti asioilla vaivata, joten tänne voi kirjoittaa. olisi vaan kiva tehdä se ilman joidenkin haukkumista ja syyllistämistä. kyllä minä ainakin ajattelen niin että vaikka ollaankin erottu niin vastuu lapsista on sekä mulla että lasten isällä. vaikka minä lasten kanssa asunkin ja enemmän jää minun vastuulle lasten asiat niin silti minullekin kuuluu hengähdystauot.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 21:00 nöppönen kirjoitti:
kyl ne mullakin välillä tahtoo ottaa sydämestä, vaik nää ihmiset ei musta tai mun elämästä oikeasti mitään tiedäkään, mutta kun sitä p.askaa kuuntelee ensin ex:ltä tai hänen nykyiseltään niin aina ei jaksais kuunnella enää yhtään lisää. nää haukkujat ei varmaan ajattele sitä että voivat olla se kamelin kaulan katkaisija. jossakin se ihmisen mitta tulee täyteen. ja esim mulla tää on paikka mihin voin purkaa itseäni juuri silloin kun siltä tuntuu, puhelimen päähän ei porukkaa saa mihin kellonaikaan tahansa. ystäviä ja sukulaisia ei viitsi jatkuvasti asioilla vaivata, joten tänne voi kirjoittaa. olisi vaan kiva tehdä se ilman joidenkin haukkumista ja syyllistämistä. kyllä minä ainakin ajattelen niin että vaikka ollaankin erottu niin vastuu lapsista on sekä mulla että lasten isällä. vaikka minä lasten kanssa asunkin ja enemmän jää minun vastuulle lasten asiat niin silti minullekin kuuluu hengähdystauot.

Ihan samoilla linjoilla teidän kanssa-Ne on itse katkeria ja on niin paha olla et siks pitää olla noin idiootteja
 
yh äiti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 21:30 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 21:00 nöppönen kirjoitti:
kyl ne mullakin välillä tahtoo ottaa sydämestä, vaik nää ihmiset ei musta tai mun elämästä oikeasti mitään tiedäkään, mutta kun sitä p.askaa kuuntelee ensin ex:ltä tai hänen nykyiseltään niin aina ei jaksais kuunnella enää yhtään lisää. nää haukkujat ei varmaan ajattele sitä että voivat olla se kamelin kaulan katkaisija. jossakin se ihmisen mitta tulee täyteen. ja esim mulla tää on paikka mihin voin purkaa itseäni juuri silloin kun siltä tuntuu, puhelimen päähän ei porukkaa saa mihin kellonaikaan tahansa. ystäviä ja sukulaisia ei viitsi jatkuvasti asioilla vaivata, joten tänne voi kirjoittaa. olisi vaan kiva tehdä se ilman joidenkin haukkumista ja syyllistämistä. kyllä minä ainakin ajattelen niin että vaikka ollaankin erottu niin vastuu lapsista on sekä mulla että lasten isällä. vaikka minä lasten kanssa asunkin ja enemmän jää minun vastuulle lasten asiat niin silti minullekin kuuluu hengähdystauot.

Ihan samoilla linjoilla teidän kanssa-Ne on itse katkeria ja on niin paha olla et siks pitää olla noin idiootteja
Samaa mieltä kans.

Itse 2 lapsen yh. Vanhempi jo tänä vuonna täyttää 16v ja pienempi just maaliskuussa 2v. Pienemmän isyyttä en ole vielä halunnut selvittää mietinnässä on mutta kun tiedän että se jäisi vaan paperille toi juttu. Mutta toisaalta kuitenkin ois ees hyvä tietää isänsä vaikka sit vaan paperilla tai sit ei jos lapsi tuntee olonsa sit sen takia hyljätyksi kun isä ei on pakosti laitettu ja ei oo halunnu ees tavata. Vaikeeta juu. Elareiks siis jos isyyden selvittäisin riittäis ihan tuo sama summa minkä kuntakin maksaa että rahasta ei sinänsä oo kysymys.
 
jep
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.05.2007 klo 21:30 vieras kirjoitti:
Ihan samoilla linjoilla teidän kanssa-Ne on itse katkeria ja on niin paha olla et siks pitää olla noin idiootteja
Tai sitten ne on niitä 15 vuotiaita koulupoikia... tai ainakin heidän tasollaan olevia... ;)

 
kysyvä
Joo vastakkaas tähän.

Miksi yh-naiset aina valittaa.

Naisilla on aina oikeus lapsiin ensin. Mies saa niitä vaan muutaman päivän kuukaudesta hoitaa. No kustannuspuolella tämä tarkoittaa sitä että
nainen lähtiessään vie puolet ja elatusmaksut päälle.

Elatuksessa huomioidaan esim. asuminen. Toisaalta jos miehen pitää ottaa muksut myös , on hänellä samat asuntokustannukset, koska
pitäähän ne huoneet olla sielläkin. Tosin tarve on vain muutama päivä kk.

YH:t pitää hirmuista meteliä itsestään ja usein miten
mies on täysin alistettu tässä pelissä jossa alkuasetelmana on jo
miehen häviö.

JA MIKSIKÄHÄN MIEHET TÄNBÄPÄIVÄNÄ PÄRJÄÄ NIIN HUONOSTI ERON JÄLKEEN.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 08:58 kysyvä kirjoitti:
Joo vastakkaas tähän.

Miksi yh-naiset aina valittaa.

Naisilla on aina oikeus lapsiin ensin. Mies saa niitä vaan muutaman päivän kuukaudesta hoitaa. No kustannuspuolella tämä tarkoittaa sitä että
nainen lähtiessään vie puolet ja elatusmaksut päälle.

Elatuksessa huomioidaan esim. asuminen. Toisaalta jos miehen pitää ottaa muksut myös , on hänellä samat asuntokustannukset, koska
pitäähän ne huoneet olla sielläkin. Tosin tarve on vain muutama päivä kk.

YH:t pitää hirmuista meteliä itsestään ja usein miten
mies on täysin alistettu tässä pelissä jossa alkuasetelmana on jo
miehen häviö.

JA MIKSIKÄHÄN MIEHET TÄNBÄPÄIVÄNÄ PÄRJÄÄ NIIN HUONOSTI ERON JÄLKEEN.
eihän yh:t aina valita, te vaan tartutte juuri niihin huonoihin asioihin. ja hyville asioille elämässä löytyy paremmin jakajia näin nettimaailman ulkopuolellakin kun taas huonoja voi helposti tänne purkaa.

ei kai naisilla ole tänä päivänä yhtään sen suurempi oikeus lapsiin kuin isälläkään. aika monella on käsitääkseni kuitenkin nykyään tuo vuoroviikko systeemi käynnissä. aika moni etävanhempi ei itse halua ottaa lapsia kuin silloin tällöin jos edes ollenkaan, pahahan niitä lapsia on silloin etävanhemmalle väkisin laittaa. tuota minkä takia nainen ei avio erossa saisi viedä itselleen kuuluvaa puolikasta yhteisestä omaisuudesta? siksi että hänellä on lapset? ja kuinkahan moni oikeasti kynii miehen lähtiessään.. siis oikeasti monella on tälläinen mielikuva ihan omasta päästä tempaistu.

asumisesta sen verran, että esim meillä kun lapset käyvät vaan silloin tällöin isänsä luona, niin sen yhden yön voi lapsi varmasti vierailla isällään ilman omaa huonetta. kun taas lapset ovat minulla suurimman osan ajasta on minulla pakko olla enemmän tilaa. vuoroviikko järjestelmässä on toisin, mutta silloinhan ei myöskään elatuksen juokse.

sinusta voi tuntua että me yh:t pidetään hirmuista meteliä kun täällä ei pahemmin nuo toiset osapuolet kirjoittele. suurin osa tällä palstalla on kuitenkin ei yh:ta ja valittavat asioistaan ihan samalla tavoin. ja mies joka osaa pitää puoliaan ei varmasti joudu alistetuksi näissä aioissa, oikeuksiaan voi penätä vaikka oikeuden kautta jos ei muuten.

eiköhän myös naiset pärjää huonosti eron jälkeen, turha yleistää. vika vois olla myös siinä kuinka miehet käsittelevät asioita, tunteitaan. jos asioista on pystytty eron jälkeen sopimaan niin samanlaiset lähtökohdathan kummallakin puoliskolla on lähteä korjaamaan elämäänsä.

ja minä en osaa vastata tietenkään kuin oman näkemykseni mukaan. jokaisella perheellä on oma tarinanasa ja omat sopimuksensa.<br><br>
 
no samaa mieltä kun tuolla ylempänä, ei täällä paljoa muuta kuule kun tuota nitinää ja natinaa ja jumankekka täysin turhista asioista!!
on ihan oma asia jos haluaa elää katkerana hamaan tulevaisuuteensa niin oma asia ,ei pidä sille exälle kostaa!! varsinkin sun kirjotuset nöppönen on tosi katkeria,no en tiä sun tarinaas, mutta kannaattako? elämä ihan oikeesti jatkuu!! ja tiiän kyllä mistä puhun!! vai ootko kovin nuori?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 10:49 vieras kirjoitti:
no samaa mieltä kun tuolla ylempänä, ei täällä paljoa muuta kuule kun tuota nitinää ja natinaa ja jumankekka täysin turhista asioista!!
on ihan oma asia jos haluaa elää katkerana hamaan tulevaisuuteensa niin oma asia ,ei pidä sille exälle kostaa!! varsinkin sun kirjotuset nöppönen on tosi katkeria,no en tiä sun tarinaas, mutta kannaattako? elämä ihan oikeesti jatkuu!! ja tiiän kyllä mistä puhun!! vai ootko kovin nuori?
niin, et tiedä tarinaani, erostamme on vasta vuosi ja niin rumasta erosta ei tässä ajassa yli pääse. jos saat minusta katkeran kuvan niin saat, minulla on oikeus tunteisiini ja välillä kun on paha olla niin tulen tänne purkautumaan. minä olen ja tulen olemaan joistain asioista aina katkera, elän kuitenkin elämääni eteenpäin ja pidän puoleni.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 10:49 vieras kirjoitti:
no samaa mieltä kun tuolla ylempänä, ei täällä paljoa muuta kuule kun tuota nitinää ja natinaa ja jumankekka täysin turhista asioista!!
on ihan oma asia jos haluaa elää katkerana hamaan tulevaisuuteensa niin oma asia ,ei pidä sille exälle kostaa!! varsinkin sun kirjotuset nöppönen on tosi katkeria,no en tiä sun tarinaas, mutta kannaattako? elämä ihan oikeesti jatkuu!! ja tiiän kyllä mistä puhun!! vai ootko kovin nuori?
Oikeinkirjoitustaitojesi puutteista päätellen taidat olla itse nuori tai muuten vaan koulut kesken.

Mielestäni katkeruus on ihan ymmärrettävää, jos joutuu kokemaan saman kuin Nöppönen. Muistelen, että hänen exänsä petti parhaan ystävän kanssa. Katkeruuden oikea kohde on vieläpä juuri se ex sekä tämä ns. ystävä.

Nöppöselle :hug:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 11:16 Manna kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 10:49 vieras kirjoitti:
no samaa mieltä kun tuolla ylempänä, ei täällä paljoa muuta kuule kun tuota nitinää ja natinaa ja jumankekka täysin turhista asioista!!
on ihan oma asia jos haluaa elää katkerana hamaan tulevaisuuteensa niin oma asia ,ei pidä sille exälle kostaa!! varsinkin sun kirjotuset nöppönen on tosi katkeria,no en tiä sun tarinaas, mutta kannaattako? elämä ihan oikeesti jatkuu!! ja tiiän kyllä mistä puhun!! vai ootko kovin nuori?
Oikeinkirjoitustaitojesi puutteista päätellen taidat olla itse nuori tai muuten vaan koulut kesken.

Mielestäni katkeruus on ihan ymmärrettävää, jos joutuu kokemaan saman kuin Nöppönen. Muistelen, että hänen exänsä petti parhaan ystävän kanssa. Katkeruuden oikea kohde on vieläpä juuri se ex sekä tämä ns. ystävä.

Nöppöselle :hug:
oikein muistit. kiitos.
 
olenko minä vieras joskus sanonut ettei minussa olisi vikaa ollut? minä en kuitenkaan ollut se joka petti ja jätti. ja aika moni äiti sitä on miehen elättinä äitiyslomallaan. ikä minulta löytyy profiilista, mutta voin sen toki kertoakin, olen 24-vuotias. kuka sanoi etten elämääni ole jatkanut? vaikka kaikki on elämässä laitettu uusiksi ei tarkoita sitä ettenkö muistelisi mennyttä tai tuntisi siitä pahaa oloa. erosta kokonaan yli pääseminen vie vuosia. saatko tyydytystä toisten haukkumisesta ja mollaamisesta? sellaistako on fiksun ihmisen toiminta.. lyödä niitä lyötyjä. on hienoa että oma elämäsi on mennyt hyvin, eikä sinun ole tarvinnut menettää ystäviäsi eikä perhettäsi. ole oikeasti onnellinen siitä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 12:54 nöppönen kirjoitti:
olenko minä vieras joskus sanonut ettei minussa olisi vikaa ollut? minä en kuitenkaan ollut se joka petti ja jätti. ja aika moni äiti sitä on miehen elättinä äitiyslomallaan. ikä minulta löytyy profiilista, mutta voin sen toki kertoakin, olen 24-vuotias. kuka sanoi etten elämääni ole jatkanut? vaikka kaikki on elämässä laitettu uusiksi ei tarkoita sitä ettenkö muistelisi mennyttä tai tuntisi siitä pahaa oloa. erosta kokonaan yli pääseminen vie vuosia. saatko tyydytystä toisten haukkumisesta ja mollaamisesta? sellaistako on fiksun ihmisen toiminta.. lyödä niitä lyötyjä. on hienoa että oma elämäsi on mennyt hyvin, eikä sinun ole tarvinnut menettää ystäviäsi eikä perhettäsi. ole oikeasti onnellinen siitä.
kirjotuksistasi saa kyllä sen käsityksen niitä tuolla lukee että olet erittäin katkera ja jauhat menneitä!! no jokainen tietenkin ottaa lukemansa omalla tavallaan. miksi olet kaikki läheisesi menettänyt? sori nyt mutta nää sun kirjoitukset on tosi ristiriitaisia!!koska elämä on täynnä yllätyksiä sille ei voi mitään!!
mutta ihan yleisesti on sääli että noinkin nuoret ovat yksinhuoltajia lapsille, kun pitäisi olla elemässä täysillä mukana, mennä ja mesota!! eikä olla tälläisilla palstoilla kertomassa kun elämältä meni pohja!! todella surullista!!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 13:30 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 12:54 nöppönen kirjoitti:
olenko minä vieras joskus sanonut ettei minussa olisi vikaa ollut? minä en kuitenkaan ollut se joka petti ja jätti. ja aika moni äiti sitä on miehen elättinä äitiyslomallaan. ikä minulta löytyy profiilista, mutta voin sen toki kertoakin, olen 24-vuotias. kuka sanoi etten elämääni ole jatkanut? vaikka kaikki on elämässä laitettu uusiksi ei tarkoita sitä ettenkö muistelisi mennyttä tai tuntisi siitä pahaa oloa. erosta kokonaan yli pääseminen vie vuosia. saatko tyydytystä toisten haukkumisesta ja mollaamisesta? sellaistako on fiksun ihmisen toiminta.. lyödä niitä lyötyjä. on hienoa että oma elämäsi on mennyt hyvin, eikä sinun ole tarvinnut menettää ystäviäsi eikä perhettäsi. ole oikeasti onnellinen siitä.
kirjotuksistasi saa kyllä sen käsityksen niitä tuolla lukee että olet erittäin katkera ja jauhat menneitä!! no jokainen tietenkin ottaa lukemansa omalla tavallaan. miksi olet kaikki läheisesi menettänyt? sori nyt mutta nää sun kirjoitukset on tosi ristiriitaisia!!koska elämä on täynnä yllätyksiä sille ei voi mitään!!
mutta ihan yleisesti on sääli että noinkin nuoret ovat yksinhuoltajia lapsille, kun pitäisi olla elemässä täysillä mukana, mennä ja mesota!! eikä olla tälläisilla palstoilla kertomassa kun elämältä meni pohja!! todella surullista!!
no sinä käsität kirjoitukseni miten käsität. ja kyllä minä jauhan menneitä tasan niin kauan kun olen eron saanut käsiteltyä loppuun. mitään uutta on vaikea aloittaa jos vanhat asiat on käsittelemättä, en halua toistaa vanhoja virheitä uudelleen. erossa minulta meni miehen ja parhaan ystävän mukana myös muita ystäviä.. usko tai älä, se on raskasta. minulle ystävät ovat olleet aina tärkeitä. minulla on kuitenkin nykyään uudet ystävät. elämä on täynnä yllätyksiä, kyllä, mutta minä en ainakaan voi hypätä asiasta toiseen tuntematta mitään. on minustakin sääli olla yksinhuoltaja, se on sääli vaikka olisi minkä ikäinen. eiköhän jokainen toivo ehjää perhettä ja onnellista elämää. vaikka minua sattuu, tiedän kuitenkin eläväni, ero ja sen mukana tuomat tunteet kasvattavat minua. minun elämääni kuuluu lapset, nykyiset ystävät ja muu perheeni.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 08:58 kysyvä kirjoitti:
Joo vastakkaas tähän.

Miksi yh-naiset aina valittaa.

Naisilla on aina oikeus lapsiin ensin. Mies saa niitä vaan muutaman päivän kuukaudesta hoitaa. No kustannuspuolella tämä tarkoittaa sitä että
nainen lähtiessään vie puolet ja elatusmaksut päälle.

Elatuksessa huomioidaan esim. asuminen. Toisaalta jos miehen pitää ottaa muksut myös , on hänellä samat asuntokustannukset, koska
pitäähän ne huoneet olla sielläkin. Tosin tarve on vain muutama päivä kk.

YH:t pitää hirmuista meteliä itsestään ja usein miten
mies on täysin alistettu tässä pelissä jossa alkuasetelmana on jo
miehen häviö.

JA MIKSIKÄHÄN MIEHET TÄNBÄPÄIVÄNÄ PÄRJÄÄ NIIN HUONOSTI ERON JÄLKEEN.
No minäpä vastaan,ainakin omalta osaltani. Mä en ole KERTAANKAAN valittanut osastani yksinhuoltajana, miksi mä siitä valittaisin? Mulla on kaks aivan upeeta lasta,joiden kanssa olen ja elän. Se,että niiden isä lähti kävelemään, ei ole mun vika. Ja turha taas sanoa,etten pitänyt itsestäni huolta ja näyttänyt hyvältä, se ei tässä tapauksessa pidä paikkaansa. Se, että isä oli/on vastuuntunnoton,joka ei ikinä kasva aikuiseksi, ei ole mun vika tai murhe. Ja mitä tohon lasten asumiseen mun luona tulee, ihan vapaasti voisivat asua isällään esim viikko-viikko systeemillä, mut ei niiden isä halua lastensa asuvan kanssaan. Ja parempi niillä kyllä mun luona onkin.
Ja elarit, mä olisin itse suostunut huomattavasti lain määräämää summaa pienmpiin, mut ei oikein onnistunut sit käräjässä. Isä ei ole yli vuoteen niitä maksanut,joten se siitä mun rahanhimosta. Ja asunto,isä tässä tapauksessa asuu kaksiossa,joten mun lapsilla on siellä vain sängyt, ei suinkaan omia huoneita,et se siitäkin teoriasta.
Ja jos mun exä pärjää huonosti eron jälkeen, on se täysin sen omaa syytä, mä en ole muuta tehny ku yrittäny sitäkin auttaa,ja ihan turhaan.
Mut vastaapa sä mulle, MIKS V.ITUSSA TE IDIOOTIT ARVOSTELETTE IHMISIÄ, JOIDEN ELÄMÄÄ ETTE TUNNE, ETTEKÄ OLE PÄIVÄÄKÄÄN ELÄNEET?
 
No kuinkas
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 10:49 vieras kirjoitti:
no samaa mieltä kun tuolla ylempänä, ei täällä paljoa muuta kuule kun tuota nitinää ja natinaa ja jumankekka täysin turhista asioista!!
on ihan oma asia jos haluaa elää katkerana hamaan tulevaisuuteensa niin oma asia ,ei pidä sille exälle kostaa!! varsinkin sun kirjotuset nöppönen on tosi katkeria,no en tiä sun tarinaas, mutta kannaattako? elämä ihan oikeesti jatkuu!! ja tiiän kyllä mistä puhun!! vai ootko kovin nuori?

Kun sä et ikinä edes uskaltas nikillä kirjottaa,niin piiloudu huutelee sinne harmauden taakse-Mistäs me tiedetään paljonko sä täälä iniset
 
Hyvät ystävät niin yh:t kuin muutkin!

Miksei ihminen saa olla sellainen kuin on?Miksei saa olla katkera?Miksei saa olla vihainen, yksinäinen, onnellinen, raskastunut?Miksi kaikkien pitää sopia samaan muottiin ja miksi ennekaikkea pitää aina löydä lyötyä ja masentaa ja arvostella? Mielestäni tämä sivu ei ole tarkoitettu niille jotka haluavat arvostella ja laittaa toista alas.Tämä sivu on tarkoitettu siihen, että voi purkaa itseään, vertaistukeen ja hyville neuvoille. Ja turha on kenenkään ikää arvostella.Jotkut tekee lapset nuorina, toiset taas vanhoina ja aina vain voi samoja virheitä tehdä oli ikä sit 16 tai 40vee.Erot on vaikeita ja usein sotkuisia, hyvä on jos johonkin voi purkaa katkeruuttaan, koska lapsiin sitä ei kannata purkaa. Ja ne jotkat taaskin mieltää meidät yh:t miesten eläteiksi niin voi tulla esim. mun elämää katsomaan. Mä ite maksan vuokrani, autoni, opiskeluni, suuret lekurin laskut niin omasta kuin lasten sairasteluista.Hoidan lapset, kodin ja pidän huolta, että lapset ovat tarpeeksi isällään, meidän välit ovat hyvät, koska mä tajusin ei katkeruus auta, parempi hyväksyä toinen sellasena kun on ja katsoa huumorilla.Mutta ymmärrän sen että asioiden selvittelyyn menee aikaa...Mä en pyytänyt exältäni sitä rahaa mikä ois kuulunut maksaa vaan sovin että mä maksan puolet, hän puolet lasten elatuksesta.Me lähivanhemmat huolehditaan lapsille kaikki ja pidetään huolta kun lapsi sairastaa,on surullinen, harrastaa, oikeus ja kohtuus on se, että etä osallistuu edes jonkun verran arkeen niin rahallisesti kuin olemalla paikalla. Aina se ei mene näin ja siksi on ymmärrettävää ettei aina yksin jaksa ja katkeruus nakertaa, viha valtaa. Eletään ja annetaan toistenkin elää:)Haleja kaikille niin katkerille kuin rakastuneillekkin ja niillekkin joiden elämän tehtävä on provoilla.Eläkää onnellisina parisuhteessa tai ottakaa ilo irti yksin olosta, nuoruudesta, vanhuudesta, sillä tämä päivä voi olla viimeinen, entä jos huomenna ei meitä ois?????
 
Nöppönen, voimia Sinulle, ajattelin kirjoituksistasi että olisit vanhempi kuin todellisuudessa olet! On hyvinkin ymmärrettävää, että olet katkera edelleen, ajatelkaapa muutkin joilla mies vierellä, miltä tuntuu, jos miehenne käyttäytyisi kuin Nöppösen ja käytännössä hylkäisi lapsensa?????Jos hyvä/paras ystävänne pettäisi miehenne kanssa.

On hyvä purkaa viha ja katkeruus puhumalla, vähitellen niistä pääsee ohitse ainakin osittain. Olen pahoillani Nöppösen lasten puolesta, että isä ei heitä kykene kunnolla kohtelemaan (miettikää äidit, jos yksi lapsistanne olisi vakavasti sairas, laiminlöisittekö täysin muut terveet lapsenne?), mutta onneksi heillä on äiti, joka välittää.

Ei Nöppösen kokemia pysty vuodessa huumoriksi vääntämään tai unohtamaan ja anteeksi antamaan. Ymmärrän hyvin vihan, erityisesti lasten puolesta, omien lastensa. Miettikää, kuinka rakkaita lapsenne teille ovat. Miettikää, jos isä hylkäisi heidät, jotka ovat teille kaikkein rakkaimmat maailmassa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 22:29 vieras kirjoitti:
Nöppönen, voimia Sinulle, ajattelin kirjoituksistasi että olisit vanhempi kuin todellisuudessa olet! On hyvinkin ymmärrettävää, että olet katkera edelleen, ajatelkaapa muutkin joilla mies vierellä, miltä tuntuu, jos miehenne käyttäytyisi kuin Nöppösen ja käytännössä hylkäisi lapsensa?????Jos hyvä/paras ystävänne pettäisi miehenne kanssa.

On hyvä purkaa viha ja katkeruus puhumalla, vähitellen niistä pääsee ohitse ainakin osittain. Olen pahoillani Nöppösen lasten puolesta, että isä ei heitä kykene kunnolla kohtelemaan (miettikää äidit, jos yksi lapsistanne olisi vakavasti sairas, laiminlöisittekö täysin muut terveet lapsenne?), mutta onneksi heillä on äiti, joka välittää.

Ei Nöppösen kokemia pysty vuodessa huumoriksi vääntämään tai unohtamaan ja anteeksi antamaan. Ymmärrän hyvin vihan, erityisesti lasten puolesta, omien lastensa. Miettikää, kuinka rakkaita lapsenne teille ovat. Miettikää, jos isä hylkäisi heidät, jotka ovat teille kaikkein rakkaimmat maailmassa.
kiitos. multa pääsi itku kun luin tuota. välillä kun on väkisin hetkiä ettei jaksa.. ei sitten millään. minusta se on lähinnä inhimillistä. kaikki kokee asiat erilailla, mutta ei silti voi ajatella että koska minä tunnen ja teen näin, niin muidenkin pitää. omasta mielestäni olen selvinnyt suht hyvin. olen hakenut itselleni apua sekä jaksamiseen arjen aikana että puhumiseen. olen tutkinut omia heikkouksiani ja miettinyt mitä voin tai olisin voinut silloin aikaisemmin tehdä toisin. mitä olen oppinut ja miten tämä on kasvattanut minua. ja tiedän että aika auttaa, on auttanut jo nyt paljon. ensimmäisen vuoden olen jo selvinnyt, joten ei tämä tuleva voi ainakaan pahempi olla. suunta on ylöspäin, mutta pikkuhiljaa. siihen tahtiin miten minä uskallan edetä.
 
No ei täällä yhtään sen enempä sympatiaa saa nekään, joiden elämää puolison exä häiriköi kiristämällä ja valehtelemalla, vaatimalla ja soittelemalla aamusta iltaan, uhkailemalla ja käyttämällä lapsia pelinappuloina minkä kerkeää. Ihminen on niin rikki kuin olla voi ja sitten kun kirjoittaa tänne, niin aina saa vaan ohjeeksi katsoa peiliin ja solvausta päälle. Raha-asioissa oikeudenmukaisuus on ihan ok silloin, kun sitä rahaa vaaditaan etävanhemmalta lisää, mutta toisen asemaan ei osata asettua, ja oikeudenmukaisuutta on turha peräänkuuluttaa etävanhemman kannalta. Niin tulee tosiaan paha olo, kun näitä lueskelee. Aika usein jätänkin nykyään väliin.
 
monenlaisia yhta
Muistakaa kaikki, että meitä yh:ta on monenlaisia. On petettyjä, jätettyjä, katkeria, pettäjiä, on niitä jotka tekivät oman valinnan ja niitä joilta elämä riisti puolison, tai siis kuolema. Eipä yleistetä ja arvostella, kun meitä on niin monen junaan. Minä olen eronnut, mutta esimerkiksi veljeni vaimosta tuli juuri leski ja 4 lapsen yh... :( Meillä jokaisella on tarinamme ja tunteemme, meillä jokaisella on niihin oikeus. Ne tunteet muuttuu ja ajatuksetkin ehkä, mutta ne kaikki ovat todellisia tunteita ja ne on vaan elettävä ja välillä purettava, vaikka sitten täällä.
Jaksamista kaikille! ja arvostelijat, olkaa tarkkana, ettette vai vahingossa "joudu" yh listalle vaikkapa puolison menetyksen vuoksi...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 23:12 vieras kirjoitti:
No ei täällä yhtään sen enempä sympatiaa saa nekään, joiden elämää puolison exä häiriköi kiristämällä ja valehtelemalla, vaatimalla ja soittelemalla aamusta iltaan, uhkailemalla ja käyttämällä lapsia pelinappuloina minkä kerkeää. Ihminen on niin rikki kuin olla voi ja sitten kun kirjoittaa tänne, niin aina saa vaan ohjeeksi katsoa peiliin ja solvausta päälle. Raha-asioissa oikeudenmukaisuus on ihan ok silloin, kun sitä rahaa vaaditaan etävanhemmalta lisää, mutta toisen asemaan ei osata asettua, ja oikeudenmukaisuutta on turha peräänkuuluttaa etävanhemman kannalta. Niin tulee tosiaan paha olo, kun näitä lueskelee. Aika usein jätänkin nykyään väliin.
Voimia teille/meille jotka jaksamme kaikesta huolimatta-Nehän ne koviten täälä haukkua loksuttaa-ketkä ei aioista tiedä :hug:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.05.2007 klo 23:12 vieras kirjoitti:
No ei täällä yhtään sen enempä sympatiaa saa nekään, joiden elämää puolison exä häiriköi kiristämällä ja valehtelemalla, vaatimalla ja soittelemalla aamusta iltaan, uhkailemalla ja käyttämällä lapsia pelinappuloina minkä kerkeää. Ihminen on niin rikki kuin olla voi ja sitten kun kirjoittaa tänne, niin aina saa vaan ohjeeksi katsoa peiliin ja solvausta päälle. Raha-asioissa oikeudenmukaisuus on ihan ok silloin, kun sitä rahaa vaaditaan etävanhemmalta lisää, mutta toisen asemaan ei osata asettua, ja oikeudenmukaisuutta on turha peräänkuuluttaa etävanhemman kannalta. Niin tulee tosiaan paha olo, kun näitä lueskelee. Aika usein jätänkin nykyään väliin.
niin, meitä on niin moneen junaan. tuolla uusperhe puolella näyttäisi kuitenkin olevan paljon äitipuolia jotka ovat kanssasi samassa tilanteessa, ehkä he osaisivat tukea ja neuvoa sinua. itse kirjoitan tänne (olin toki välillä tuolla uusperhe puolellakin) sen takia että täällä on ihmisiä, jotka ovat jokseenkin samassa tilanteessa itsekin. minä en vaan ymmärrä tätä suoranaista haukkumistä, nimittelyä. erimieltä saa olla, teitenkin, mutta mielinpiteensäkin voi esittää asiallisesti ja syyllistämättä. toki joku voi ymmärtää tekstin toisin kuin on tarkoitettu, mutta silloin asian voi oikaista. kyllä minullekin tulee välillä paha olo kun luen äitipuolten tekstejä, mutta kun en voi toisten tilanteesta kirjoitettua enempää tietää eikä muut minun tilanteestani. asiat esitetään täällä kuitenkin aina omalta kannalta.<br><br>
 

Yhteistyössä