Ei tää oo enää elämää... *ällövaroitus*

Maha joka päivä sekaisin, menee millon mistäkin. Viimeeks viime yönä heräsin siihen, ku maha koski ihan julmetusti, menin vessaan ja sai puol tuntii istuu et ees tuli jotain ulos, sit ku seuraavan kerra heräsin ni jo taas oli ihan löysää.

Ärsyttää ku ei tiiä mistä johtuu, kestäny jo pitemmän aikaa.
Aina syömisen jälkee saa olla varuillaan jos on jonnekii lähössä. Useimmiten menee possusta sekaisin, mut ei aina. Välillä menee kanasta, mut ei aina. Ihan mitä vaan syö, ni voi mennä maha sekaisin ja taas istutaan vessassa puol tuntia ripuloimassa.

Maha menee sekaisin myös, jos kannan painavia kauppakasseja välillä ja jos on vähänki tiukat housut jalassa et ne painaa ja jos teen jotain rankempaa, siivon vaikka ni taas on maha sekasin.

En tiiä pitäskö mennä käymään lekurissa vai mitä. Täällä päin nuo lääkärit on vaan niin laiskoja et tuskin ne mitään tekis... :(

Sori, mut oli vaan ihan pakko avautua.
 
Ärtynyttä paksusuolta minäkin veikkaisin. Mene lääkäriin, jotta saadaan poissuljettua muut mahdolliset (lähinnä Crohnin tauti). Ikävä vaiva, johon oikeastaan ainut hoitokeino on koittaa välttää stressiä.
 
joo pikimiten lääkäriin ja VAADI tutkimuksia! ittellä crohn ja asin 5 vuotta diagnoosiksi ärtynyt paskusuolioireyhtymä kunnes jouduin sairaalaan 40 asteen kuumeessa tulehdusarvojen ollessa yli 200 ja maha oli helvetin kipee! luulin että kuolen.. siitä tähystykeen sitte ja diagnoosi samantein! :) eli LÄÄKÄRII, ja jos tulee kipuja tai kuumetta niin päivystykseen vaan.
 
Kuulostaa tutunoloisilta vaivoilta.Pahimmassa vaiheessa elämä oikeesti pyörii oman navan ympärillä, kun vatsa vaivaa, eikä mikään tunnu auttavan.Mä olen joutunut katsomaan tuolloin hyvin tarkkaan mitä suuhuni laitan. Stressiä pitää välttää, mutta jo vatsan kenties pitkään jatkunut oireilu lisää sitä entisestään.Maitohappobakteerit oli mulla ja sitten Molkosan ja Valmarin...ne tasapainoitti ja lepo...se on tärkeetä..Ärtyneestä suolesta olen kärsinyt varmaan 15 vuotta.Välillä ei oireile ja sit jos stressiä, niin sit alkaa.
 
....
lääkäriin jos et pelkää tähystystä; siihen nimittäin joudut :$

itellä oli samaa vaivaa muutaman vuoden, vieläkin välillä, mutta nyt on helpottamaan päin. itekseen meni "ohi" ja ed. lääkärikäynnistä aikaa n.vuosi. en siis suostunu tähystykseen, verikokeita vaan otettiin.
 

Yhteistyössä