EI TODELLAKAAN VOI OLLA NÄIN!!

Luulis että niillä nyt täytyis olla sun lupa myydä autoa! Siis mitäs niille sun maksamille rahoille tapahtuu, saatko sä sitten osan kauppahinnasta vai miten? aika kinkkinen tilanne.. Kysy jostain autofoorumilta, siel kyl joku tietää..
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 17:26 Tallu kirjoitti:
Mulla vaan tuli mieleen, että myisivätköhän sen tavallaan sun nimissäsi?

Oli muuten aika helpottavaa, kun meidän autovelka maksettiin loppuun reilua vuotta aiemmin =) =)
toi muuten voi olla mahdollista, olen kuullut, että autoliike voi olla tavallaan vaan välittäjänä autokaupassa! vähän kuin kiinteistönvälitys
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 17:26 Tallu kirjoitti:
Mulla vaan tuli mieleen, että myisivätköhän sen tavallaan sun nimissäsi?

Oli muuten aika helpottavaa, kun meidän autovelka maksettiin loppuun reilua vuotta aiemmin =) =)
Sama tuli mullekin just mieleen kun oikeen pohdin.

Tuli just mieleen, että mä allekirjotin jonkun paperin jonka se ukko käsin sutas, ei kirjottanut siihen kun luovutustodistus ja pvm, joten mä en edes tiedä mitä siinä oikeesti tuli lukemaan. Tässä asiassa kyllä olin aika tyhmä kun en edes tiedä mihin nimeni pistin. :ashamed:
 
Siis uskomattomia piraijoita nää jotkut...harmaat, kuinka ollakkaan....
Kysymyshän oli vain tiedustelusta ei minkäänlaisesta vinkumisesta!
Ap.lle en muuta osaa sanoa kuin että kannattaa ehdottomasti ottaa yhteyttä sinne auton myyneeseen autoliikkeeseen! Saat sieltä varmasti uuden todistuksen tai sen paperin, josta laitat vaikka kopion sinne vakuutusyhtiöön ja akelle! Kyl se siitä...
 
Pertti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 17:31 Oskunäiti kirjoitti:
Luulis että niillä nyt täytyis olla sun lupa myydä autoa! Siis mitäs niille sun maksamille rahoille tapahtuu, saatko sä sitten osan kauppahinnasta vai miten? aika kinkkinen tilanne.. Kysy jostain autofoorumilta, siel kyl joku tietää..
Ei siihen lupia tarvita kun sopimus sanoo että auto on rahoitusyhtiön omaisuutta niin kauan kunnes viimeinenkin euro on siitä pois maksettu. Mutta se kuulostaa oudolta että rahoitusyhtiö itse ei ap:tä ole asiassa lähestynyt. Vai siis onko?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 17:36 Pertti kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 17:31 Oskunäiti kirjoitti:
Luulis että niillä nyt täytyis olla sun lupa myydä autoa! Siis mitäs niille sun maksamille rahoille tapahtuu, saatko sä sitten osan kauppahinnasta vai miten? aika kinkkinen tilanne.. Kysy jostain autofoorumilta, siel kyl joku tietää..
Ei siihen lupia tarvita kun sopimus sanoo että auto on rahoitusyhtiön omaisuutta niin kauan kunnes viimeinenkin euro on siitä pois maksettu. Mutta se kuulostaa oudolta että rahoitusyhtiö itse ei ap:tä ole asiassa lähestynyt. Vai siis onko?
No mul oli 2 erää rästissä ja kolmas eräänty, mutta mä olin sopinut asiasta pariin otteeseen rah.yht. kanssa, kunnes vaan yhtäkkiä oli autoliikkeen ukko oven takana.
 
Tämä on vaan arvailua eli ei tietoa,mutta jos se liike myy sen auton ja ottaa omansa pois eli sen minkä vielä olit velkaa autosta ja sitten sen minkä ne saa tavallaan "yli" niin nehän mun mielestä niiden pitäs antaa ne sulle,koska olet kuitenkin lyhentänyt autolainaa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 17:39 Panthera leo kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 17:36 Pertti kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 17:31 Oskunäiti kirjoitti:
Luulis että niillä nyt täytyis olla sun lupa myydä autoa! Siis mitäs niille sun maksamille rahoille tapahtuu, saatko sä sitten osan kauppahinnasta vai miten? aika kinkkinen tilanne.. Kysy jostain autofoorumilta, siel kyl joku tietää..
Ei siihen lupia tarvita kun sopimus sanoo että auto on rahoitusyhtiön omaisuutta niin kauan kunnes viimeinenkin euro on siitä pois maksettu. Mutta se kuulostaa oudolta että rahoitusyhtiö itse ei ap:tä ole asiassa lähestynyt. Vai siis onko?
No mul oli 2 erää rästissä ja kolmas eräänty, mutta mä olin sopinut asiasta pariin otteeseen rah.yht. kanssa, kunnes vaan yhtäkkiä oli autoliikkeen ukko oven takana.
Oliko se autoliikkeen mies sitten liikkeellä rahoitusyhtiön toimeksiannosta? Eihän autoliikkeellä pitäisi olla autoon muussa tapauksessa osaa eikä arpaa. Jos rahoitusyhtiö on tehnyt toimeksiannon auton myymisestä, sitten ymmärrä tuon, että auto olisi vielä rahoittajan omistuksessa ja sinun hallinnassasi.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 17:41 Hinni kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 17:39 Panthera leo kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 17:36 Pertti kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 17:31 Oskunäiti kirjoitti:
Luulis että niillä nyt täytyis olla sun lupa myydä autoa! Siis mitäs niille sun maksamille rahoille tapahtuu, saatko sä sitten osan kauppahinnasta vai miten? aika kinkkinen tilanne.. Kysy jostain autofoorumilta, siel kyl joku tietää..
Ei siihen lupia tarvita kun sopimus sanoo että auto on rahoitusyhtiön omaisuutta niin kauan kunnes viimeinenkin euro on siitä pois maksettu. Mutta se kuulostaa oudolta että rahoitusyhtiö itse ei ap:tä ole asiassa lähestynyt. Vai siis onko?
No mul oli 2 erää rästissä ja kolmas eräänty, mutta mä olin sopinut asiasta pariin otteeseen rah.yht. kanssa, kunnes vaan yhtäkkiä oli autoliikkeen ukko oven takana.
Oliko se autoliikkeen mies sitten liikkeellä rahoitusyhtiön toimeksiannosta? Eihän autoliikkeellä pitäisi olla autoon muussa tapauksessa osaa eikä arpaa. Jos rahoitusyhtiö on tehnyt toimeksiannon auton myymisestä, sitten ymmärrä tuon, että auto olisi vielä rahoittajan omistuksessa ja sinun hallinnassasi.
Kun tietäisin.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 17:39 essi2006 kirjoitti:
Tämä on vaan arvailua eli ei tietoa,mutta jos se liike myy sen auton ja ottaa omansa pois eli sen minkä vielä olit velkaa autosta ja sitten sen minkä ne saa tavallaan "yli" niin nehän mun mielestä niiden pitäs antaa ne sulle,koska olet kuitenkin lyhentänyt autolainaa.
Ei ei ei! Auto on rahoitusyhtiön, ei autoliikkeen. Rahoitusyhtiö on aikanaan maksanut kauppahinnan autoliikkeelle jonka jälkeen maksusopimus on auton käyttäjän/ostajan ja rahoitusyhtiön välinen asia. Autoliike voi auton myydä rahoitusyhtiön toimeksiannosta mikäli asiakas ei kykene rahoituseriä maksamaan. Mitään yliimäärä-voittoja ei r-yhtiön tarvitse eikä kuulu asiakkaalle maksaa. Jo maksetut erät on "mennyttä" rahaa jota ei enää takaisin saa. Vähän niinkuin kuukausivuokraa auton käytöstä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 17:43 Armi kirjoitti:
Ei ei ei! Auto on rahoitusyhtiön, ei autoliikkeen. Rahoitusyhtiö on aikanaan maksanut kauppahinnan autoliikkeelle jonka jälkeen maksusopimus on auton käyttäjän/ostajan ja rahoitusyhtiön välinen asia. Autoliike voi auton myydä rahoitusyhtiön toimeksiannosta mikäli asiakas ei kykene rahoituseriä maksamaan. Mitään yliimäärä-voittoja ei r-yhtiön tarvitse eikä kuulu asiakkaalle maksaa. Jo maksetut erät on "mennyttä" rahaa jota ei enää takaisin saa. Vähän niinkuin kuukausivuokraa auton käytöstä.
Tää kyllä sitten toisaalta selittäisi sen, miksi mun nimi on edelleen haltijan kohdalla.

Eiköhän tuo sitten selvinne, kun rahoitusyhtiö vastaa mulle.<br><br>
 

Yhteistyössä