Ei tullu sit sossusta rahaa!

  • Viestiketjun aloittaja just joo
  • Ensimmäinen viesti
just joo
Elämäni ekan kerran kokeilin hakea sieltä rahaa niin eipä tuota tullut. Ens kuuksi olis rahaa 3 ihmisen talouteen 1200 euroa ja vuokra on jo 800. Laskujen mukaan me ollaan 1300 plussalla. Sain lomarahat maaliskuun alussa niin niitä kuulemma olisi pitänyt riittää myös toukokuulle! Jäin äitiyslomalle muutama viikko sitten ja ekat rahat tulee vasta toukokuun loppupuolella! On se vaan kumma et tuolla monet sossun asiakkaat lykkii 700 euron vaunuja eteenpäin ja ajelevat hienoilla autoilla ja on viimesen päälle kämppä sisustettu! itse töissä käyvänä saa just ja just rahat riittämään normaaliin elämään! On se niin väärin!
 
ex sossun asiakas
Juu mutta noin se menee. Jos on mitään tuloja etenkin ylimäärästä (lomarahat, veronpalautukset jne) ollut lähiaikoina niin ne lasketaan riittäväksi eteenpäinkin. Valitettavaa teidän tapauksessa mutta nyt tiedät sen :( :hug:
Onhan se kyllä ihan järkeenkäypääkin että toki isot potit aiempina kuina lasketan hyväksi tuleville kuille.
 
Ne vaunut ja autot on sukulaiset ostaneet, ei sossu oikeasti anna niihin rahaa. Vaunuihin ehkä muttei todellakaan noin paljoa. Jos teitä on 3 ja tulot 1200e (kun tästäkin vähentää vielä lapsilisän niin summaksi jää vain 1100e) niin oletteko hakeneet asumistukea? Asutteko pääkaupunkiseudulla kun noin järkyttävän kallis vuokra? Voisitteko harkita etsivänne edullisempaa asuntoa niin ei noin paljoa olisi maksettavaa?
 
Kuule ne joilla on ne uudet kalliit rattaat ja hienosti sisustetut kämpät ei varmana ole rahojaan sossusta oikeilla tiedoilla saanut, vaan ovat saaneet apua sukulaisilta, jättäneet laskunsa maksamatta ja hoitaneet asiansa hieman vilpillisesti. Näin on pihvi.
 
just joo
No tämä oli vain väliaikainen tilanne et yritin hakea rahaa. tuo äitiyspäiväraha vähän sekottaa kun tulee niin myöhään. täytynee vaan siirtää maksuja kuukaudella eteenpäin. Joo asutaa stadin vuokrakämpässä mut ei me yhtään pienempään voida muuttaa kun on vauva tulossa. Ja täällähän saa maksaa itsensä kipeäksi vuokrista. Asumistukea ei saada. Mulla pitäis olla alle 500 euroa tulot ni sit sain muutaman kympin. Onneks kohta pyörii noi äippärahat. Ekat 56 päivää saan enemmän ku mitä sain töissä ollessa! :) Tiedän van pari tapausta jotka oikeesti saa sossusta kaiken...tekeytyvät niin masentuneiksi ja ahdistuneiksi itsensä siellä ni jo tippuu...ja huijaavat kaiken lisäks... Muka yksinhuoltaja ni silti siellä asuu mies joka kans elättää...
 
niin se menee
Meillä mies jäi juuri työttömäksi, ja sai viimeiseksi palkakseen aivan hirmuisen palkan.

Otin sitten kalenterin käteen ja rupesin laskemaan. Loma-ajan palkkapäivät, ja lomarahapäivät + 7 oma vastuu päivää.

Päädyttiin siihen tulokseen, että rahaa tulee aikaisintaan heinäkuun lopussa tai elokuun alussa.

Rahat talletettiin erilliselle tilille, ja tehtiin suunnitelma, miten rahat riittävät, kerran kuussa nostetaan käyttötilille 'tili'. Jotta pärjätään.

Toivottavasti kuitenkin mies pääsee pian töihin!
 
ex sossun asiakas
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.04.2007 klo 10:16 vieras kirjoitti:
Ne vaunut ja autot on sukulaiset ostaneet, ei sossu oikeasti anna niihin rahaa. Vaunuihin ehkä muttei todellakaan noin paljoa. Jos teitä on 3 ja tulot 1200e (kun tästäkin vähentää vielä lapsilisän niin summaksi jää vain 1100e) niin oletteko hakeneet asumistukea? Asutteko pääkaupunkiseudulla kun noin järkyttävän kallis vuokra? Voisitteko harkita etsivänne edullisempaa asuntoa niin ei noin paljoa olisi maksettavaa?
Kyllä monet saa sossusta maksusitoumuksen määrätyn hintaisiin vaunuihin! Osa laittaa ite hiukan lisää rahaa päälle ja saa sitten upeet vaunut. Me aikanaan saatiin rahaa hiukan sieltä esikon KÄYTETTYNÄ ostettuihin vaunuihin. Ja niin myös käytettyyn häkkisänkyyn.
Eräs tuttavaperhe sai ihan uusiin rahat, vaunut jne.
Eno suvussa sai (vaikkei asiaan kuulukkaan) juoppona kokokalustukseen uuteen vuokrakotiinsa, siis uusiin rahaa ison summan tilille ja joi ne :kieh: :LOL: että näin.
Toinenkin sukumme juoppo :ashamed: :D sai rahat uusiin kalusteisiin kertalaakina mutta hän oli fiksu ja osti ne todella.
Kyllä joitain hyysätään sossussa ja se on taivahan tosi.
Toiset ei saa rukoilemallakaan.
Ykkösiä on maahanmuuttajat, kakkosia juopot ja sitten lapsiperheet ja muut.
 
just
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.04.2007 klo 10:20 just joo kirjoitti:
No tämä oli vain väliaikainen tilanne et yritin hakea rahaa. tuo äitiyspäiväraha vähän sekottaa kun tulee niin myöhään. täytynee vaan siirtää maksuja kuukaudella eteenpäin. Joo asutaa stadin vuokrakämpässä mut ei me yhtään pienempään voida muuttaa kun on vauva tulossa. Ja täällähän saa maksaa itsensä kipeäksi vuokrista. Asumistukea ei saada. Mulla pitäis olla alle 500 euroa tulot ni sit sain muutaman kympin. Onneks kohta pyörii noi äippärahat. Ekat 56 päivää saan enemmän ku mitä sain töissä ollessa! :) Tiedän van pari tapausta jotka oikeesti saa sossusta kaiken...tekeytyvät niin masentuneiksi ja ahdistuneiksi itsensä siellä ni jo tippuu...ja huijaavat kaiken lisäks... Muka yksinhuoltaja ni silti siellä asuu mies joka kans elättää...
Mistä sääkin mitään tiedät!
Kannattais varmaa muttaa halvempaa ellei oo varaa maksaa.
Huh mitä tekstiä sulla...taidat olla "vähän" kateellinen ja katkera muija..
 
määä
no mä just maksoin kaikki laskut, ja jää perheelle elämiseen 400 euroa kuukaudeks, saisinkohan mä sossusta jotain.
Ai joo, ja jäi 300 euron vakuutusmaksu maksamatta, kun ruoka on vähän tärkeempää... :whistle:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.04.2007 klo 10:23 ex sossun asiakas kirjoitti:
Kyllä monet saa sossusta maksusitoumuksen määrätyn hintaisiin vaunuihin! Osa laittaa ite hiukan lisää rahaa päälle ja saa sitten upeet vaunut. Me aikanaan saatiin rahaa hiukan sieltä esikon KÄYTETTYNÄ ostettuihin vaunuihin. Ja niin myös käytettyyn häkkisänkyyn.
Eräs tuttavaperhe sai ihan uusiin rahat, vaunut jne.
Eno suvussa sai (vaikkei asiaan kuulukkaan) juoppona kokokalustukseen uuteen vuokrakotiinsa, siis uusiin rahaa ison summan tilille ja joi ne :kieh: :LOL: että näin.
Toinenkin sukumme juoppo :ashamed: :D sai rahat uusiin kalusteisiin kertalaakina mutta hän oli fiksu ja osti ne todella.
Kyllä joitain hyysätään sossussa ja se on taivahan tosi.
Toiset ei saa rukoilemallakaan.
Ykkösiä on maahanmuuttajat, kakkosia juopot ja sitten lapsiperheet ja muut.
Mutta ei kai sentäs saa 700e tai lähellekään? Toisaalta, mietippä ap, sulla on sentäs puhdas omatunto etkä yritä kusettaa yhteiskuntaa etkä elä vilpillisesti. Eikös se oo jo aika hieno homma =) Ja kun teillä on kyseessä vain kuukaus niin ei kai sen takia kannata mieltänsä masentaa vaan ajatella et oottepahan pystyneet itse elättämään itsenne ettekä oo riippuvaisia muista ihmisistä ;)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.04.2007 klo 10:28 määä kirjoitti:
no mä just maksoin kaikki laskut, ja jää perheelle elämiseen 400 euroa kuukaudeks, saisinkohan mä sossusta jotain.
Ai joo, ja jäi 300 euron vakuutusmaksu maksamatta, kun ruoka on vähän tärkeempää... :whistle:
Aika hyvin, meillä 100 e kahdeksi viikoksi eli 200 kuukaudeksi ja niillä mennään.
 
just joo
En kyllä mielestäni ole yhtään kateellinen enkä katkera. Enkä aloituksellani hakenut sitä että asiasta tulee v..i.ttuilua! Taidat itse olla jollain tavalla katkera? Ihan vaan tiedoksi että saan noin 80 euroa päivältä äippärahaa et en mä ainakaan kellekkää siitä katkera ole! Joskus vaan on tilanteita ettei sitä rahaa ole! Pitihän vauvalle hankkia tavaroita! Ja niistä vaunuista esim. maksoin vaan 20 euroa ja niitä ei ole edes käytetty! Ja niinkuin jo mainitsin et kyse oli yhdestä kuukaudesta!
 
ex sos as
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.04.2007 klo 10:29 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.04.2007 klo 10:23 ex sossun asiakas kirjoitti:
Kyllä monet saa sossusta maksusitoumuksen määrätyn hintaisiin vaunuihin! Osa laittaa ite hiukan lisää rahaa päälle ja saa sitten upeet vaunut. Me aikanaan saatiin rahaa hiukan sieltä esikon KÄYTETTYNÄ ostettuihin vaunuihin. Ja niin myös käytettyyn häkkisänkyyn.
Eräs tuttavaperhe sai ihan uusiin rahat, vaunut jne.
Eno suvussa sai (vaikkei asiaan kuulukkaan) juoppona kokokalustukseen uuteen vuokrakotiinsa, siis uusiin rahaa ison summan tilille ja joi ne :kieh: :LOL: että näin.
Toinenkin sukumme juoppo :ashamed: :D sai rahat uusiin kalusteisiin kertalaakina mutta hän oli fiksu ja osti ne todella.
Kyllä joitain hyysätään sossussa ja se on taivahan tosi.
Toiset ei saa rukoilemallakaan.
Ykkösiä on maahanmuuttajat, kakkosia juopot ja sitten lapsiperheet ja muut.
Mutta ei kai sentäs saa 700e tai lähellekään? Toisaalta, mietippä ap, sulla on sentäs puhdas omatunto etkä yritä kusettaa yhteiskuntaa etkä elä vilpillisesti. Eikös se oo jo aika hieno homma =) Ja kun teillä on kyseessä vain kuukaus niin ei kai sen takia kannata mieltänsä masentaa vaan ajatella et oottepahan pystyneet itse elättämään itsenne ettekä oo riippuvaisia muista ihmisistä ;)
En usko et ne tutut vaunuihin mitään 700:aa ois saanu! Mutta uusiin raha kuiteski. Tiiä sit kui pal. Varmaan joku suht minimihinta halvimmasta päästä. Mutta uudet kuitenkin sai kaikki välineet.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.04.2007 klo 10:10 just joo kirjoitti:
Elämäni ekan kerran kokeilin hakea sieltä rahaa niin eipä tuota tullut. Ens kuuksi olis rahaa 3 ihmisen talouteen 1200 euroa ja vuokra on jo 800. Laskujen mukaan me ollaan 1300 plussalla. Sain lomarahat maaliskuun alussa niin niitä kuulemma olisi pitänyt riittää myös toukokuulle! Jäin äitiyslomalle muutama viikko sitten ja ekat rahat tulee vasta toukokuun loppupuolella! On se vaan kumma et tuolla monet sossun asiakkaat lykkii 700 euron vaunuja eteenpäin ja ajelevat hienoilla autoilla ja on viimesen päälle kämppä sisustettu! itse töissä käyvänä saa just ja just rahat riittämään normaaliin elämään! On se niin väärin!
Saakosta tuota kysyä, että miten äitiyspvrahan saat vasta toukokuussa vaikka oot jo jäänyt äippälomalle muutama viikko sitten????

Ite kun jäin viime vuonna äitiyslomalle niin vika palkan sain ajalta 1.11-6.11maksupäivänä 15.11 ja äitiyspvrahan ajalta 7.11-15.11 maksupäivänä 15.11. Sitten maksettiin äippäraha 15.12, joka tuli ajalta 16.11.-15.12
 
just joo
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.04.2007 klo 10:29 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.04.2007 klo 10:23 ex sossun asiakas kirjoitti:
Kyllä monet saa sossusta maksusitoumuksen määrätyn hintaisiin vaunuihin! Osa laittaa ite hiukan lisää rahaa päälle ja saa sitten upeet vaunut. Me aikanaan saatiin rahaa hiukan sieltä esikon KÄYTETTYNÄ ostettuihin vaunuihin. Ja niin myös käytettyyn häkkisänkyyn.
Eräs tuttavaperhe sai ihan uusiin rahat, vaunut jne.
Eno suvussa sai (vaikkei asiaan kuulukkaan) juoppona kokokalustukseen uuteen vuokrakotiinsa, siis uusiin rahaa ison summan tilille ja joi ne :kieh: :LOL: että näin.
Toinenkin sukumme juoppo :ashamed: :D sai rahat uusiin kalusteisiin kertalaakina mutta hän oli fiksu ja osti ne todella.
Kyllä joitain hyysätään sossussa ja se on taivahan tosi.
Toiset ei saa rukoilemallakaan.
Ykkösiä on maahanmuuttajat, kakkosia juopot ja sitten lapsiperheet ja muut.
Mutta ei kai sentäs saa 700e tai lähellekään? Toisaalta, mietippä ap, sulla on sentäs puhdas omatunto etkä yritä kusettaa yhteiskuntaa etkä elä vilpillisesti. Eikös se oo jo aika hieno homma =) Ja kun teillä on kyseessä vain kuukaus niin ei kai sen takia kannata mieltänsä masentaa vaan ajatella et oottepahan pystyneet itse elättämään itsenne ettekä oo riippuvaisia muista ihmisistä ;)
Näinpä... =) Eihän se tarvi muuta kuin soitan vaan muutamista laskuista et ne vähän myöhästyy! Tulee ens kuussa kuitenkin vajaa 200 euroa sitä äippärahaa. Kunhan vaan täällä totesin asiasta. Ja sit toi yks vaan rupee aukoon päätä! Et siis sinä vaan joku muu! minäkö muka katkera...No en todellakaan. =) Olin mä melkein varma ettei sieltä mitään tipu mut kokelinpa kuitenkin!
 
just joo
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.04.2007 klo 10:32 Vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.04.2007 klo 10:10 just joo kirjoitti:
Elämäni ekan kerran kokeilin hakea sieltä rahaa niin eipä tuota tullut. Ens kuuksi olis rahaa 3 ihmisen talouteen 1200 euroa ja vuokra on jo 800. Laskujen mukaan me ollaan 1300 plussalla. Sain lomarahat maaliskuun alussa niin niitä kuulemma olisi pitänyt riittää myös toukokuulle! Jäin äitiyslomalle muutama viikko sitten ja ekat rahat tulee vasta toukokuun loppupuolella! On se vaan kumma et tuolla monet sossun asiakkaat lykkii 700 euron vaunuja eteenpäin ja ajelevat hienoilla autoilla ja on viimesen päälle kämppä sisustettu! itse töissä käyvänä saa just ja just rahat riittämään normaaliin elämään! On se niin väärin!
Saakosta tuota kysyä, että miten äitiyspvrahan saat vasta toukokuussa vaikka oot jo jäänyt äippälomalle muutama viikko sitten????

Ite kun jäin viime vuonna äitiyslomalle niin vika palkan sain ajalta 1.11-6.11maksupäivänä 15.11 ja äitiyspvrahan ajalta 7.11-15.11 maksupäivänä 15.11. Sitten maksettiin äippäraha 15.12, joka tuli ajalta 16.11.-15.12
Loma alkoi 13.4 ja rahat tulee 18.5 30 päivän ajalta. Ja olen ollut sairaslomalla pidemmän aikaa ja ne rahat tuli jo maaliskuussa viimeiset.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.04.2007 klo 10:35 vieras kirjoitti:
Tiedän yhden joka osti sossunrahoilla uudet 299e maksaneet vaunut.Syöttötuolinkin sai sossunrahoilla.
Ja mä toisen jolle maksettiin samanhintainen astianpesukone....

Mitä sitten?? Nää on tapauskohtaisia kaikki, ja pidemmän ajan mukaan ne sitä tilannetta katsoo: jos yhtenä kuukautena on tiukkaa, ei mä edes odottaisi että sossu olisi innokas auttamaan. Aina sitä yhdestä kuusta jotenkin selviää.
 
Esimerkki:

Serkun mies oli 3 kk:n ajan velhdellut vaimolleen (vaikka siru ja kari) että on maksanut vuokran, vaikka oli pelannut ja juonut rahat. Sitten tulikin häätölappu postissa. Siru meni soskuun ja kertoi tän, sai 3kk:n vuokrarahat tililleen, vei karin pankin eteen ja käski mennä maksamaan vuokrat, ukko huijas taas ja nosti vaan rahat itselleen! Niinpä tuli uusi häätöilmoitus, serkkuni meni taas soskuun ja sai sieltä 4kk:n vuokrarahat ja vihdoin tajusi itse mennä maksamaan vuokrat pois, ettei joudu pihalle lasten kanssa!

Että kyllä sieltä jotkut p.erkeleet rahaa saa, mutta ei meidän perhe ole koskaan centtiäkään saanut! Tiukilla ollaan oltu ja ollaan välillä edelleenkin!!! Sanoinkin viimeksi puoli vuotta sitten, kun kävin, että pitää alkaa toisen meistä kokopäivä juopoksi niin alkaa rahaa täältäkin suunnalta saamaan! Me kyllä mieluummin elätetään itse itsemme, mutta kyllä tulee tilanteita,että miettii kannattaako töissä käynti loppupelissä yhtään, veroja maksetaan ja niillä juopot elätetään, mutta ite ei saa apua mistään!!! :kieh:
 
Me saatiin kuopukselle sossusta 140?

- vaunuihin
- syöttötuoliin
- pinnasänkyyn

Ostin käytetty Brio Finesse vaunut 120?, käytetyn syöttötuolin 7? ja pinnasäykyn + hoitopöydän 25?.

Vaunut / Vauva-lehden kirpputorilta

Syöttötuoli / Huuto.net

Pinnasänky + hoitopöytä / Liberon kirpputori
 
just joo
Onneks on ihmisiä joilta voi lainata rahaa sellaisiin laskuihin jotka on pakko maksaa! Ehkä me pärjätään hyvinkin vaikkei olekaan rahaa muutamaan viikkoon! Aina tuo isäntä jostain saa hommattua sitä että saadaan leipää pöytään! Vielä ei olla nälässä eletty!
 
No mutta tässä esim. me saatiin toimeentulotukea 960? ja vaunuihin 200? siihen kun lisäsi itse noista toimeentulotuki rahoista lisää saatiin ostettua 300?:n hintaiset vaunut. eli ei se sosku aina kustanna kokonaan niitä vaunuja. Ja ne perheet jotka saavat "höllemmin" rahaa on yleensä muutenkin tiukilla eikä vain rahan takia. Yleensä perheessä on muutakin surua/painetta/sairautta...näin sosku yrittää avustuksillaan vähän helpottaa arkea ja yleensä lapsiperheille se on ennalta ehkäisevää lastensuojelutyötä.
Kannattaa yrittää tukea perhettä vaikka avustuksilla kuin se että perhe hajoaa, lapset joudutaan sijoittamaan...tulee yhteiskunnalle paljon kalliimmaksi.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.04.2007 klo 10:20 niin se menee kirjoitti:
Meillä mies jäi juuri työttömäksi, ja sai viimeiseksi palkakseen aivan hirmuisen palkan.

Otin sitten kalenterin käteen ja rupesin laskemaan. Loma-ajan palkkapäivät, ja lomarahapäivät + 7 oma vastuu päivää.

Päädyttiin siihen tulokseen, että rahaa tulee aikaisintaan heinäkuun lopussa tai elokuun alussa.

Rahat talletettiin erilliselle tilille, ja tehtiin suunnitelma, miten rahat riittävät, kerran kuussa nostetaan käyttötilille 'tili'. Jotta pärjätään.

Toivottavasti kuitenkin mies pääsee pian töihin!
On täällä jollakin järkikin päässä!!! :flower: :flower: :flower:
 

Yhteistyössä