Ei tullu sit sossusta rahaa!

  • Viestiketjun aloittaja just joo
  • Ensimmäinen viesti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.04.2007 klo 10:36 just joo kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.04.2007 klo 10:32 Vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.04.2007 klo 10:10 just joo kirjoitti:
Elämäni ekan kerran kokeilin hakea sieltä rahaa niin eipä tuota tullut. Ens kuuksi olis rahaa 3 ihmisen talouteen 1200 euroa ja vuokra on jo 800. Laskujen mukaan me ollaan 1300 plussalla. Sain lomarahat maaliskuun alussa niin niitä kuulemma olisi pitänyt riittää myös toukokuulle! Jäin äitiyslomalle muutama viikko sitten ja ekat rahat tulee vasta toukokuun loppupuolella! On se vaan kumma et tuolla monet sossun asiakkaat lykkii 700 euron vaunuja eteenpäin ja ajelevat hienoilla autoilla ja on viimesen päälle kämppä sisustettu! itse töissä käyvänä saa just ja just rahat riittämään normaaliin elämään! On se niin väärin!
Saakosta tuota kysyä, että miten äitiyspvrahan saat vasta toukokuussa vaikka oot jo jäänyt äippälomalle muutama viikko sitten????

Ite kun jäin viime vuonna äitiyslomalle niin vika palkan sain ajalta 1.11-6.11maksupäivänä 15.11 ja äitiyspvrahan ajalta 7.11-15.11 maksupäivänä 15.11. Sitten maksettiin äippäraha 15.12, joka tuli ajalta 16.11.-15.12
Loma alkoi 13.4 ja rahat tulee 18.5 30 päivän ajalta. Ja olen ollut sairaslomalla pidemmän aikaa ja ne rahat tuli jo maaliskuussa viimeiset.
Just joo.. ihmettelin vaan kun puhuit muutamasta viikosta. Eihän sitä mitään tuloja sais olla että sais jotain tukia. Ikävä homma että apua ei teille löytynyt.
 
Mun mielestä elämässään sossusta tai muilta huijaavat saavat maksaa tavalla tai toisella vääryydellä saamansa takaisin. Yksi #&%?$!*än ja maksutapa on se, että joutuu ja jää sossun luukulle kyykkimään ikiajoiks eikä sieltä pääse pois. Sori nyt niille, jotka loukkaantuu vaikka ei aihetta ois. Ymmärrän kyllä, että hätään sieltä rahaa ihmiset hakee....

Meillä on molemmin puolin sukua ollut sossun "ruokkolaisia", laiskaa nuorisoa, juoppoja, työttömiä ja hulluja. :kieh: :kieh:Terveisiä! Ihania ihmisiä kuitenkin.
Kyllä mä olin opiskeluaikana #&%?$!* kun samanikäinen sukulaispariskunta kävi sossun luukulta hakemassa tarvitsemansa kun ei sinniä riittänyt hakea/ tehdä töitä kuten minulla ja poikaystävälläni.

Säälin heitä kovasti, koska raha meni kaljaan ja muuhun turhaan ja sitten piti meiltä vielä lainata. Nyt ovat hyvissä töissä ja ovat itse vanhempia. En oo katkera, mutta lähinnä jälkeenpäin naurattaa mieheni kiltteys. Lainaili niillekin joilla parempi palkka ja rahaa ei muka riittänyt viikonloppumenoihin vaikka ruokaan pyysivät.

No, minähän tein asialle stopin. Minusta se meni jossain vaiheessa hyväksikäytön puolelle. Eivätpä sitten lainailleet kun vähn valotin miten sitä rahaa ns. normi opiskelijapari oikein ja oikeasti käyttää.
IHANAA KUN SAIN VUODATTAA!

Ap. koeta jaksaa katkeroitumatta! Jotain parempaa on sulle luvassa,kuin sossunluukku, usko mua! :hug:
 
just joo
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.04.2007 klo 10:45 vieras kirjoitti:
Mun mielestä elämässään sossusta tai muilta huijaavat saavat maksaa tavalla tai toisella vääryydellä saamansa takaisin. Yksi #&%?$!*än ja maksutapa on se, että joutuu ja jää sossun luukulle kyykkimään ikiajoiks eikä sieltä pääse pois. Sori nyt niille, jotka loukkaantuu vaikka ei aihetta ois. Ymmärrän kyllä, että hätään sieltä rahaa ihmiset hakee....

Meillä on molemmin puolin sukua ollut sossun "ruokkolaisia", laiskaa nuorisoa, juoppoja, työttömiä ja hulluja. :kieh: :kieh:Terveisiä! Ihania ihmisiä kuitenkin.
Kyllä mä olin opiskeluaikana #&%?$!* kun samanikäinen sukulaispariskunta kävi sossun luukulta hakemassa tarvitsemansa kun ei sinniä riittänyt hakea/ tehdä töitä kuten minulla ja poikaystävälläni.

Säälin heitä kovasti, koska raha meni kaljaan ja muuhun turhaan ja sitten piti meiltä vielä lainata. Nyt ovat hyvissä töissä ja ovat itse vanhempia. En oo katkera, mutta lähinnä jälkeenpäin naurattaa mieheni kiltteys. Lainaili niillekin joilla parempi palkka ja rahaa ei muka riittänyt viikonloppumenoihin vaikka ruokaan pyysivät.

No, minähän tein asialle stopin. Minusta se meni jossain vaiheessa hyväksikäytön puolelle. Eivätpä sitten lainailleet kun vähn valotin miten sitä rahaa ns. normi opiskelijapari oikein ja oikeasti käyttää.
IHANAA KUN SAIN VUODATTAA!

Ap. koeta jaksaa katkeroitumatta! Jotain parempaa on sulle luvassa,kuin sossunluukku, usko mua! :hug:
Kiitos! :hug: Kyllähän minä jaksan...rupee vaan hermostuttaan kaikki asiat kun on viimesillään raskaana. Onneks meillä ei juoda, polteta tupakkaa niin säästyy nekin rahat muuhun. Rupeasn tässä nyt soittelemaan ja siirtämään muutamia laskuja. :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.04.2007 klo 10:41 muumi kirjoitti:
No mutta tässä esim. me saatiin toimeentulotukea 960? ja vaunuihin 200? siihen kun lisäsi itse noista toimeentulotuki rahoista lisää saatiin ostettua 300?:n hintaiset vaunut. eli ei se sosku aina kustanna kokonaan niitä vaunuja. Ja ne perheet jotka saavat "höllemmin" rahaa on yleensä muutenkin tiukilla eikä vain rahan takia. Yleensä perheessä on muutakin surua/painetta/sairautta...näin sosku yrittää avustuksillaan vähän helpottaa arkea ja yleensä lapsiperheille se on ennalta ehkäisevää lastensuojelutyötä.
Kannattaa yrittää tukea perhettä vaikka avustuksilla kuin se että perhe hajoaa, lapset joudutaan sijoittamaan...tulee yhteiskunnalle paljon kalliimmaksi.
Väitätkö että toimeentulotuki ei ole sossusta annettua rahaa????? Kyllä se raha tuli ihan samasta pussista eri nimillä vain.

Anyway...näistä juopoista sen verran että onko asia niin että ne saa rahat sossusta??? Eikös juopot suurimmaksi osaksi ole edunvalvonnan alla. Eli heidän eläke maksetaan suoraan kuntaan ja kunta hoitaa heidän raha-asiat. Maksaa laskut yms. ja sitte antavat sitä taskurahaa jotka ne juopot kantaa alkoon. Oon ite kunnalla töissä ja kyllä se taitaa näin olla. Onko teillä tietoo siitä että nää edunvalvonnan alla olevat ihmiset ovat lisääntyneet hirveesti???
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.04.2007 klo 10:50 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.04.2007 klo 10:41 muumi kirjoitti:
No mutta tässä esim. me saatiin toimeentulotukea 960? ja vaunuihin 200? siihen kun lisäsi itse noista toimeentulotuki rahoista lisää saatiin ostettua 300?:n hintaiset vaunut. eli ei se sosku aina kustanna kokonaan niitä vaunuja. Ja ne perheet jotka saavat "höllemmin" rahaa on yleensä muutenkin tiukilla eikä vain rahan takia. Yleensä perheessä on muutakin surua/painetta/sairautta...näin sosku yrittää avustuksillaan vähän helpottaa arkea ja yleensä lapsiperheille se on ennalta ehkäisevää lastensuojelutyötä.
Kannattaa yrittää tukea perhettä vaikka avustuksilla kuin se että perhe hajoaa, lapset joudutaan sijoittamaan...tulee yhteiskunnalle paljon kalliimmaksi.
Väitätkö että toimeentulotuki ei ole sossusta annettua rahaa????? Kyllä se raha tuli ihan samasta pussista eri nimillä vain.

Anyway...näistä juopoista sen verran että onko asia niin että ne saa rahat sossusta??? Eikös juopot suurimmaksi osaksi ole edunvalvonnan alla. Eli heidän eläke maksetaan suoraan kuntaan ja kunta hoitaa heidän raha-asiat. Maksaa laskut yms. ja sitte antavat sitä taskurahaa jotka ne juopot kantaa alkoon. Oon ite kunnalla töissä ja kyllä se taitaa näin olla. Onko teillä tietoo siitä että nää edunvalvonnan alla olevat ihmiset ovat lisääntyneet hirveesti???
Älä nyt hyvä ihminen olemattomaan asiaan takerru!!!!!!!En minä niin sanonut vaan tarkoitin että jos joku lykkii 500?:n hintaisia vaunuja ja sanoo että sosku maksoi ne niin voi olla että ovat saaneet 100? vaunuihin ja 400? toimeentulotukea elämiseen mutta on jokaisen oma asia ostaako 100? vaunut vai laittaako koko rahan niihin vaunuihin. Ja silloinhan voi sanoa että sosku ne kustansi vaikka soskun tarkoitus on ollut antaa elämiseen rahaa. Ja sitten aina ei ole juoppoudesta kyse jos perheessä vaikeaa.

Mutta te joilla ei ongelmia vaan välillä vain rahasta tiukkaa, älkää olko katkeria niille jotka saavat "helpompin" sitä avustusta. Varmasti kuitenkin pitäisitte oman ihanan elämänne kuin sen vaikean elämän jossa siis niin rahasta tiukkaa kuin muutenkin elämä vaikeaa. Meillä esim mies vakavasti sairas ja kaksi lasta vakavasti sairaita. Elämä on yhä sairaala elämää, terapioissa juoksua. Työelämästä ei tule mitään vaikka kova polte olisi palata töihin ja hankkimaan itse sitä rahaa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.04.2007 klo 10:10 just joo kirjoitti:
Elämäni ekan kerran kokeilin hakea sieltä rahaa niin eipä tuota tullut. Ens kuuksi olis rahaa 3 ihmisen talouteen 1200 euroa ja vuokra on jo 800. Laskujen mukaan me ollaan 1300 plussalla. Sain lomarahat maaliskuun alussa niin niitä kuulemma olisi pitänyt riittää myös toukokuulle! Jäin äitiyslomalle muutama viikko sitten ja ekat rahat tulee vasta toukokuun loppupuolella! On se vaan kumma et tuolla monet sossun asiakkaat lykkii 700 euron vaunuja eteenpäin ja ajelevat hienoilla autoilla ja on viimesen päälle kämppä sisustettu! itse töissä käyvänä saa just ja just rahat riittämään normaaliin elämään! On se niin väärin!
Meitä on 4 ja sille hlö määrälle on tietty summa mitä ottavat huomioon vuokranmaksussa, ei koko vuokraa.Luultavasti teillä jotain 550-600e eli elämiseen niitten mukaan jää n. 600e ja sehän riittää vallanmainiosti 3hlö:lle.Se että teillä isompi vuokra,ei niitä liikuta, ja ne mitkä on omia laskuja ei sekään niille kuulu.Itse aiheutettua ns.
Tokihan viotte kysyä jotain harkinnanvaraista kun sanotte mitä käteen jää niins aattaisitte saadakin vaikka 100e.. kyllä sekin kummasti auttaa..


Meillä mennyt nyt muutama kk et ollaan pärjätty satasella..
nyt jää jopa 200e (tämä siis pelkkää ruokaan joten ihan hyvin sillä pärjää)
Varsinkin kun on jo niin tottunut säästämään kaikessa, että saa jopa ostettua vaikka jotain hyvääkin.
Täytyy laskee paljonko voi käyttää päivässä rahaa esim. 7e niin ei emillä ainakaan menee joka päivä sen verran kauppaan ja kummasti jää sitten rahaa vaikka lasten herkutteluunkin.
 
Nyt harmaana
Minäkin tiedän että sossu järjestää joillekkin ihmisille huonekaluja, lastentarvikkeita, kodinkoneita jne. Joskus nuorena seurustelin erään sossupummin kanssa, vuokra-asunnosta alkaen kaikki oli sossun järkkäämiä. Se jannu oli muuten ihan ok, mut toi jatkuva sossun rahoilla eläminen oli minusta raivostuttavaa. Äidiltään oli jätkä tavan oppinut, sen äiti oli tahallaan työttömänä koko elämänsä ja rahaa haki sossusta... :snotty:

Minulla ei ole mitään sellaisia ihmisiä vastaan jotka oikeasti, hädänhetkellä rahaa tarvitsee. Mutta jatkuva sossun rahoilla eläminen on raivostuttavaa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.04.2007 klo 10:10 just joo kirjoitti:
Elämäni ekan kerran kokeilin hakea sieltä rahaa niin eipä tuota tullut. Ens kuuksi olis rahaa 3 ihmisen talouteen 1200 euroa ja vuokra on jo 800. Laskujen mukaan me ollaan 1300 plussalla. Sain lomarahat maaliskuun alussa niin niitä kuulemma olisi pitänyt riittää myös toukokuulle! Jäin äitiyslomalle muutama viikko sitten ja ekat rahat tulee vasta toukokuun loppupuolella! On se vaan kumma et tuolla monet sossun asiakkaat lykkii 700 euron vaunuja eteenpäin ja ajelevat hienoilla autoilla ja on viimesen päälle kämppä sisustettu! itse töissä käyvänä saa just ja just rahat riittämään normaaliin elämään! On se niin väärin!
Hohhoijjaa, on se vaan kumma, että jotkut jaksaa oll akateellisia. Luuletko oikeasti, että sossun rahoilla elellään noin leveästi? Hankitaan hienot autot ja sisutetaan kämppä viimeisen päälle? Tutustupas jonkun vähempiosaisen elämään...
 
Miksi täskin taas kauhia riita..en usko ,et aloittaja riidanhakuisesti tänne kirjoittaa.
Tosiasiassa varmasti poikeus vahvistaa säännön,eli jotkut on voineet saada rahoja sieltä tai jotain, mut on aina inhottavaa kun rahat lopussa koska suomi on helvatan kallis maa ja ruokaan menee kaikki ,ainakin meillä.
ymmärrän ,miks aloittajaa ottaa päähän.
Enkä sit tarkoita ,etteikö muutkin ymmärtäis =)
 
Meiltä hajosi astianpesu kone ja tiskaaminen on tehty tosi hankalaksi tässä talossa. Ei ole kuin pieni allas ja vieressä tosi tosi pieni allas. Kuivaus kaappi ei mikään iso, isot teema lautaset saatikka isot pizza lautaset ei edes mahdu kaappin. Kysyin nyt soskusta avustusta kun olin joku aika sitten kolarissa jonka seurauksena sairaslomalla. En ole saanut vielä mitään korvauksia vakuutusyhtiöltä. Lupasivat käsitellä asiaa. toivottavasti saataisiin sillä on niin paljon muitakin meno eriä ollut ja tulee vielä olemaankin.
mutta kyllä sieltä soskusta olemme monesti hienosti apua saatukin vaikka on tullut kyllä kieltäviäkin päätöksiä. Mutta aina on kriittisiin tilanteisiin apua saatu. Ja jos ei muuta niin kannattaa kysyä seurakunnalta diakonilta. Minä kun ajoin sen kolarin enkä tavoittanut omaa sosiaalityöntekijää niin otin yhteytä diakoniin josta saimme niin rahallista apua (tosi hienosti) sekä apua auton kanssa joka piti vahinko tarkistaa ja viedä romuttamolle. Diakoni hoiti ihanasti kaiken eli sieltä voi saada muutakin apua kuin vain ruoka apua. Ollaan monesti saatu vaate apua lapsille on saatu ihan kuin uusia vaatteita, housuja, paitoja, ulkoilupukuja...Mutta seurakunnan apu onkin tarkoitettu juuri tilapäiseen hätään ja siellä ottavat huomioon sellaisiakin meno eriä mitä sosku ei voi ottaa huomioon.
 
joku
[/quote]

Kyllä monet saa sossusta maksusitoumuksen määrätyn hintaisiin vaunuihin! Osa laittaa ite hiukan lisää rahaa päälle ja saa sitten upeet vaunut. Me aikanaan saatiin rahaa hiukan sieltä esikon KÄYTETTYNÄ ostettuihin vaunuihin. Ja niin myös käytettyyn häkkisänkyyn.
Eräs tuttavaperhe sai ihan uusiin rahat, vaunut jne.
Eno suvussa sai (vaikkei asiaan kuulukkaan) juoppona kokokalustukseen uuteen vuokrakotiinsa, siis uusiin rahaa ison summan tilille ja joi ne :kieh: :LOL: että näin.
Toinenkin sukumme juoppo :ashamed: :D sai rahat uusiin kalusteisiin kertalaakina mutta hän oli fiksu ja osti ne todella.
Kyllä joitain hyysätään sossussa ja se on taivahan tosi.
Toiset ei saa rukoilemallakaan.
Ykkösiä on maahanmuuttajat, kakkosia juopot ja sitten lapsiperheet ja muut. [/quote]

Ei kyllä saa kun rattaisiin 120? tai vaunuihin korkeintaan 156?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ex sossun asiakas:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.04.2007 klo 10:16 vieras kirjoitti:
Ne vaunut ja autot on sukulaiset ostaneet, ei sossu oikeasti anna niihin rahaa. Vaunuihin ehkä muttei todellakaan noin paljoa. Jos teitä on 3 ja tulot 1200e (kun tästäkin vähentää vielä lapsilisän niin summaksi jää vain 1100e) niin oletteko hakeneet asumistukea? Asutteko pääkaupunkiseudulla kun noin järkyttävän kallis vuokra? Voisitteko harkita etsivänne edullisempaa asuntoa niin ei noin paljoa olisi maksettavaa?
Kyllä monet saa sossusta maksusitoumuksen määrätyn hintaisiin vaunuihin! Osa laittaa ite hiukan lisää rahaa päälle ja saa sitten upeet vaunut. Me aikanaan saatiin rahaa hiukan sieltä esikon KÄYTETTYNÄ ostettuihin vaunuihin. Ja niin myös käytettyyn häkkisänkyyn.
Eräs tuttavaperhe sai ihan uusiin rahat, vaunut jne.
Eno suvussa sai (vaikkei asiaan kuulukkaan) juoppona kokokalustukseen uuteen vuokrakotiinsa, siis uusiin rahaa ison summan tilille ja joi ne :kieh: :LOL: että näin.
Toinenkin sukumme juoppo :ashamed: :D sai rahat uusiin kalusteisiin kertalaakina mutta hän oli fiksu ja osti ne todella.
Kyllä joitain hyysätään sossussa ja se on taivahan tosi.
Toiset ei saa rukoilemallakaan.
Ykkösiä on maahanmuuttajat, kakkosia juopot ja sitten lapsiperheet ja muut.
Mulle tehtiin Helsingissä sossussa odotusaikana selväksi seuraavat: vaunut saadaan käytetyt LAINAAN, pinnasänky käytetty LAINAAN yms. LAINAAN. Keittiön pöytä ja tuolit saatiin, ne on tehty pakilan työkeskuksessa ja on sossustandardia, eli kaikilla sossupummeilla Helsingissä on samanlaiset. Ei voi sanoa et ois viimisintä huutoa. Koskaan ei ole tarjottu mitään apua muuhun, petivaatteisiin, verhoihin, mattoihin eikä esim. kirjahyllyyn (mikä ei ole heidän mielestä välttämätön).
 
Kyllä monet saa sossusta maksusitoumuksen määrätyn hintaisiin vaunuihin! Osa laittaa ite hiukan lisää rahaa päälle ja saa sitten upeet vaunut. Me aikanaan saatiin rahaa hiukan sieltä esikon KÄYTETTYNÄ ostettuihin vaunuihin. Ja niin myös käytettyyn häkkisänkyyn.
Eräs tuttavaperhe sai ihan uusiin rahat, vaunut jne.
Eno suvussa sai (vaikkei asiaan kuulukkaan) juoppona kokokalustukseen uuteen vuokrakotiinsa, siis uusiin rahaa ison summan tilille ja joi ne :kieh: :LOL: että näin.
Toinenkin sukumme juoppo :ashamed: :D sai rahat uusiin kalusteisiin kertalaakina mutta hän oli fiksu ja osti ne todella.
Kyllä joitain hyysätään sossussa ja se on taivahan tosi.
Toiset ei saa rukoilemallakaan.
Ykkösiä on maahanmuuttajat, kakkosia juopot ja sitten lapsiperheet ja muut. [/quote]

Ei kyllä saa kun rattaisiin 120? tai vaunuihin korkeintaan 156?[/quote]

Minä sain vaunuihin 210?.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hohtavaa Hopeaa:
ei soskusta normaalit veronmaksajat hätäänsä apua saa..

se apu menee juopoille, narkkareille ja etniselle ryhmälle :kieh:
Jaa, mihinkähän ryhmään noista kuulun.. :snotty:

(En kylläkään tällä hetkellä saa sossusta rahaa, mut vajaa vuosi sitten vielä sain)
 

Yhteistyössä