" Ei vaan ehdi syödä " ...

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Tässä on sellainen lause joka kalskahtaa korvaan ja pahasti.
Miten niin ei ehdi syödä?? Kuin vasta illalla kun lapset nukkuu.. Kuinka avuton täytyy olla sitten?
Kyllä varmasti ehtii syödä jotain, edes vaikka hedelmän tai tehdä palan leipää, lämmittää lautasella eilistä ruokaa ja vetää sen vaikka lennossa..
On ihan turhanpäivänen selitys ettei ehtisi syödä.

Vai mitä mieltä muut ovat?
 
On mulla päiviä kun ei ehdi ja muista syödä, sillon kun on nälkä, on jotain muuta tekemistä ja sit se nälkä menee ohitte, illalla huomaa et kappas, enpä ole syönyt mitää..

Avuttomuutta se ei ole.
 
"mmm"
Joskus ei ehdi just silloin syömään kun on nälkä, ja sitten se nälkä katoaa eikä sen jälkeen enää muista syödä. Näin mulla oli joskus kun lapset olivat pienempiä, nyt ovat jo 2 ja 4 ja joka päivä tulee taatusti syötyä moneen kertaan.
 
"kääk"
No en ihan äkkiä tajua ellei aikuinen ihminen, jolla siis säännöllinen ruokarytmi ei tosiaan ehtisi syödä? Johan sen olossaankin huomaa ettei ole energiaa jne. Tupakka oli aikanaan se millä "siirsin" nälkää mutta en silti syömättä ollut silloinkaan :)
 
[QUOTE="vieras";23594978]Joe ei muista syödä, sairastaa dementiaa tai on hieman.. tyhmä. Ja niin kiire ei ole kellään, etteikö ehtisi syödä.[/QUOTE]

Onko sulla koko ajan nälkä jos et syö sillä sekunnilla kun se nälkä iskee? :D

Mulla ei ainakaan ole, eikä se maha ala välttämättä murisee ennenkun vasta illalla joten se syöminen vaan jää..
 
Johan mä sen asian selitin, sillon kun on nälkä, on jotain muuta hommaa ja se nälkä menee ohitte eikä sitä sitten muista...

Kai mä sitten olen epänormaali kun mun nälkäni tulee ja menee..
No minusta tuo ei ole ihan se, mitä haetaan. Nyt raskaana ollessa mun on vaikea muistaa tuota, että nälkä siirtyy mutta tuttua se on minullekin :D Tarkoitin niitä, jotka tahtoisivat syödä mutteivat ehdi.
 
"vieras"
Onko sulla koko ajan nälkä jos et syö sillä sekunnilla kun se nälkä iskee? :D

Mulla ei ainakaan ole, eikä se maha ala välttämättä murisee ennenkun vasta illalla joten se syöminen vaan jää..
Itse asiassa on. Jos en syö, kun on nälkä, se nälkä vaan pahenee. Maha murisee, kädet alkaa täristä, tulee oksettava olo. Ei se nälkä siitä ohi mene muuta kuin syömällä.
 
jipi
Se on vaan samanlainen marttyyrilause kuin "ei edes vessassa pääse käymään".

Eli ihminen tekee itsestään surkeamman kuin onkaan.
Höpöhöpö. Mulla menee nälkä yksinkertaisesti ohi, jos olen tarpeeksi kauan syömättä. Kun tulee tosiaan jotain muuta puuhaa syömisen tilalle. Sitten ylettömästä vtutuksesta ja päänsärystä huomaan, että pitäis syödä. Mä myös siirrän nälkää kahvilla.
 
plm
En mä ehtimisestä tiedä mutta kyllä joskus käy niin että kun tarpeeksi intensiivisesti on keskittynyt johonkin, sitä vaan tavallaan unohtaa syödä ja nälkä menee välillä ohi ja sitten havahtuu että hitsit kun on kova nälkä. Mä syön arkisin hyvinkin säännöllisesti viisi kertaa päivässä mutta viikonloppuna saatan alkaa siivota heti aamusta ennen aamupalaa ja voi mennä tosiaan ihan tuntiakausia ilman ruokaa. Ihmeellinen on elimistö ihmisellä :)
 
"vieras"
Ja tää et siirretään nälkää kahvilla tai tupakalla.. siis mitä???
Onko jotenkin kieroutunut kuva kropastaan, eikö sais/vois muka syödä vai miks ihmeessä siirretään?? siinä ajassa kun vedät sen spaddun tai keität kahvin vedät napaas vaikka banaanin.
 
jipi
[QUOTE="vieras";23595052]Ja tää et siirretään nälkää kahvilla tai tupakalla.. siis mitä???
Onko jotenkin kieroutunut kuva kropastaan, eikö sais/vois muka syödä vai miks ihmeessä siirretään?? siinä ajassa kun vedät sen spaddun tai keität kahvin vedät napaas vaikka banaanin.[/QUOTE]

No kun joskus sitä kahvia on valmiina hollilla ja muuta ei.. miksi tämä niin sinua häiritsee? :D
 
"vieras"
Samaa miettinyt..
Minä tiedän yhden kahden lapsen äidin joka ei syö koko päivänä mitään kun "ei ehdi" ja on niin anorektisen laiha että 32kokoset hosutkin ROIKKUU sen jalassa.. ja sitten valittelee kun vatsa on ilmapallo ja olo on niin turvonnut kuin lihapullalla.. jep..
Valittaa myös usein kun on niin väsynyt eikä jaksa.. jep..
 
Höpöhöpö. Mulla menee nälkä yksinkertaisesti ohi, jos olen tarpeeksi kauan syömättä. Kun tulee tosiaan jotain muuta puuhaa syömisen tilalle. Sitten ylettömästä vtutuksesta ja päänsärystä huomaan, että pitäis syödä. Mä myös siirrän nälkää kahvilla.
Mä käsitän kyllä väitteellä "ei vaan ehdi syödä" jotain ihan muuta kuin sitä, että nälkä menee ohi ja sitten ei tavallaan muistakaan enää syödä. Nehän on kaksi eri asiaa: ei (muka) ehdi syömään, tai ei muista syödä.
 
"vieras"
No kun joskus sitä kahvia on valmiina hollilla ja muuta ei.. miksi tämä niin sinua häiritsee? :D
Mitäs sun jääkaapissas sit oikein on? Jos siellä ei oo valmiina mitään "hollilla"? vaikkapa jukurttia tms..

Ei niinkään häiritse vaan ihmetyttää,kuinka aikuinen ihminen voi olla niin avuton tai kenties tyhmä että ei "ehdi syödä" .. se on kyllä ihan potaskaa.
Tiedän itse valitettavasti yhden pienten lasten äidin jolla on niin kieroutunut mielikuva omasta kropastaan ettöö tieten tahtoen jättää syömättä ja näyttää jo nyt siltä että sairas on.. eikä itse ymmärrä.
 
"vieras"
no itsellä on päiviä jolloin syön vasta alkuillasta kunnolla. yksinkertaisesti en ehdi ja kuten tuossa jo mainittiinkin, sitten asia unohtuu. en todellakaan syö missään julkisissa, kadulla kävellessäni tai keskellä jotain tilannetta, ei mielestäni ole asiallista ja liikkuessani en tykkää syödä. muutenkin mitä silloin voisin syödä, jonkun hampurilaisen? ei kiitos, otan sitten ruokailuhetken kunnolla kun siihen on aikaa. harvemmin tätä tosin ihmisille mainostan, jos mies kysyy saatan tokaista otsikon mukaisesti.
 
"vieras"
Minä kuulun myös siihen ryhmään, että jos ei syö heti silloin kun se nälkä on, menee nälkä ohi. Ylipäätään en juurikaan tunne nälkää koskaan, vaan kyllä se enemmänkin on sitä, että syö tottumuksen mukaan tiettyinä aikoina vuorokaudesta. Kun lapsi oli vielä ihan pieni vauva, se syöminen vain unohtui, kun ei tullut seurattua kelloa, vaan toimi vauvan rytmien mukaan. Toisaalta myös niin, että kun oli se hetki aikaa jolloin olisi ehtinyt syömään, ei todellakaan ollut mitään kiinnostusta alkaa kokkaamaan, joten lounaan korvasi teellä ja voikkarilla tai pelkästään lasillisella vettä. "En ehtinyt" kuulosti kuitenkin terveemmältä kuin "en muistanut".
 

Yhteistyössä