Eihän yrjöömisestä voi tulla tapa, eihän?

Eli ongelmani on tämä, tai ei tää nyt mikään ongelma sanan varsinaisessa merkityksessä ole. Toivon mukaan ainakaan...

Olen laihiksella ja vyötärö on alkanut kapenemaan hitaasi mutta varmasti. Syön aika vähän (pääasiassa; vähärasvaista raejuustoa, hedelmiä, rasvatonta viiliä ja näkkileipää kera keitetyn kananmunan, sekä joskus keittoja) ja juomapuoleni koostuu vedestä ja pepsi maxista.

Muutaman kerran (eli noin viisi-kahdeksan kertaa) olen sitten erehtynyt syömään ihan samaa lämmintäruokaa mitä muukin perhe syö, sillä seurauksella että sain ihan valtavan hyvänolon tunteen syödessäni, mutta kun lautanen oli tyhjä, niin menen oksentamaan.

Tänään viimeksi söin lämmintäruokaa ja oksensin tarkoituksella koska mulle tuli hirveä morkkis syömisistäni, ja pelkään taas lihoavani.
Mä kuvittelen, että pystyn kontrolloimaan oksentamistani enkä pysty tekemään siitä itselleni isoa ongelmaa tai vaikeaa kierrettä.

Kysymys kuuluukin jo otsikossa...


 
Jos sie usein oksennat sen lämpimän ruuan jälkeen nii lopulta voi käydä niin et ihan minkä tahansa ruuan syöminen laukaisee sen oksennuksen. Tämän kertoi miun kauppiksen aikainen liikunnan opettaja.
 
Alkuperäinen kirjoittaja manta76:
Jos sie usein oksennat sen lämpimän ruuan jälkeen nii lopulta voi käydä niin et ihan minkä tahansa ruuan syöminen laukaisee sen oksennuksen. Tämän kertoi miun kauppiksen aikainen liikunnan opettaja.
Hyvä tietää. Vielä ei ole onneksi ollut mitään tuollaista ja toivonmukaan ei tulekkaan.

 
mutta
voihan siitä tulla tapa. Ja jopa sairaus, bulimia siis. Miksi et löysentäisi hieman diettiäsi, ja sallisi normaalia ruokaa? parempi säilyttää terveellinen ruokailu, kuin hankkia syömishäiriötä. Laita koko perheelle terveellistä ruokaa, jota voitte kaikki syödä.
 
kääk
Jätä nyt ihmeessä se Pepsimax pois tuolta listalta, sehän on täynnä lisäaineita ja myrkkyjä. Tai oksenna mieluummin se kuin terveellinen lämminruoka. Bulimian vaara taitaa olla ika suuri sinulla nyt... kannattaa puuttua ennen kuin hampaat happanee ja muut lisäoireet ilmenee.
 
voi tulla. eikä sen enää tarvitse olla edes ruoka mikä saa oksentamaan. muuta elämäntavat ja ryhdy syömään terveellisesti.

jos katsoit 4D-dokkarin toimittajanaisista jotka laihduttivat kuukaudessa koosta 38 kokoon xxs niin siinä oli kyse juuri tuollaisesta tyypillisestä jojo-laihduttamisesta. kun kitudieetin lopettaa tulee kilot takaisin korkejen kera. niin se kroppa vaan toimii.
 
mia
Ensinnäkin syöt aivan liian vähän. Normaalia lämmintä ruokaa pitäisi syödä joka päivä, eikä vain silloin tällöin. Tuo sinun kuurisi on pelkkää kituuttamista, eikä pidemmällä tähtäimellä auta sinua ollenkaan. Ja tuo oksentaminen, bulimiaahan sinä kohta sairastat jos samaa tahtia jatkat! Järki käteen nainen, lopeta oksentaminen!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Saiccu:
Alkuperäinen kirjoittaja Vacca Foeda:
Kuulostaa bulimialta :(
http://www.poliklinikka.fi/?page=2506117&id=2618878
Hui, ei kai voi olla bulimia. :/
Ja mä olen oikeasti lihava, enkä edes ahmi lämmintäruokaa. Eli ihan normiannoksen syön ja siitä tulee morkkis.
kyllä vain. eikö järki jo sano että normiannoksen syöt ja siitä tulee morkkis? miksi?
 
Alkuperäinen kirjoittaja kääk:
Jätä nyt ihmeessä se Pepsimax pois tuolta listalta, sehän on täynnä lisäaineita ja myrkkyjä. Tai oksenna mieluummin se kuin terveellinen lämminruoka. Bulimian vaara taitaa olla ika suuri sinulla nyt... kannattaa puuttua ennen kuin hampaat happanee ja muut lisäoireet ilmenee.
Pepsi max täytyisi oikeasti jättää pois listalta, tiedän sen. Kaverini saarnasi mulle viimeksi eilen pepsi maxin haitoista. :whistle:

 
Alkuperäinen kirjoittaja Saiccu:
Alkuperäinen kirjoittaja Vacca Foeda:
Kuulostaa bulimialta :(
http://www.poliklinikka.fi/?page=2506117&id=2618878
Hui, ei kai voi olla bulimia. :/
Ja mä olen oikeasti lihava, enkä edes ahmi lämmintäruokaa. Eli ihan normiannoksen syön ja siitä tulee morkkis.
Kyllä sulle tuolla menolla bulimia ainakin tulee :( Järki käteen tuon laihduttamisen kanssa, syöt tosiaan ihan liian vähän. Ei noilla kuvailemillasi eväillä elä. Liity mieluummin Painonvartijoihin tai johonkin vastaavaan. Saat syödä kunnon ruokaa riittävästi ja silti paino putoaa.

 
bulimikko
Noinhan se yleensä alkaa, ainakin mulla. Nyt kuusi vuotta takana eikä tästä oikein selviä koskaan. Tai koskaan enää en voi syödä normaalisti, en sitä mitä haluan enkä miten paljon haluan. Ja hampaat syöpyvät.
 
Alkuperäinen kirjoittaja sivullinen:
Alkuperäinen kirjoittaja Saiccu:
Alkuperäinen kirjoittaja Vacca Foeda:
Kuulostaa bulimialta :(
http://www.poliklinikka.fi/?page=2506117&id=2618878
Hui, ei kai voi olla bulimia. :/
Ja mä olen oikeasti lihava, enkä edes ahmi lämmintäruokaa. Eli ihan normiannoksen syön ja siitä tulee morkkis.
kyllä vain. eikö järki jo sano että normiannoksen syöt ja siitä tulee morkkis? miksi?
Kun mä kuvittelen hallitsevani tilannetta. *Tiedän, saattaa kuulostaa selittelyltä*

 
kääk
Mulla oli nuorena anorexia ja siitäkni paraneminen vei aikaa ja voimia itseltä ja venhemmilta aika lailla. Aikuisiällä noiden ennuste ei ole yhtään parempi, eli puutu nyt tilanteeseen, kun itse vielä pystyt. Lisää reippaasti liikuntaa, niin voit syödä enemmän eikä elimistö ole säästöliekillä. Jos syöt ja kulutat liian vähän, et välttämättä edes laihdu vaan menet vain huonoon kuntoon.
 
Boogyman
Bulimiaa sairastanut 6vuotiaasta ja pahimmillani painoin neljävuotta sitten (38kg), tuon myötä tullut kaikkia muita sairauksia iso läjä, sydänsairaus on yksi niistä. Kamalinta on se kun hampaat on tuhoutunut täysin vatsahapoista. Niiden korjaamiseen menee nyt aikaa ja paljon rahaa....
 
kääk
Alkuperäinen kirjoittaja Saiccu:
Alkuperäinen kirjoittaja kääk:
ja mitkähän on mitat, oletko oikeasti lihava? Ja vois se bulimia iskeä lihavaankin.
Mittoja en kerro, mutta olen oikeasti aivan liian lihava.
Mäkin olin mielestäni ihan liian lihava, vaikka olen 170 pitkä ja painoin 56 kg ja urheilin, eli lihaksiakin oli....
 

Yhteistyössä