Eihän yrjöömisestä voi tulla tapa, eihän?

Alkuperäinen kirjoittaja Saiccu:
Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Lopeta todella heti, ei enää kertaakaan. Ikäväkyllä tuosta voi tulla "tapa" tai sanotaan että keino johon turvautuu helposti *joskus muinoin samaa harrastaneena* :ashamed: . Erittäin epäterveellinen laihdutuskeino.

Ja kuten moni muu täällä on jo kirjoittanut niin laihduttaminen hoidetaan ihan muilla tavoin, Scarlett taisi nuo perusteet hyvin mainita. Nälkäkuurilla ja oksentamalla et kohta jaksa enää mitään.
Mä lopetan. Oikeasti.
Jos mä vaikka aloittaisin sillä että ottaisin yhteyttä ravitsemusterapeuttiin.
Loistavaa! =)

 
Alkuperäinen kirjoittaja camopink:
Alkuperäinen kirjoittaja Saiccu:
Alkuperäinen kirjoittaja sivullinen:
Alkuperäinen kirjoittaja Saiccu:
Alkuperäinen kirjoittaja Vacca Foeda:
Kuulostaa bulimialta :(
http://www.poliklinikka.fi/?page=2506117&id=2618878
Hui, ei kai voi olla bulimia. :/
Ja mä olen oikeasti lihava, enkä edes ahmi lämmintäruokaa. Eli ihan normiannoksen syön ja siitä tulee morkkis.
kyllä vain. eikö järki jo sano että normiannoksen syöt ja siitä tulee morkkis? miksi?
Kun mä kuvittelen hallitsevani tilannetta. *Tiedän, saattaa kuulostaa selittelyltä*

Se on vain kuvittelua, että hallitset tilanteen. Muuttuu pahemmaksi vain ajan kanssa. Bulimian kanssa ei ole todellakaan leikkimistä. :'(
Mulla ei edes käynyt bulimia mielessäni aiemmin, ennen kuin täällä varoiteltiin.. :ashamed:

 
Alkuperäinen kirjoittaja sivullinen:
Alkuperäinen kirjoittaja Saiccu:
Mulla ei edes käynyt bulimia mielessäni aiemmin, ennen kuin täällä varoiteltiin.. :ashamed:
hyvä että tästä palstasta on kerrankin edes jotain apua. tsemppiä ja hyvää itsetuntoa :)
Kiitos. =) Jos tämä tästä vielä iloksi muuttuu. Koskaan aiemmin paino ei ole ollu mulle ongelma, mutta Uutena Vuotena päätin laihtua, keinolla millä hyvänsä... :|

 
Kyllä
Ei tuo kyllä ihan terveellä pohjalla ole, jos minkä tahansa normaalin kotiruuan syöminen aiheuttaa hirveää morkkista ja pakonomaista oksentelua.

Yleensäkään diettaaminen millään kitu-raejuusto-viili-näkkäri - kuurilla ei ole kovin fiksua, mutta tuo oksentaminen tekee siitä todella, todella, todella huolestuttavaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Alkuperäinen kirjoittaja Saiccu:
Alkuperäinen kirjoittaja kääk:
ja mitkähän on mitat, oletko oikeasti lihava? Ja vois se bulimia iskeä lihavaankin.
Mittoja en kerro, mutta olen oikeasti aivan liian lihava.
Tästä tulee mieleen, että olet normaalipainoinen/hoikka tai jopa alipainoinen, mutta luulet olevasi lihava. Et usko mittoihin?
Eikä..taas.. :D

Mä olen ylipainoinen ja kiloja on ihan pirusti liikaa. Olisin tosi onnellinen jos olisin "vain" +10kg normipainostani, mut ei ole...

 
Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä:
Ei tuo kyllä ihan terveellä pohjalla ole, jos minkä tahansa normaalin kotiruuan syöminen aiheuttaa hirveää morkkista ja pakonomaista oksentelua.

Yleensäkään diettaaminen millään kitu-raejuusto-viili-näkkäri - kuurilla ei ole kovin fiksua, mutta tuo oksentaminen tekee siitä todella, todella, todella huolestuttavaa.
Oikeastaan kaikki kotiruoka ei aiheuta morkkista. Lähinnä ne on ne, joissa on eniten hiilareita. (peruna, pasta..)

 
Alkuperäinen kirjoittaja Saiccu:
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Alkuperäinen kirjoittaja Saiccu:
Alkuperäinen kirjoittaja kääk:
ja mitkähän on mitat, oletko oikeasti lihava? Ja vois se bulimia iskeä lihavaankin.
Mittoja en kerro, mutta olen oikeasti aivan liian lihava.
Tästä tulee mieleen, että olet normaalipainoinen/hoikka tai jopa alipainoinen, mutta luulet olevasi lihava. Et usko mittoihin?
Eikä..taas.. :D

Mä olen ylipainoinen ja kiloja on ihan pirusti liikaa. Olisin tosi onnellinen jos olisin "vain" +10kg normipainostani, mut ei ole...
No hyvä sentään. Siis ettet ole riutunut vielä. Ota vakavasti tämä asia.
 
tsemppiä
ei ole tarkoitus olla julma. Mutta tuo sinun systeemisi on aivan yhtä sairas kuin yhden palstalaisen, joka kyseli neuvoja miten kieltäytyä kylässä pullasta.
Ateriasi ovat aika köyhänlaiset ja pepsi maxia!? Miksi et voi syödä normaaleja aterioita sisältäen enemmän kasvista vähemmän hiilareita ja lihaan tms.. Säännölliset ruoka ajat niin ettei vatsa ole kauhean tyhjä pitkiä aikoja.
Oikeasti tiedän ettei tuon asian kanssa leikitä. Mulla alkoi ihan harmittomalla laihdutuksella ja sen laihiksen lopputulos oli aika ahdistava. Parannuin vasta kun aloin "ymmärtää" syömisen jujun( näin hassusti sanottuna) Mutta hukkasin tohon kaikkeen paskaan muutaman vuoden. Se ei ole sen arvoista, jos oikeasti olet kiinnostunut terveistä elämäntavoista etsi niistä tietoa ja noudata niitä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Alkuperäinen kirjoittaja Saiccu:
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Alkuperäinen kirjoittaja Saiccu:
Alkuperäinen kirjoittaja kääk:
ja mitkähän on mitat, oletko oikeasti lihava? Ja vois se bulimia iskeä lihavaankin.
Mittoja en kerro, mutta olen oikeasti aivan liian lihava.
Tästä tulee mieleen, että olet normaalipainoinen/hoikka tai jopa alipainoinen, mutta luulet olevasi lihava. Et usko mittoihin?
Eikä..taas.. :D

Mä olen ylipainoinen ja kiloja on ihan pirusti liikaa. Olisin tosi onnellinen jos olisin "vain" +10kg normipainostani, mut ei ole...
No hyvä sentään. Siis ettet ole riutunut vielä. Ota vakavasti tämä asia.
Otan tämän todella vakavasti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tsemppiä:
ei ole tarkoitus olla julma. Mutta tuo sinun systeemisi on aivan yhtä sairas kuin yhden palstalaisen, joka kyseli neuvoja miten kieltäytyä kylässä pullasta.
Ateriasi ovat aika köyhänlaiset ja pepsi maxia!? Miksi et voi syödä normaaleja aterioita sisältäen enemmän kasvista vähemmän hiilareita ja lihaan tms.. Säännölliset ruoka ajat niin ettei vatsa ole kauhean tyhjä pitkiä aikoja.
Oikeasti tiedän ettei tuon asian kanssa leikitä. Mulla alkoi ihan harmittomalla laihdutuksella ja sen laihiksen lopputulos oli aika ahdistava. Parannuin vasta kun aloin "ymmärtää" syömisen jujun( näin hassusti sanottuna) Mutta hukkasin tohon kaikkeen paskaan muutaman vuoden. Se ei ole sen arvoista, jos oikeasti olet kiinnostunut terveistä elämäntavoista etsi niistä tietoa ja noudata niitä.
Meinaan tehdä uudenlaisen ruokarempan, kunhan vain mietin että mistä alkaisi asiaa korjaamaan. Eiköhän tämä tästä..

Tuosta pullasta tuli muuten mieleeni, että en ole kieltäytynyt ottamasta leivoksia tms. vastaan, kun olen kylässä. Enkä myöskään niitä oksenna jälkeenpäin pois. Minusta se on epäkohteliasta kieltäytyä maistamasta kyläpaikan herkkuja.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Saiccu:
Eli ongelmani on tämä, tai ei tää nyt mikään ongelma sanan varsinaisessa merkityksessä ole. Toivon mukaan ainakaan...
Alkuperäinen kirjoittaja Saiccu:
Olen laihiksella ja vyötärö on alkanut kapenemaan hitaasi mutta varmasti. Syön aika vähän (pääasiassa; vähärasvaista raejuustoa, hedelmiä, rasvatonta viiliä ja näkkileipää kera keitetyn kananmunan, sekä joskus keittoja) ja juomapuoleni koostuu vedestä ja pepsi maxista.

Muutaman kerran (eli noin viisi-kahdeksan kertaa) olen sitten erehtynyt syömään ihan samaa lämmintäruokaa mitä muukin perhe syö, sillä seurauksella että sain ihan valtavan hyvänolon tunteen syödessäni, mutta kun lautanen oli tyhjä, niin menen oksentamaan.

Tänään viimeksi söin lämmintäruokaa ja oksensin tarkoituksella koska mulle tuli hirveä morkkis syömisistäni, ja pelkään taas lihoavani.
Mä kuvittelen, että pystyn kontrolloimaan oksentamistani enkä pysty tekemään siitä itselleni isoa ongelmaa tai vaikeaa kierrettä.

Kysymys kuuluukin jo otsikossa...
Ongelma se on. Siitä ei mihinkään pääse.
 
Jep
Alkuperäinen kirjoittaja Saiccu:
Tuosta pullasta tuli muuten mieleeni, että en ole kieltäytynyt ottamasta leivoksia tms. vastaan, kun olen kylässä. Enkä myöskään niitä oksenna jälkeenpäin pois. Minusta se on epäkohteliasta kieltäytyä maistamasta kyläpaikan herkkuja.
Mä nyt ehdotan ihan kaikella vakavuudella, että hakeudut ravitsemusterapeutin juttusille. Luvalla sanoen sun käsitys terveellisestä ruokavaliosta on täysin ulapalla - syöt kitukuurilla, oksentelet normaalista kotiruuasta ja silti syöt leivoksia.

Jos sulla oikeasti on niin runsaasti ylipainoa kun sanot, saat varmasti ajan joko ravitsemusterapeutille tai vaikka diabeteshoitajalle - viimeksi mainittujen hommaa on myös ehkäisevä diabetesneuvonta ylipainoisille, ei vain diabetespotilaiden hoito.

Tosta ruokavaliostas sä et saa lähimaastoonkaan tarvitsemias ravinto- ja suoja-aineita.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jep:
Alkuperäinen kirjoittaja Saiccu:
Tuosta pullasta tuli muuten mieleeni, että en ole kieltäytynyt ottamasta leivoksia tms. vastaan, kun olen kylässä. Enkä myöskään niitä oksenna jälkeenpäin pois. Minusta se on epäkohteliasta kieltäytyä maistamasta kyläpaikan herkkuja.
Mä nyt ehdotan ihan kaikella vakavuudella, että hakeudut ravitsemusterapeutin juttusille. Luvalla sanoen sun käsitys terveellisestä ruokavaliosta on täysin ulapalla - syöt kitukuurilla, oksentelet normaalista kotiruuasta ja silti syöt leivoksia.

Jos sulla oikeasti on niin runsaasti ylipainoa kun sanot, saat varmasti ajan joko ravitsemusterapeutille tai vaikka diabeteshoitajalle - viimeksi mainittujen hommaa on myös ehkäisevä diabetesneuvonta ylipainoisille, ei vain diabetespotilaiden hoito.

Tosta ruokavaliostas sä et saa lähimaastoonkaan tarvitsemias ravinto- ja suoja-aineita.
Nyt sä käsitit tavallaan väärin. Se, mitä saatan kylässä ottaa, on yksi keksi tai leivoksenpalanen, ei missään nimessä mitään isoja määriä. Ravitsemusterapeuttiin meinaan kyllä olla yhteydessä tämän asian tiimoilta.
 
hhm harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja Saiccu:
Tuosta pullasta tuli muuten mieleeni, että en ole kieltäytynyt ottamasta leivoksia tms. vastaan, kun olen kylässä. Enkä myöskään niitä oksenna jälkeenpäin pois. Minusta se on epäkohteliasta kieltäytyä maistamasta kyläpaikan herkkuja.
Ei ole epäkohteliasta.
Epäkohteliasta on kyläpaikan emännältä/ isännältä tuputtaa vaikka vieraan ei tee mieli.

 
Alkuperäinen kirjoittaja hhm harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja Saiccu:
Tuosta pullasta tuli muuten mieleeni, että en ole kieltäytynyt ottamasta leivoksia tms. vastaan, kun olen kylässä. Enkä myöskään niitä oksenna jälkeenpäin pois. Minusta se on epäkohteliasta kieltäytyä maistamasta kyläpaikan herkkuja.
Ei ole epäkohteliasta.
Epäkohteliasta on kyläpaikan emännältä/ isännältä tuputtaa vaikka vieraan ei tee mieli.
Kyllä mä olen aina sanonut että "Kiitos, nyt riittää" jos joku yrittää tarjota lisää.
 
Uskoisin, että ravitsemusterapeutti on tosi hyvä idea. Ulkopuolinen osaa katsoa asiaa toisin, kun kerrot hänelle kaiken rehellisesti niin kuin nyt tässäkin taidat tehdä, mikä on hieno juttu.

Minusta tuntuisi siltä, että sinun pitäisi nyt vain alkaa syödä ihan tavallista lämmintä kotiruokaa kohtuudella ja jättää "nälkäkuuri" pois. Hiilareita ei tarvitse täysin välttää, kun muistaa ostaa vaikka tummia makaroneja yms., niin eivät ne kuolemaksi ole pieninä määrinä.

Tuo oksentelu on saatava kyllä ensimmäisenä loppumaan, varmaan siihenkin pian voi jäädä koukkuun, jos sen antaa jatkua.

Mieluummin kuin tuijottaa fanaattisesti hiilareita tms. juttuja, suosittelen hurahtamaan liikuntaan. Hanki siihen addiktio ja syö terveellisesti ja monipuolisesti ihan tavallista ruokaa, niin kilot karisevat ja terveys säilyy, henkinen ja fyysinen. =)
 
Jep
Alkuperäinen kirjoittaja Saiccu:
Nyt sä käsitit tavallaan väärin. Se, mitä saatan kylässä ottaa, on yksi keksi tai leivoksenpalanen, ei missään nimessä mitään isoja määriä. Ravitsemusterapeuttiin meinaan kyllä olla yhteydessä tämän asian tiimoilta.
En käsittänyt. Sen yhden keksin tai leivoksenpalasen ravintoarvoista et saa yhtään mitään hyödyllistä, ainoastaan tyhjää energiaa. Siitä kunnollisesta ateriasta, jonka määrä on täysin sun itsesi päätettävissä, saisit kaikenlaista mitä kehos tarvii. Ja silti se kotiruoka on se mistä koet syyllisyyttä ja oksennat, sokeria syöt suorutta.

Yhdessä leivoskeksissä on muuten samanverran kaloreita kun annoksessa kasvissosekeittoa, kertoo Fineli. Puolikkaan leivoksen kalorimäärällä vois vetää jo kunnon annoksen fetasalaattia. Ihan noin vertailun vuoksi....
 

Yhteistyössä