Eikö häihin voi laittaa

  • Viestiketjun aloittaja Häh?
  • Ensimmäinen viesti
fdsa
Höpöhöpö, todellakin häihin saa laittaa kokomustan.
Ja pliis, älä laita värikästä boleroa, kenkiä tai laukkua. Mielellään ei siis mustia sukkareita ja mustia koruja, mut kengät ja laukku voi olla mustat, laitat siihen mukaan vain sit kultaiset tai hopeat korut.

Jos haluat vähän "piristää" sitä mustaa, valitse hyvin neutraali väri, esim harmaa tai beige. Pysyy tyylikkäänä.
 
"vieras"
Joku etiketti joskus :) sanoi, ettei KOKOmustaa tai KOKOvalkoista häihin. Mutta ei kait sitä mikään estä laittamasta. Itse eräissä kesähäissä asustin pikkumustani punaisilla kengillä, koruilla ja laukulla.
 
"vieras"
Höpöhöpö, todellakin häihin saa laittaa kokomustan.
Ja pliis, älä laita värikästä boleroa, kenkiä tai laukkua. Mielellään ei siis mustia sukkareita ja mustia koruja, mut kengät ja laukku voi olla mustat, laitat siihen mukaan vain sit kultaiset tai hopeat korut.

Jos haluat vähän "piristää" sitä mustaa, valitse hyvin neutraali väri, esim harmaa tai beige. Pysyy tyylikkäänä.
Miksi pitäisi laittaa jotain neutraalia? En nyt menisi mitään värikästä boleroa laittamaan, enemmänkin jotain huivia hartioille, ainakin kirkon varalta, jos sellainen on. Mutta kyllä ehdottomasti värikäs, hyvinkin kirkas laukku tai kengät tekisi tyylistä pirteän. Miksi pitäisi olla niin neutraali? Mustan kanssa kun sopii oikeastaan kaikki, kunhan käyttää ainoastaan yhtä tehosteväriä. Voi tietysti laukku olla musta ja vaikka punaiset kengät. Tietysti voi jotain beigeäkin laittaa, mutta omaan tyyliini sopisi enemmän jokin räväkkä.
 
"vieras"
Kiitos vastauksista.Laitan pikkumustan,hopeiset korut,kaulaan,ranteisiin,korviin.Sekä mustat kengät ja laukku.
Itse en kyllä laittaisi pelkkää mustaa, koska (kuten joku jo sanoi) etiketti sen kieltää. Ja vaikka itseä ei etiketit kiinnostaisi, niin morsianta tai sulhasta voi kiinnostaa ja ärsyttää sitten se, miksi joku ei toimi hääetiketin mukaisesti heidän häissään. Kunnioitusta hääparia kohtaan mun mielestä se, että edes yrittää toimia etiketin mukaisesti.
 
Itsellä oli yksissä häissä mustan mekon kanssa turkoosit korut ja kukka päässä, sekä musta bolero, ei ollut yhtään liian hautajaismainen. Tosin ne häät oli itsessäänkin aika rokahtavaa mallia, mutta ihan hyvin voisin kuvitella jotain saman tyyppistä ihan "perushäihinkin". (Itse tosin harvemmin käytän mustaa joten näen itseni kyllä herkemmin jonkun ihan muun värisessä mekossa :))
 
Tyylipolliisi
No jos etikettiä mietitään, hautajaisissa pitäisi olla mustat sukkahousut, ei koruja/korkeintaan jokin hillitty helminauha, ei näkyvää meikkiä, räväkkää kynsilakkaa eikä näyttäviä kampauksia.

Kaikilla näillä yksityiskohdilla saa samasta pikkumustasta aika eri näköisen häihin.

Itse en yhdistäisi mustaan turkoosia tai kirkkaanpunaista. Tunkkaista. Jos haluan värikkäät asusteet, valitsen mieluummin vaikka valkoisen mekon.
 
"joku"
Mulla oli yksissä häissä pikkumusta mekko, mustat kengät ja fuksianvärinen hartiahuivi. Samoissa häissä oli ainakin kolme pikkumustaa mekkoa vierailla. Kukaan meistä ei näyttänyt siltä, että oltais hautajaisiin menossa. Ikinä en olisi niin pukeutunut hautajaisiin.
 
Häissä ainoa "varattu" väri on valkoinen. Se on varattu morsiamelle ja on toki sallittu myös alle teini- ikäisille naisenaluille. Mut toinen valkoiseen pukeutunut aikuinen nainen häissä morsiamen lisäksi on pahanlaatuinen tyylirikko.

Musta on ihan okei.

Korjasin ajatuskatkon.
 
Viimeksi muokattu:
noriippuu
Olen ollut kaksissa häissä ja kummassakin mustassa mekossa. Tosin morsiamillakin oli toisella syvää violettia ja toisella mustaa (siinä kutsussa toivottiin mustaa myös vierailta).

Minusta voi laittaa, mutta morsiamen mukaan miettisin asun. Varminta olisi joku ei kokonaan musta eikä kokonaan valkoinen.
 
Mulle tuli yhtäkkiä mieleen sellainen hassu ajatus, että entäpä jos jossain häissä kaikki naiset olisivat sattumalta pukeutuneet pikkumustaan tai vaikka vain puolet naisista. Tulis varmaan aika outo ja hautajaismainen fiilis. Itse en oo ikinä kehdannut laittaa häihin mustaa asua, mutta kyllä sen minustakin voi laittaa jos laitta pirteät asusteet.
 

Yhteistyössä