Eikö kaikkien lapset saa isoja heliumpalloja?

  • Viestiketjun aloittaja kuinka näin voi olla?
  • Ensimmäinen viesti
kuinka näin voi olla?
Muistan kun en lapsena saanut ikinä vaikka olisinkin halunnut, kun vanhempani olivat niin köyhiä. Oma lapsemme saa joka vappu. Vieläkö on näin köyhiä ettei kaikki osta vappupalloa?
 
Isompi saa ostaa itse jos sellaisen haluaa, keksimmäsen pallo on isillään ja pieni saa ihan vain tuommoisen tikunpäässä olevan. Mä inhoan palloja ja niitä ei tule meille edes tavallisia...
 
mä en saanut koskaan, vaikka olisin halunnu- olin kuulemma sellaseen touhuun liian iso(tokaluokkalainen), pikkusiskolleni ostettiin kyllä ja rahasta se ei ollu kiinni. Ite ostan tytölle tollasen pallon ihan niin kauan kun hän haluaa...
 
Khimaira
Esim. Tiimarissa taisi olla kaksi isoa palloa 15e. Citymarketissa 5,90/kpl.
Eivät nuo enää ole kalliita, mutta kysymys kuuluukin ovatko ne "tarpeellisia"- onko niitä pakko ostaa..

katselin eilen pojan ( 5-v ) kanssa noita palloja ja hän pyysi yhtä. Mä sanoin ettei oteta, niin hän vaan sanoi "okei" ja jatkoi matkaa. Tuli vähän semmoinen olo ettei ehkä ole niin välttämätön koko pallo. Mulle on tullut ähky kaikesta juhlapyhiin liittyvistä krääsän ostamisista :|
 
"muumi"
Meillä ei osteta itse vaan siskoni on ottanut tavaksi hakea esikoisen kanssa ison pallon ja tänävuonna toivat vauvallekkin oman pienemmän pallon. Varmasti kuitenkin ostaisimme lapsille pallot itse jos täti ei ostaisi. Kyllä se lapsen ilo menee sen muutaman euron edelle. Ja turhaahan nuo on mutta eiköhän aikuiset kuluta itsekkin turhuuteen..
 
ei ole rahasta kiinni, mutta meillä ei lapset niitä halua. sit mua inhottaa kun on jossain väkijoukossa, jossa näitä palloja on. niin vanhemmat ei yhtään katso lastensa perään vaan ne nikot ja maijat saa venyttää vieraiden silmillä ja korvilla niitä palloja. viime vuonna jossain sirkustapahtumassa tällainen pallo räjähti korvan juuressa, ja korva oli lukossa lopun päivää
 
"vieras"
Me ei osteta vappupalloja, eikä kyllä ole edes rahasta kiinni (honkkarissa esim. näytti olevan iso pallo vajaa 6 euroa).
6 ja 8-vuotiaat eivät palloa halunneet, ottivat ennemmin rahana saman summan ja ostavat jotain järkevämpää kivaa.
 
[QUOTE="vieras";23673539]Niin,aikuisten mielestä..ovatko lapsesi samaa mieltä?[/QUOTE]

Isompi ehdotti saako ostaa sillä rahalla muuta sanoin että sopii ja samoiten sitten halusi pienemät aivan muuta kuin sen pallon,ovat itse tajunneet että se leijuu hetken ja sitten läsähtää mitään tekemättömänä huoneen nurkkaan.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";23673539]Niin,aikuisten mielestä..ovatko lapsesi samaa mieltä?[/QUOTE]

Aivan,mulla meinas eilen päästä itku kun kaupassa pieni poika pyysi palloa isältään joka tokaisi että ei oteta on aivan turha,silminnähden oli poika pettynyt.Ja iskällä oli kaksi laatikkoa olutta kärryissä...olis pitänyt tarjoutua ostamaan se pallo sille pojalle.
 
Khimaira
Nooh, piti tietysti kysymällä kysyä lapsilta että mites on- haluavatko pallot ( 11-v, 9-v ja 5-v ) niin kaikki hihkuivat että "JOO" - joten pallot siis ostetaan. Vaikka olenkin itse kulutusta vastaan, niin pienestä lapselle saadaan ilo aikaan ja "juhlatunnelmaa" joten menköön :)
 
No huh huh. Tuskin lapsesi ovat sitä mieltä.

Melkeinpä säälin tällaisten ihmisten lapsia. :(
Miksi? Meillä on pojan kaveripiirissä poika jonka vanhemmat eivät osta sen vuoksi kun eivät halua laittaa rahaa sellaiseen....poika on erittäin onnellinen ja tyytyväinen elämäänsä ilman pallojakin. Meidän lapsetkin mieluumin haluavat mennä tivoliin, vapputorille ja Vakkikselle syömään kuin ostaa palloa....
 
Blue
No huh huh. Tuskin lapsesi ovat sitä mieltä.

Melkeinpä säälin tällaisten ihmisten lapsia. :(
Ihan verrattavissa oleva asia esim. siihen että kun haluat käydä kaupungilla kahvilassa kahvilla niin joku tulisi sulle sanomaan että ihan turhaa, juo kotona. Tai kun ostat itsellesi aikakausilehden niin joku sanoo että et sä sitä tarvii, turhaa krääsää. Tai kun haluat juoda siiderin saunan päälle niin joku sanoo ihan turhaa, hanasta tulee vettä.

Eri asia on jos lapsi ei itse halua tai haluaa jotain muuta tilalle tms. Mutta musta on tosi tylsää kieltää palloa haluavalta lapselta vetoamalla turhuuteen...
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";23673550]Aivan,mulla meinas eilen päästä itku kun kaupassa pieni poika pyysi palloa isältään joka tokaisi että ei oteta on aivan turha,silminnähden oli poika pettynyt.Ja iskällä oli kaksi laatikkoa olutta kärryissä...olis pitänyt tarjoutua ostamaan se pallo sille pojalle.[/QUOTE]

Just toi!!! Ei osteta leluja eikä karkkia jos lapsi joskus pyytää,kun "ne on turhia". Mut sitten on kärry täynnä sipsiä ja siideriä ja hiusvärejä ja jotain hömppänaistenlehtiä. Nii-in,mikä kenellekin on turhaa...!
 
[QUOTE="vieras";23673561]Just toi!!! Ei osteta leluja eikä karkkia jos lapsi joskus pyytää,kun "ne on turhia". Mut sitten on kärry täynnä sipsiä ja siideriä ja hiusvärejä ja jotain hömppänaistenlehtiä. Nii-in,mikä kenellekin on turhaa...![/QUOTE]

Mutta eikös aikuisen pidä huolehtia lapsen hyvinvoinnista myös ruokailun suhteen?

totta kai jokaisen nico petterit huutaa karkkihyllyllä/leluhyllyllä että tahtoo,mitäpä sitten jos äiti on ostanut itselleen lehden mitä haluaa lukea ja vieressä kyylää nenän vartta pitkin toinen äiti kun
on itsekäs äiti ei osta lapselle karkkia jne..
se on aika törkeetä kenenkään ruveta ryötimään että voi kun toi ei saa nyt kaupassa palloo mitä vappu juttuja heillä on kotona tai yleensäkin juhla juttuja.
Suomessa keksitään juhla kuin juhla ihan tyhjästä että päästään vain kuluttamaan turhaan.
 
höpsisi
Meillä niitä ei osteta, kun lapset ei niitä edes kaipaa. Ja ei meillä osteta aikuisillekaan niitä kaljoja tai siidereitä tai tupakkaa, ei mene rahat niihin. Nuo pallot kestää sen hetken ja lätsähtää sitten. saavat tavallisia palloja, ja ihme kyllä, ovat ihan onnellisia ja tasapainoisia lapsia vaikka kaikkea hömppää eivät saakkaan.
 

Yhteistyössä