Eikö kellään muulla nouse karvat pysyyn tuosta mammaksi kutsumisesta?

PahaSilmä
Alkuperäinen kirjoittaja maria--:
Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotinatsi:
Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:
Onhan se vähän hölmöä, että kadulla ihmiset sanoo tyttö ja vieraat lapset sanoo tyttö, mutta täällä sivustolla pitäisi olla yhtäkkiä jokin "mamma". :eek: Sellainen pitkätisuinen röllykkävatsainen köpöttelevä olento.
meidän perheessä siis tarkoittaa äitiä, kielimuuri you know ;) vielä sen verran, että aika kaukana olen kuvailemastasi... :D
Se onkin eri, jos kieli on eri, tai jos se on tapana. meillä ei käytetä sitä sanaa missään koskaan. Mun pappa sanoi mummoa mammaksi, ajattelen, että kiusallaan. Ja ainahan se oli vanhan näköinen. Pappa sanoi kaikkien kuullen, ettei mammaan saa koskea. mummo huusi papalle milloin mistäkin ja haukkui ihmisten edessä. koko ajan vänkäsivät jostain. :( Me ei sanottu mummua ikinä mammaksi, vaan sitä sanottiin pikkumummuksi, kun se oli lyhyt ja toinen mun mummoista oli hirveän kookas. Mielikuvat.
Meilläkin sanottiin pienempää mummoa pikkumummuksi! =) Muut sukulaiset tuppas ihmetteleen, kun meidän perheessä puhuttiin pikkumummusta... :LOL:
ei kai me sukua olla? :eek:
 
PahaSilmä
Alkuperäinen kirjoittaja DURACELL:
Sellainen pitkätisuinen röllykkävatsainen köpöttelevä olento.


:LOL: voi ei ! uteliaana kysäsen minkälainen* mieleyhtymä*tulee sanasta äiti?[/quote]

noo... Neitsyt Maaria naama kalpeena huumesilmineen. :$
 
meillä minä olen mamma. lapsi on pari kertaa kutsunut äidiksi, ja kyllä heti perään sanoin, ettei äidiksi sanoisi vaan mammaksi. äiti kuullostaa mun korvissa rumalta, vaikka omaa äitiäni äidiksi sanonkin. meillä siis kaksikielinen perhe, joten mamma=äiti. :heart:

ei nyt, eikä koskaan mua äidiksi tulla kutsumaan :x
 
noo
enpä ota noin pieniä asioita kovin vakavasti =). Mua saa kutsua mammaksi, palstamammaksi, hiekkalaatikkomammaksi siis ihan miksi vaan. Ei häiritse sellaiset. Mies kutsuu etunimeltä ja lapset äidiksi. Saatanpa itsekin kutsua omaa "seurapiiriäni" mammoiksi. Vaikka pitäähän siivoojiakin nykyisin kutsua siistijiksi tai siivousteknikoiksi ettei kukaan vetäise hernua nenuun. *Jääkin miettimään tätä*...
 

Yhteistyössä