Eikö lapselle saa tiliä, jos

... ei kumpikin vanhemmat hyväksy että lapselle laitetaan tili?
Onko siinä pakko olla kumpiki.
ollaan yritetty op:stä saada tuolle mun poika puolelle tili. Mutta ei saa. Pitää olla biologisen äidin suostumuskin. Siis tottakai tää biologinen äiti suostuu. Pääseepähän nostamaan sit lapsen tilin tyhjäksi ja ryypätä ne rahat..

Onko kellään kokemusta?
 
Henna
Voit avata lapselle tilin siten,että esim käyttö oikeus on vasta lapsella 18 vuotiaana! Näin me avattiin kummi lapselle tili! Huom! Edes lapsen vanhemmat eivät voi nostaa niitä rahoja!
 
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Kellä on huoltajuus?
Yhteishuoltajuus heillä on viel. Yksinhuoltajuus vireellä.. Oikeudenkautta joudutaan menemään..
En ymmärrä miksei se voi suosiolla antaa sitä yksinhuoltajuutta ku ei muutenkaan pidä poikaansa mitään yhteyttä se biologinen äiti. Ei sillä ollenkaan kiinnosta mitä pojalle kuuluu.. Jaku se tulee muutenki häviämään käräjillä..
 
Skarppaa
Alkuperäinen kirjoittaja Nanna90:
Me kysyttiin tällaistakin vaihtoehtoa mutta kuulemma ei voi.
Eikait me nyt sille tiliä aukaista silleen että biologinen äiti tietää ku se muuten nostaa kaikki rahat..
KYSY HYVÄ NAINEN ERI PANKEISTA!!!!!!!!!!!!!!!!! JOS MEKIN SAATIIN NIIN MIKSI SINÄ ET SAISI????????????????????
 
Molempien huoltajien allekirjotus pitää olla, mutta sopikaa niin ettei vanhemmilla ole käyttöoikeutta tiliin... Tilisopimuksen muutokset vaatii mun mielestä molempien vanhempien allekirjotuksen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Skarppaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Nanna90:
Me kysyttiin tällaistakin vaihtoehtoa mutta kuulemma ei voi.
Eikait me nyt sille tiliä aukaista silleen että biologinen äiti tietää ku se muuten nostaa kaikki rahat..
KYSY HYVÄ NAINEN ERI PANKEISTA!!!!!!!!!!!!!!!!! JOS MEKIN SAATIIN NIIN MIKSI SINÄ ET SAISI????????????????????
Niin minä sanoikin niille, että täytyy sit pankkia vaihtaa..
Pitäs vaan saada aikaiseksi lähtä tuonne pankkiin jonottelemaan..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nanna90:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Molempien huoltajien allekirjotus pitää olla, mutta sopikaa niin ettei vanhemmilla ole käyttöoikeutta tiliin... Tilisopimuksen muutokset vaatii mun mielestä molempien vanhempien allekirjotuksen.
Ei se biologinen äiti tollaseen suostu!
Olette siis jo kysyneet?

Minkäikänen lapsi kyseessä, onks joku akuutti tarve omalle tilille? Helpointa nimittäin olis odottaa sitä yksinhuoltajuutta jos sellanen on tulossa.
 
No ollaan. Ja kyllähän sen nyt muutenki tajuaa, että ei suostu. Ilmaista rahaahan se niille on..
Niin on tarkoituskin. Jos ei muu auta, niin ootetaan niin pitkään että yksinhuoltajuus on selvä. Siis eihä se nyt mikään akuutti tarve oo. Lapsi on vasta 3-vuotias, kohta 4. Mutta aateltiin että olisi mukava ku laittais tilin. Niin sais sinne sitten kerätä pojalle rahaa. Mummit ja papatkin ovat kyseleet että miksei laiteta tiliä pojalle..
 
Sitten ei auta ku odottaa. Jos lapsen vanhemmat ovat kovasti riidoissa niin lapsen kannalta on hyvä oppia kärsivällisyyttä. Turhaan ei pidä taistella, moni asia soljuu ihan ittekseen odottelemalla :xmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nanna90:
Me kysyttiin tällaistakin vaihtoehtoa mutta kuulemma ei voi.
Eikait me nyt sille tiliä aukaista silleen että biologinen äiti tietää ku se muuten nostaa kaikki rahat..
kyllä voi. ja nimenomaan op:sta. mulle ehotettiin että avaisin lapselle tilin jossa mulla olis hallintaoikeus niin kauan kun lapsi täyttää 18 vuotta. sama ois onnistunu myös kummilapsille ilman vanhempien suostumusta.

sano miehelles että perustaa sen tilin omiin nimiinsä mutta pojalleen, sillon ei tartte äidin suostumusta. ja kun muistatte kysästä vielä sitä että miten sen tilin sai semmoseksi ettei sitten kun lapsi rahoihin kiinni pääsee, ei joudu maksamaan veroja. en muista nyt tähän hätään että miten se onnistu mutta muistaakseni jotenkin siihen liitty henkivakuutukset tai säästövakuutukset tai jotain...
 
...
Saat nordeasta avattua tilin kun tiiät vaan henkilötunnuksen niin voit avata vaikka naapurin jormalle. Meidän tytölle oli isovanhemmat avanneet sinne tilin ja sitten ite kävin avaamassa pojalle semmoisen mihin ei pääse kukaan käsiks ennen kuin on 19 vuotias. (Vähintään 18 muistaakseni oli rajana) ajattelin ettei ihan heti ryyppää rahoja pois.

Tosiaan tili vaan pitää olla ns. lukittu kunnes on 18 vuotias niin rahat kyllä on muiden ulottumatomilla
 
hippu
Mä avasin lapselle tilin 2002, silloin ei tarvittu molempien suostumusta. 2009 avasin tilin seuraavalle lapselle, silloin tarvittiin molempien vanhempien suostumus. Pankista sanottiin että laki on muuttunut hiljattain. Asia ei siis ole pankin päätettävissä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hippu:
Mä avasin lapselle tilin 2002, silloin ei tarvittu molempien suostumusta. 2009 avasin tilin seuraavalle lapselle, silloin tarvittiin molempien vanhempien suostumus. Pankista sanottiin että laki on muuttunut hiljattain. Asia ei siis ole pankin päätettävissä.
Mä avasin 2002 tai 2003 alkuvuodesta ja silloin tarvittiin molempien suostumus tai mustaa valkoisella yksinhuoltajuudesta.
 
v
Alkuperäinen kirjoittaja Molleri:
Mä en saanut laitettua lapselle tiliä kun ei ole isän suostumusta, joten laitoin tilin omiin nimiini ja säästän sinne lapselle. Sitten kun on mahdollisuus niin siirrän lapsen omalle tilille :)
Tää on ihan hyvä systeemi mielestäni, koska lapsihan on kuitenkin äitinsä perilleninkin.
 
...
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja Molleri:
Mä en saanut laitettua lapselle tiliä kun ei ole isän suostumusta, joten laitoin tilin omiin nimiini ja säästän sinne lapselle. Sitten kun on mahdollisuus niin siirrän lapsen omalle tilille :)
Tää on ihan hyvä systeemi mielestäni, koska lapsihan on kuitenkin äitinsä perilleninkin.
En miekään mitään tilitä mistään saannut avattua ilman suostumusta mut nordeasta sain jonkun lahjoitus tarkoituksessa avatun tilin kylläkin ilman isän suostumusta.
 

Yhteistyössä