eikö mun oman kropan hormonitoiminta toimi nyt ollenkaan??

  • Viestiketjun aloittaja "paratiisi"
  • Ensimmäinen viesti
Imetätkö? jos imetät se voi olla syynä kuukautisten poissaoloon. Jos et imetä niin mun käsittääkseni noin 1kk päästä pitäisi tulla ekat kuukautiset lopetuksesta. Koska minipillereistähän sanotaan myös että ne palauttavat raskautumisen mahdollisuuden nopeasti... Tai sitten teille on vauva tulossa? :) ehkä tekisin testin ja jos ei kohta kuukautisia kuulu varaisin ajan lääkärille.
 
Onko sulla ennen pillereitä ollut kierto normaali? Mun yhdellä kaverilla kävi myös noin kun lopetti pillerit ka aloittivat miehensä kanssa vauvaa tekemään. Monta kertaa ravas ultrassa et josko olis raskaana vaikka testit oli negoja. Sitte tutkittiin ja selvis että hänellä ei tosiaan luonnollisesti tapahtunut ovulaatiota lainkaan eikä menkkoja siis tullut. Lapsettomuushoitojen kautta sitten saivat kolmen vuoden päästä vauvan..

Mä kävisin ihan gynellä tuossa tilanteessa.
 
"minna"
Ap, sulla ei ole mitään syytä huoleen. Joskus pillereiden jälkeen hormoonitoiminta on sekaisin, ja kestää aikansa palutua. Minulla meni puoli vuotta pillereiden jälkeen ennenkuin kuukautiset alkoivat. Odottele vielä hetki, ja jos ei ala tapahtumaan mitään käy lääkärissä. Saat sieltä varmaan mukaan keltarauhashormoonia, joka "tekee" ne kuukautiset sinulle. Nämä lääkkeet voivat myös auttaa kiertoa palautumaan normaaliin tilaansa.

Mutta vielä ei ole syytä huoleen.. :)
 

Yhteistyössä