Eikö n.1,5 vuotiaan pitäs jo osata syyä vähä itekkin...?

  • Viestiketjun aloittaja yks
  • Ensimmäinen viesti
yks
Tarkotan ny ainaki kaikkee semmosta minkä voi kädestää syödä, leipää tms. Täällä poika on toistuvasta harjottelusta (n.1-vuotiaasta asti) huolimatta joskus tukehtumisen partaalla, kun koittaa itse syödä. Tunkee suuhunsa liikaa tavaraa aina, eikä pureskele vaikka koittaa näyttää ja muistutella... Mikään tässä auttaa. Aikako vaan?
Lusikalla harjottelee syömään ihan hyvin. Niin ja kaikki hampaat löytyy suusta, että on millä pureskella...
 
milena
Meillä poika nyt 2v 2kk syö NYT ite lusikalla. ei oo montaa kuukautta vielä syöny ite.
ei puhettakaan että olis syöny ite lusikalla 1,5v, leipää ja muuta sellasta kylläkin.
 
johanna
Meillä ei 1,5-vuotiasta ole saanut auttaa kuukausiin. Itse lusikoi ruokansa ja haukkaa kädestä isommat herkut. Banaania tunkee joskus suuhunsa kuin paraskin syväkurkku, mutta ei ihme myllä tukehdu siihen.
 
m
Alkuperäinen kirjoittaja milena:
Meillä poika nyt 2v 2kk syö NYT ite lusikalla. ei oo montaa kuukautta vielä syöny ite.
ei puhettakaan että olis syöny ite lusikalla 1,5v, leipää ja muuta sellasta kylläkin.
tämmöinen tapaus meilläkn.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja johanna:
Meillä ei 1,5-vuotiasta ole saanut auttaa kuukausiin. Itse lusikoi ruokansa ja haukkaa kädestä isommat herkut. Banaania tunkee joskus suuhunsa kuin paraskin syväkurkku, mutta ei ihme myllä tukehdu siihen.
Juuri banaaniin meillä meinattiin tukehtua tänään. Jättipalaa piti sit kalastella toisen kurkusta ku rupes kakomaan.
 
mie
Anna niin iso pala leipää tai muuta että ei voi kerralla tunkea suuhun, on pakko haukata pala.
Istu alussa vieressä ja opasta , kerro miten ja tarvittaessa kielä tunkemasta liikaa suuhun kerrallaan.
Aika helppoa !
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja mie :
Anna niin iso pala leipää tai muuta että ei voi kerralla tunkea suuhun, on pakko haukata pala.
Istu alussa vieressä ja opasta , kerro miten ja tarvittaessa kielä tunkemasta liikaa suuhun kerrallaan.
Aika helppoa !
Puraisee liian ison palan jota sitten yrittää mössöttää. Neuvottu ja kielletty on aina, mutta ei näy tehoavan sekään. Eli ei niin helppoa kuitenkaan.
 

Yhteistyössä