Eikö perheellinen, naimisissa oleva saa käydä missään tuulettumassa?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Olen siis kotiäiti, mies päivät töissä. Meillä yhteensä 3 lasta ja naimisissakin olemme olleet vuosia. Meidän ainainen ongelma ollut se, että mies ei ikinä halua että kävisin missään tuulettumassa. Riidelty asiasta ja olen joskus saanut luvan, niin hänestä aina kuulemma tuntunut tosi pahalta. Myönnän että joskus tuli käytyä enempikin mutta vähensin miehenkin toiveesta. Nykyään olen kysynyt lupaa 1-2kertaa vuodessa mutta nyt mies sanoo ettei minun tarvitse käydä yhtään koska hänkään ei käy. Saisi käydä muttei halua, sen sijaan juo joka vkl kännit. Mies yrittänyt 2 keväänä itsemurhaa ja tuntuu että hallitsee minua sillä. Uskallanko enää ikinä lähteä mihinkäön jos sitten tekee itselleen jotain? :/ Viime kerrasta puoli vuotta ja nyt haluaisin käydä,mutta mies suuttuu ja sanoo ettei hyväksy. "Tee mitä lystäät".'
 
vierailija
Juu mies köy säännöllisesti juttelemassa, hänellä paniikkihäiriö mihin lääkkeet. Ollu noin 2v. Keväisin myös tuota masennusta mut mies ollu aina samanlainen ettei anna käydä.
 
vierailija
Tuota työstressiä epäilinkin.

Missäs jamassa teidän talous on? Painaako se miehesi mieltä?
Ollut vaikeitakin kausia,mutta nyt menee huomattavasti paremmin ja mies ollutkin ilonen siitä kun raha asiat hyvin. Mut nyt huomaa kyllä tosiaan että kevät tuo taas,tuon masis ajan hänelle. Mut joskus hän syyttää minua ja minun rälläämistä hänen mielenterveys jutuista.
 
vierailija
Ollut vaikeitakin kausia,mutta nyt menee huomattavasti paremmin ja mies ollutkin ilonen siitä kun raha asiat hyvin. Mut nyt huomaa kyllä tosiaan että kevät tuo taas,tuon masis ajan hänelle. Mut joskus hän syyttää minua ja minun rälläämistä hänen mielenterveys jutuista.
Kyllä perheellinenkin saa käydä tuulettumassa. Se on hänen valintansa, jps hän ei halua öähteä. Kun sinä haluat, niin mene vain. Lapset muyalle hoitoon ja itse tuulettumaan. Keskity omaan hyvinvointiin. Pahinta on, että myötäilet hänen tahtoon ja ahdistut ja sairastut itsekin. Sano sille, että toisen meistä tulee pysyä terveenä ja on tervettäkäydä kodin ulkopuolella ja nähdä muitakin ihmisiä. Jotta jaksat otse, jotta lapsilla on jaksava äiti.
 
vierailija
Hae ihan heti apua, jos mies uhkailee sinua itsemurhalla. Sellaista ei voi toisen ihmisen syyksi laittaa ikinä, ja ihan jokaisesta tällaisesta uhkauksesta kannattaa ottaa yhteys ammattilaisiin. Jos hän sanoo, jotain tyyliin "et lähde tänään tai hän tappaa itsensä", niin sitten lähdet ja soitat lähtiessäsi hätänumeroon, että miehesi on itsetuhoinen ja uhkaa itsemurhalla ja saavat hakea hänet hoitoon. Älä ikinä suostu ottamaan tuollaista harteillesi.
 
vierailija
Sä et sitten nähnyt tv:ssä ja lukenut lehdistä, kun aikamme suuri ajattelija Sirpa Selänne laukoi faktat pöytään. Jos sä olet valinnut ruveta äidiksi, niin ole sitten äiti. Kaikki muu tapahtuu äitiyden ehdoilla.

Okei, Sirpa tais puhua urasta/työstä, mutta sama pätee varmaan tuulettumiseen...
 
vierailija
Tottakai saa.

Mies lähti lasten kanssa mummolaan ja minä olen lähdössä tänään illalla tuulettumaan suosikkiartistini keikalle yökerhoon. Pari drinksuakin aion ottaa.
 
Kyllä teidän ongelma on jossakin muualla kuin siinä, että sä et pääse viihteelle niin usein kuin haluaisit. Ei kuulosta miehen mielenterveys olevan hyvällä tolalla. Mies terapeutille.
Samaa mieltä.
Itse en kestäisi noin ahdistavaa tilannetta. On aika järkyttävää, jos ei aikuista miestä uskalla yksin jättää lapsistaan vastuuseen, ilman että pitää pelätä tämän tekevän itsemurhaa.
 
Toi on kyllä kysymyksiä joita on ihan turha kysyltä muilta saati täältä. Ellei sun miehelle sovi että käyt jossain niin miehelle ei sovi. Mies sen päättää emmekä me.

Toinen asia on sit se, totteletko ja mitä siitä seuraa.
 
Itse soittaisin hätäkeskukseen joka kerta kun mies uhkaisi itsensä tappamisella, olikos se että kolmesta lähekkäin olevasta ilmoituksesta pääsee osastolle o_O

Älä nyt jää kotiin peläten että mies tekee itselleen jotain (n)

Veisit vaikka lapset isovanhemmille tai jollekkin hoitoon ja lähdet sinne reissulle yöhön, jos mies tehnyt jotain itselleen niin sitten on tehnyt, ei siihen kättä eteen saa.:censored:

En halua masentaa mutta miehesi kuulostaa liikaa narsistilta joka pitää Sinua ja perhettänne visusti sidottuna ja tuo vklryyppäys on sitä itsensä jalustalle nostoa.. :mad:
 

Yhteistyössä