Eikö saa ärsyttää, jos mies nukkuu aina viikonloppuisin kauemmin?

  • Viestiketjun aloittaja väsynyt ja v***tunut
  • Ensimmäinen viesti
vierass
Saa joo, kuten koko viime viikon. Lomalla.
Mä heräsin töihin joka ikinen aamu 6:00, joten kiva olis ollut edes vapaapäivänä nukkua.

Ei hän lasten kanssa kädetön ole, mutta laiska lähtemään esim. mihinkään kauemmas. Tässä jos pihalla pyörivät, aina on jollain jano/pissahätä/nälkä ja ramppaavat sisälle.
Tota noin. Veitkö sinä sitte lapset hoitoon vai eikö mies herännyt lasten seuraksi sitten, kun lähdit töihin?
 
vierass
[QUOTE="minä vaan";28098706]Meillä minä herään yöllä jos lapset heräilee ja herään myös aamulla kun ensimmäinen lapsi herää. Mies valvoo iltaisin pitkään ja nukkuu pitkään joka aamu. Jos lapset ovat kipeitä, niin saatan valvoa lähes koko yön ja silti on aamulla noustava ylös. Mies elää omaa rytmiään, eikä sitä "pysty" muuttamaan. Hän kun on aina valvonut iltaisin ja nukkunut aamulla pitkään, niin hän ei vaan "pysty" rytmiään muuttamaan. Joopajoo, ei vaan edes halua yrittää.

Eikä mies ymmärrä miksi minua väsyttää. Hänen väsymyksensä on oikeutettua, kun ei kuitenkaan saa aamuisin nukkua, kun lapset metelöivät. Hän saa olla kiukkuinen ja väsynyt, koska ei saa "koskaan" nukkua rauhassa. Valvoo kuitenkin öisin omasta tahdostaan eikä tule nukkumaan. Minä taas menen nukkumaan ihan normiaikaan, heräilen ylös yöllä useaan kertaan ja aamulla ylös.

Ottaa päähän kyllä ja rankasti. Mutta minäs teet v***u![/QUOTE]

Minkäs teet? Eikös ne lapset ole sen miehenkin lapset? Oletko kynnysmattona miehellesi muutenkin elämässä?
 
  • Tykkää
Reactions: Mainio Manu
Pistät nyt sen ukkos ruotuun. Minä oon kotona lasten kanssa ja ukko opiskelee ja käy töissä mutta silti se ymmärtää, että myös mä tartten joskus unta pidempään. Meillä siis nukutaan pitkään vuorotellen mikä viikonloppuisin tarkottaa sitä, että toinen herää lasten kanssa lauantaina ja toinen nukkuu niin pitkään ku nukuttaa ja sunnuntaina sitten toisin päin.
 
"mamu"
Se ei ole miehen syy, että sinä olet herkkäuninen. Piste.

Minullekin mies aina kiukuttelee, kun pystyn nukkumaan vaikka kattilankansia paukutettaisiin tauotta makkarin ovella :)D) ja mies itse herää pienimpääkin isahdukseen. Tasn ei käy nallenamit :D.

MUTTA jos haluat että mies hoitaa oman hommansa, silloin VAADIT sitä. Vaika niin että viikonloppuna lauantaina saa nukkua mies, sunnuntaina muija. Ei se täällä valittamalla se asia miksikään muutu. Sorry vaan.
 
"vieras"
PÄÄ KIINNI neiti kaikkitietävä! Eiku anteeks ROUVA, ei pysy perässä...


Tottahan toki se on aina naisen vika, jos mies ei osallistu lasten hoitoon...
No onhan se naisen vika, jos sellaisen miehen kanssa on lapsia alettu tehdä. Täysin omaa syytä mun mielestä.

Ja aloittajalle: miksette te vuorottele viikonloppuisin? Oma vikahan se on, kun annat miehen tehdä tuollaista. Itse ottaisin vaikka hotelliyön joku vkl ja menisin muualle nukkumaan, jos mies ei muuten ala oppia että nainenkin voi vaatia unta.
 
Lilith Le Nuit
Saa ärsyttää.
Meillä oli niin että mä sain viikonloppuisin nukkua pidempään ja mies nousi lapsen kanssa ylös. Koska minä menin aikaisin töihin ja mies myöhemmin kouluun. Ja mä kärsin unihäiriöistä.
 
"hohhoijaa"
[QUOTE="vieras";28099114]No onhan se naisen vika, jos sellaisen miehen kanssa on lapsia alettu tehdä. Täysin omaa syytä mun mielestä.

[/QUOTE]

Miksi siinä laiskassa ja itsekkäässä miehessä ei ole mitään vikaa? Miksei sen tartte ottaa vastuuta omista tekosistaan, miksi nekin on aina naisen vikaa? "Oma vika kun otit tuollaisen miehen".

Tää palsta on niin outo, kun täällä ei miehessä ole ikinä mitään vikaa, vaan aina kaikki on naisen syytä. Miesten ei tarvitse lähtökohtaisesti koskaan ottaa mitään vastuuta omasta toiminnastaan, koska kaikki mitä mies tekee, on aina jollain tavalla naisen vika. Mies ei auta kotitöissä -naisen syytä. Mies ei viihdy perheensä kanssa -naisen syytä. Mies on väkivaltainen -naisen syytä. Mies pettää -naisen syytä. Mies valehtelee ja on epäluotettava -naisen syytä. Mies on itsekäs eikä ajattele ollenkaan muita kuin omaa napaansa -naisen syytä.
 
vierass
[QUOTE="vieras";28099114]No onhan se naisen vika, jos sellaisen miehen kanssa on lapsia alettu tehdä. Täysin omaa syytä mun mielestä.

Ja aloittajalle: miksette te vuorottele viikonloppuisin? Oma vikahan se on, kun annat miehen tehdä tuollaista. Itse ottaisin vaikka hotelliyön joku vkl ja menisin muualle nukkumaan, jos mies ei muuten ala oppia että nainenkin voi vaatia unta.[/QUOTE]

Ja ennen sitä lasten tekoahan sitä on hyvin voinut tietää, että miten mies osallistuu lastenhoitoon? :D Voi jestas miten yksinkertaisia ihmisiä :D
 
"vieras"
[QUOTE="hohhoijaa";28100108]Miksi siinä laiskassa ja itsekkäässä miehessä ei ole mitään vikaa? Miksei sen tartte ottaa vastuuta omista tekosistaan, miksi nekin on aina naisen vikaa? "Oma vika kun otit tuollaisen miehen".

Tää palsta on niin outo, kun täällä ei miehessä ole ikinä mitään vikaa, vaan aina kaikki on naisen syytä. Miesten ei tarvitse lähtökohtaisesti koskaan ottaa mitään vastuuta omasta toiminnastaan, koska kaikki mitä mies tekee, on aina jollain tavalla naisen vika. Mies ei auta kotitöissä -naisen syytä. Mies ei viihdy perheensä kanssa -naisen syytä. Mies on väkivaltainen -naisen syytä. Mies pettää -naisen syytä. Mies valehtelee ja on epäluotettava -naisen syytä. Mies on itsekäs eikä ajattele ollenkaan muita kuin omaa napaansa -naisen syytä.[/QUOTE]

Onhan niissä vikaa, mutta kuka niiden kanssa pakottaa olemaan? Jos tuollaiseen alistuu, niin saa mun mielestä syyttää vain itseään.
 
"jep"
Minäkin tulin ehdottamaan vuoroaamuja. Mutta oikeasti, kokemuksesta - meillä ne vuoroaamut ovat käytössä - se "porukan pitäminen hiljaisena" herkkäunisemman takia ei vaan ole niin helppoa. Aina jää joku soiva helvetinkonelelu lattialle, tai lapset riitelevät ja huutavat tai innostuessaan puhuvat kovemmalla äänellä jne. Lannistavaa jos siitä nillitetään, etenkin jos lapset ovat vielä melko pieniä.

Niitä korvatulppia kokeilisin, tai jos mahdollista, kauemmassa huoneessa nukkumista tms. Tietysti toisen on yritettävä huomioida nukkuja eikä nyt järjestää mitään huutokilpailua lasten kanssa aamun ohjelmanumeroksi, mutta esim. uloslähtö kaikkine kohelluksineen saa aikaan vähän ääntä, eikä sille voi mitään. Itse saan tavallaan asenteella äänet suljettua pois, mies ei, ja se on joskus tosi ärsyttävää.
 
"vieras"
Minäkin ehdotan vuoroaamuja, ja mies voi lähteä leikkipuistoon tai vaikka hoitamaan ruokaostokset lasten kanssa, niin kotona on hiljaista. Aamutoimien ajan on kyllä kohtuutonta vaatia täyttä hiljaisuutta, lapsista kun yleensä lähtee ääntä.

Meillä mies pitää nyt vapaata kun meillä on pieni vauva, ja nousee yleensä kun eskoinen herää (7.30-8.30), koska mä joudun heräilemään ja valvomaan yöllä. Vauva herää yleensä samoihin aikoihin, mutta yleensä en edes nouse sängystä vaan imetän siinä ja jatkan unia :)

Jonkinlainen ongelma tahtoo olla miehen yövalvominen, kun hän ei malta mennä nukkumaan vaan on tietokoneella, katselee elokuvia, lukee jne. ja on sitten aamulla ja päivällä väsynyt. Multa ei paljon myötätuntoa heru, vaan hoitakoon osuutensa sitten väsyneenä, kun ei nuku silloin kun siihen olisi mahdollisuus.
 

Yhteistyössä