Eikö teidän sydäntä särje viedä pieni lapsi hoitoon?

  • Viestiketjun aloittaja mirkku
  • Ensimmäinen viesti
mirkku
Siis eikö se tunnu kamalalta, viedä joku vuoden ikäinen joka ei puhu eikä kävelekään vielä, hoitoon? Eikö teille tule huoli miten pieni pärjää, miten häntä hoidetaan, vastataanko hätään ja itkuun?

Itse en pystyisi mitenkään jättämään tuota vuoden ikäistä hoitoon koko päiväksi. Se olisi sydäntä raastavaa.

 
tt
ihmiset on erilaisia. ja meillä kyllä vuoden ikäinen sekä puhui että käveli, että on ne lapsetkin erilaisia. toiset ei puhu vielä kolmevuotiaanakaan, mutta suurin osa silti vie 3v:n hoitoon, kun kh-tuki loppuu..
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja s:
Voi voi voi. Miten me nyt voidaan tehdä näin. Elämä suakin ehkä opettaa jossain vaiheessa.
Et kyllä vastannut kysymykseen jonka ap esitti? Miltä se tuntuu viedä pikkuinen hoitoon? En ole ap mutta mietin ihan samaa.
 
ei
Minulla on ollut aina täysi luottamus hoitohenkilökuntaan. Kaikista asioista voidaan myös tarvittaessa keskustella. Kyllä kertovat, miten pärjää. Yleensä hyvin. Tiedän, että hoidetaan rakkaudella ja vastataan hätään.
 
no tässä
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja s:
Voi voi voi. Miten me nyt voidaan tehdä näin. Elämä suakin ehkä opettaa jossain vaiheessa.
Et kyllä vastannut kysymykseen jonka ap esitti? Miltä se tuntuu viedä pikkuinen hoitoon? En ole ap mutta mietin ihan samaa.
Ei tunnut miltään. Jos ongelmia olisi, silloin asia olisi varmasti eri. Iloista lasta jättää mielellään hoitoon.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllähän se pahalta tuntuu, mutta asuntovelallisen on pakko ajatella myös rahapussia. Ja kyllä pikkuinenkin hoidossa pärjää, kunhan ensin tottuu paikkaan.
On meilläkin asuntovelkaa ja kyllä ajatellaan rahapussia, mutta pieni lapsi tulee aina ensin.
 
jj
En itse ole vienyt, mutta ymmärrän niitä ketkä vie. Tilanne voi olla sellainen, että ei vain yksinkertaisesti ole varaa jäädä kotiin. Kotihoidontuki on niin mitätön, että jos mies ei tienaa kovin hyvin, niin kaikille se ei vain ole mahdollista. Jos on paljon lainaa tms. Mutta siis itse kyllä hoidan lasta kotona ja tarkoitus olisi hoitaa ainakin 2,5 vuotiaaksi asti.
 
s
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja s:
Voi voi voi. Miten me nyt voidaan tehdä näin. Elämä suakin ehkä opettaa jossain vaiheessa.
Niin, minä ihan vain äitinä kysyn eikö tule ikävä ja eikö se tunnu pahalta, mitä pahaa siinä on?
Niin, äitinä sanoisin että aloituksesi oli kyllä aika tuomitseva. Mutta senhän tiedätkin jo.
 
Tärkeintä
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllähän se pahalta tuntuu, mutta asuntovelallisen on pakko ajatella myös rahapussia. Ja kyllä pikkuinenkin hoidossa pärjää, kunhan ensin tottuu paikkaan.
Kannattaisiko miettiä vähän sitä elämän tärkeysjärjestystä, kumpi on tärkeämpää, kalliit kulissit vai onnelliset lapset? Se on ihan fakta, että alle 3-vuotiaan ainoa oikea paikka on kotona (tietty vanhemman sairaus ym. erityistilanteet on asia erikseen) mutta että lapsi viedään hoitoon, että saadaan ylimitoitetut lainat maksettua... just!
 
Cilla
Ööh, sun ap viesti varmaan auttaa tosi paljon pakkotilanteessa olevaa äitiä tai isää. Nostat esiin asioita joita he ei ihan varmaan itse ole mitenkään tulleet ajatelleeksi, right? Ymmärrän, että tarvitset sädekehäsi kiillotusta, mutta mitäs jos palstavikinän sijaan tarjoaisit konkreettista hoitoapua jollekin tällaisessa tilanteessa olevalle perheelle, vaikka kävisit hakemassa jonkun säälimäsi lapsen viikon ajan varhemmin tarhasta luoksesi leikkimään, tai jotain. Tai tarjoaisit heille suursiivousapua, että voivat perheenä yhdessä tehdä jotain kivaa. Tai sitten hanki itsellesi vain joku muu kiva harrastus.
 
shit
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllähän se pahalta tuntuu, mutta asuntovelallisen on pakko ajatella myös rahapussia. Ja kyllä pikkuinenkin hoidossa pärjää, kunhan ensin tottuu paikkaan.
On meilläkin asuntovelkaa ja kyllä ajatellaan rahapussia, mutta pieni lapsi tulee aina ensin.
Here we go again.
 
ymmärräthän?
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllähän se pahalta tuntuu, mutta asuntovelallisen on pakko ajatella myös rahapussia. Ja kyllä pikkuinenkin hoidossa pärjää, kunhan ensin tottuu paikkaan.
On meilläkin asuntovelkaa ja kyllä ajatellaan rahapussia, mutta pieni lapsi tulee aina ensin.
No, mutta jos ei oikeasti ole varaa jäädä kotiin? Miten siinä ajattelet? Jos tulot ei riitä lainanhoitoon, ruokaan ja muihin pakollïsiin menoihin? Ethän sä voi oikeasti jäädä silloin kotiin vaikka kuinka haluaisi??
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja s:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja s:
Voi voi voi. Miten me nyt voidaan tehdä näin. Elämä suakin ehkä opettaa jossain vaiheessa.
Niin, minä ihan vain äitinä kysyn eikö tule ikävä ja eikö se tunnu pahalta, mitä pahaa siinä on?
Niin, äitinä sanoisin että aloituksesi oli kyllä aika tuomitseva. Mutta senhän tiedätkin jo.
Ai se on jo tuomitsemista, kun kysyy? Huhhuh.
 
hienoa
Alkuperäinen kirjoittaja Cilla:
Ööh, sun ap viesti varmaan auttaa tosi paljon pakkotilanteessa olevaa äitiä tai isää. Nostat esiin asioita joita he ei ihan varmaan itse ole mitenkään tulleet ajatelleeksi, right? Ymmärrän, että tarvitset sädekehäsi kiillotusta, mutta mitäs jos palstavikinän sijaan tarjoaisit konkreettista hoitoapua jollekin tällaisessa tilanteessa olevalle perheelle, vaikka kävisit hakemassa jonkun säälimäsi lapsen viikon ajan varhemmin tarhasta luoksesi leikkimään, tai jotain. Tai tarjoaisit heille suursiivousapua, että voivat perheenä yhdessä tehdä jotain kivaa. Tai sitten hanki itsellesi vain joku muu kiva harrastus.
Tämä on varmasti paras viesti jonka olen koskaan lukenut palstalla! Jopa niin hyvä, että taidanpa sen kunniaksi lopettaa palstailun ja keskittyä niihin lapsiin täysillä. Mitäs muuten ap:n lapsi tekee, kun äippä palstailee? Vaikka nukkuisikin, niin kyllähän väännät odotellessa vaikka pullataikinan :).
 
miina
Alkuperäinen kirjoittaja Miksi taas jauhetaan samaa asiaa!!??:
..taas jauhetaan tätä samaa... itse hoidan poikaa kotona, mutta suotakoon toisille mahdollisuus viedä hoitoon...
Kun on näitä kotimammoja joiden kallo on umpiluusta. "Sydäntä särkee", onko lässynpää taas luettu.

ANTAKAA IHMISTEN TEHDÄ OMAT RATKAISUNSA.
 
h
Alkuperäinen kirjoittaja Tärkeintä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllähän se pahalta tuntuu, mutta asuntovelallisen on pakko ajatella myös rahapussia. Ja kyllä pikkuinenkin hoidossa pärjää, kunhan ensin tottuu paikkaan.
Kannattaisiko miettiä vähän sitä elämän tärkeysjärjestystä, kumpi on tärkeämpää, kalliit kulissit vai onnelliset lapset? Se on ihan fakta, että alle 3-vuotiaan ainoa oikea paikka on kotona (tietty vanhemman sairaus ym. erityistilanteet on asia erikseen) mutta että lapsi viedään hoitoon, että saadaan ylimitoitetut lainat maksettua... just!
Ootko tyhmä? Ei tarvitse olla kalliit kulissit että ei voi jäädä kotiin... oikeasti, et ole noin tyhmä? Ihmisillä on erilaisia tilanteita, ei kaikilla ole samanlaiset menot.
 

Yhteistyössä