Eikö teillä miehenne saa ottaa perjantaipulloa jos haluavat?

  • Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Toki saa mutta suoraan sanottuna kyllä kummastelisin, jos mies kossupullon kanssa kotiutuisi.

Yhdessä meillä on kyllä tapana ottaa siideri tai pari perjantai-ja /tai lauantai-iltaisin kun ollaan saatu lapset nukkumaan ja päästään sohvalle rentoutumaan. Tai sitten hyvää viniä ruoan kanssa. Mutta tiukkaa viinaa? Ei oikein kuulu tapoihin.
 
Keittiönoita
[QUOTE="Vieras";28999885]Kyllä mun mielestä perjantaipullo on perjantai lähinnä sen takia, että perjantain jälkeen on lauantai.[/QUOTE]
[video]http://areena.yle.fi/tv/1968830[/video]
 
Onko ne kaikki pullot aina pahasta? Eikö ole mitään kultaista keskitietä, onko kaikki ehdottomia että yhtään ainoaa pulloa tai tölkkiä ei saa lapset nähdä/näkyä, heti se on pahasta ja tulee traumoja?
Mä ymmärrän aivan täysin että ihmisillä voi olla kovista alkoholihurjasteluista hurjia muistoja omasta lapsuudesta, niin mullakin on. Mutta tuleeko siitä sitten tuleville sukupolville oikeasti tabu jos kaikki alkoholi on kielletty aihe ja asia, kaikki on pahaa ja huonoa ja inhottavaa?
Mun naapurustossa ja ystäväpiirissä tämä hoidetaan nyt jotenkin toisin. Ei täällä kukaan sammu tai kuolaa roskiksiin, mutta ei kyllä olutta piilotella ja kauhistellakaan.
 
Vierasmies
[QUOTE="vieras";28999914]Toki saa mutta suoraan sanottuna kyllä kummastelisin, jos mies kossupullon kanssa kotiutuisi.

Yhdessä meillä on kyllä tapana ottaa siideri tai pari perjantai-ja /tai lauantai-iltaisin kun ollaan saatu lapset nukkumaan ja päästään sohvalle rentoutumaan. Tai sitten hyvää viniä ruoan kanssa. Mutta tiukkaa viinaa? Ei oikein kuulu tapoihin.[/QUOTE]

:LOL:

aika kummaksi on mennyt maailma kun miehet ei enää arvaa perjantaipulloansa hakea vaan lipittävät SIIDERIÄ naisensa kanssa?? :/
Tasa-arvo tekojen suhteen on mennyt sellaiseksi, että mies voi tehdä mitä tahansa. Kunhan se kelpaa vaimolle. Tai sitten alkaakin näkätys.
 
säpäle harmaana
Onko ne kaikki pullot aina pahasta? Eikö ole mitään kultaista keskitietä, onko kaikki ehdottomia että yhtään ainoaa pulloa tai tölkkiä ei saa lapset nähdä/näkyä, heti se on pahasta ja tulee traumoja?
Mä ymmärrän aivan täysin että ihmisillä voi olla kovista alkoholihurjasteluista hurjia muistoja omasta lapsuudesta, niin mullakin on. Mutta tuleeko siitä sitten tuleville sukupolville oikeasti tabu jos kaikki alkoholi on kielletty aihe ja asia, kaikki on pahaa ja huonoa ja inhottavaa?
Mun naapurustossa ja ystäväpiirissä tämä hoidetaan nyt jotenkin toisin. Ei täällä kukaan sammu tai kuolaa roskiksiin, mutta ei kyllä olutta piilotella ja kauhistellakaan.
Minun mielikuvissani perjantaipullo on kyllä jotain vähän tujumpaa, kuin olutta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;28999989:
Minun mielikuvissani perjantaipullo on kyllä jotain vähän tujumpaa, kuin olutta.
Ookoo, ajattelinkin tämän nyt jotenkin tyhmästi. Mulle ei se viina edelleenkään sovi, mutta siideri toimii kyllä. Mutta mähän puhunkin tyypillisesti nyt aivan eri aiheesta kuin aloittaja aikoikaan....
 
"vieras"
:LOL:

aika kummaksi on mennyt maailma kun miehet ei enää arvaa perjantaipulloansa hakea vaan lipittävät SIIDERIÄ naisensa kanssa?? :/
Tasa-arvo tekojen suhteen on mennyt sellaiseksi, että mies voi tehdä mitä tahansa. Kunhan se kelpaa vaimolle. Tai sitten alkaakin näkätys.
Voi, toivottavasti sinäkin löydät vielä joskus jonkun. :hug:

Mun mies juo kyllä molempia, siideriä sekä kaljaa, mutta enemmän tykkää siideristä. Ihan oma valinta.

Usko tai älä, nykyisin kaikki miehet eivät enää kuola poskessa kyttää himoiten viinaa, kaljaa ja lenkkimakkaraa, persvako vilkkuen. Maailma muuttuu ja jopa miehet sivistyy!
 
Professional Griefer
Joo tosiaan Keittishän sen perjantaipullokäsitteen tuolla avasikin.

En halua mitään perjantaipulloja meidän talouteen, ei kuulosta yhtään hyvältä että ensin arkena nollalinjaa ja viikonloppuna pillit seis.

Kyllä tässä tönössä alkoholia käytetään, mutta fiiliksen mukaan ja se fiilis ei riipu viikonpäivästä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja häh?;29000042:
What? Kyllä munkin mies juo mielummin kuivaa siideriä kuin kaljaa. Niin kuin minä itsekin. En kyllä koskaan ole osannut ajatella siinä olevan mitään outoa?
Älä nyt ole niin vakava, juokaa yhdessä mistä pidätte ja naattikee. Mä olen vanhanaikainen; on tosi jees jos mimmit juo kaljaa, mutta siideri ei sovi miehen käteen. Mutta ongelma on vain mun päässä ja ei mua muiden miehet haittaa. Onneksi tuo mun armas on ihan bissemiehiä silloinkun on. Katsoin juuri että viikon päästä keskiviikkona saattaa olla yksi vapaa yö edessä ja ihan takuulla haen saunajuomat ja huokaisen kahden viikon edestä olkkarin lattialla tositeeveen seurassa. Huooooooh arkea.
 
harharm.
no suoraan sanottua en pidä siitä jos mä teen 3-vuorotyötä ja on tosi tosi harvoin vapaata viikonloppua että perjantaina iltavuoroon jälkeen tulee kotiin ja lauantaina pitää olla aamuvuorossa niin joudun vielä sietää väsymyksen lisäksi juomista. kyllä se kunnioitus vähitellen alkaa olee koetuksella jos pyynnöistä ja toiveista huolimatta muutosta ei tapahdu.
 
häh?
Älä nyt ole niin vakava, juokaa yhdessä mistä pidätte ja naattikee. Mä olen vanhanaikainen; on tosi jees jos mimmit juo kaljaa, mutta siideri ei sovi miehen käteen. Mutta ongelma on vain mun päässä ja ei mua muiden miehet haittaa. Onneksi tuo mun armas on ihan bissemiehiä silloinkun on. Katsoin juuri että viikon päästä keskiviikkona saattaa olla yksi vapaa yö edessä ja ihan takuulla haen saunajuomat ja huokaisen kahden viikon edestä olkkarin lattialla tositeeveen seurassa. Huooooooh arkea.
No siidereitäkin on montaa laatua.. aito englantilainen vanha siideri on huippua, siis nimenomaan vielä kuivana.

Ei meilläkään mitään golden capin mansikkalimuja juoda... ;)
 
  • Tykkää
Reactions: tike
gvvfv
Vaikka juuri siksi kun sinä sitä ihmettelet. Miksi sä voisit haluta jotain mitä joku toinen ei ymmärrä/halua?
Eli mieheni haluaisi jotkin syystä että minä ihmettelen sitä että hän voi sellaista haluta. Kuulostaa varsin kummalliselta meidän parisuhteessa. Aikuisia ihmisiä olemme ja haluamme asioita riippumatta siitä onko se asia toiselle ihmetyksen aihe vai ei. Silti ihmettelen miksi tuo minun mieheni sen perjantaipullon haluaisi (huom! ymmärtämisestä tai hyväksymisestä en puhunut mitään). Viinapullo kirkaskin joskus saattaa kaapista löytyä useammin kuitenkin jotakin muuta.
 
Vierasmies
Tsih, mansikkalight siideri ja mies :D

Mutta ymmärsin pointtisi:flower:

:D huvittavaa kun useimpien miehet nauttii nykyään enemmän mansulite-sidukasta kuin kirkkaasta pohjalaisesta viljajuomasta. Akkain pelossa vissiin :D

Nykyään viljellään aivan hirveästi sanoja sika, narsisti, väkivaltainen jne, ettei miehetkään viitsi enää tehdä mitä itse haluavat ettei vaan akka ala naukumaan kuinka hirveä väkivaltainen sika-narsisti hänellä onkaan kun tempaisi kossun naamariin ja painui kerran seinään nojaten nukkumaan.
 
"Vieras"
:D huvittavaa kun useimpien miehet nauttii nykyään enemmän mansulite-sidukasta kuin kirkkaasta pohjalaisesta viljajuomasta. Akkain pelossa vissiin :D

Nykyään viljellään aivan hirveästi sanoja sika, narsisti, väkivaltainen jne, ettei miehetkään viitsi enää tehdä mitä itse haluavat ettei vaan akka ala naukumaan kuinka hirveä väkivaltainen sika-narsisti hänellä onkaan kun tempaisi kossun naamariin ja painui kerran seinään nojaten nukkumaan.
Mun mies ei pidä kossun mausta vaan jos juo niin joko olutta tai viski/konjakki -linjalla. Luokittelisitko hänetkin?
 
...Vähemmänhän niistä vaivaa on kun painauvat seinän kautta nojaillen nukkumaan ;)

Nyt mä lähden viemään jätkiä lätkäreeneihin, kippis ja kulaus mitä ikinä juottekin. Tulee se keskiviikko viikon, kahden tai kolmen päästä mullekin ;)
 
Ken guru
Viimeks taisin kuulla sanan perjantaipullo, kun olin teini-ikäinen. Ja siitä on jo tovi. Tuli oikein nostalgiset fiilikset. Ostettiin joskus kossupullo kaverin kanssa puoliksi pohjiksi ennen raflaan menoa. Se oli sitä riemukasta teiniaikaa.

Siitä ollaan onneksi miehen kanssa kumpikin aikuistuttu, eikä meillä siis kumpikaan elä enää mitään viina/baarielämää. Joskus mies käy kavereidensa kanssa ulkona, mutta sen pari kolme kertaa vuodessa. En pystyisi juopon kanssa elämäänkään.
 
Ken guru
:D huvittavaa kun useimpien miehet nauttii nykyään enemmän mansulite-sidukasta kuin kirkkaasta pohjalaisesta viljajuomasta. Akkain pelossa vissiin :D

Nykyään viljellään aivan hirveästi sanoja sika, narsisti, väkivaltainen jne, ettei miehetkään viitsi enää tehdä mitä itse haluavat ettei vaan akka ala naukumaan kuinka hirveä väkivaltainen sika-narsisti hänellä onkaan kun tempaisi kossun naamariin ja painui kerran seinään nojaten nukkumaan.
Meillä ovet aukeavat kumpaankin suuntaan, eli meiltä pääsee poiskin jos toisenlainen elämä kiinnostaa. Toistaiseksi ollaan kumpikin vielä viihdytty tässä perhekeskeisessä. Nalkutusta meistä ei kestäisi kumpikaan.
 
:D huvittavaa kun useimpien miehet nauttii nykyään enemmän mansulite-sidukasta kuin kirkkaasta pohjalaisesta viljajuomasta. Akkain pelossa vissiin :D

Nykyään viljellään aivan hirveästi sanoja sika, narsisti, väkivaltainen jne, ettei miehetkään viitsi enää tehdä mitä itse haluavat ettei vaan akka ala naukumaan kuinka hirveä väkivaltainen sika-narsisti hänellä onkaan kun tempaisi kossun naamariin ja painui kerran seinään nojaten nukkumaan.
Meillä ei mies ole koskaan ollutkaan viinaan taipuvaista sorttia, mikä mielestäni on todella hyvä asia. Olen varma, että mieheni joisi mieluummin siideriä kuin viinaa tai vodkaa, eikä minun mielipiteelläni olisi asian kanssa mitään tekemistä. Mielestäni se on oikein mukava juttu, olivat "ammattilaiset" miehen siiderinjuonnista mitä tahansa mieltä. Hassua on mielestäni lähinnä se, että viinaa juomatonta miestä pidetään jotenkin epämiehekkäänä poikkeuksena Suomessa. No, alkoholikulttuurihan Suomessa on tunnetustikin aivan sairas. Onneksi emme asukaan enää Suomessa, ja saamme rauhassa olla juomatta ilman painostusta ja ihmettelyä. :)
 

Yhteistyössä