eiks vuoden ikäselle voi syöttää...

tuu
Alkuperäinen kirjoittaja tyttö Tenonvarrelta:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
miks ei rasvatonta? Kyllä mä ainaki oon antanu..
no jos lapsille syöttää rasvattomia tuotteita niin sit niille tarvii antaa lisärasvaa... näin sanottiin mulle neuvolassa... esim. mielummin ykkösmaitoa ku rasvatonta
Aivan, peesi!
 
just joo
Alkuperäinen kirjoittaja kk:
voi syöttää, niinku kaikkia muitaki tavallisia maitotuotteita.. mutta jos ei ole aiemmin saanu maitotuotteita kannattaa aloittaa hylatuotteilla..
Höpö höpö, ne oireet on ilmenneet jo äidinmaidossa saadusta maidosta tai korvikkeesta..
 
Meillekkin sanottiin neuvolassa, että rasvaton parempi vaihtoehto, koska maidossa oli sitä huonompaa rasvaa. Sitten kun lisää öljyä niin se on parempi vaihtoehto. Meillä tyttö syö rasvatonta jugurttia..
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
meille sanottiin neuvolassa että suosituksena on käyttää rasvatonta maitoa!
Meidän neuvolassa sanotiin että suositus on et 1v:lle kevyt tai ykkösmaitoa ja 2.v:stä ylös päin rasvatonta.
Päiväkodissa on seka ykköstä että rasvatonta.

TYKS:n lastenlääkäri ihmetteli että mikä ihmeen suositus kasvavalle lapselle on antaa rasvatonta - sanoi että samaa maitoa kuin muukin perhe juo - on siinä sitten rasvaa tai ei. Kulutusmaitoa ei kylläkään suosittele.
 
VIERAS
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hei akat, ootteko kuulleet sellaisesta kuin ELÄINRASVA ja KASVISRASVA? KASVISRASVAA SUOSITELLAAN SYÖTÄVÄN ELÄINRASVAA VÄHEMMÄN.
ELI KASVISRASVAA SUOSITELLAAN JA ELÄINRASVAA SUOSITELLAAN VÄHEMMÄN, JOKU SAATTOI YMMÄRTÄÄ VÄÄRIN
 
MySelene
Alkuperäinen kirjoittaja tuu:
Alkuperäinen kirjoittaja tyttö Tenonvarrelta:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
miks ei rasvatonta? Kyllä mä ainaki oon antanu..
no jos lapsille syöttää rasvattomia tuotteita niin sit niille tarvii antaa lisärasvaa... näin sanottiin mulle neuvolassa... esim. mielummin ykkösmaitoa ku rasvatonta
Aivan, peesi!
ja mä sain ohjeita että maitotuotteet rasvattomia mutta päivittäin 2 teelusikallista rypsiöljyä, raakana tai ruuassa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tyyppi82:
tulipas tästä juttu vaikka se rasvaton ei ollu edes mun pointti vaan tavan jogurtti. =)
Joo, voi antaa jugurttia yksivuotiaalle. Rasvatonta tai rasvaista. Noissa joissakin rasvattomissa jugurteissa on makeutusaineita sokerin sijaan ja aspartaami ja asesulfaami k saattavat pistää mahan sekaisin suurina määrinä joten niitä ei hirveää satsia kannata kerralla antaa ainakaan ennen kuin on kokeillut tuleeko niistä jotain. Ihan syynä siis omat yöunet joita ei ole jos lapselle tulee ripuli niistä ja se että kukaan ei välttämättä nauti ripulipyykin pesusta, ei se mahan sekaisinmeno sinällään ole kovin vaarallista..
 
vieras
meille sanottiin ekassa neuvolassa että rasvatonta ja kuutettiin niin vaihtui neuvollantäti ja hän suositteli kevyt maitoa...että semmosta...kai jokainen voi thä sit miten tykkää ja parhaaksi näkee.. meillä tytöt on juoneet molempia, mitä on sattunut olemaan jääkaapissa....
 
kk
Alkuperäinen kirjoittaja just joo:
Alkuperäinen kirjoittaja kk:
voi syöttää, niinku kaikkia muitaki tavallisia maitotuotteita.. mutta jos ei ole aiemmin saanu maitotuotteita kannattaa aloittaa hylatuotteilla..
Höpö höpö, ne oireet on ilmenneet jo äidinmaidossa saadusta maidosta tai korvikkeesta..

no höpö höpö sitte, mutta ite oon kyllä aloittanu hylalla, kerran niin on minulle suositeltu :)

nuo suositukset vaan näyttää vaihtelevan aika hurjasti, riippuen suosittelijasta!

Hyvää päivän jatkoa just joolle <3
 
Lionheart
Rasvatonta jogurttia saa toki antaa, mutta kannattaa olla tarkkana ettei ole myös makeutusaineella makeutettua. Toiset kyllä antavat makeutusaineita lapsillekin, niitä on nykyään jo joissain pillimehuissakin. Itse en niitä halua lasteni ruokavalioon.

Monet maustetut jogurtit ovat kyllä ällömakeita, koska niissä on niin paljon sokeria, mutta sen olen ratkaissut jatkamalla maustettua jogurttia maustamattomalla (ja rasvattomalla) jogurtilla. Makukin on paljon raikkaampi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
meille sanottiin neuvolassa että suosituksena on käyttää rasvatonta maitoa!
Meidän neuvolassa sanotiin että suositus on et 1v:lle kevyt tai ykkösmaitoa ja 2.v:stä ylös päin rasvatonta.
Päiväkodissa on seka ykköstä että rasvatonta.

TYKS:n lastenlääkäri ihmetteli että mikä ihmeen suositus kasvavalle lapselle on antaa rasvatonta - sanoi että samaa maitoa kuin muukin perhe juo - on siinä sitten rasvaa tai ei. Kulutusmaitoa ei kylläkään suosittele.
Minä en kyllä anna lapsille eri maitoo ku itelleni :D
Lapset ja mä juodaan ihan rasvatonta ja ihan on neuvolassakin näin neuvottu, tosin en mä ois kyllä antanu lapsille kevyt maitoo jos ite juon rasvatonta...
Siitä vaan paisuu...
 

Yhteistyössä