EILEN AVATTU MAITORAHKA?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja ei kai:
mites kun mä avasin eilen maitopurkin, voiko sitä vielä käyttää vaikken saanu kaikkee kerralla juotua?
Mikäli se maito tulee suosiolla vielä ulos purkista, voit vapaasti sen naamasi kulauttaa
Ne kokkareet on vain piristysruiske tylsään maitoon.
 
juuei
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja ei kai:
mites kun mä avasin eilen maitopurkin, voiko sitä vielä käyttää vaikken saanu kaikkee kerralla juotua?
Mikäli se maito tulee suosiolla vielä ulos purkista, voit vapaasti sen naamasi kulauttaa
Ne kokkareet on vain piristysruiske tylsään maitoon.
Niin ja jos se tulee viilinä ulos, niiin sit kun ripauttaa sokeria päälle niin se menee hyvin lusikalla viilinä :p
 
vieras
Pieni tietoisku taas, kun säilyvyyksistä kysytään niin usein:

Siinä purkissa on päiväys. Tuote säilyy avattunakin päiväykseen asti, ellei erikseen mainita "säilyy avattuna niin ja niin monta päivää". Poikkeuksia toki aina on, esim. jotkut väittävät maidon pilaantuvan hetkessä ukkosella jne, mutta se on turhaa saivartelua.

Hapanmaitotuotteet säilyvät usein parikin viikkoa päiväyksen jälkeen, koska ne ovat jo happamia. Olen esim. käyttänyt kuukauden vanhaa kermaviiliä useasti, eikä siinä ole ollut mitään eroa.

Ihmisellä on nenä ja kieli. Niitä käytetään haistamiseen ja maistamiseen. Ihminen ei kuole maistaessaan pilaantunutta ruokaa.
 

Yhteistyössä