Eipä taida kissa enään tulla

Älä nyt vielä menetä toivoasi :hug: Naapurin kissa oli melkein vuoden omilla teillään ja tuli takaisin.
Toki voi olla mahdollista että jotain ikävääkin on sattunut, mutta kissat ovat sellaisia eläimiä että saattavat olla poikkeuksellisesti omilla teillään pidempäänkin.
 
Doomed
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.04.2007 klo 08:22 riks raks poks kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.04.2007 klo 08:14 Doomed kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.04.2007 klo 08:10 riks raks poks kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.04.2007 klo 08:03 Doomed kirjoitti:
No voi nyyh... Omapa on vikanne jos kissa pysyvästi jää reissulleen. Mikä hitto siinä on, että kissanomistajissa on paljon noita vastuuttomia ulkokissan omistajia??!! Eipä koiranomistajat anna lemmikkiensä ulkoilla vapaasti... Sitten itketään kun kissa katoaa. Idioottimaista.
Mulle kissani ovat niin tärkeitä, että en koskaan antaisi niitten ulkoilla vapaasti. Minä kun satun välittämään niitten hyvinvoinnista.
Älä tule mulle sanomaan etten kissastani välitä, et edes tiedä asiasta muuta kun sen että on kadonnu.

Menkää tekemään niitä omia johtopäätöksiänne johonkin muualle.
Eipä se kissan pääse oikein muuten katoamaan kuin omistajan mokan takia. Olipa se sit ulkokissa tai sisäkissa. Ulkokissa->todellakin oma moka, sisäkissa->omistaja ei ole huolehtinut esim. verkotuksesta, valjaitten kiinnityksestä jne jne. Että näin.
Vai että sillain on asia, hyvä että on näitä kaikki tietäviä ihmisiä.
Uskon nyt kuitenkin itse tietäväni parhaiten miten kissani hävisi.
Tosta sun ekasta viestistä saa sen kuvan että eipä ole ensimmäinen kerta kun on kissa karussa, että jotainhan sekin kertoo...
 
Lakki päähän
Itse asiassa eläinsuojelulaki ei vaadi pitämään kissa kiinni,ja tontille tulevaa kissaa ei saa ampua.

Toisekseen,meillä kissat kulkevat sisään ja ulos,ja täällä maalla ne pitävät kurissa tuota rottien määrää ja ovat siis hyödyksi. Olisi vähän ikävämpää odotella että rotat tulisivat sisälle asti kissan pyydystettäviksi. Ja rottia siis kulkee tuosta vähän amtkan päästä olevalta tallilta ja navetalta isommalle alueelle.
 
Hih
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.04.2007 klo 08:22 Doomed kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.04.2007 klo 08:18 Ahaaa kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.04.2007 klo 08:14 Doomed kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.04.2007 klo 08:10 riks raks poks kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.04.2007 klo 08:03 Doomed kirjoitti:
No voi nyyh... Omapa on vikanne jos kissa pysyvästi jää reissulleen. Mikä hitto siinä on, että kissanomistajissa on paljon noita vastuuttomia ulkokissan omistajia??!! Eipä koiranomistajat anna lemmikkiensä ulkoilla vapaasti... Sitten itketään kun kissa katoaa. Idioottimaista.
Mulle kissani ovat niin tärkeitä, että en koskaan antaisi niitten ulkoilla vapaasti. Minä kun satun välittämään niitten hyvinvoinnista.
Älä tule mulle sanomaan etten kissastani välitä, et edes tiedä asiasta muuta kun sen että on kadonnu.

Menkää tekemään niitä omia johtopäätöksiänne johonkin muualle.
Eipä se kissan pääse oikein muuten katoamaan kuin omistajan mokan takia. Olipa se sit ulkokissa tai sisäkissa. Ulkokissa->todellakin oma moka, sisäkissa->omistaja ei ole huolehtinut esim. verkotuksesta, valjaitten kiinnityksestä jne jne. Että näin.
Entäs sit jos valjaat onkin huonotekoiset ja kisu pääsee karkuun kun sattumoisin joku kiinnitys naksahtaa irti :whistle: Anopille kävi niin mutta kissa saatiin kuitenkin kiinni. Ei ollut kyllä vika omistajassa vaan valjaissa. Eläinkaupasta oli valjaat ostettu 6 kilon painoiselle kollille ja sit yks kaunis päivä ne meni mäsäks kun kissa otti kunnon vauhdit ja naps katki.
Kun ostaa mittatilauksena tehdyt nahkavaljaat tuplalukituksella niin eipä pääse karkaamaan. Tavalliset valjaat ei tahdo kestää, siksi ei kannata halpoja sekundavaljaita ostaakaan.

Mä oikeesti haluaisin tietää, miksi monet kissanomistajat luulevat olevansa eläinsuojelulain yläpuolella ja antavat eläintensä liikkua vapaasti? Mikä on se syy?
Sanoinko missään että oli halpisvaljaat? Aikanaan kyllä maksoivat eläinkaupassa ihan kivasti ja oli myyjän suosittelemat, mutta oletko kuullut että vahinkoja joskus sattuu? Nämä valjaat oli vuoden aktiivisessa käytössä ja kesti tän kissan käyttöä kunnes ei yks kerta kestänytkään? Vielä se elämä sullekkin näyttää kun täällä toisia vahingosta ilkut :) Ei tiedä vaikka huomenna olisi oma elukkasi tai kakarasi karkuteillä ;)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.04.2007 klo 08:24 Doomed kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.04.2007 klo 08:22 riks raks poks kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.04.2007 klo 08:14 Doomed kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.04.2007 klo 08:10 riks raks poks kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.04.2007 klo 08:03 Doomed kirjoitti:
No voi nyyh... Omapa on vikanne jos kissa pysyvästi jää reissulleen. Mikä hitto siinä on, että kissanomistajissa on paljon noita vastuuttomia ulkokissan omistajia??!! Eipä koiranomistajat anna lemmikkiensä ulkoilla vapaasti... Sitten itketään kun kissa katoaa. Idioottimaista.
Mulle kissani ovat niin tärkeitä, että en koskaan antaisi niitten ulkoilla vapaasti. Minä kun satun välittämään niitten hyvinvoinnista.
Älä tule mulle sanomaan etten kissastani välitä, et edes tiedä asiasta muuta kun sen että on kadonnu.

Menkää tekemään niitä omia johtopäätöksiänne johonkin muualle.
Eipä se kissan pääse oikein muuten katoamaan kuin omistajan mokan takia. Olipa se sit ulkokissa tai sisäkissa. Ulkokissa->todellakin oma moka, sisäkissa->omistaja ei ole huolehtinut esim. verkotuksesta, valjaitten kiinnityksestä jne jne. Että näin.
Vai että sillain on asia, hyvä että on näitä kaikki tietäviä ihmisiä.
Uskon nyt kuitenkin itse tietäväni parhaiten miten kissani hävisi.
Tosta sun ekasta viestistä saa sen kuvan että eipä ole ensimmäinen kerta kun on kissa karussa, että jotainhan sekin kertoo...
Oikein olet ymmärtäny kyllä, ei ole ensimmäinen kerta.
Ja tiedän kyllä mitä se sullekin kertoo, asiat voi päätellä ihan niin kuin itse tahtoo ja kuvitella sitten että ne on niin.

 
Doomed
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.04.2007 klo 08:27 Lakki päähän kirjoitti:
Itse asiassa eläinsuojelulaki ei vaadi pitämään kissa kiinni,ja tontille tulevaa kissaa ei saa ampua.

Toisekseen,meillä kissat kulkevat sisään ja ulos,ja täällä maalla ne pitävät kurissa tuota rottien määrää ja ovat siis hyödyksi. Olisi vähän ikävämpää odotella että rotat tulisivat sisälle asti kissan pyydystettäviksi. Ja rottia siis kulkee tuosta vähän amtkan päästä olevalta tallilta ja navetalta isommalle alueelle.
Ei se vaadikaan pitämään kissaa kiini, mutta velvoittaa omistajan pitämään huoli, että kissa ei mene mm.lasten leikkipaikoille, uimarannoille, toisten pihoille jne jne. Eli miten se muuten käytännössä toimisi kuin pitämällä kissan joko sisällä tai ulkoiluttamalla sitä valvottuna.
Sama laki käskee koirien omistajia pitämään koirat kytkettyinä. Sitä kyllä valvotaan,mutta ulkokissojen omistajat saavat tehdä näköjään mitä haluavat. Vikahan ei ole kissan,vaan omistajan. Kaikki kiinni saamani ulkokissat toimitan kissatalolle, josta omistaja saa lunastaa ne rahaa vastaan takaisin. Kyllä se pikkuhiljaa rupee korpeemaan maksaa monta kertaa vuodessa kissasta...
 
2 viikkoa on lyhyt aika kissan juoksulle. Anopilla oli kissa reissussa 7.5 viikkoa. He kyllä asuvat maalla, joten sinänsä ei tarvitse moralisoida tässä tapauksessa sitä että kissa on ollut vapaana ;)
 
No kylläpäs olisi meillä hiirestys mielenkiintoista jos mä roikkuisin valjaissa mukana... Ennenkuin täällä aletaan rähjäämään vastuuttomista kissanomistajista, niin kannattaisi ensin miettiä niitä olosuhteita missä katit asuvat. Kerrostaloihmisten on viisainta pitää kattinsa kiinni, mutta maaseudulla ne ovat arvokkaita työläisiä (sen lisäksi että ovat rakkaita perheenjäseniä).
 
Doomed
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.04.2007 klo 10:07 Smartass kirjoitti:
No kylläpäs olisi meillä hiirestys mielenkiintoista jos mä roikkuisin valjaissa mukana... Ennenkuin täällä aletaan rähjäämään vastuuttomista kissanomistajista, niin kannattaisi ensin miettiä niitä olosuhteita missä katit asuvat. Kerrostaloihmisten on viisainta pitää kattinsa kiinni, mutta maaseudulla ne ovat arvokkaita työläisiä (sen lisäksi että ovat rakkaita perheenjäseniä).
Kumma juttu että meillä maalla hiiret ja rotat pysyvät kurissa ilman kissojakin...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.04.2007 klo 10:08 Doomed kirjoitti:
Kumma juttu että meillä maalla hiiret ja rotat pysyvät kurissa ilman kissojakin...
No täällä ainakin hiiret ja rotat on vähentyneet naapurin kuivurista meidän muuton jälkeen. Eniten mä pelkään just niitä kissattomia ihmisiä, jotka myrkyttää hiiriä. Siinä on kiisat ja koirat ja lapset vaarassa...
 
Meidän kissa otti anoppilasta hakat kun oli hoidossa siellä. Oli reissussa 2 kk, mä kiertelin huutelemassa ja loppujen lopuks kuultiin missä kisu oli nähty - menin sinne huhuilemaan niin kissa juoksi suoraan syliin. Laihtunuhan se oli mut muuten kunnossa.

Kyllä se kisu sieltä voi viel kotiin tulla
 
Meillä oli kanssa kissa toissa kesänä kadoksissa melkein puolivuotta ja luultiin että kettu on vienyt (asutaan haja-asutusalueella), mutta kissa oli laajentanut reviiriään vähän pidemmälle muista kylän kissoista ja löytyi hyvä kuntoisena meiltä noin 3km:n päästä, josta ihana naapurimme ilmoitti meille.Käytiin sitten hakemassa kissa kotiin, eikä ole sen jälkeen ollut noin pitkiä aikoja pois.On kyllä edelleen varsinkin lämpöisillä ilmoilla parikin viikkoa pois.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.04.2007 klo 08:03 Doomed kirjoitti:
No voi nyyh... Omapa on vikanne jos kissa pysyvästi jää reissulleen. Mikä hitto siinä on, että kissanomistajissa on paljon noita vastuuttomia ulkokissan omistajia??!! Eipä koiranomistajat anna lemmikkiensä ulkoilla vapaasti... Sitten itketään kun kissa katoaa. Idioottimaista.
Mulle kissani ovat niin tärkeitä, että en koskaan antaisi niitten ulkoilla vapaasti. Minä kun satun välittämään niitten hyvinvoinnista.
No tuskinpa on sun kissas kovin onnellisiakaan.. :LOL: En ymmärrä tollasia ihmisiä, jotka väkipakolla pitävät kissansa sisällä tai ulkoiluttavat niitä jonkun narun päässä! Luuletko, että se kissa nauttii siitä?!?! Että kukakohan täällä se idiootti on.. :LOL: :LOL:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.04.2007 klo 08:09 TheSimpsons kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.04.2007 klo 08:06 Arkadian Ulla kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.04.2007 klo 08:04 TheSimpsons kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.04.2007 klo 08:03 Doomed kirjoitti:
No voi nyyh... Omapa on vikanne jos kissa pysyvästi jää reissulleen. Mikä hitto siinä on, että kissanomistajissa on paljon noita vastuuttomia ulkokissan omistajia??!! Eipä koiranomistajat anna lemmikkiensä ulkoilla vapaasti... Sitten itketään kun kissa katoaa. Idioottimaista.
Mulle kissani ovat niin tärkeitä, että en koskaan antaisi niitten ulkoilla vapaasti. Minä kun satun välittämään niitten hyvinvoinnista.
Pakko peesailla. Kissoja mulla ei kyllä ole (ainakaan vielä) mutta en mä niitä ulos yksin pistäis menemään, kuten en meidän koiraakaan.
No meidän kissa ainakin oli kunnon sisäkissa, joka joskus pääsi valjaissa ulos. Eräänä kauniina päivänä herraa ulkoilma ilmeisesti kiehtoi niin, että hyppäsi alas parvekkeelta, ihan omin luvin.
Tietysti ne karkaa jos on mahdollisuus. Varmasti häipyis meidän koirakin hetkeks jos takaoven jättäisin auki. Mutta en tosiaan jätä, saattais olla että ei takaisin enää tulisikaan kun heti vieressä melko vilkas tie. Mut kissat jotenkin eri juttu :whistle: :headwall:
No ei todellakaan karkaa.. Eikä tässä, daijut, nyt varmaan kyse mistään karkaamisesta ollut.. Todennäköisesti kissan on joku muu elukka matkaansa noukkinut. Mutta toivotaan tietysti, että se sieltä vielä palailee!!
 
Doomed
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.04.2007 klo 10:36 Vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.04.2007 klo 08:03 Doomed kirjoitti:
No voi nyyh... Omapa on vikanne jos kissa pysyvästi jää reissulleen. Mikä hitto siinä on, että kissanomistajissa on paljon noita vastuuttomia ulkokissan omistajia??!! Eipä koiranomistajat anna lemmikkiensä ulkoilla vapaasti... Sitten itketään kun kissa katoaa. Idioottimaista.
Mulle kissani ovat niin tärkeitä, että en koskaan antaisi niitten ulkoilla vapaasti. Minä kun satun välittämään niitten hyvinvoinnista.
No tuskinpa on sun kissas kovin onnellisiakaan.. :LOL: En ymmärrä tollasia ihmisiä, jotka väkipakolla pitävät kissansa sisällä tai ulkoiluttavat niitä jonkun narun päässä! Luuletko, että se kissa nauttii siitä?!?! Että kukakohan täällä se idiootti on.. :LOL: :LOL:
Mun kissat on hyvinkin onnellisia. Ulkoilla ne saavat niin paljon kuin haluavat,mutta niillä on sitä varten suuri tarha. Ja se on ihan omistajasta itsestään kiinni, miten onnellinen sisäkissa on. Kyllä kai kissat ovat sisällä onnettomia jos ei ole mitään virikkeitä.
 
HMM
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.04.2007 klo 10:36 Vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.04.2007 klo 08:03 Doomed kirjoitti:
No voi nyyh... Omapa on vikanne jos kissa pysyvästi jää reissulleen. Mikä hitto siinä on, että kissanomistajissa on paljon noita vastuuttomia ulkokissan omistajia??!! Eipä koiranomistajat anna lemmikkiensä ulkoilla vapaasti... Sitten itketään kun kissa katoaa. Idioottimaista.
Mulle kissani ovat niin tärkeitä, että en koskaan antaisi niitten ulkoilla vapaasti. Minä kun satun välittämään niitten hyvinvoinnista.
No tuskinpa on sun kissas kovin onnellisiakaan.. :LOL: En ymmärrä tollasia ihmisiä, jotka väkipakolla pitävät kissansa sisällä tai ulkoiluttavat niitä jonkun narun päässä! Luuletko, että se kissa nauttii siitä?!?! Että kukakohan täällä se idiootti on.. :LOL: :LOL:
Eli siis pitäiskö koiratkin päästää ulos ilman hihnaa kun ei ne voi olla onnellisia minkään narun päässä?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.04.2007 klo 10:59 hmm kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.04.2007 klo 10:36 Vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.04.2007 klo 08:03 Doomed kirjoitti:
No voi nyyh... Omapa on vikanne jos kissa pysyvästi jää reissulleen. Mikä hitto siinä on, että kissanomistajissa on paljon noita vastuuttomia ulkokissan omistajia??!! Eipä koiranomistajat anna lemmikkiensä ulkoilla vapaasti... Sitten itketään kun kissa katoaa. Idioottimaista.
Mulle kissani ovat niin tärkeitä, että en koskaan antaisi niitten ulkoilla vapaasti. Minä kun satun välittämään niitten hyvinvoinnista.
No tuskinpa on sun kissas kovin onnellisiakaan.. :LOL: En ymmärrä tollasia ihmisiä, jotka väkipakolla pitävät kissansa sisällä tai ulkoiluttavat niitä jonkun narun päässä! Luuletko, että se kissa nauttii siitä?!?! Että kukakohan täällä se idiootti on.. :LOL: :LOL:
Eli siis pitäiskö koiratkin päästää ulos ilman hihnaa kun ei ne voi olla onnellisia minkään narun päässä?
Ei tietenkään. Koirat ja kissat on pikkusen eri asia ja niillä taitaa olla hiukkasen erilaiset luonteet / "tarpeet"!!! :headwall:
 
minä taas täällä
meillä oli kaksi kissaa, vapasti saivat mennä ulos ja sisään, molemmat eli sinne 15-16 vuotiaiksi, ja taatusti olivat onnellisempia kuin ne tyhmän näköisenä valjaissa kulkevat kaupungilais serkkunsa.
 
kissaihminen
Alkuperäinen kirjoittaja ööö:
kannattaako päästää ulos. pitäisit parempaa huolta kissastas. mua risoo meiän naapureitten kissat kun terassilla kissanpas.kaa ja pyykit haisee kissanku.selle. ammun seuraavan katin mikä majailee mein pihassa. ei mein koirakaan käy pas.kalla naapureitten takapihoilla. :kieh: :kieh: :kieh:
kannattaskohan sun hommata jotain kissan karkote suihketta ja suihkuttaa sitä sinne minne se kuseksii. tai voisit vaikka sanoa sille naapurilles et tänne ei saa kissat tulla, niitten vastuulla ne on. ja voithan vaikka vaatia niitä ostamaan sitä karkotetta, ettei tarvi omia rahoja kuluttaa...
 

Yhteistyössä