eka aika tuli nyt

joten ensimmäinen kutsu tuli nyt tutkimuksiin ja on muutaman kuukauden päästä. mua alkoi ihan kamalasti jännittämään, mitä siellä mahdetaan tehdä? ja kuinka paljon mahdetaan narista yhdestä tekemästäni abortista? itse olen siitä jo iahn tarpeeksi itseäni piiskannut ja se on jo mennyttä aikaa, ollut jo kauan.

mahtaako sieltä saada jotain reseptejä mukaan, kun vuoden aikana olen bongannut vain kaksi ovulaatiota..ja mitä ne hormoniverikokeet mahta olla? onneksi tulee kuukauden työmatka ennen tutkimuksia, niin saa ajatuksia edes hiukan pois tästä jännityksestä.
kiitos avusta! =) :heart:
 
Heips,

silloin kun meillä oli ensimmäinen lapsettomuuspkl-käynti niin sitä ennen oli otatettu erilaisia hormonikokeita (mm. kilpirauhaskokeet, Prolaktiini, makro-prolaktiini,Progesteroni, FSH, Hepatiitti B ja C, HIV). Mieheltä oli katsottu siimahäntänäyte.

Ekalla käynnillä kuulin sitten näistä tuloksista ja samalla käynnillä keskusteltiin eri lapsettomuuden syistä ja katsottiin ultaräänellä kohtu ja munasarjat. Meillä oli hormoniarvot kunnossa vaikka aiemmin minut oli lähetetty tutkimuksiin epätavallisen korkean prolaktiinitason vuoksi. Joka sitten onneksi osoittautuikin vääräksi tulokseksi. Ekalla käynnillä myös määriteltiin, miten edetään. Minulle tehtiin myöhemmin laparoscopia ja munajohtimien aukiolotutkimus. Sen jälkeen oli tarkoitus aloitella inseminaatio ym keinohedelmöityshoidot, mutta meille kävi ihan uskomaton tuuri. Raskauduin heti tämän laparoscopian (jossa ei siis tehty mitään, oli ns diagnostinen, endometrioosia löytyi) jälkeisestä ekasta kierrosta =)

Onnea käynnille!
 
Terve vaan Katjuska ja muut!

Itselleni tai meille ei tuota kutsua ekoihin tutkimuksiin ole vielä tullut vaikka lähete on ollut matkalla jo tovin. Ajattelin viikolla 8 soitella sen perään jos mitään ei kuulu. Mulla on todettu jo pco ja terolutejakin rouskutan.

Mietiskelen täällä ihan samoja asioita, että mitähän siellä lapsettomuuspolilla sitten mahtaa tapahtua. Mutta tuossahan ne selvisikin jo, kiitos Xenith (anteeksi jos tuli nimim. väärin). Varmaan jatkossakin asiat mietityttää.

Tehtäskö tästä tämmönen pohdiskelu/ihmettelyketju lapsettomuushoitojen alusta. Noihin IVFiin ja PASeihin meillä taitaa olla vielä pitkä matka. Semmonen ketju ehkä jo on mutta jossain tooooosi kaukana. Miltä kuulostas?

Mukavaa lauantaita ja lukemisiin t: Tilkku :saint:
 
wiwian
Kannattaa varoittaa myös miestä, että hänetkin sitten voidaan tutkia siellä käsikopelolla.. Näin meillä ainakin ja vaikka varoitin miestä siitä, niin taisi aika shokkina tulla :LOL:

Meilläkin tosiaan terv.keskuksessa tutkittiin minun hormonit ja miehen simpat. Sitten vasta lähete klinikalle ensikäynnille. Siellä minun tutkimus ja miehen sekä käsky miehen toimittaa vielä toinen simppanäyte. Koska simpoissa meidän kohdalla paljon vikaa, niin sitten suoraan ICSI-hoitoon. Minua ei siis tutkittu sen tarkemmin, koska putkien aukiololla tms. ei ole merkitystä koeputkihedelmöityksessä.
 

Yhteistyössä