Ekalla luokalla häirikkö-poika:(

Elikkäs se mun suurin pelkoni kävi toteen ja pojan luokalla on ns.häirikkö. Poikia on luokalla vain kolme ja yksi näistä pojista käyttäytyy häiritsevästi. Poikani kertoi tänään,että tämä häirikkö oli potkaissut mun poikaa,yrittänyt pudottaa kiipeilytelineeltä,penkonut poikani pulpettia jne :/

Mä en kestä ajatusta siitä,että mun poikaa kiusaa joku ja samalla koulun aloitus häiríintyy. Aionkin puhua heti huomenissa opettajalle tästä mitä poikani kertoi tänään ja toivon todella,että asia saataisiin kuntoon.

Kuinka te muut olette toimineet jos luokalla on ollut tyrannisoija? Niinhän se taitaa olla,että ne todelliset ongelmat alkaa kouluiässä. Tähän saakka sitä on pystynyt suojelemaan omaa lastaan kaikelta pahalta :|

Mulla on tosi paha mieli pojan puolesta,kelläpä ei olisi. Onneksi poikani on kuitenkin hyvin reipas ja sosiaalinen tapaus ja oon onnellinen,että kertoi mulle asiasta. Niin ja onneksi se luokan toinen poika on tosi kiva ja rauhallinen poika ja kehotinkin poikaani ystävystymään paremmin tämän kivemman pojan kanssa ja ottaa etäisyyttä tähän häirikköön. Kun en tosiaan tiedä kuinka olisin paremminkaan osannut neuvoa :| Lapsistahan tässä on kuitenkin kyse ja tuntuu niin uskomattomalta,että ekaluokkalaisistakin löytyy jo ns.väkivaltaisia tapauksia :eek:

Neuvoja otan vastaan mielelläni =)
 
Tuota noin, rauhoitu ja vedä henkeä! Opettajalla on varmasti tiedossa tämän pojan käytös. Ehkä poika on diagnosoimaton adhd tms., ehkä hän on kuritta kasvanut kullanmuru. Älä nyt kuitenkaan poikasi kuullen leimaa häntä miksikään kriminaaliksi ja väkivaltaiseksi. Niin tai näin, 7-vuotias on vielä pieni lapsi! Juttele opettajan kanssa, mutta rauhallisesti ja asiallisesti.
Noita häiriköitä löytyy jo päiväkodeissakin, mutta tilanne tietty kärjistyy koulussa, missä pitäisi istua hiljaa pulpetissa. Kun siihen ei vielä lapsella ole valmiuksia, hän meuhkaa omiaan. Oma esikoiseni aloitti toisen asteen koulutuksen ja sielläkin on näitä häiriökäyttäytyjiä, paukuttelevat vasaralla kaikkea, mikä eteen tulee...jne.
Onnea koulutielle, kyllä tilanne selviää.
 
Mielestäni tuo häiriköstä etäänyttämistä parempi vaihtoehto voisi olla mukaan ottaminen ja tutustuminen. Toiset lapset kun jäävät ulos kuvioista, he alkavat tehdä kiusaa. Jos todellakin on sellainen tilanne että luokalla on vain kolme poikaa, olisi hyvä jos pojat pitäisivät yhtä ja touhuaisivat porukalla. Sitä voit halutessasi tukea pyytämällä näitä poikia kotiisi leikkimään sekä yhdessä että erikseen. Tuosta "häirikkö" pojasta kasvaa takuulla kriminaali jos jo tuossa iässä pistetään pois normaaleista kuvioista. Tee siis palvelus sekä omalle että tuolle toiselle pojalle. Jospa poika ei olekaan kotoa saanut oppia kuinka yhteiskunnassa normaalisti käyttäydytään niin sinulla ja opettajalla on hyvä sauma saada poika oppimaan ja niin on taas tässä yhteiskunnassa yksi kriminaali vähemmän. Se on juuri sitä ajatusta että pidetään huoli toinen toisistamme, ja koko kylä kasvattaa. Tsemppiä teille! :D
 
Kuulostaapa tutulta! Meidän poika valitti viime vuonna, että vieruskaveri pistelee häntä kynällä ja muutenkin kiusaa. Minä sanoin pojalle, että jospa "häirikkö" yrittää vaan tehdä tuttavuutta; ei vaan tiedä muuta keinoa!?! Ekaluokkalaiset on niin arvaamattomia vielä, että saattavat toimia hassusti... Nyt pojat ovatkin hyviä ystäviä, eikä toinen enää pistele kynällä, eikä muutenkaan kiusaa.
 
Joo myönnän,että mulla oli aluksi väärä asenne,itselläni siis. Ekana ajattelin,että tollasista kavereista on päästävä eroon ja ajatus johtui ihan siitä,että en kestänyt koko ajatusta siitä,että mun poikaa joku kiusaa. Mutta sitten otin järjen käteen ja ajattelin,että lapsihan se kiusaajakin on,saman ikäinen kuin omani ja sitten jo surkuttelin sitäkin,että jos kiusaajalla on paha olla siitä,että jää ikäänkuin ulkopuoliseksi. Eli kaikkein parasta olisi jos luokan kolme poikaa tulisivat toimeen keskenään.

Mutta siis kirjoitin opelle kirjeen ja he olivat koulussa keskustelleet asiasta. Mun poika,kiusaaja ja ope. Juuri niinkuin toivoinkin. Joten nyt on sitten toivottavasti yksi "kriminaali" vähemmän =) Pojat ovat kai leikkineet kaikki yhdessä ja mun poika sanoi tänään,että oli itse jopa leikkinyt tyttöjenkin kanssa :D

Kiitos kommenteista,oli paljon järkeviä ajatuksia :flower:
 

Yhteistyössä