ekaluokkalainen ei tahd kouluun :(

Onko kenenkään perheellä samaa ongelmaa..meidän ekaluokkalainen ei tahdo kouluun.Koulukiusaamista ei ole.hän on saanut kavereita ja ollut koulukaverin luona kylässäkin.mutta silti lähes joka aamu itku ja huuto että kouluun ei haluisi mennä.joudun olemaan koulun pihalla aamulla kunnes kellot soittaa sisälle.vaikka hän näkisi koulukavereita ei suostu menemään heidän kanssa.välitunnilla kuulemma on koulukavereidensa kanssa..ihan kauheeta ku itkusena joutuu lapsen koulun pihalle jättämään.ja koulutehtävätkin sujuu ihan hyvin että ei pitäisi siitä olla kiinni...onko kenelläkään samaa ongelmaa tai onko ollut ja miten olette selvinneet siitä?
 
Meillä vaan jännittää kovasti kouluun menoa, ja siksi mä saattelen. Tosin nyt on oppinut jo parina aamuna menemään itsekseen, ja tänään taas saatoin puoleenväliin matkaa, kun halusi niin. Oon tosin lahjonut aina kun matka mennyt hyvin, niin joku pikku purkka tms odottamassa...
 
Olen samaa mieltä katri annikin kanssa, opettajaan yhteys heti! Olen omasta ekaluokkalaisesta huomannut sen, että ei enää ole avoin kirja, eikä välttämättä kerro enää meille kaikkea. Jos kysyt että kiusataanko, voi lapsi vastata että ei, vaan koska olet huolestuneen oloinen ja ei halua tuottaa sinulle pettymystä. Meidän tytön opettaja sanoi vanhempainillassa että hänelle on tärkeää että lapsella on kaikki kunnossa ja tykkää tulla kouluun ja jos kouluun ei ole kiva lähteä, niin toivoi että häneen otettaisiin heti yhteyttä. Tsemppiä teille, toivotaan että koulu alkaa maistumaan! :)
 

Yhteistyössä