ekaluokkalainen ja läksyt

Ihan vaan kyselen että saako teidän ekaluokkalinen jokapäivä läksyä?? Meillä poika alkaa turhautua kun joka päivä on läksyä :( En tiedä miten lohduttaa ja mitä sanoa sille kun jokapäivä tulee läksyä. Miten teillä läksyjen kanssa??
 
Minunkin mielestä kouluissa annetaan tuommoisille eka- ja tokaluokkalaisille ihan liikaa läksyjä. Kyllä tuon ikäiset on vielä niin pieniä, että kuuluisi olla semmoisia ihan huolettomia leikkipäiviäkin.

Minkälaisia läksyjä ne on? Ehkä jotain voi oikeasti jättää vaikka tekemättäkin? Tai tehkää yhdessä niin ei tunnu niin ikävältä.
 
No ei kai täs vaihees kannata opettaa et voi jättää läksyt tekemättä.
Meen ekaluokkalaiselle ei ihan joka päivä oo tullu läksyjä, kun on kerenny ne jo koulussa tekee.
Se nyt vaan on niin et koululaisille tulee läksyjä ja voihan siitä olla sit vaikka opettajaan yhteydessä jos tuntuu et niitä on lapselle liikaa.
 
Mun ekaluokkalaiselle tulee melkein joka päivä jotain läksyä.. eilen oli äikästä lukuläksyä ja tänään matikasta kolmosnumeroita. Vähä noita läksyjä kuitenki on, kun menee ehkä 5min niihin päivässä.

tähän asti ei oo ainakaan viikonlopuksi tullu läksyä.
 
ollut lapsen kanssa kun läksyjä tekee,enkä todellakaan opeta sitä että läksyjä ei tehdä,,,muuten tulee yhtä tyhmä kuin mä :LOL: Välillä on kirjoitusta ja lukemista yhtäaikaan. Ne on kyllä aika vähän mitä se saa läksyksi ja ne on kyllä hetkessä tehty. Itse ei enään muista niin nuoria asioita kuinka paljon läksyä on tullut :)
 
Meillä ekaluokkalaisella on läksyjä ma-to. Yleensä ainakin laskemista ja kirjoitusta, joskus vielä lukuläksykin. Minusta on ihan hyvä, että läksyjä on vähän joka päivä, että tottuu niitä tekemään.
 
Meillä myös neiti on välillä itkua vääntämässä läksyjen kanssa... joinakin päivinä saattaa tulla kolmesta kirjasta läksyä ja kaikki pitää olla seuraavaksi päiväksi... jokaisesta kirjasta 1-2 sivua ja vielä lukuläksy siihen päälle. Turhautuu kun niihin menee aikaa puoli tuntia, joskus tuntikin. Olen koittanut sanoa, että yrittää tehdä koulussa tunnilla mahdollisimman paljon, ettei sitte jää kotiin tehtäväksi.

Meidän tyttö on vielä jotenki järkyttynyt ehkä tästä kaikesta muutenkin, kun aloitti suomalaisen normaalin koulun nyt pari viikkoa sitten, kun muutettiin takaisin Suomeen. Aikaisemmin oli 1.5 vuotta yksityisessä koulussa, silloin läksyä tuli ehkä joku yks moniste kerran viikossa...

ja kyllä noilla ainaki läksyä tulee myös perjantaisin.. ne on yleensä tehty sitte heti pois tai jätetty osa sunnuntaihin. Yleensäkin koitan kattoa lukkarista, että onko kaikkia pakko tehdä just sinä päivänä, jos ei sitä ainetta ole seuraavana päivänä niin ehtii sen yhden kirjan tehdä myöhemminkin.. liikaa mun mielestä antavat kyllä kerralla noin pienelle. Ja aika vaikeita asioita nykyisin esim. ympäristöopissa on ekaluokalla?? :eek:
 
Täällä pä ekaluokan ympäristöopin tavoitteet. Eivät vaikuta pahoilta eikä lapsikaan ole valittanut. Päinvastoin.

http://www.uta.fi/laitokset/normaalikoulu/hyperops/ymp_3-4.pdf

Juu, kyllähän niitä läksyjä tulee. Kyllähän niistä jotain murinoita olen kuullut, mutta kaikki on toistaiseksi tehty, eikä ole suoraan ilmoittanut jättävänsä tekemättä.

Pyysi tuo lapseni mua ostamaan omat koulukirjat kotiin. Haluaisi kuulemma tehdä tehtäviä...
 

Yhteistyössä