Ekaluokkalaisen kaverit tehneet jotain kamalaa.

Siis rääkänneet ja tappaneet eläimiä. Miten minun pitäis asiaan suhtautua? Eilen kuulin tuosta ja oli aivan hirveä päivä :'(
Koululla on kriisikokoukset olleet, mutta entä kun nämä lapset tulevat hakemaan minun lasta ulos tai kylään, niin onko minun asia vielä puhutella? Opettajan mielestä yhteisön on pakko alkaa kasvattaa kun vanhemmilla ei ole keinoja. Lapset ovat tulleet vanhempien sanomisille ja rangaistuksille jo niin välinpitämättömiksi, että jotain muita keinoja on löydettävä. Esimerksiksi juuri siis kavereiden ja heidän vanhempien väliintulo.
Mitä mieltä te olette asiasta?
 
vieras
Samassa tilanteessa miettisin kyllä tarkkaan, että antaisinko lapseni leikkiä näiden lapsien kanssa. Toisaalta, siitä voi tulla kiusaamista? Toivottavasti osaa kasvattaa lapselleni niin hyvän itsetunnon, että uskaltaa olla osallistumatta kaveripiirin paineessa tollaseen.....
 
Helekutti
Minä en suoraansanottuna päästäisi. Oli näitä silloinkin kun olin itse lapsi ja voin sanoa että näistä kissanrääkkääjistä ja linnunpesien ryöstelijöistä näki jo silloin ettei oo ihan kaikki muumit laaksossa..... Ja tuppasivat vielä rääkkäämään pienempiäänkin ja pakottivat nämäkin satuttamaan eläimiä. Mietipä kaksi kertaa haluatko lapsesi tämmöiseen joutuvan :(
 
Kolme siiliä :'( Jos olis kyse jostain "kamalista" lapsista, niin en edes kysyis, mutta kun kyse aivan tavallisista lapsista. Mitään pahaa en ole noista lapsista huomannut ja ovat aina kohdelleet minunkin lapsia mukavasti, eikä minkäänlaista sisäistä vihaa ole näkynyt.
 
vieras
Mä en antaisi lapseni leikkiä noiden kanssa, en ainakaan ilman valvontaa.
Riippuu osin eläimestäkin tietty, en hyväksy siis mitään rääkkäystä/tappamista mut tokikin kastemadon liiskaaminen tai kärpäsen siipien repiminen on kuitenkin jotenkin tajuttavampaa kuin esim. kissan tappaminen. Tai noita edellämainittuja ötökkä"kokeita" ala-asteella pojat teki, ja ihan normaaleita niistä pojista tais kasvaa.
Mutta kyllä mun mielestä eläimen kidutus ja tappaminen on sellaisia asioita et lapsi on jo tosi häiriintynyt ja vois olla vaaraksi jo ihmisillekin.:(
 
ertert
No, missä se perimmäinen syy teoille? voisin väittää että perimmäinen syy noin pienillä on kyllä vanhemmissa, ehkä joukkoon on sitten vahingossa mennyt "hyvien vanhempien" lapsiakin.. joukossa tyhmyys tiivistyy..

Mutta kyllä miettisin tarkasti päästäisinkö lapseni siihen sakkiin......., voisin päästää niin että olisivat meillä, valvovan silmän alla.. ja ottaisin tämän pahantekijän lähelleni ja keskustelisin asiasta vakavasti.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:
Kolme siiliä :'( Jos olis kyse jostain "kamalista" lapsista, niin en edes kysyis, mutta kun kyse aivan tavallisista lapsista. Mitään pahaa en ole noista lapsista huomannut ja ovat aina kohdelleet minunkin lapsia mukavasti, eikä minkäänlaista sisäistä vihaa ole näkynyt.
Mitä he sanoivat syyksi?
Jossain menee vikaan, heidän arvomaailmansa tai moraalinsa ovat aika heikot.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:
Kolme siiliä :'( Jos olis kyse jostain "kamalista" lapsista, niin en edes kysyis, mutta kun kyse aivan tavallisista lapsista. Mitään pahaa en ole noista lapsista huomannut ja ovat aina kohdelleet minunkin lapsia mukavasti, eikä minkäänlaista sisäistä vihaa ole näkynyt.
Mitä he sanoivat syyksi?
Jossain menee vikaan, heidän arvomaailmansa tai moraalinsa ovat aika heikot.
En tiedä asiasta sen enempää vielä. Omia lapsia kun ajattelen, niin en todella voisi uskoa että joku voi tehdä tuollaista ja vielä lapset jotka ovat olleet mukavia. Paljon olen niitä ilkeitäkin lapsia nähnyt, joista sen sisäisen vihan huomaa, mutta nyt ei ole kyse tällaisista lapsista :/

Olen näköjään haamu tässä viestissä, mutta Kotilehmä siis...
 
vieras
Perimmäistä syytä voi olla turha hakea. Jotkut lapset vain tykkää heikompien satuttamisesta ja saa siitä ihme kiksejä. Toiset painostetaan mukaan. Näistä painostajista sitten aikaamyöten kehittyy niitä työpaikkojen henkisiä murhaajia, toisten latistajia joiden on pakko liiskata toisia aina kun tilaisuus. Joo, tiedän pari tämmöistä tapausta :(

 
vieras
Mä näin tässä yks päivä ku erään perheen lapset kivitti naapurin koiraa. Mä kävin kolmesti asiasta sanoon ennenku asia meni perille.
Äitiä ei näkyny missään.
Tajusin vasta jälkeenpäin et olis pitäny herätyttääne kivet niillä lapsilla sieltä pihalta.
Koira ei ollut meidän ja talon asukas ei ollut kotona. Pistiniin vihaksi et ei ole tosikaan.En ole tätä lasten äitiä nähnyt et olisin voinu asiasta huomauttaa. Tosin tiedän et äiti ei usko ja suuttuu mut so-
 
hk
Älkää nyt kuitenkaan ylireagoiko. Yksi poika saanut kuningasidean ja puhunut muut mukaan. Kaveriporukassa on vaikea sanoa ei muille. AP:lla kävi tuuri kun oma lapsi ei ollut paikalla. Kyllä aikuiset tekee paljon hirveämpiä asioita.
 
.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
Mä näin tässä yks päivä ku erään perheen lapset kivitti naapurin koiraa. Mä kävin kolmesti asiasta sanoon ennenku asia meni perille.
Äitiä ei näkyny missään.
Tajusin vasta jälkeenpäin et olis pitäny herätyttääne kivet niillä lapsilla sieltä pihalta.
Koira ei ollut meidän ja talon asukas ei ollut kotona. Pistiniin vihaksi et ei ole tosikaan.En ole tätä lasten äitiä nähnyt et olisin voinu asiasta huomauttaa. Tosin tiedän et äiti ei usko ja suuttuu mut so-
Käy nyt ainakin sille koiran omistajalle kertomassa asiasta. Et sinä voi olla aina vahtimassa ja kuinkas sitten koiralle käy?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
Mä näin tässä yks päivä ku erään perheen lapset kivitti naapurin koiraa. Mä kävin kolmesti asiasta sanoon ennenku asia meni perille.
Äitiä ei näkyny missään.
Tajusin vasta jälkeenpäin et olis pitäny herätyttääne kivet niillä lapsilla sieltä pihalta.
Koira ei ollut meidän ja talon asukas ei ollut kotona. Pistiniin vihaksi et ei ole tosikaan.En ole tätä lasten äitiä nähnyt et olisin voinu asiasta huomauttaa. Tosin tiedän et äiti ei usko ja suuttuu mut so-
Käy nyt ainakin sille koiran omistajalle kertomassa asiasta. Et sinä voi olla aina vahtimassa ja kuinkas sitten koiralle käy?
Asutaan toisella puolella kylää ja en ole häntä nähnyt. Ja en ole vartavasten sinne ajellu asiasta.
 

Yhteistyössä