Ekaluokkalaisen opelle joululahja, mitä annatte?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Annatteko koululaisen opelle mitään lahjaksi/muistamiseksi? Minkä arvoista suurinpiirtein?

Itse ostin Pentikistä kauniin tuikkulyhdyn, mukana tuikkuja, arvo hippasen vajaa 20€. Ei kyllä ollut tarkoitus ihan noin kallista ostaa, mutta en muutakaan keksinyt ja pelkkä konvehtirasia olisi tuntunut jotenkin "vähältä". Pitääkö vielä erikseen jotakin joulukukkaa? Ajattelin että tuo riittäisi.
 
"vieras"
Itse huovutti punaisen omenan, sen saa ripustaa vaikka joulukuuseen. (siitä tuli tosi siisti, kun joku täällä kohta kuitenkin moittii että hyi omaa askartelua vie..)
 
minäpä
[QUOTE="alkup.";27725997]Juu, tiedän, että kertyy. Halusin kuitenkin muistaa ihanaa opea jotenkin. :)[/QUOTE]

Anteeksi, viestini oli todella tökerö. Meilläkin opettaja on ihana, mutta jotenkin itse vierastan ajatusta, että opettajaa lahjotaan, niin en ole ostanut mitään, toivon että kiitollisuutemme välittyy jo kortin mukana. Toki kiitän vielä kuluneesta syksystä ja toivotan hyvät joulut henkilökohtaisesti, jos tapaamme vielä tällä viikolla.
 
sau
Ekaluokkalaisen tyttöni luokkavastaavalta tuli aika tylytyyppinen viesti, jossa kehoitettiin ekaluokan perheitä tilittämään luokan tilille vitonen open lahjaa varten. Kyllä, tilitin tuon vitosen, mutta myös lähetin veistin, missä kysyttiin onko tämä summa pakollinen (mulla lapsi tekee ihanan lahjan opelleen) ja onko vitonen/perhe pakollinen vai olisiko vitonen/huoltaja (joillakin yksi, toisilla jopa neljä) parempi vaihtoehto.Mulla ääripienituloisena totaaliyhärinä on kolme lasta ko. koulussa ja kaikki ns. pakolliset maksut maksetaan ja joka jumalan talkoisiin joudun raahaamaan ainakin sen nuorimman edelleen mukana.
 
Äipppä
Itse asiassa tein jo syksyisen ensimmäisen vanhempainillan jälkeen päätöksen, että tänä vuonna opettajalle annetaan lahjaksi lahjakortti kauneuskirurgiaan. Ensi vuonna, jos sama opettaja jatkaa, niin lahjakortti lihavuusleikkauskeen.
Ja ennen kuin ihmettelette hintaa, niin miehellä se verran hyvät ansiotulot, että varaa tuollaiseen on.
 
"Ope"
Itse tehty lahja on ainakin minulle arvokas. Esim. itse leivotut ja koristellut piparit ovat olleet aika hellyyttäviä :)
Tärkeimpiä lahjoja itselleni ovat olleet kuitenkin ne kiitokset, erityisesti sanalliset. Mikään lahja ei tunnu paremmalta kuin se, että lapsen vanhemmat tulevat joulujuhlassa kertomaan, kuinka tyytyväisiä ovat olleet ja kuinka lapsi on viihtynyt hyvin. Tietenkin myös lapsilta tulevat kiitokset tuntuvat hyviltä, mutta niitä tuntuu saavan mukavasti arjessakin, kun lapset ei niin sanomisiaan pihtaa kuin me aikuiset :)
 

Yhteistyössä