Ekaluokkalaisten vanhemmat?

Alkuperäinen kirjoittaja -:
:D
Olisko toinen erityinen...?

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010081112175463_uu.shtml
Mun tytön luokalla alkoi koulu jo 8:15, eli lienee joko rinnakkaisluokan oppilas tai sitten joku erityisluokkalaisita :D

(mikä koulubussi....ei tuonne mene koulubussia! :D)

Mä muuten hengailin noilla nurkilla tuohon aikaan, ja näin yhden moottoripyöräpoliisin. Aattelin sen valvovan liikennettä.
 
Tyttö kertoi (näytin tuon uutisen hänelle), että koulussa oli kuulutettu että "pitää etsiä kaikki kolot minne poika voisi mahtua" ja heidänkin luokastaan oli toinen ope lähtenyt auttamaan etsinnöissä. Ja "sitten ne meni metsäänkin ja oli poliisit ja kaikki".
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Pullava:
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Luokassa on 10 lasta ja kaksi opettajaa+kouluavustaja, ja tällä viikolla on koulua 8:15-12. Varsinainen lukujärjestys saadaan maanantaina.
:eek: Onko nykyään näin pieniä luokkia? Tai onko tuo siis yleistäkin nykyään, että on vain 10 oppilasta ja kolme aikuista?
Mun poika meni kakkoselle ja tyttö vitoselle, pojan luokalla on 11 ja tytön 9 oppilasta :D
Tosin näillä on vain yksi opettaja. Eli ns normaali luokka, erityisoppilaat on sitten toisessa koulussa
Kowalskin lapsen luokka on yhdistelmä ns normaaleja ja erityislapsia, miten sitä nyt sanotaan integroituluokka
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
En itse asiassa edes tiedä, ketkä kaksi ovat niitä erityisen tuen tarpeessa olevia. Ei sitä ole sanottu, eikä sillä kyllä oo merkitystäkään. Jotain voi tietty päätellä siitä, että kaksi kulkee taksilla.
?? mun lapsen luokalla on 11 oppilasta ja erityisen tuen tarpeessa on ton perusteella 8 oppilasta ;) Tosin luokalla on vain yksi opettaja ja koulunkäyntiavustajat ovat toisessa koulussa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
?? mun lapsen luokalla on 11 oppilasta ja erityisen tuen tarpeessa on ton perusteella 8 oppilasta ;) Tosin luokalla on vain yksi opettaja ja koulunkäyntiavustajat ovat toisessa koulussa.
Tuo koulu on lähikouluna alueen tavislapsille, ja erityisiä tulee pitkin poikin seutua taksikyydillä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Opettajat ovat kyllä hyviä, mutta luokkakoot lähentelevät kolmeakymmentä. Kouluavustajia ei ole edes kaikissa luokissa, ekoilla on kuitenkin puolikas avustaja.
Meillä on kunnanvaltuuston päätös että alakoulun puolella luokkakoko on max 25 (1-3 lk 20 ja 4-6 lk 25)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
?? mun lapsen luokalla on 11 oppilasta ja erityisen tuen tarpeessa on ton perusteella 8 oppilasta ;) Tosin luokalla on vain yksi opettaja ja koulunkäyntiavustajat ovat toisessa koulussa.
Tuo koulu on lähikouluna alueen tavislapsille, ja erityisiä tulee pitkin poikin seutua taksikyydillä.
Ok, mut miksi sun lapsi kulkee sitten bussilla?
täällä taksi kyydin saa eka-tokaluokkalaiset jos matka on 3km (ja jos on vaarallinen tie niin jo lyhyemmälläkin matkalla), vasta yläasteelle menevät bussilla jos on pidempi matka.
Mun lapsella on koulumatkaa reilu 2 km ja pyörällä/kävellen kulkee, niinkuin isommatkin aikaisemmin (ja nyt)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ok, mut miksi sun lapsi kulkee sitten bussilla?
täällä taksi kyydin saa eka-tokaluokkalaiset jos matka on 3km (ja jos on vaarallinen tie niin jo lyhyemmälläkin matkalla), vasta yläasteelle menevät bussilla jos on pidempi matka.
Mun lapsella on koulumatkaa reilu 2 km ja pyörällä/kävellen kulkee, niinkuin isommatkin aikaisemmin (ja nyt)
Koska matkaa on 2.8 km tms, mikä on liikaa käveltäväksi kuusivuotiaalle, etenkin kun reitti ei ole turvallinen. Pyörällä saa mennä vasta kolmannella luokalla ja taksia ei saa kun bussi menee ihan lähelle.

Saattaahan tuonne joku tavislapsikin taksilla tulla toki...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Miisa:
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Luokassa on 10 lasta ja kaksi opettajaa+kouluavustaja, ja tällä viikolla on koulua 8:15-12. Varsinainen lukujärjestys saadaan maanantaina.

(ei, lapseni ei ole erityislapsi)
Mutta on erityislasten luokalla.
Erityislapset ovat tavallisten luokalla, jos haluaa pilkkua viilata...tuo ei ole erityisluokka, vaan sinne on integroitu kaksi erityisen tuen tarpeessa olevaa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Koska matkaa on 2.8 km tms, mikä on liikaa käveltäväksi kuusivuotiaalle, etenkin kun reitti ei ole turvallinen. Pyörällä saa mennä vasta kolmannella luokalla ja taksia ei saa kun bussi menee ihan lähelle.

Saattaahan tuonne joku tavislapsikin taksilla tulla toki...
Selvä, meillä on vaan niin itsestään selvyys että pyörällä mennään silloin kun isommat lähtee samaan aikaan niin menevät yhdessä, yksin kävelee ainakin vielä toistaiseksi. Matkaa on näköjään kartan mukaan 2,6km
Bussi menee tästäkin vierestä lähes koulun pihalle, mutta kunta käyttää silti koulutaksia noille ala-astelaisille.
Nämä saa kulkea pyörällä ja esim huomenna menevät luokan kanssa kirjastoon pyörillä.
 

Yhteistyössä