Ekat raskaus oireet??

Terri > Mulla ei ole muita lääkeitä kuin metformiinit pco:n hoidoksi ja tuota oiretta on ollu jo ennen lääkkeitä. En siis usko johtuvan lääkkeistä.

Kiitos toivotuksista! =) Esikoinen tosiaan tärppäsi yllättävän nopeasti. Silloin en pco:sta vielä tiennyt eikä se näin pahasti oireillut. On lohdullista tietää voivansa raskautua, mutta nyt täytyisi saada raskaus etenemään loppuun asti. Aika alussa ollaan yrittämisessä, joten olen edelleen toiveikas.

Onko sulla testejä ja milloin meinaat testata?
 
Onhan mulla testejä, ja paljon, macy gray :LOL:

On Apteekin omaa, Digitestiä viikkonäytöllä ja ilman sekä Sofi-liuskatestejä. Kaitpa mä tossa dpo 10 alan noilla halvolla Sofeilla testaamaan. Ovis oli tässä kierrossa mulle ajoissa ja siksi dpot on isot verrattuna kiertopäiviin. Voipi tulla lyhyempi kierto kuin pitkiin aikoihin.

PCO on kyllä ikävä kumppani. Mutta onneksi olet jo hoidossa, joten eiköhän se tärppi sieltä tule. Sille ainakin peukutetaan.
 
Terri > En mä varsinaisesti hoidossa ole, koska metuilla koitetaan saada vaan noita pco:n oireita kuriin painon putoamisen avulla. Ei kyllä ole vielä paino yhtään pudonnut, mutta syy varmaan löytyy ruokavaliosta. En ole malttanut panostaa tarpeeksi. :ashamed: Kyllähän hedelmällisyyskin ajan myötä paranee, jos oireita saadaan kuriin, mutta siihen menee aikaa. Yritystä pidetään yllä, että tarvittaessa päästäisiin ajoissa niihin varsinaisiin hoitoihin. Mullakin kun alkaa ikää kertyä, mutta vielä ei onneksi mikään hätä ole. :) Toivottavasti kuitenkin tärppäisi ihan näin puoliluomusti, jos nuo metut hoidoksi lasketaan.

Mulla on myös testejä odottamassa 5 herkkää ja yksi viikkonäytöllinen. Kierto vaihtui juuri, joten kovin pian en pääse niitä käyttämään. Viime kierrossa testasin vasta dpo:n ollessa 20 ja kiertopäiviä taisi olla 36/32-34, koska mulla vaikuttaisi olevan pitkä luteaalivaihe. Tädin kutsuin sillä testillä. :LOL:
 
macy gray: Mutta hoidetaan sulla ainakin sitä PCO:ta ja sehän on tärkeintä, kun se sitä raskautumista hidastaa. Jaksuja myös painonpudottamiseen. Se on välillä yhtä tuskaa tai siis mulla yleensä aina.

Niin vaikka testaamisen aloitankin ajoissa, en odota plussaa ennen dpo 12:ta. Tai oikeastaan en odota ollenkaan, sillä vähän on jo luovuttanut olo. Pitäisi vaan saada tämä haaveilu päätöksen ja ottaa muita tavotteita elämäänsä. Aivan ihana esikko minulla on ja olisin toivonut nimenomaan hänelle pikkusisarusta, mutta varmasti hän pärjää ainokaisena lapsenakin. Olis pitänyt treffata mies aikaisemmin ja aloittaa vauvahaaveilut nuorempana.
 
Terri > Totta. Se pco:n oireiluhan tässä jarruttaa, kun esikoinen tärppäsi ihan helposti. Lapsettomuutta täällä ei suostuta hoitamaan ennen kuin on vähintään vuosi yritystä, mutta onneksi on mukava diabeteslääkäri joka suostui nuo metut antamaan laihdutuksen avuksi. Ilman niitä olisi ihan mahdotonta. Sen tiedän kokemuksesta.

Itse siis olen alkanut testata vasta isoilla dpo-päivillä, koska esikoistakin odottaessa hormonia erittyi hitaasti ja nyt on suurentunut keskenmenojen riski. Malttamaton olin viime kierrossa perusteitteni osalta, mutta taka-ajatuksena olikin huhuilla sitä tätiä negaa näyttäessä. Olin niin stressaantunut, että oli parempi lopettaa piina testaamalla.


Itse myös toivon sitä leikkikaveria esikoiselle. Toivottavasti meillä tärppää pian. :)
 
millama
Tehdään nyt tilanteen päivitys tännekkin, eli oireet olivat raskausoireita, mutta kesken meni. Nyt on uskomattoman p*skafiilis ja haluis noi kaikki tuntemukset takaisin, mutta nyt ainakin tietää, että joskus on luultavasti mahdollista raskautua uudelleen, kunhan mies näyttää vihreää valoa mun haaveille.
Muille toivon paljon plussia ja raskausoireita!
 
mulla on nyt jonkun aikaa maha ihan sekaisin ja kipeä, alavatsaa nippaillut ja vihlonut, jotenkin väsynyt olo (iltaisin tekis mieli mennä nukkumaan jo kahdeksalta), koko ajan vessahätä, pissa haisee vahvemmalta kuin ennen, aina välillä tulee yökkö olo, kurkku on kuiva ja koko ajan tuntuu että on jano, palelee aina välillä jne jne jne.

menkoista en tiedä, milloin pitäisi olla tulossa, näinä päivinä luultavasti, ne kun on aina niin epäsäännölliset ja mulla on pitkä kierto...en edes aina tiedä milloin ovuloin ja ovuloinko ollenkaan...

en kuitenkaan viitsi mitenkään innostua liikaa, koska tuntuu että mulla on nämä samat oireet aina ja koko ajan varsinkin ennen menkkoja. varmaan koska toivon vauvaa niin paljon ja alan kuvittelemaan kaikki mahdolliset oireet itselleni :,( mutta ei kyllä tämän keskustelun lukeminen auta asiaa yhtään : D
 
paaaljoon plussatuulia :heart:

taalla oireita joka toinen paiva, ja joka toinen paiva olo etta ei tassa raskaana olla, huoh...
linea negra nakyy vielakin masussa, joskus tummempana joskus vaaleampana :whistle:
alaselka ja vatsasaryilta on pari paivaa valtytty :)
koskakohan sita testais...hmmm....oon laiska menemaan apteekkiin, viela kun lahin pharmacy ei oo ihan kulman takana...

mutta toivotaan etta plussia saatte :)
:flower:
 
Onko kellaan ollut polttavaa kipua alavatsassa? Vahan niin ku virtsiksessa? Mulla tuli kylla eilen hieman ihan kirkasta vuotoa (menkkojen pitais alkaa tanaan), mutta sen jalkeen ei oo tullut mitaan.. Menkkakipuja oli eilen.. Paleltaa aina valilla, mutta se on ihan tavall. mulle menkkoja ennen..
En oikein vois uskoa, et oisin raskaana, kun meille on sanottu, ettei oo ku 2-4% mahis, et tultais luomuna raskaaksi..

Taytyy nyt vaan katella.. On mulla ennenkin ollut menkat myohassa, jopa 5 paivaa..

Mutta saa muistaa rukouksin, jos vaikka :)
 
Nyt alko vuotaa enemman, et niin ne menkat sitten taas tulivat.. Ihan mieleton vasymys..Ei pysty pitamaan silmia auki, ja on niin heikko olo.. No ehka flunssa sitten tulossa..

Adoptioprosessi kaynnissa.. jospa siita sitten saatais meille pienokainen :)

Siunausta kaikille :) Ja ihanaa kevatta sinne Suomeen :)
 
Ennen kuin tein testin oli siis todella kova väsymys, jatkuva nälkä n. viikon ajan, sellanen outo tunne vatsassa ja pahoinvointi, jota nytkin vielä on. Plussa tuli reilu viikko sitten ja viikoilla 10+1 mennään :)
 
Hei vaan kaikki taas!! Tulin tänne vähän kirjottelemaan ku lopetin sittenkin pillerit n. kuukausi takaisin enkä ehtinyt syömään niitä kuin viikon ja 2 päivää.. Nyt on ollut pientä kipuilua vain iltaisin kun menen nukkumaan, nyt parina iltana on ollut kipeä olo ja lämpö on 37 vaikka se on normaalisti jossakin 36.3 no voihan se olla et oon oikeesti kipee niin ja sitten oli mulla tossa hetken aikaa nännit tosi arat niin ettei koskee voinu, jos isäntä nappas yön aikana tissistä kiinni ni siihen heräsin.. Kierrosta oon ihan sekasin ton viikon takia kun tuli vuoto ja kesti 3 päivää.. Mietiskelin että suurin piirtein 7.5 eli huomenna niiden pitäisi alkaa.. No mutta kumminkin tein pari testiä edellisistä kuukautisistani laskettuna joiden aikana aloitin pillerit uudestaan.. Tein ensimmäisen 3 päivää ennen ja toisen samana päivänä kun niiden olisi silloin pitänyt alkaa.. Negatiivisiä ne oli TIETENKIN!!

No sitten kävin viime viikolla terveyskeskuksen pissa kokeessa, ja sitä samaa se näytti, NEGATIIVISTÄ!! No sitten terkkari sano et jos ei viikon tai kahden päästä ala ni uudestaan. No kävin tänään uudestaan testaamassa terkkarissa ja negatiivinen se oli.. Tällä kertaa minulle sanottiin että 2-3 viikon päästä jos ei kuulu niin sitten uusiksi.

Voi olla että kiertoni on niin sekaisin että kestää vielä pitkän aikaa mutta sitä mieltä olen että jos ne ei 2 vko päästä ala ni ei ne mielestäni voi ihan KOKONAISTA kuukautta olla myöhässä ja vielä reilua!! en tiedä.. tämä vaavi olisi niin toivottu, mutta kun noita negatiivisiä on jo niin paljon että en halua niitä enään yhtään!!! :LOL:

Mitä te muut ootte mieltä tästä mun sekoilusta?? :)
 
Hei vain kaikille!:wave:

Uusi täällä!

Itse nyt kp19/28 ja outo tunne kasvaa kasvamistaan. Oviksen jälkeen nipistellyt ja vihlonut alavatsaa (aivastin äskettäin ja tuntui että halkean). Ei koko aikaa, mutta muutaman kerran päivässä. Lämmöt 36,9-37,2
Päänsärky on ollut jotain kamalaa, nenä on tukossa, mutta ns.yleistä pahoinvointia ei ole ollut. En jaksa liikkua, pienet kotiaskareet tuntuu raskailta, olen muuttunut pirttihirmusta laiskimukseksi. Rinnat on vähintäänkin turvonneet -ihan arpia tullut viikon sisällä :whistle:
Miten tuollaista voi tulla jo tässä vaiheessa kiertoa? Ovuloin viikko sitten perjantaina (laskurin mukaan maanantaina, mutta höpöhöpö).. Lisäksi suussa veren maku mitä ei saa millään pois.. Laitetaan vielä tämä näin uutena, että saan jalkoihin suonenvetoja melkein joka ilta.. Voisikohan liittyä asiaan mitenkään?

Vielä pitäisi ainakin viikko odotella että uskallan alkaa testaamaan :heart:
 
Heippis vaan kaikille! :flower:
Olen jo jonkin aikaa seuraillut tätä palstaa ja vihdoin päätin rekisteröityä ja esittäytyä.
Eli itse olen kohta 3kymppinen ja mieheni 35. Ensimmäisestä haaveillaan. Minipillerit lopetin n. 3 kuukautta sitten ja kierto on ollut sen jälkeen ihan miten sattuu, eli tuurilla mennään.
Nyt on ollut viikon verran "outoja" tuntemuksia. Alaselkä on ollut kipeä, minua närästää (mitä ei ikinä tee!), pohkeita pakottaa, ja vessassa saisi juosta koko ajan; pissaa tulee paljon!, herään aamuisinkin viimeistään 6 aikoissa pakottavaan vessatus-tunteeseen. Mieliala on ollut kumman kiukkuinen,ja pinna tuntuu tosi lyhyeltä.. Noh,voihan olla että on jotain muuta, mutta jos kumminkin.. Testiä en ole edes haaveillut vielä tekeväni. Tsempit kaikille,ja ehkä täälläkin viel tärppää! :)
 
Uskalsinpas minäkin kirjautua tänne :)
Löysin palstalle kun on viime aikoina ollut harvinaisen kummallinen olo ja googlailin vähän osviittaa että pitäiskö lääkäriin juosta vai odotella ja katsoa että jos menkat ei tulisikaan :heart:

Ikää on siis mulla 23 ja miehellä pari vuotta päälle, ensimmäisestä toivotaan. Jätettiin ehkäisyrengas pois jo joskus helmikuussa mutta haluttiin odotella vielä ekoja luomumenkkoja ennen yrittämistä. Nyt on menossa niiden jälkeen sitten kp25/31-34.
Ovulaatio oli kp17, ja täytyy sanoa että niin menkkaista oloa ei oo ikinä ennen ollu, ja siitä asti on ollut elämä sekasin :whistle: .

- oviksesta alkaen alamahassa menkkakipumaista oloa, välillä häviää hetkeksi ja sitten taas voimistuu
- nännejä aristaa
- tavallisesta poikkeavaa väsymystä
- muutama päivä sitten alkanut aivan puskista tullut hiivatulehdus
- lämpökin on ollu 37,1 tässä muutamana iltana kun on tullu mieleen mittailla näiden keskustelujen lukemisen jälkeen :D

Muuten olisin kattellu kierron loppuun kaikessa rauhassa kun on pientä flunssaakin ollut, mutta soitin varmuuden vuoksi terveysneuvontaan kun on vatsakivut ollut välillä tosi teräviä ja pääsiäisenä epäiltiin umpparia.
Siellä oli sitten todella tyly täti, joka suhtautui alentuvasti ja suorastaan ilkeästi, ilmoitti että raskaus se ei ainakaan voi olla näin varhain ja mulla on varmaan tulehdus munajohtimessa tai kohdunulkoinen raskaus ja se varmaan johtaa sitten munajohtimen räjähtämiseen mikä on hengenmenoa :'(

Nyt olen sitten itkeskellyt kotona kauhuissani illan ja yritän varmaan varata huomiseksi ajan lääkäriin. Onko kenelläkään plussanneella ollut näin varhain oireita vai onko tää sitten vaan joku mystinen tulehdus?
 
parel älähän liikoja pelkää, nuo voivat tosiaan olla varhaisia R-tuntemuksia! =)

Alkiolta mene aikaa n. viikko kohtuun matkatessa ja kiinnittymiseen jokunen päivä.
Siulla olisi nyt menossa dpo 7 - 9pvä hedelmöittymisestä ja voisit testailla ensimmäisiä kertoja aivan pian, ehkäpä dpo10

Tuossapa plussanneiden R-oirepino..
http://kaksplus.fi/keskustelu/t954227

Plussatuulia puhaltelen PUUUUH!! :whistle::heart:
 
Vielä en ole testannut, mutta kirjaan tänne lisää ylös näitä "oireita"..
*Tekee kamalasti mieli koiran märkäruokaa! :LOL:
*Polvet on kipeät
*Lämmöt tosi korkealla
*Flunssa + lievä kurkkukipu
*Yöheräily, herään joka aamu 4 aikaan enkä enää saa nukuttua, levoton.. Nukkumaan mentäessä tarvitsen 2 peittoa ja villasukat, mutta aamulla ihan hiestä märkä
*Paha olo ja veto pois
*Rinnat repiää ihan just
*Viiltelevä kipu alavatsassa ja välillä myös jossain mitä en osaa paikantaa (huomattavasti alempana)
*Nippailu

Testaan ihan muutaman päivän päästä
 
mur-mur suurkiitos :flower: Tänään kävin sitten terveyskeskuksessa ja lääkäri sanoi että vaihtoehtoja on todennäköisesti kaksi, joko raskaus tai vaan oma heräilevä hormonitoiminta. Painotti tuota hormonitoimintaa, luulen että sillä oli tarve hieman toppuutella kun mun vauvakuumeeni oli pikaisen keskustelun jälkeen aika ilmeinen :D
Sain huomisaamuksi lähetteen labroihin, pissatestiin ja verikokeisiin, vaikka niissäkään ei kuulemma välttämätä vielä näy vaikka olisikin raskaana...

Onko kenelläkään tietoa, missä vaiheessa raskaus näkyy verikokeissa?
 
parel mie olen myös usein käynyt veritestissä ja labratäti sanoi että ihan heti kun alkio on kiinnittynyt..ei kuitenkaan vielä oviksesta 2pvän päästä?..jos tarkoitit hedelmöittymisellä ovista prinsec..luulisin että aikaisintaan n. 8pvä:n päästä..

Löysinkin tuollaista tietoa..
Lääkärit käyttävät kahdenlaisia verestä otettavia testejä raskauden selvittämiseksi. Testillä voidaan havaita HCG -hormoni aikaisemmin kuin virtsatestillä. Testillä havaitaan raskaus noin 6-8 päivää ovulaation jälkeen
..parel jos lääkäri antoi lähetteen verestä katsottavaan r-testiin, raskauden luulisi näkyvän jo, siullahan kulunut 10pvä oviksesta, huomenna jo 11..ja raskauden katsotaan alkaneen kun arvo on yli 5..
 
Äääh, epävarmuus jatkuu :x Ne otti testin pissasta (negatiivinen kuulemma), mutta sanoivat samaan hengenvetoon, että ei siitä kannata vielä masentua, jos ei menkkoja kuulu niin kahden viikon päästä sitten uudelleen sinne...verikoe oli kuulemma tulehdusarvoja ym. varten, varmistelevat vielä ettei oo mitään sen suuntaista. Eipä tässä sitten muu auta kuin odotella ja toivoa parasta :)
 

Yhteistyössä