Ekö saa tuulettaa jos on koneellinen ilmanvaihto?

  • Viestiketjun aloittaja Eila
  • Ensimmäinen viesti
Eila
Olen kuullut että jos laitetaan koneellinen ilmanvaihto, ei saisi tuulettaa ikkunasta tai ovesta?? :eek:
Onko näin?
Ja jos joskus vähän tuulettaa, pitää vaikka ikkunaa auki, onko siitä jotain haittaa ilmastointijärjestelmälle?

Olen sellainen ihminen että olen tottunut yleensä joka päivä esim makkareita tuulettamaan, raikastuu ilma ihanasti.

Jos ei saa tuulettaa niin jääköön uusi talo ilman koneellista iv :kieh:
 
Tuuelttaa ei tosin tarvitse jos on kunnon ilmastointi! Toki jos savua tulee sisälle tai joku voimakas haju tai muuta sellasta mutta raikasta ilmaa tulee kyllä koko ajan jos ilmastointi pelaa B)
 
Joka aamu tuuletan makkarin ja nyt kesällä nukutaan yöllä ikkuna ihan levällään. Ilmanvaihto siis on, ei ilmastointia. Paitsi ilmalämpöpumppu jota en yöllä viitsi huudattaa viilentämässä. Kyllä mua ärsyttää tämä nykyajan talo, jossa on muovit seinien välissä. Olispa joku vanha hirsitalo! =)
 
Eikös tuo koneellinen ilmanvaihto ole pakollinen nykyisin? Työkaverin piti laittaa se hirsitaloonkin. Meillä uusi kerrostaloasunto ja em. ilmanvaihto, nytkin terassin ovi auki ja tuuletellaan joka päivä kesäisin. Talvella ei tarvinnut, aika raikasta muutenkin. Paitsi ruoankäristämisen jälkeen... Eri asia ois, jos olis ilmastointi, sen kanssa pitäisi toimia niinku autonkin ilmastoinnin kans.
 

Yhteistyössä