Eksän tyttöystävä leikkasi lasten hiukset!

  • Viestiketjun aloittaja kiukkuinen äiti
  • Ensimmäinen viesti
kiukkuinen äiti
Suutuinko mielestänne turhasta kun raivostuin eksälle ja tämän nyksälle lasten hiustenleikkuusta? Olivat olleet lähes kuukauden isällään ja tulivat tänään kotiin. Toki tämä nainen on kampaaja ammatiltaan mutta ei pitäisi leikata ilman lupaani koska hiuksissa ei ollut mitään vikaa.

Kaiken lisäksi eksä ilmoitti että olivat olleet jossain hänen uuden naisystävänsä sukujuhlissa ja hiukset olivat epäsiistit. Ja 11v tytölle oli laitettu pari raitaa koska itse niin halusi. Tämä nainen on itse lapseton eikä selvästikään ymmärrä mistä asioista lapset itse saavat päättää.
 
vieras
No olisit tyytyväinen, että laittoi lastesi hiukset kuntoon. Säästyi sinulta pitkä penni. Vai oliko ongelma nimenomaan se, että hiusten laittaja oli exän tyttöystävä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja kiukkuinen äiti:
Suutuinko mielestänne turhasta kun raivostuin eksälle ja tämän nyksälle lasten hiustenleikkuusta? Olivat olleet lähes kuukauden isällään ja tulivat tänään kotiin. Toki tämä nainen on kampaaja ammatiltaan mutta ei pitäisi leikata ilman lupaani koska hiuksissa ei ollut mitään vikaa.

Kaiken lisäksi eksä ilmoitti että olivat olleet jossain hänen uuden naisystävänsä sukujuhlissa ja hiukset olivat epäsiistit. Ja 11v tytölle oli laitettu pari raitaa koska itse niin halusi. Tämä nainen on itse lapseton eikä selvästikään ymmärrä mistä asioista lapset itse saavat päättää.
Kai isäkin voi lasten hiuksista päättää?
 
jd
kyllähän ois voinu exä sulle soittaa ja kuulostella et aateltiin lasten tukat leikkaa ja kertoo millasix..tuskinpa säkään siltä lupaa kysyt ku viet kampaajalle vai?kinkkisiä juttua kyl..
 
Kyllä 11v voi päättää että haluaa tukkaansa leikattavan, lisäksi hänhän oli isänsä luona eikä isällä ole sentään velvollisuutta kysellä äidiltä hiuksenleikkauslupaa.

Mun 11v tytöllä on aina tosi nätisti tukka kun tulee isältään koska isän nykyinen vaimo osaa esim. laittaa älyttömän kauniit ranskalaiset letit, kiharat ja kaikenlaiset kampaukset, itse en todellakaan osaa. :ashamed: Tyttö käykin nykyään sen kautta aina esim. kaikkiin juhliin ja se on todellakin ok.
 
xxx
mun mielestä ok. paitsi jos mun tyttöjen hiukset leikattais ihan lyhkäseksi sitten vois kiukku tulla.. mutta kyllä ton ikänen osaa jo sanoa mitä haluaa tukalleen tehdä!!
 
Noh mun ex leikkasi nyxänsä toimesta tytön hiukset...ja vedin herneet pikku nenääni! Minulta ei kysytty.....noh tää oli näitä tempauksia kun mun nenälle yritetää hyppii!!ja hiukset sitten pilalla..eri asia jos ammattilainen leikkais luvan kans...ja koen jotenkin et minä päätän...koska mulla yksinhuoltajuus..mut se pahempi et vittuillakseen leikattiin!!
 
bög
minusta myös isällä on oikeus päättää lasten asioista, varsinkin jos uskot heidät isälleen kuukaudeksi. Meidän pojan hiukset ainakin kaipaavat jo kuukauden jälkeen leikkausta ja olisin tyytyväinen jos sen saisi ilmaiseksi. Kustantaa ihan tarpeeksi nuo lapsten hiusten leikkaukset.
 
sananen vain
Aina te ex-akat jaksatte olla katkeria exän uudelle naisystävälle. Tosiaankin, olisit onnellinen, että lasten hiukset ovat nyt siistit. Säästit rahaa kun ei tarvitse viedä parturiin /kampaajalle. Mihin sinun lupaasi tarvitaan? Olet vaan katkera ämmä ku lapsilla on ollut isänsä luona kivaa. Ja ilmeisesti sinä et olisi antanut niitä raitoja laittaa joten ihan oikein ova tehneet. Lopeta niuhoominen ja elä omaa elämääsi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
leikkasi koska lasten isä antoi lapsille luvan leikkauttaa ja värjätä?
Niin.

Hiertääkö tässä eniten se että nimenomaan uus tyttöystävä suoritti tämän teon?
Entä jos isänsä olisi käyttänyt lapsia 'ulkopuolisella' kampaajalla?
Kerrotko sinä lasten isälle aikeistasi lastenne hiuksien suhteen?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
kyllä 11v. saa jo päättää omista hiuksistaan
Paitsi ei värjäämisestä, sillä...

Hiusten värjäys lisää allergioita
julkaistu 03.05.2006 klo 10:39, päivitetty 29.10.2008 klo 21:40

Hiusten värjäysaineitten aiheuttamat allergiat ovat lisääntyneet. Lisäksi monet oireet saattavat ilmetä vasta pitkän käytön jälkeen. Toksikologian dosentti Eeva-Liisa Sainio suosittaakin, etteivät lapset ja nuoret käyttäisi hiusten värjäysaineita.

Erityisesti lasten, mutta myös nuorten pitäisi välttää hiusväriaineita.

- Lapsia pitäisi suojella ja vanhempien pitäisi suorastaan kieltää, etteivät alle 14-vuotiaat värjäisi hiuksia.

- Aineet imeytyvät ihon läpi, eikä tiedetä, mihin ne menevät ja kuinka kauan ne elimissä ovat ja mitä ne aiheuttavat. Ongelma on vakava, sanoo Ylen Aamu-TV:ssä haastattelema toksikologian dosentti Eeva-Liisa Sainio.

http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2006/05/hiusten_varjays_lisaa_allergioita_204037.html
 
kete
Alkuperäinen kirjoittaja DarkVanillaDevil:
Noh mun ex leikkasi nyxänsä toimesta tytön hiukset...ja vedin herneet pikku nenääni! Minulta ei kysytty.....noh tää oli näitä tempauksia kun mun nenälle yritetää hyppii!!ja hiukset sitten pilalla..eri asia jos ammattilainen leikkais luvan kans...ja koen jotenkin et minä päätän...koska mulla yksinhuoltajuus..mut se pahempi et vittuillakseen leikattiin!!
Uusiutuva luonnonvara, joten ei huolta sinullakaan :) Ota ihan rennosti, kyllä ne hiukset kasvaa. Minä päätän. Miksi olet päättänyt et lapsi on voinut mennä isälle jos olet noin tiukkis.
 

Yhteistyössä