Elääkö täällä kukaan tällaista elämää?

- asut hienostoalueella
- sinulla on hyvä palkka
- työ on kaikki kaikessa
- sanavarastossa kuuluu koko ajan työkeskeisiä sanoja kuten "dedlain"
- lapset on puettu Gantin, Gymboreen ym. hienostomerkkien vaatteisiin
- työasusu on jakkupuku ja korkokengät
- laukkuna on joku merkkilaukku kuten Gucci tai Louis Vuitton
- käyt usein viikonloppumatkoilla Euroopan kaupungeissa
- käyt usein kahviloissa ja tilaat sieltä jonkun erikoiskahvin kuten cafe latte ja sitten siemailet sitä kahvia tunnin siinä hienostokahvilassa
- et käy Lidlissä tai Alepassa, koska ovat köyhälistön kauppoja
- lentomatkat aloitat aina "launtsin" kautta
- puhelin on koko ajan mukanasi
- hoidatat itseäsi hoitoloissa
- kodinkoneet kotona on aina parempaa merkkiä, ei mitään Upoa
- et käy Ikeassa vaan hienommissa liikkeissä
- puheessa kuuluu muutenkin ulkomaalaisperäisiä sanoja tuon loungen ja deadlinen lisäksi
- lapsia on korkeintaan kaksi ja lapsilla on pitkät hoitopäivät, koska pitäähän mamman käydä töissä ettei menetä urastatustaan
- halveksut kotiäitejä ja mietit, että miten joku kehtaa jäädä kotiin vuosiksi lasten kanssa
- meikkaat ja huollat hiuksiasi jatkuvasti

Elääkö joku tämänkaltaista elämää ja viihdytkö elämässäsi?
 
"jepajee"
No nämä on mun kohdalla totta:

- asut hienostoalueella
- sanavarastossa kuuluu koko ajan työkeskeisiä sanoja kuten "dedlain"
- laukkuna on joku merkkilaukku kuten Gucci tai Louis Vuitton
- käyt usein viikonloppumatkoilla Euroopan kaupungeissa
- käyt usein kahviloissa ja tilaat sieltä jonkun erikoiskahvin kuten cafe latte ja sitten siemailet sitä kahvia tunnin siinä hienostokahvilassa
- et käy Lidlissä tai Alepassa, koska ovat köyhälistön kauppoja
- lentomatkat aloitat aina "launtsin" kautta
- puhelin on koko ajan mukanasi
- hoidatat itseäsi hoitoloissa
- puheessa kuuluu muutenkin ulkomaalaisperäisiä sanoja tuon loungen ja deadlinen lisäksi
 
[QUOTE="mä";25002158]En elä, täytyi vaan tulla kysymään että miksi noin riidanhaluinen avaus? Et ilmeisesti arvosta ko. ihmistyyppiä? Eikai ura ja raha kenestäkään huonompaa tee?[/QUOTE]

Ei riidanhaluinen vaan ainoastaan ihan kiinnostuksesta kysyn. =)
 
- työ on kaikki kaikessa
- puhelin on koko ajan mukanasi

Nämä on ainoat, jotka osuu edes lähelle. Työkään ei ole kaikki kaikessa, mutta se on niin iso osa elämää, oikeastaan elämäntapa, että on vaikea kuvitella muunlaista elämää omalle kohdalle.
Puhelin on aina mukana (vaikken aina siihen vastaakaan), jos ei joskus satunnaiseen unohdu vartiksi sisään, kun käyn pihalla. Tai toiseen huoneeseen niin, etten kuule sitä.

Muilta osin en voisi elää listan kaltaista elämää. Mutta jos joku voi ja viihtyy siinä, niin hyvä että on omat valinnat osuneet kohdilleen.
 
"jepajee"
niin ja vielä omalla kohdallani haluaisin sanoa, että nuo arvoalueet, merkkivaatteet yms. ei liity millään tavallaa siihen, että ihminen olisi myös uraohjus ja pelkästään työkeskeinen. Itse olen kotiäiti, mutta käyn kahviloissa, matkoilla ja ostan laatua. Mieheni on erittäin hyväpalkkaisessa työssä, ja minun sukuni on varakasta.
 
"tyttö"
onko gymboree joku hienosomerkki??? niitä muksun vaatekaapit täynnä. niitä vittu-laukkuja ei ole mutta burberry löytyy. lidlissä käyn ja stockmannissa kans, hyvällä paikalla asun,pääsen pyörällä ja autolla ja junalla,kodinkoneet kierrätyksestä,lennän joskus ulos baareista,riittääkö se? töissä käyn,jonkun pitäis maksaa laskut?
 
Mulla ei ole lapsia, mutta aika pitkälle kyllä pitää paikkansa. Tai no en nyt ole varma onko toi työ kaikki kaikessa, mutta tärkeä kuitenki. Työhön kuuluu yritysasiakkaiden kanssa neuvotteluja jonne ei oikein voi suoraan lenkkipolultakaan tulla. Siksi kaapissa jakkuja ja naamassa meikkiä.

Ikeaa, Alepaa tai Lidliä ei ole mitään tässä lähellä, joten niissä ei siksi tule usein käytyä. Kahviloissa en kyllä ikinä käy yksin, mutta kavereiden kanssa välillä. Launtsissakin joskus tullut pyörähdettyä, mutta ilmankin on kiva matkustaa. Ihan tavallinen kuolevainen koen silti olevani.
 
Muokkasin osuvampaan muotoon
- asut hienostoalueella
- sinulla on hyvä palkka
- et käy Lidlissä tai Alepassa
- puhelin on koko ajan mukanasi
- hoidatat itseäsi hoitoloissa
- kodinkoneet kotona on muuta kuin Upoa
- et käy Ikeassa vaan umpipuisia mööpeleitä myyvissä liikkeissä
- mietit, että miten joku JAKSAAKIN jäädä kotiin vuosiksi lasten kanssa
- meikkaat ja huollat hiuksiasi

Elääkö joku tämänkaltaista elämää ja viihdytkö elämässäsi?
Kyllä viihdyn.
 
Niin ja viihdyn elämässäni. Ketään en halveksu, varsinkaan kotiäitejä. Kuitenkin koen tärkeäksi etten lasten takia heitä omaa uraa ja mielenkiintoista työtä kankkulan kaivoon. Se että minä haluan lasten teon jälkeen nopeasti takaisin työelämään ei tarkoita etteikö meidän lapsille saataisi lähipiiristä hoitajaa (mieheni tai mummot) ja tietysti itse voisin tehdä enemmän etänä kotoa töitä tai vaikka osapäiväisesti.
 
La Dee
Metsään menii, paitsi meikkaan ja huollan hiuksiani kuitenkin... ihan tarpeeksi. :D
Eikä mua kiinnosta. Ja tuun ihan hyvin toimeenkin. Oon vapaa kaikesta status-kuonasta, voin tehdä mitä haluan.
 
"vieras"
Sä yrität maalata jotain hienosto-mamman kuvaa, mutta huvittaa muutamat noista sun "hienoista" jutuista... vai deadlinet ja muut vierasperäiset sanat työasioista puhuttaessa on hienostoa? Kahvilakahvi? Itsestään huolehtiminen? :LOL:

Ihanan lapsellinen mielikuva, ja jotenkin kuultaa läpi että mielikuvien takana on aika tavis-tallukka jonka kuvitelmat perustuu johonkin saippuasarjoihin ja joka ei käy töissä ollenkaan, kun normijutut on muka jotain hienostelua.
 
[QUOTE="vieras";25002276]Sä yrität maalata jotain hienosto-mamman kuvaa, mutta huvittaa muutamat noista sun "hienoista" jutuista... vai deadlinet ja muut vierasperäiset sanat työasioista puhuttaessa on hienostoa? Kahvilakahvi? Itsestään huolehtiminen? :LOL:

Ihanan lapsellinen mielikuva, ja jotenkin kuultaa läpi että mielikuvien takana on aika tavis-tallukka jonka kuvitelmat perustuu johonkin saippuasarjoihin ja joka ei käy töissä ollenkaan, kun normijutut on muka jotain hienostelua.[/QUOTE]

Jos ihmisen arkipuheessa vilahtelee koko ajan näitä deadlineja ja muita vastaavia niin onhan siinä jo työohjuksen makua. Tuossa kahvissa ajatus oli se, ettei tavallinen kahvi kelpaa, kun pitää olla jotain hienomman nimistä.

Mitä tähän muuten liittyy minun ulkonäköni?
 
[QUOTE="Sirkkeli";25002304]Mikä toi launtsi on, minkä kautta lähettään lentämään?[/QUOTE]

Aula, johon pääsevät ensimmäisessä tai bisnesluokassa matkustavat. Moni käyttää siitäkin ihan englanninkielistä sanaa lounge, puhutaan tyylillä "Meillä on se deadline huomenna, tehdään juttu valmiiksi loungessa ennen matkalle lähtöä".
 
"vieras"
Jos ihmisen arkipuheessa vilahtelee koko ajan näitä deadlineja ja muita vastaavia niin onhan siinä jo työohjuksen makua. Tuossa kahvissa ajatus oli se, ettei tavallinen kahvi kelpaa, kun pitää olla jotain hienomman nimistä.

Mitä tähän muuten liittyy minun ulkonäköni?
Missä mä sun ulkonäöstäs mitään kirjoitin?

Kuule ei nykyään mikään työOHJUS tarvitse olla, kun sanasto vaan englannistuu ja -voi kauhistus- jopa täytyy pärjätä toisinaan ihan lontoon murteella, kun kansainvälistä toimintaa on joka lafkassa.

Tavallinen kahvi ei kelpaa? Siis häh? Kahviahan se on, oli sitten espresso, latte tai mikä tahansa.

Sulla taitaa olla joku alemmuuskompleksi?
 

Yhteistyössä