eläinallergiasta..

Meidän 7kk pojalla kutiaa silmät ja nenä hillittömästi. Välillä myös ihotumaa silmä luomilla. Meillä on koira, niin tuli mieleen voisikohan johtua siitä? Vanhemmat ollaan allergisia eläimille. Voiko jo näin nuorena tulla eläimistä oireita, kun olen kuullut väitteen että ei näin pieni vauva reagoi vielä.. Onko kokemuksia? Ja minkälaisia oireita tullut eläimistä??
 
allergikon äiti
Meidän poika alkoi oireilla koiralle 3kk:n ikäisestä,silmät kutisivat,nenä vuoti ja yski,myös iho-oireita tuli.Nyt 1v 4kk ja saa kamalan ihottuman jos on samassa autossa missä on ollut koira.Meillä ei ole koiraa mutta äidilläni on ja siellä ollessa poika oireili jo vauvana.Nyt vasta 1v 3kk iässä todettiin verikokeella todella paha koira-allergia,ei voida käydä missään missä on koiria eikä myöskään meillä voi käydä.Pojalla myös monta muuta allergiaa.Eli voi kyllä olla hyvinkin koiralle allerginen,ihan verikokeessa selviää,kannattaa käyttää.Itse olen myös allerginen kaikille eläimille joten poika on perinyt multa kaikki eläin allergiansa :/
 
Mietin itsekkin tuota koira-allergiaa, kun meillä on 8 kk:den ikäisellä pojalla ollut jo pari kuukautta iho-oireita. Maito ja muna allergia todettuna, lisäksi atooppinen iho. Puolivuotiaana ihotesteissä oli koira negatiivinen.
Koira ymmärtääkseni vaatii usein suht. pitkän altistumisen. Taidankin pyytää muiden ohessa sen vielä uusimaan, hankaliahan nämä on....
 
skye
Meidän pojalla todettiin 8kk ikäisenä koira-, kissa- ja kananmuna-allergiat, koira noista voimakkaimpana. Meillä oli koirat silloin sisätiloissa, nyt ovat ulkona. Oireina oli ihottumaa ja kutinaa, sekä silmien turvotusta. Testeihin vaan, verikokeistahan ne ottaa noin pieneltä vielä... Ja nythän on siitepölyaikakin menossa, joten kannattaa varmaan samalla vaivalla testauttaa nekin.
 

Yhteistyössä