Elämää kahden lapsen kanssa :)

Eli tänne voi kirjoitella miten sujuu elämä kahden lapsen kanssa. Vertaistukea ja muuta mukavaa arjen jakamista ;)

Laitetaanko syntyneitä vauvoja,tähän etusivulle? vaiko vain pelkkää keskustelua? ehdotuksia otetaan vastaan :)
 
Mä voinkin aloittaa ja kertoa,että meillä menee nyt oikein hyvin. Alkuun meinas olla hankaluuksia isoveljen "univaikeuksien" takia,mutta sit kun sain onnistuneesti unikoulun suoritettua ja ei tarvii viettää enää montaa tuntia makkarissa aikaa nukuttamassa,niin johan riittää aika sit molemmille lapsille:)

Tyttö kasvaa oikein hienosti omilla käyrillään.. On kuulemma vähän pullukka,mutta niin rintaruokitut lapset saa ollakin.. (ja muutenkin lapset,mutta siis näin tää meidän sh sen ilmaisi).. on siis pelkästään imetyksellä,ei olla edes kokeiltu pulloo,kun ei mulla ole ollu menoja/tarvetta.. Tylsä minä :D

Rokotuksetkin saatiin nyt viime ke 3kk neuvolassa ja niitä vähän on itkeskellyt.. painoa olikin jo hienosti se 6120g (5410g viime neuvolassa) ja pituutta 58,9cm (55,5cm).. Eli hyvin onneks iasvaa..Ollaan käyty vauvauinnissakin nyt 3 kertaa ja viimeks sai jo sukeltaa.. Teen vain koko ajan virhettä,että kun sukelluksen jälkeen uintiliikettä pitäis jatkaa,niin kun tyttö alkaakin itkemään (ei siis mitään vakavaa,säikähtää vaanvarmasti sitä,kun mennään veden alla) niin nosta syliin,vaikka se olis tärkee jatkaa sitä,että likka tajuais,että eihän siinä ole mitään hätää... :)

Enpäs mä osaa ihmeempiä enään kertoa. .kaikkee kivaa ja ei niin kivaa on kerenny 3kk aikana sattua,mutta sehän on vain elämää :)

taiska ja typy 3kk ja 13pv:)
 
Kiva idea tälläinen taiska! :wave:

Meillä tyttö on nyt kohta 6kk, enkä oikein voi käsittää, että aika on mennyt näin nopeaan! Kaiken kaikkiaan arki kahden lapsen kanssa on ollut paljon paljon helpompaa kuin alunperin kuvittelin. Ihana olla kotona lasten kanssa ilman mitään työ/päiväkotirumbaa. Pomo soittelikin jo töistä ja kyseli, milloin olisin tulossa takaisin, mutta sanoin, ettei nyt ainakaan vuoteen vielä odottelis. ;)

Meidän pikkuinen on ihanan nauravainen ja tyytyväinen lapsi. Nauraa räkättää varsinkin isosiskon puuhille ja nyt viime päivin koiratkin on alkaneet huvittamaan.

Neiti tankkailee yössä yleensä 3-4 kertaa, mutta se ei haittaa kun nukutaan vierekkäin eikä kuitenkaan herää imetyksiin. Vähitellen ollaan aloiteltu myös sormiruokailua ja ihan mukavasti on lähtenyt käyntiin. Maistellaan avokadoa, bataattia, kurkkua, omppua, banaania, porkkaa, kukka- & parsakaalta jne.

Eli rauhallisissa merkeissä ja kevättä odotellessa täällä. :) Olispa kiva kuulla muidenkin pikkukakkosen saaneiden kuulumisia!

Lumi & muru 5,5,kk
 
Minäkin mielelläni kuulumisia tänne laittelen... Kiitos vaan taiska . :)

Meillä poika kohta 7vk. Ja kahden lapsen kanssa elo on ollut yllättävänkin helppoa. Tyttö 4v auttaa uskomattoman paljon vauvan hoidossa, laittaa tuttia ja pitää seuraa vauvalle kun hereillÄ. Poika tykkää katsella eniten siskoaan silmät suurella, kyllä lapsi lapsen tuntee näköjään jo noinkin nuorena. :)

Poika on kiltti ja eikä turhia kitise. Nyt viime aikoina tosin sylissä tykkäisi päivisin olla eniten. Vaunuissa tykkää myös nukkua. Rintamaidolla mennään täysin ja hyvin poika kasvaa. Hän siis syntyi 5vk etuajassa ja painoi vaan 2050g... Nyt reilussa 6 viikossa paino noussut jo 3270g ja pituuttakin tullut 8,5cm syntymästä. Ei lisämaitoa ei tarvita. Tissillä viihtyy päivisin 2h välein. Öisin onneksi 3,5-3h syöttövälit, mut joutuuhan tuota tarpeeksi herään. Vaikka kuinka menee aikaisin sänkyyn vauvan nukahtaessa iltaisin ja vaikka vuoteessa olisit yöllä ollut jopa 9h, silti aamulla kun alkaa laskemaan on unta nippa nappa kertynyt 5-6h... Syöttämiset ja uudelleen nukahtamiset vauvalla kun kestää viel yhteensä sen 45min, joskus jopa tunnin... Mut josko se aika helpottais kun poika kasvaa ja alkaa kiinteitä syömään... ehkä? Ei muista enää esikoisen ajoilta mitään. :) Meillähän soseetkin pitää aloittaa 3kk iässä vaikka rintamaidolla kasvaisikin hyvin, keskoselle semmoiset ohjeistukset on annettu... Eli ei enää montaa viikkoa, hui kauhistus, ja vasta kotiuduttiin sairaalasta. :O

Mut ihanaa on aika täällä kotona lasten kanssa, vaikka välillä väsyttääkin yöheräilyt! :heart: Meillä ristiäiset 2vk päästä edessä, niitä pitäis alkaa suunnitella. Nimi sentään on jo tiedossa ja kummit. ;)

Toivotaan et tähän ketjuun aktivoituisi väkeä... oli jo melekosen hijaista tuolla edellisessä ketjussa ni ei itsekään jaksanut aktivoitua jotenkin...

Nopponen ja "Julli"-poika (kuten mieheni häntä kutsuu... :LOL:) lähes 7vk
 
Meilläkin on mennyt pikkukakkosen syntymän jälkeen erittäin hyvin, oikeastaan mitään vaikeampaa ei ole ollut. Sisko otti veljensä hyvin vastaan ja viihtyy lattialla touhuilemassa ja veli viihtyy vieressä jopa pari tuntia useamman kerran päivässä, mulla on siis melkeinpä ollut enemmän aikaa muillekin kotijutuille kun esikoisen aikaan! Tyttö meillä on nyt 2v1kk ja poika 5kk1vkoa. Aika menee niin nopeasti, kohta tulee jo puolivuotta täyteen...

Yösyönnit poika lopetti 1,5kk kuten siskonsakin, tosin oli välillä flunssassa niin heräsi aamuyöstä syömään kun päivällä ei ruoka oikein maistunut, nyt sekin on jo mennyt ohi. Itse en vaan ole nukkunut niin paljoa, illasta kun liian kiva viettää lapsetonta aikaa niin tulee valvottua miehen kanssa aina liian myöhään.

Aika leppoisaa on ollut vaikka tytöllä pientä uhmaa välillä, vauvaan ei onneksi kohdistu.

Mitään harrastuksia meillä ei ole, ollaan silloin tällöin tapailtu muutamien äitien kanssa joilla suunnilleen saman ikäiset lapset ja nyt muutettiin uudelle alueelle niin perhekahvilassa/kerhossa ajattelin alkaa käymään. Esikoinen ei vielä käy missään, ajattelin että myöhemmin vois alkaa jossain taaperokerhossa käymään, ehkä vasta syksyllä.

Tällä hetkellä meillä ois pientä haavetta myös kolmannesta lapsesta pienellä ikäerolla, yritystä ei kuitenkaan vielä vähään aikaan ole tulossa. Mutta ihanaa katsoa kun ovat toisilleen niin tärkeitä ja naureskelevat toistensa jutuille=)

Saraheinä&Jooa 5kk
 
Hei vanhat tutut! :) Mukava lukea teidän kuulumisia, vaikka harvoin mulla on nykyisin aikaa vastailla tai kirjotella mtn.

Hattua nostan teille kaikille jotka imetätte! Meillä syödään pulloa, omaa maitoa vielä toistaseks.. mutta suunnittelen siirtyväni korvikkeeseen kun nuo on 3 kk, ellen jo aiemmin. :) Helpompi mun mielestä tuo pulloshow kun kahden imetys. Laiskako ;)

Meillä menee kanssa ihan hyvin. Vauvat syö päivisin 2-3 tunnin välein ja öisin 3-4,5 t. Päivällä valvoskelevat jo melko paljon, mutta mitään seurustelua tai hymyjä en oo vielä bongannu.. :D

Ristiäiset ohi ja silleen!

Omppu, veli ja sen sisko 7 viikkoa 1 päivä <3
 
Nohuh! Ihana kun ootte kirjottanu kuulumisia.. Mihin tää kaikki aika oikein katoaa. Aina kun oon aatellu,että "no nyt mä kirjotan" niin sit on jotain muuta mitä onkin pitäny tehä tai tyttö alkanut kitistä justiin sillon,että on vain jääny. Ja toi mun reissaaminen tuolla vauvauinnissa pitää kyllä vielä enemmän kiireisenä,että ei sitten sitä vähääkään ole aikaa. Onneks kohta on kesä ja kärpäset,niin ei tarvii sitten mihinkään kauas mennä uiskentelemaan jos pääsisi ihan järveen uimaan.. Tästä kesästä vain taitaa tulla rankin pitkään aikaan,kun ok-talon rakennus alkaa ihan tässä parin viikon sisällä.. (toivon kyllä,että ite oon siellä mahd. vähän koska en usko,että musta on siellä mitään hyötyä..)

Muuten tänne ei mitään uutta eikä erikoista.. Likka oppi kääntymään eilen mahalleen ja sitä nyt sit harjotellu ahkeraan lisää.. :) Ihana seurata kun oppii koko ajan uusia taitoja ja miten mukavaa noilla sisaruksilla on jo nyt keskenään.. :).. Joko kaikki oottaa kesää yhtä innoissaan kun minä??
 
Kiva idea tämä taiska! Oon jo pari kertaa käyny lueskelemassa, jokohan saisin ite aikaiseksi kirjoitella kuulumisia.

Elämä kahden lapsen kanssa on paikoitellen ollut kovin takkuista ja lähinnä erittäin mustasukkaisen esikoisen kanssa. Hän periaatteessa rakastaa vauvaa, haluaa sylitellä ja silitellä, mutta joka päivä(edelleen) ulee hetkiä , että hän toivoisi vauvan "menevän takaisin mahaan" tai "roskiin". Imetystilanteet on pahimpia ja aina kun antaa huomiota vauvalle, myös esikoinen tulee paikalle hääräämään. Myös rakaudenosoitukset ovat varsin kovakouraisia välillä, että silmät saa olla täällä selässäkin. Mutta eiköhän tämä tästä, ihania ovat! :heart:

Vauva on rauhallinen tuumailija, nyt jo aikamoinen hymypoika ja juttelija. Seurailee veljensä touhuja kovasti ja nyt myös itse alkanut kiinnostua leluista. Tämä tapaus nukkuu toooosi paljon, enemmän kuin veljensä aikoinaan. Keskimäärin syö 2x yössä, joten koen saavani itsekin yöunta ihan ok. Ilmavaivoja pojalla on aina ollut kauheasti, mutta onneksi ne tulevat hyvin ulos, niin ei itketä. Sellainen kitinä vaihe kyllä oli, mutta nyt tuntuu helpottavan, varsinkin kun olen omasta ruokavaliosta jättänyt kaiken yleisesti ärsyttävän pois. Ihottumaa hänellä on kasvoissa ja nyt myös raajoissa, joten olemme menossa allergialääkärille allergioiden poissulkemiseksi.

Aika juoksee kauheaa vauhtia, jo nyt sydän pakahtuu pienistä vaatteista mitä siirtää sivuun, varsinkin kun tietää, että niitä ei meidän perheessä enää esille kaiveta. :'(

Kesää ja kärpäsiä odotellen,
Diiselikissa & poitsu 3kk 4pvä :heart:
 
Löysinpäs minäkin tänne. Meidän pikkukakkonen on nyt 7,5 viikkoa ja esikoinen 1v10kk ja rapiat. Molemmat poikia.

Meilläkin menee pääsääntöisesti ihan mukavasti, pikkuveljen tulo on kyllä ottanut esikoiselle koville. Toisaalta, oikeastaan imetyshetket ovat enää niitä pahimpia. Tekeytyy kyllä välillä itsekkin ihan vauvaksi, etten voisi huomioida vauvaa. Mutta toisaalta tykkää veljestään hirmuisesti, halaa ja pussailee. Naureskelevat jo toisilleen :heart:

Pikkuveli on hyvä nukkuja, herää kerran tai pari yössä syömään. Tuntuu jollain lailla olevan rauhallisempi tapaus kuin veljensä, jolla on ollut sata lasissa ensi hetkistä alkaen ;) Ihanat pojat:heart:

Mihinkään en vaihtaisi, vaikka välillä onkin rankkaa :) Ristiäiset on ohi ja nyt nautitaan kesästä ja lämmöstä, niin kauan kuin sitä riittää :)


Hjannah& Poika 7,5viikkoa:heart:
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä