Elän juopon kanssa.

  • Viestiketjun aloittaja "Ohdake"
  • Ensimmäinen viesti
"Ohdake"
[QUOTE="hmm";30367493]oletko tyytyväinen? jos et, tyydytkö kumminkin tyytymättömyyteesi vai haetko muutosta?[/QUOTE]

En ole tyytyväinen. Osittain tyydyn tyytymättömyyteeni ja osittain haen muutosta mahdollisuuksien mukaan.
 
"Ohdake"
[QUOTE="hmm";30367508]entä paljonko miehesi juo? käyttäytyykö ikävästi juodessaan tai aiheutuuko siitä muuten haittaa, kuten rahallisia ongelmia tai petettyjä lupauksia?[/QUOTE]

Juo päivittäin monta tölkkiä. Nykyään vähemmän kuin ennen. Joskus joi lähes 20 annosta päivässä, aloitti heti aamukahvin jälkeen. Nykyään aloittaa vasta iltapäivällä, joten muutos käytöksessä näkyy selvemmin; on erilainen ennen juomista kuin juotuaan. Nyt kun tämä kontrasti on tullut esiin, olen tajunnut että ikävä käytös johtuu juomisesta. Rahaahan siihen menee.
 
MrK
Yleensä juomiseen liittyy jotain syvällisempää, voi olla että tällä on masennusta, kyllästynyt elämään tai vastaavaa.
Alkoholistiksi ei tulla sen juoman takia, riippuvuuden aiheuttaa joku muu, eli hän pakenee jostain asiasta juomalla.
Teidän pitäisi keskustella avoimesti asiasta :)
En tarkemmin tiedä teidän suhteen historiaa, joten vaikea sanoa varmasti mitään.
 
"Ohdake"
[QUOTE="oho";30367573]Eli sinä käyt töissä? paljonko juomiseen menee rahaa?[/QUOTE]

Mä opiskelen. Tai ainakin yritän opiskella, vaihtelevalla menestyksellä. Eilen postitettiin Kelalle selvitys opintojen riittämättömästä etenemisestä. Rankkaa settiä.
 
"Ohdake"
Yleensä juomiseen liittyy jotain syvällisempää, voi olla että tällä on masennusta, kyllästynyt elämään tai vastaavaa.
Alkoholistiksi ei tulla sen juoman takia, riippuvuuden aiheuttaa joku muu, eli hän pakenee jostain asiasta juomalla.
Teidän pitäisi keskustella avoimesti asiasta :)
En tarkemmin tiedä teidän suhteen historiaa, joten vaikea sanoa varmasti mitään.
Onhan sillä kaikenlaista, mutta ei suostu tekemään asialle mitään. Hän halveksii kaikkia, joten ei hae apua. Keskustellut olen vaikka kuinka paljon, ei tunnu auttavan.
 
MrK
[QUOTE="Ohdake";30367610]Onhan sillä kaikenlaista, mutta ei suostu tekemään asialle mitään. Hän halveksii kaikkia, joten ei hae apua. Keskustellut olen vaikka kuinka paljon, ei tunnu auttavan.[/QUOTE]

Tuntuu pahalta.
Jos tiedät ja haluat kertoa mikä häntä vaivaa tarkemmin niin voidaan ehkä osata kertoa miten asiaa vois auttaa eteenpäin.
Se on kyllä tosi vaikea tehdä mitään jos ei miestä itseään muutos kiinosta...
 
"Ohdake"
[QUOTE="oho";30367597]Miten teillä rahat riittää?[/QUOTE]

Riittävät siihen, mihin niitä käytetään. Eivät aina tosin riitä siihenkään. Joutuu priorisoimaan. Emme voi käyttää rahaa juuri muuhun kuin peruselämiseen, emme kuluta matkusteluun yms. ylimääräiseen. Äitini auttaa kun ei riitä rahat ruokaan. Mutta rahaa hän ei enää anna, koska kaikki menee miehen kurkusta alas.
 
"Ohdake"
[QUOTE="jemina";30367704]Teillä on kaksi lasta. Nyt tuntuu pahalta (itsekin olen alkoholistin lapsi)

Miten luulet miehesi alkoholismin vaikuttavan lapsiin?[/QUOTE]

Hyvä kysymys. Viimeaikoina olen alkanut uskoa siihen, että lapset voisivat paremmin ilman juoppoisäänsä. Eli vaikutus tuntuisi olevan aika huono.
 
"jemina"
[QUOTE="Ohdake";30367722]Hyvä kysymys. Viimeaikoina olen alkanut uskoa siihen, että lapset voisivat paremmin ilman juoppoisäänsä. Eli vaikutus tuntuisi olevan aika huono.[/QUOTE]

Itsekin uskon siihen, että olisin voinut paremmin ja säästynyt paljolta masennukselta, jos äidilläni olisi ollut pokkaa lähteä suhteesta. Nyttemmin olen aika katkera äidilleni siitä, ettei hän eronnut juoposta isästäni.

Eli joo. Veikkaisin että lapset voivat paremmin eroperheessä kuin juopon vanhemman kanssa.
 
Smoke
Yleensä juomiseen liittyy jotain syvällisempää, voi olla että tällä on masennusta, kyllästynyt elämään tai vastaavaa.
Alkoholistiksi ei tulla sen juoman takia, riippuvuuden aiheuttaa joku muu, eli hän pakenee jostain asiasta juomalla.
Teidän pitäisi keskustella avoimesti asiasta :)
En tarkemmin tiedä teidän suhteen historiaa, joten vaikea sanoa varmasti mitään.
Ei pidä paikkaansa, ei juominen tarkoita masennusta tai pakenemista, voi juoda siksi että se on mukavaa.
Joka ilta tulee vedettyä lärvit, mutta ei vaikuta töihin menoon tms.
 

Yhteistyössä