Elätkö palkallasi?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Tuli mieleeni näistä kaikista työttömien ketjuista ja niistä syistä, miksi ei voi mennä töihin yhtään minnekään, kysymys: elätkö palkallasi? Vai maksaako sinun elämisesi joku muu (puolisosi tai veronmaksajat tukien muodossa)?
 
vierailija
Kyllä mä olen ihan tukien varassa.
Ei ole puolisoa, oli mutta lähti.

Haen minä työtäkin joskus, mutta en varmaankaan lähe mitään tomaatti poimimaan.
Pitää saada kunnon palkka työstä.
 
vierailija
En, en ole koskaan tullut omalla palkallani toimeen.

Olen opiskellut, ollut äitiyslomalla ja kotihoidontuella eli olen saanut opintotukea ja lapsilisät. Ei mitään muita, ei työttömyys-, toimeentulo- tai asumistukea.

Mies on maksanut kaiken ja maksaa edelleen. Saan työstäni noin 1000 euroa/kk käteen. Ei sillä elä pk-seudulla.
 
vierailija
Elän. Mieluiten eläisin koroilla, mutta kun ei ole pääomaa niin palkan on pakko riittää.

Reilu 1800e/kk ja miehellä melko sama. Ja 4 lasta ja koirakin vielä. Saa siinä välillä mielikuvitusta käyttää...Mutta ei pidä olla liian vaativa (y)
 
Toki elän.

Opiskeluaikana sain opintotukea ja asumistukea.
Sen ajan kun hoidin lapsiani kotona, sain äitiyspäivärahaa ja kotihoidontukea. Yhteensä vuoden kolmessa eri pätkässä) olen nostanut työttömyyspäivärahaa.

Syöpää sairastaessa sain puoli vuotta sairauspäivärahaa. Sillä ois kyllä kuollut nälkään mutta onneksi sain kymppitonnin vakuutuksesta.

Muutoin olen aina elänyt palkallani.
 
vierailija
Kyllä kaks ja puoli kolome tonnia piisais.
Tajuatko sä lainkaan mitä pyydät? Epäien että et. Tuosta palkasta, oletan että brutosta puhut, menee veroja sen 15-20 pinnaa eli sylle jäisi käteen noin 2100-2300e/kk. Tiedätkö mitä?? Mun brutto on 4000e kuussa. Ja koska mulla ei ole vähennyksiä mulle jää käteen noin 2500e!!!!

Näetkö tuossa mitään outoa?? Että sulle ei pienempi liksa kelpaa, vaikka kerrot senkin ettet ole vaivautunut edes kouluttautumaan sitä vois ilmaista niinkin ettet ole ollut valmis laittamaan tikkuristiin ottaaksesi vastuuta elämästä. Minä olen tehnyt palkkatyötä 14 vuotiaasta saakka - niin luit ihan oikein - teinistä saakka. Toki kouluttatunut samalla ammattiib tehden viikonlopputöitä. Olen saanut potkutkin kun firma, jossa olin töissä meni konkkaan. Mutta työttömyysjaksonkin opiskelin sellaista alaa jolla oli tarvetta työlle.

Arvaatko siis miksi mua nyppii maksa veroja 1500e kuussa? Siksi että siitä menee siivu sinunkaltaisille joiden pitää saada heti huippuliksaa vaikka oma osaaminen, jota siis sinun kuuluisi kehittää, on samaa tasoa kuin pari kymppisellä, juuri koulusta ehkä valmistuneella.
 
  • Tykkää
Reactions: hantta88 ja 0oo0
vierailija
Jos en olisi elänyt sillä, olisin opiskellut lisää ajoissa sen verran esimerkiksi kieliä, että olisi voinut vaihtaa muuhun. Sellaiset muutokset täytyy tehdä ajoissa, eikä vasta sitten kun huomaa olevansa umpikujassa. Kun jää eläkkeelle, ei voi jatkaa samalla kulutuksella, kuin aikaisemmin. Jos tuota ei kouluissa opeteta, miten uusi sukupolvi aikoo selvitä tulevaisuudesta? Menolippu halvempaan maahan on on hyvä vaihtoehto;)
 
vierailija
Elän palkallani. Näin on ollut peruskoulun lopusta lähtien. Toki valtio kustansi elämää 11 kuukautta armeijan muodossa.
Bruttopalkka pyörii jossain 4 tonnin kieppeillä kuussa.
Oletko laskenut, kuinka suuri merkitys sillä, kävitkö ennen koulutusta sen armeijan vai siirsitkö sen valmistumisen jälkeiseen aikaan lykkäyksillä? Eläkelaskuri ei ole tarkka, mutta periaate selviää aika hyvin...
 

Yhteistyössä